Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

MLCinema

Citaat van: -madison- op mei  5, 2009, 00:14:24
Die speelt geen bluray ;) (ik wil 1 apparaat voor zowel bluray en dvd)

Je bent ook een veeleisende jongen heh ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei  5, 2009, 00:25:43
Je bent ook een veeleisende jongen heh ;D

Dat valt best mee ;D Ik heb eens op MP lopen neuzen en dan zijn blu ray's toch prima te betalen! Ik zal dus toch binnenkort een speler aanschaffen.
Nu nog uitvogelen welke.. Die JVC lijkt me wel erg handig aangezien ik dan toch nog eens een film kan downloaden ;D Maar ik denk dat voor het geld wel een betere speler te koop is. De speler moet iig analoge uitgangen hebben aangezien ik in stereo speel.

Alle suggesties tot een max van 300 euro zijn welkom!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

De eerste Blu-ray is al gekocht ;D
And always, always will.

Sol

En vanaf dat punt is het in één rechte lijn naar een hele rits upgrades. ;D :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Citaat van: Sol op mei  5, 2009, 17:57:58
En vanaf dat punt is het in één rechte lijn naar een hele rits upgrades. ;D :P

Ik hoop het niet ;D
And always, always will.

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

tiptop

Citaat van: -madison- op mei  5, 2009, 00:45:07
Dat valt best mee ;D Ik heb eens op MP lopen neuzen en dan zijn blu ray's toch prima te betalen! Ik zal dus toch binnenkort een speler aanschaffen.
Nu nog uitvogelen welke.. Die JVC lijkt me wel erg handig aangezien ik dan toch nog eens een film kan downloaden ;D Maar ik denk dat voor het geld wel een betere speler te koop is. De speler moet iig analoge uitgangen hebben aangezien ik in stereo speel.

Alle suggesties tot een max van 300 euro zijn welkom!

Onder de panasonics geen leuk model te vinden? BD60 of zo?
Tot 300 euro is wel lastig hoor. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op mei  5, 2009, 18:37:18
Onder de panasonics geen leuk model te vinden? BD60 of zo?
Tot 300 euro is wel lastig hoor. ;)

Voor zover ik weet heeft de BD60 geen analoge uitgangen :-\ 
Wel stereo uitgangen, maar hoe gaat het dan met het LFE signaal? Gaat die dan naar de fronts of gaat het verloren? Wie weet komt hier ooit wel weer eens een subwoofer te staan, dus dan is het wel fijn om daar het LFE signaal aan te voeden.
And always, always will.

frank2

in de 2e hands sectie: panasonic voor 175 euro BR speler.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

-madison-

Citaat van: frank2 op mei  5, 2009, 19:33:33
in de 2e hands sectie: panasonic voor 175 euro BR speler.

Ik heb hem gezien, maar die staat hier bij de MM nieuw voor 179 ;D
And always, always will.

-madison-

Voor de volledigheid nog een foto van de Macbook, en nog 2 foto's die ik tegenkwam en jullie niet wil onthouden ;D

And always, always will.

Douma

Die Thorens.  :inlove:

Doet me weer denken aan mijn oude Thorens. Altijd met erg veel plezier naar geluisterd. Maar ja, op een gegeven moment krijg je het op je heupen en moet het spul de deur uit.:) Er zal in ieder geval wel weer eens een platenspeler in huis komen.

Mijn oude Thorens:
"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Citaat van: Douma op mei  5, 2009, 21:30:56
Die Thorens.  :inlove:

Doet me weer denken aan mijn oude Thorens. Altijd met erg veel plezier naar geluisterd. Maar ja, op een gegeven moment krijg je het op je heupen en moet het spul de deur uit.:) Er zal in ieder geval wel weer eens een platenspeler in huis komen.

Mijn oude Thorens:

Sowieso mooie spelers :D

Mooie kleur plint! Wat is dat precies voor hout/kleur?
And always, always will.

Douma

CiteerMooie kleur plint! Wat is dat precies voor hout/kleur?

Plint?! Niet zo respectloos! ;) ;D Om eerlijk te zijn geen idee meer. Ik heb de boel opnieuw laten fineren en aflakken. Het resultaat was oranjer dan verwacht, maar mistond zeker niet.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

-madison-

Citaat van: Douma op mei  5, 2009, 22:13:09
Plint?! Niet zo respectloos! ;) ;D Om eerlijk te zijn geen idee meer. Ik heb de boel opnieuw laten fineren en aflakken. Het resultaat was oranjer dan verwacht, maar mistond zeker niet.

Zo heet dat toch? ???
Ziet er niet verkeerd uit, die van mij is Notenhout 8)

And always, always will.

-madison-

Naar aanleiding van de M&G met Marc heb ik vandaag een nieuwe cd gekocht en hij is sindsdien niet uit de speler geweest :D

Eels - live at town hall

Tijdens de meet & greet hebben we een andere cd van Eels beluisterd maar ik kwam deze toevallig vanmiddag tegen. Leuk dat artiesten waar je nog nooit van gehoord hebt, je compleet kunnen verassen!! :D
And always, always will.

-madison-

En zo staat het er nu bij:

De 3 verhuisdozen van de K*rwei zitten vol met de dvd- en cd collectie ;D Als het een beetje past in de auto dan gaan komende maandag de Marantzen, de speakers, de cd/dvd's, de beamer en nog een hoop losse zooi weer richting Friesland.
And always, always will.

denoontje

tippie

Haal verhuisdozen op [email protected] goedkoop...

wij zijn ze op die manier kwijtgeraakt en de koper was erg gelukkig....

-madison-

Citaat van: denoontje op mei  6, 2009, 13:22:54
tippie

Haal verhuisdozen op [email protected] goedkoop...

wij zijn ze op die manier kwijtgeraakt en de koper was erg gelukkig....

Te laat ;D
And always, always will.

-madison-

Om nog even op het bluray gedoe terug te komen..
Ik heb nu 3 spelers op het oog, die allemaal hun voor- en nadelen hebben:
- Panasonic BD35; Volgens de vele berichten een erg nette speler voor een lage prijs! Helaas geen 5.1 analoog uit. (Waar blijft het LFE signaal bij 2.0?)
- JVC XV-BD1; Deze speler heeft mijn attentie getrokken doordat ie overweg kan met MKV bestanden. Dit zou betekenen dat ik m'n WD TV in de verkoop kan doen. Naast een nette prijs van rond de 330 euro ziet ie er ook nog erg strak uit!
- Pioneer BDP-51FD; Volgens de reviews een erg mooie speler, scaled sd erg goed op en audio schijnt beter te zijn dan de "goedkopere" spelers. Ook beschikt de speler over analoge uitgangen. Naast de technische "voordelen" ziet ie er erg goed uit, en niet zo fragiel.

De panasonic lijkt me op het moment het meest interessant gezien de prijs en mogelijkheden. Het enige "nadeel" is dat er geen 5.1 uitgang is, als weet ik niet of dit zo'n probleem is gezien ik 2.0 speel. Ik vraag me vooral af wat er met het LFE signaal gebeurt, aangezien dit vrij belangrijk is. Als het bij 2.0 bij de fronts gemixt wordt is het geen probleem meer! In het geval van de Pana houdt ik de WD tv er gewoon bij voor af en toe een download etc..

De JVC lijkt me ideaal aangezien ik dan maar 1 apparaat heb voor het film gebeuren. Aan de andere kant is het wel veel handiger om series van een hd af te spelen dan telkens een schijfje branden :-\ Misschien is de JVC dan wel niet zo ideaal. (tenzij de prestaties uitmuntend zijn :P )

De Pioneer is erg mooi, maar helaas 2 keer zo duur als de Panasonic! Hier krijg je dan wel een speler voor terug die alles doet wat je wilt.. Hij schijnt met dvd ook super te zijn, en daar heb ik nog wel een paar van ;D Verder ziet hij er 4 keer beter uit (ook niet onbelangrijk) en schijnt het audiogedeelte erg goed te zijn..

De JVC lijkt dus al af te vallen.. Het is nu nog de vraag of ik 200 of 400 euro voor een speler over heb. ;D Nu investeren en meteen een dijk van een speler kopen, of goedkoper beginnen en kijken hoe het bevalt? Ik ga overigens nog niet meteen tot aanschaf over, eerst eens bekijken wat de verhuizing etc gaan kosten.

(Ik wil de speler gebruiken op beide weergevers, dus de beamer en de lcd)
And always, always will.

tiptop

Succes met de verhuizing. 8)

Als je analoog uitstuurt over twee kanalen, dan wordt het lfe gemixt naar de fronts. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op mei  7, 2009, 18:44:42
Succes met de verhuizing. 8)

Als je analoog uitstuurt over twee kanalen, dan wordt het lfe gemixt naar de fronts. ;)

Thnx :D
Oke, dan is dat het probleem niet meer! (het maakt het kiezen echter niet makkelijker ;D )
And always, always will.

R

Ik weet niet of het zo simpel is, bij mijn dvd speler (marantz dv 6500) werkte het niet zo. Het LFE ging volledig verloren met een downmix. Vandaar de aanschaf van sub en 7.1 module. Ik adviseer je om het goed uit te zoeken.

-madison-

Hmm.. Het LFE signaal is toch wel vrij belangrijk :-\
Ik moet zeggen dat ik langzaam maar zeker meer naar de Pio ga neigen. Ik heb inmiddels een aantal reviews en gebruikers ervaringen gelezen en die zijn over het algemeen wel erg positief!

@R
Waarom heb je eigenlijk die 7.1 module? Bij de analoge uitgangen kan de speler toch rechtstreeks op de sub? Of wordt het LFE signaal op die manier bij de fronts gemixt?
And always, always will.

R

Je wilt natuurlijk wel het volume kunnen bepalen ;). Dat doe je toch op de A32, rechtstreeks gaat niet.

Citaat van: -madison- op mei  7, 2009, 23:05:11

@R
Waarom heb je eigenlijk die 7.1 module? Bij de analoge uitgangen kan de speler toch rechtstreeks op de sub? Of wordt het LFE signaal op die manier bij de fronts gemixt?