Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: R op mei  7, 2009, 23:14:48
Je wilt natuurlijk wel het volume kunnen bepalen ;). Dat doe je toch op de A32, rechtstreeks gaat niet.

Daar had ik nog niet over nagedacht ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Je weet hoe tevreden ik ben over de Pana, maar ik speel over HDMI. Analoog gebruik ik niet en voor DVD heb ik mijn Marant nog. Succes met de keuze :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Ik ben trouwens ook heel tevreden over de nieuwe panasonic dmp bd 80.

-madison-

Citaat van: HTip op mei  8, 2009, 05:50:23
Je weet hoe tevreden ik ben over de Pana, maar ik speel over HDMI. Analoog gebruik ik niet en voor DVD heb ik mijn Marant nog. Succes met de keuze :thumbs-up:

Ja idd, maar "helaas" moet ik het doen met analoge audio.. En dvd wil ik ook met de bluray speler gaan afspelen.
Er zijn hier op het forum idd veel tevreden Pana bezitters is me opgevallen!

Citaat van: R op mei  8, 2009, 09:15:16
Ik ben trouwens ook heel tevreden over de nieuwe panasonic dmp bd 80.

Lijkt me ook een erg mooie speler! Maar als het een Pana wordt dan zal het waarschijnlijk een goedkopere worden, anders kan ik immers net zo goed de Pio aanschaffen.

Gelukkig zit er nu even geen haast achter ivm de verhuizing dus ik blijf even afwachten!
And always, always will.

-madison-

Om het nog even wat moeilijker te maken vraag ik me af hoe een bluray speler met een DAC het zou doen met cd's ;D

Ik heb op het moment niet bepaald een "High end" cd speler staan, en vandaar dat de vraag in me opkwam. Het lijkt de laatste tijd ook wel of de DAC producenten als paddestoelen uit de grond schieten, en daar zal vast een bij zitten die een mooie DAC voor een nette prijs heeft. Als de BR-speler icm een DAC een goed geluid geeft zou de cd speler ook weg kunnen.

Om even op het DAC verhaal door te gaan;
Het zou ook ideaal zijn met een ipod+dock. Niet geheel toevallig heb ik gisteravond even bij een maat zitten klooien en het werkt toch wel erg fijn zo'n ipod met een afstandsbediening! Je hele muziekcollectie bij de hand en je hoeft niet eens je stoel uit 8)

And always, always will.

blue-eyes

Ik heb zelf de Pioneer 70 gehad en heb nu de Sony 550.
Beiden waardeloos met CD's.
Ik heb ook nog nooit andere leden gehoord die positief waren over hun BD speler irm hun cd danwel dvd speler.

Maar waarom niet? Gewoon proberen!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

tiptop

Citaat van: R op mei  7, 2009, 22:55:21
Ik weet niet of het zo simpel is, bij mijn dvd speler (marantz dv 6500) werkte het niet zo. Het LFE ging volledig verloren met een downmix. Vandaar de aanschaf van sub en 7.1 module. Ik adviseer je om het goed uit te zoeken.

Vrijwel alle moderne dvd-spelers en blurayspelers gebeurd dat wel ;)

op het moment dat je aangeeft dat er geen sub is wordt het lfe naar de fronts gemixed.

Ik stuur direct vanuit mijn dvdspeler (denon 2900) twee versterkers aan. 1 voor de fronts en 1 voor surround. De sub staat daarbij op off, en het lfesignaal  gaat richting de fronts. Om te controleren kan je de sub op on zetten en horen of er verschil is in het laag. Is er duidelijk verschil dan weet je dat er wel een downmix plaats vindt. Hoor je geen verschil, dan dus niet.
De surround krijgen gewoon het surroundsignaal full range.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

Toch is het niet zo simpel. Theoretisch klopt het wel, mijn ervaringen zijn anders. Geldt niet voor alle spelers.

tiptop

Citaat van: R op mei  9, 2009, 21:47:56
Toch is het niet zo simpel. Theoretisch klopt het wel, mijn ervaringen zijn anders. Geldt niet voor alle spelers.

OK. Ken ze niet allemaal. Degene die ik tot nu toe tegen gekomen ben, konden het gelukkig wel.

Wat kom jij in je menu tegen, Madison?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Je gaat die mooie marantz componenten toch niet van elkaar scheiden heh :crazy:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

R

Nu met de vervanger voor de A32 is de DMP BD 80 in 2ch aangesloten. Dit klinkt toch echt wel erg gaaf, volgens mij doet het laag het ;)

Het valt me ook op dat de downmix van het centerkanaal in de 5.1 aansluiting stukken slechter is :(.

-madison-

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2009, 13:06:36
Ik heb zelf de Pioneer 70 gehad en heb nu de Sony 550.
Beiden waardeloos met CD's.
Ik heb ook nog nooit andere leden gehoord die positief waren over hun BD speler irm hun cd danwel dvd speler.

Maar waarom niet? Gewoon proberen!

Ik heb ook weinig mensen positief gehoord over de cd kwaliteiten van het apparaat, maar door er een DAC aan te hangen is het natuurlijk een ander verhaal! Helaas ben ik nog niemand tegengekomen die een Stereo DAC aan z'n bluray speler heeft hangen..
And always, always will.

-madison-

Citaat van: tiptop op mei  9, 2009, 22:18:50
OK. Ken ze niet allemaal. Degene die ik tot nu toe tegen gekomen ben, konden het gelukkig wel.

Wat kom jij in je menu tegen, Madison?

Ik heb nog geen bluray speler, daar ben ik juist naar op zoek ;)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 10, 2009, 17:10:51
Je gaat die mooie marantz componenten toch niet van elkaar scheiden heh :crazy:

Wie weet.. :unsure: Ik weet op het moment nog niet wat ik ga doen. Het kan zijn dat ik gewoon de dvd speler vervang door een bluray exemplaar, maar het kan ook zijn dat ik de cd speler in de verkoop gooi en daar een DAC voor koop. (En dan hebben we hebben nog niet eens over de versterking.. ;D )
And always, always will.

-madison-

Citaat van: R op mei 11, 2009, 19:59:58
Nu met de vervanger voor de A32 is de DMP BD 80 in 2ch aangesloten. Dit klinkt toch echt wel erg gaaf, volgens mij doet het laag het ;)

Het valt me ook op dat de downmix van het centerkanaal in de 5.1 aansluiting stukken slechter is :(.

Kijk!! Dat is erg positief! Dit zal dan ook wel bij de andere spelers zo zijn denk ik.
Als ik het goed begrijp had je dus voorheen de L+R (+ LFE) van de 5.1 uitgang aangesloten?
And always, always will.

blue-eyes

Citaat van: -madison- op mei 12, 2009, 00:07:10
Ik heb ook weinig mensen positief gehoord over de cd kwaliteiten van het apparaat, maar door er een DAC aan te hangen is het natuurlijk een ander verhaal! Helaas ben ik nog niemand tegengekomen die een Stereo DAC aan z'n bluray speler heeft hangen..

De meeste mensen hebben toch een PRE / receiver, daar zit ook een DAC in.
Alhoewel die veeal wat minder zal zijn dan een dedicated DAC.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

MLCinema

Citaat van: -madison- op mei 12, 2009, 00:10:57
Wie weet.. :unsure: Ik weet op het moment nog niet wat ik ga doen. Het kan zijn dat ik gewoon de dvd speler vervang door een bluray exemplaar, maar het kan ook zijn dat ik de cd speler in de verkoop gooi en daar een DAC voor koop. (En dan hebben we hebben nog niet eens over de versterking.. ;D )

Laat me raden. Terug naar buizen... ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2009, 07:51:35
De meeste mensen hebben toch een PRE / receiver, daar zit ook een DAC in.
Alhoewel die veeal wat minder zal zijn dan een dedicated DAC.

Ik ga dan op zoek naar een stereo DAC, puur voor de cd weergave dan. Dus ik hoef geen DAC voor DTS etc, ik heb toch geen surround.
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 12, 2009, 14:08:26
Laat me raden. Terug naar buizen... ;D.

Dat zit er dik in ;)
And always, always will.

R

Je begrijpt het.

Citaat van: -madison- op mei 12, 2009, 00:13:10
Kijk!! Dat is erg positief! Dit zal dan ook wel bij de andere spelers zo zijn denk ik.
Als ik het goed begrijp had je dus voorheen de L+R (+ LFE) van de 5.1 uitgang aangesloten?

-madison-

Citaat van: R op mei 12, 2009, 17:10:17
Je begrijpt het.

Super, dat is weer een zorg minder! :D bedankt voor je reactie!
And always, always will.

frank2

Ik heb diverse stereo dac's mogen beluisteren tot een prijsklasse van rond de 1300 euro. Geen een die het beter deed dan mijn geintregeerde dac van de bow zz8 cd speler. maw. een goede dac gaat gauw boven de 1500 euro kosten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Guester

En de dagmagic? Is dat ook niet veel dan?
Sonos - Spotify

frank2

daar kan ik niet over oordelen, heb 'm nooit beluisterd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

-madison-

Citaat van: frank2 op mei 12, 2009, 17:49:14
Ik heb diverse stereo dac's mogen beluisteren tot een prijsklasse van rond de 1300 euro. Geen een die het beter deed dan mijn geintregeerde dac van de bow zz8 cd speler. maw. een goede dac gaat gauw boven de 1500 euro kosten.

Frank,

Je hebt een hele andere referentie.. Dat een stereo DAC van 1300 euro in jouw set het niet beter doet dan je cd speler, die als ik het goed heb gelezen een nieuwprijs van $7000 heeft, vind ik niet zo heel vreemd. Maar dat wil niet zeggen dat een DAC onder de 1500 euro niet goed is. Hij zal misschien niet zo geweldig als jouw cd speler zijn, maar als je een aantal posts in dit topic hebt gelezen zul je inmiddels weten dat ik een Marantz CD5003 heb en je hoeft er geen rocket scientist voor te zijn om te concluderen dat dat toch iets anders is dan top end stereo apparatuur.
Dus bedankt voor je post, maar het is compleet irrelevant..

And always, always will.