Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Feli met je nieuwe computer :bigsmile:

Ik wil ook wel zo'n ding, maar net te duur. :-\ :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: tiptop op april  2, 2009, 19:19:18
Feli met je nieuwe computer :bigsmile:

Ik wil ook wel zo'n ding, maar net te duur. :-\ :)

Thnx!! 2e hands is het prima te doen hoor!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

tiptop

Dat is waar, maar vis mijn werk kan ik ze ook al goedkoper krijgen. (Maar nog steeds te duur voor iets wat niet echt prio is :alien: :-\)

Blijft er wat te wensen he ::) ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Het heeft even geduurd maar ik heb nu eindelijk al m'n cd's geript!
Nu binnenkort eens kijken voor een Ipod-dock met een afstandsbediening en een nette kabel.. Eens kijken hoe dat gaat klinken en hoe de bediening etc is. Als het bevalt kan ik er altijd nog een DAC voor zetten ;D
And always, always will.

tiptop

Citaat van: -madison- op april  6, 2009, 20:52:47
Het heeft even geduurd maar ik heb nu eindelijk al m'n cd's geript!
Nu binnenkort eens kijken voor een Ipod-dock met een afstandsbediening en een nette kabel.. Eens kijken hoe dat gaat klinken en hoe de bediening etc is. Als het bevalt kan ik er altijd nog een DAC voor zetten ;D

Had je er al een op het oog? (Ipoddock)

-madison-

Citaat van: tiptop op april  6, 2009, 20:55:21
Had je er al een op het oog? (Ipoddock)

Ja ik zat te denken aan de Marantz IS201, of een Apple maar die heeft geen cinch uitgang..

Maar als je nog een goed tip hebt ;)
And always, always will.

tiptop

Nog niet.

De Wadia is niks voor je zag ik. Daar heb je nl. meteen al een externe dac voor nodig. Of een dac in een surroundreceiver of iets.

Verder ken ik even geen audiofiel verantwoord idock ;D

Succes met de zoektocht. ;)

HTip

Denon heeft ook een iDock. Of ie audiofiel verantwoord is? ::) Zal wel dezelfde klasse zijn als de Marantz.

Denon accesoires op denon.de
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

De wadia is idd niet echt handig in mijn situatie.. En bovendien ver boven budget. Echter mocht de Ipod + dock bevallen, dan wil ik wel eens kijken naar een goed dock + een DAC! Voorlopig is echter de cd speler nog de "main source".

Het begint hier trouwens ook weer te kriebelen, niet zozeer omdat ik op zoek ben naar een upgrade. Maar meer omdat ik toch een zwak heb gekregen voor buizenversterkers :inlove: De combi met de Yarland en Klipsch is me heel erg goed bevallen, waardoor ik erg benieuwt ben geworden naar wat een buizenversterker met de MA's zou doen..
Het grootste nadeel van een buizenversterker zou zijn dat ik weer met "losse kastjes zit" :confused: En er zal dan weer een aparte phono versterker moeten komen.

Yarland FV34BIIISA Push Pull EL34 (2x 30watt)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: HTip op april  7, 2009, 20:24:41
Denon heeft ook een iDock. Of ie audiofiel verantwoord is? ::) Zal wel dezelfde klasse zijn als de Marantz.

Denon accesoires op denon.de

De Denon en Marantz zullen denk ik ongeveer hetzelfde zijn..
And always, always will.

tiptop

Ik heb buizen op MA. Klinkt mooi, maar door de beperking in vermogen kan het niet heel hard.

Mischien heeft fatman nog een mooie dock. De geintegreerde met versterker klinken wel goed voor hun geld. :hehe:

HTip

Het bloed stroomt waar het niet gaan kan ;) Toch spijt van de verkoop van je buizenversterker?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: tiptop op april  8, 2009, 22:25:06
Ik heb buizen op MA. Klinkt mooi, maar door de beperking in vermogen kan het niet heel hard.

Mischien heeft fatman nog een mooie dock. De geintegreerde met versterker klinken wel goed voor hun geld. :hehe:

Ik weet niet wat jij "Niet heel hard" vind, maar ik draai niet op niveau "rockconcert" ;D De MA's hebben toch een vrij hoog rendement, en het lijkt me met buizen ook geen probleem!
And always, always will.

-madison-

Citaat van: HTip op april  8, 2009, 22:43:45
Het bloed stroomt waar het niet gaan kan ;) Toch spijt van de verkoop van je buizenversterker?

Idd ;) Mwa niet zozeer spijt.. Ik ben ook meer dan tevreden met de Marantz, maar met buizen lijkt het alsof de muziek meer "inhoud" krijgt. Ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden..

Tubes :inlove:
And always, always will.

-madison-

De Epson gaat het pand weer verlaten..
Ik gebruikte hem in de praktijk niet echt heel veel. Ik zet veel sneller de LCD aan om even een filmpje te kijken of een gedownloade serie te zien. Misschien dat ik eens ga kijken voor een maatje groter, maar dat komt later wel eens.

De akoestiek plannen gaat voorlopig weer de ijskast in aangezien ik erover nadenk om volgend jaar een andere studie te gaan doen. Dit houdt dus in dat ik weer zal moeten verhuizen -> andere akoestiek.
Wel zit ik eraan te denken om op korte termijn weer een buizenbak aan te schaffen ;D Zoiets als de eerder genoemde Yarland, of misschien een Primaluna of iets dergelijks. Maargoed dan zal eerst de Marantz verkocht moeten worden..
And always, always will.

HTip

Die Epson heb je snel verkocht. Maar ja, een forumgenoot wilde 'm wel heel graag hebben ;)

Ga je voor je volgende studie langer ergens wonen, of moet je vaker verhuizen. Er zijn nl wel bepaalde akoestische maatregelen te verzinnen die je gewoon kan meenemen naar je volgende huis. De vraag is alleen of het een desinvestering is...

Zoals al eerder gezegd stroomt het bloed waar het niet gaan kan. Je moet nu natuurlijk wel rekening houden met je nieuwe speakers. Praat even met tiptop, want die gaat nu ook over op Monitor Audio en heeft een goede kijk op buizenversterkers :thumbs-up:
Showcase - Topic

-madison-

Ja de Epson is idd snel verkocht. Maar het is dan ook een hele mooie projector en een leuk prijsje ;)

Voor de volgende studie hoef ik maar een keer te verhuizen, tussendoor nog wel een aantal maandjes thuis maar dan moet ik even kijken wat ik doe. Dempingpanelen zijn denk ik altijd wel handig aangezien veel ruimtes nogal hard zijn, maar ik denk dat ik het toch maar even in de ijskast laat staan.

Ja het mooiste zou zijn als ik een paar zou kunnen uitproberen en kan vergelijken, maar dat zit er denk ik niet in :-\ Ik zal er nog eens even goed over nadenken ;)
And always, always will.

-madison-

Net even bij de Mediamarkt geweest en zag dat er al een blu-ray speler (Samsung bdp1400) is voor 99 Euro :o Het wordt zo wel erg aantrekkelijk om de dvd speler te vervangen.. Het is wel een vrij oud model volgens mij :-\ Is er toevallig iemand die hier meeleest die ervaring heeft met deze speler?

Morgen komt forumlid Kamioblitz langs voor een Meet & Greet! Ik ben erg benieuwd wat hij van m'n set vind aangezien dit de eerste keer is dat hier een forumlid over de vloer komt.
And always, always will.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

And always, always will.

MLCinema

Thnx, heb het met plezier geschreven. Heb ook plezier gehad, maar dat had je wel door ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Overigens, ik had beloofd nog een overzichtje te maken met wat er allemaal gisteren de revu gepasseerd heeft.

Op LP

Radiohead - In Rainbows
RHCP - Californication
Eric Clapton - Unplugged

Op CD
Rokia Traore - Bowmboi
Lenny Kravitz - Are you gonna go my way
Cat Stevens - Tea for the Tillerman
Sting - All this time
Eels - Electro shock blues
Peter Gabriel - So (remasterd)

Van Rokia Traore, mijn speciale verassing voor gisteren, zijn meerdere albums verschenen.

zie http://www.rokiatraore.net/_sites/ROKIA_TRAORE/html/rokia_disco.htm voor meer informatie en meer albums. Waanzinnige stem!

tiptop

Citaat van: -madison- op april 20, 2009, 21:27:47
Net even bij de Mediamarkt geweest en zag dat er al een blu-ray speler (Samsung bdp1400) is voor 99 Euro :o Het wordt zo wel erg aantrekkelijk om de dvd speler te vervangen.. Het is wel een vrij oud model volgens mij :-\ Is er toevallig iemand die hier meeleest die ervaring heeft met deze speler?

Morgen komt forumlid Kamioblitz langs voor een Meet & Greet! Ik ben erg benieuwd wat hij van m'n set vind aangezien dit de eerste keer is dat hier een forumlid over de vloer komt.
Als je 130 euro bijlegd heb je de bd35 van pana en die is toch een stukkie mooier en betrouwbaarder ;)

MLCinema

Citaat van: tiptop op april 22, 2009, 20:00:15
Als je 130 euro bijlegd heb je de bd35 van pana en die is toch een stukkie mooier en betrouwbaarder ;)

Volgens mij zat de interesse hem met name in de prijs ;). 99 euro is natuurlijk een koopje voor een blu ray speler.

tiptop

230 euro lijkt me ook nog steeds een koopje voor een speler die kan wedijveren met dvd-spelers van heeel veel meer ;)

En ligt nog steeds binnen bereik van ook de mensen met een minder groot budget. :) 2 x keer niet uitgaan en dat geld heb je ook weer. 8)