Meet & Greet bij Madison, Kamidioblitz komt langs

Started by MLCinema, April 21, 2009, 22:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Meet en Greet verslag van Kamidioblitz bij –Madison-

Ik, Kamidioblitz (Marc van af nu ;)) ben vandaag bij –Madison- langs geweest om naar zijn set te luisteren. Eigenlijk was het de bedoeling dat de meet en greet eerder plaats zou vinden toen –Madison- zijn Klipsch speakers nog had op een buizenversterker. Helaas, men weet hoe dit gaat door tijd gebrek komt het er lange tijd niet van. Wanneer –Madison- in ik dacht Maart dit jaar een projector aanschaft wordt de trip nog meer de moeite waard. –Madison- is, in tegenstelling tot ikzelf een echte stereo man waarbij HT eigenlijk op de tweede plaats staat, waar bij mij persoonlijk de verdeling fifty fifty is. Maar daarover later meer.
Aangewakkerd door alle mensen die met een projector in hun HT opstelling spellen begon het bij mij ook te kriebelen om een projector aan te schaffen. Dan moet er natuurlijk budget bij elkaar gespaard worden, dus je draait zo'n oude sok nog een keer of 3-4 om voordat je hem weggooit, maar er zit nooit genoeg in. Zeker niet als student.
Het jachtgebied verschuift door budgettaire redenen van nieuw en 1080P naar 2e hands en 720P. Onder het mom van, je moet ergens beginnen. Dan kom ik de projector, een Epson TW600 die –Madison- aangeschaft heeft plotseling tegen in de markt voor een leuke prijs. Er wordt gelijk een PM van mijn zijde gestuurd met interesse, we besluiten om de aanschaf te combineren met een gemoedelijke meet en greet.
Tsja en dankom ik tot mijn grote schrik en vrees gisteren tot de conclusie dat het gewoon echt niet gaat passen binnen mijn ruimte. Weer een PM over en weer. Geen projector aanschaf dus ook geen meet en greet zou je denken. De projector staat nog steeds in Enschede en zal daar ook nog wel even blijven. Eigenlijk past hij heel goed binnen zijn set. Verbluffend wat een TW600 neer weet te zetten voor plaatje. Ja die meet en greet heeft alsnog plaats gevonden en daar volgt hier het verslag van!

Vandaag, 21-04-2009 sta ik vroeg op want het is een behoorlijk eind met de trein van Station Zoetermeer naar Enschede. Volgens de NS reisplanner 2,5 uur, wat klopte. Een extra compliment verdient de NS voor haar stiptheid op zowel de heen als terugreis waarvan acte. Om 10.05 uur vertrokken en om 12.35 ter plaatse, waar –Madison- mij opwacht. Terwijl me wandelend en pratend over de gedeelde hobby en studie richting zijn kamer wandelen valt me op dat –Madison- een zeer relaxte gast is om mee om te gaan. Hij heeft net als ik een grote passie voor Hifi en Ht. Zijn kamer is op steenworp afstand van het station en beslaat een mooi vierkante ruimte waar zijn componenten een fraai plaatsje gekregen hebben. Na wat spullen gedumpt te hebben, waaronder een aantal meegebrachte albums zoeken we een terras op waar de zon lekker schijnt en het bier goed koud is. Treinreizen maakt dorstig en dorstige studenten willen bier. Een mooie optelsom.
Na een korte wandeling door de rest van de stad, je moet immers wel weten waar je bent natuurlijk, komen we terug op datgene waar het deze middag allemaal om draait. Het Hifi en HT geweld.
Via muziek die ik heb meegenomen wordt de toon gezet met Rokia Traore, een zangeres uit Mali die een prachtige stem heeft en een heel eigen sound. De toon wordt gezet en hoe! De set geeft alles moeiteloos weer met een mooi diep laag hoog en mid. Het stereo beeld is zeer compleet met een goede 3D afbeelding en veel diepte in het geluidsbeeld. Vervolgens passeren nog verscheidene andere artiesten de revu waaronder Peter Gabriel, Sting, RHCP en Eric Clapton, waarvan ik de LP meegebracht had van het MTV unplugged concert wat hij gegeven heeft. –Madison had dit album toevallig op CD, een mooi moment voor een vergelijk van beide geluidsdragers. Na het switchen tussen beide bronnen valt op dat de Phono ingang van de Marantz een lager ingangsvolume heeft dat de CD ingang. Uit het een op een vergelijk kwam naar voren dat wij beiden de LP prefereerden boven de CD. De CD was helderder, krachtiger harder, waar de LP realistischer was. Geluid ten opzichte van muziek zoals ik het omschreef. Wel leek het geluidsbeeld van de CD breder, waarschijnlijk door het hogere volume. De Afbeelding van de LP was meer laidback, er hoefde niet perse naar geluisterd te worden. Het nodigde meer uit om te luisteren zonder je hiertoe te verplichten. Het karakter van de LP is veel ingetogener. De CD was meer upfront, hier kon je niet om heen. Donker versus fris was Madisons idee hierover.
   Uiteraard is de Epson ook nog aan bod gekomen. Ondanks dat de ruimte niet helemaal goed te verduisteren viel en er geen scherm aanwezig is maar er op de muur geprojecteerd werd viel wel op dat de TW600 nog aardig wat in zijn mars heeft. Het kan natuurlijk altijd mooier beter scherper duurder maar ik was hier toch zeer blij mee geweest. Tsja ruimte gebrek, een vloek voor een HT enthousiast zoals ikzelf.
   Na een maaltijd bij de snackbar op de hoek werd de aftocht geblazen en keerde ik huiswaarts. Aan de dag zelf hield ik een tevreden gevoel over. Ik had net een zeer vriendelijke mede forumer ontmoet en diens set leren kennen. Na 2,5 uur reizen terug was ik weer terug op de plek waar de dag begon. Station Zoetermeer. Peter, bedankt voor de gezellige dag. Volgende keer laat ik je mijn set zien. Wordt tijd dat je DTS-HD Master audio en Dolby True HD eens gaat horen!

Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Wow!! Leuk geschreven Marc!! Daar zou je iets mee moeten doen :D
De Meet & Greet is vanaf mijn kant erg goed bevallen, Marc een gezellige, spontane gast met duidelijk kennis van zaken.

Leuk dat we ook van elkaar weer wat nieuwe muziek hebben gehoord, vooral die eerste cd heeft echt indruk op me gemaakt!
Ook heel erg interessant om te horen hoe een ander m'n set ervaren heeft, en ik kan me goed in je mening vinden. Ik denk dat ik vooral in het laag nog een mooie stap kan maken door een tegel onder de speakers te leggen.

Ik kijk alvast uit naar de Meet & Greet part II in Zoetermeer! Marc bedankt voor een gezellige en leerzame dag die we snel overdoen ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Sterker nog, ik doe er al wat mee :tounge:. Ongeveer mijn hele studie bestaat uit papers schrijven. Dan moet je kort en bondig je verhaal kwijt kunnen.  ;). Absoluut, meet en greet part II gaat er ook komen. Eerst een andere weergever. Groter beeld knaagt ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

ivo1986

Leuk verslag!

Welke draaitafel heeft Madison (welke arm en naald)?

MLCinema

Oef, ik weet niet welke arm en naald. Wel weet ik dat hij speeld met een thorens 155. Tenminste, dat heb ik gisteren snel af kunnen lezen. Lekkere draaitafel dat wel. Maar uit dit component valt volgens mij veel meer te halen. Bij mezelf overigens ook.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Leuk verslag, Marc. 8)

Vooral het punt relaxen is belangrijk bij een M&G. Veels te vaak is er toch te veel zenuwen en ingehoudendheid, wat een beetje roet in het eten kan gooien.

Succes met het uitzoeken van beamer en scherm. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

MLCinema

Quote from: Fabian92 on April 22, 2009, 20:01:03
Leuk verslag hoor  ;D

Thnx!

Quote from: tiptop on April 22, 2009, 19:58:51
Leuk verslag, Marc. 8)

Vooral het punt relaxen is belangrijk bij een M&G. Veels te vaak is er toch te veel zenuwen en ingehoudendheid, wat een beetje roet in het eten kan gooien.

Succes met het uitzoeken van beamer en scherm. :)

Danku! Dit was de eerste M&G die ik mee mocht maken. Van te voren al redelijk wat contact gehad over de pm en heel af en toe wat msn. Maar gewoon heel relaxt. Echt heel erg fijn om te kunnen praten met iemand in reeel life over dingen waar andere echt helemaal horendool van worden. Dus dat is wel fijn. Overigens komen er geen beamer en scherm meer. Voor de huidige ruimte heb ik dat echt uit mijn hoofd gezet. Ik ga voor een groter scherm, bi voorkeur een plasma van de nieuwe panasonic reeks
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Nee G10 denk ik. Maar niks is nog zeker, misschien doe ik het pas als ik uit huis ga. Maar zou nu ook al zeer gewenst zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Als ik jouw was zou ik dan echt even doorsparen hoor ;)

De G15 is namelijk qua beeld al een stuk beter en fullhd. Daarna veranderd de kwaliteit van het beeld niet meer zo. (alleen bij de hele dure Xserie).

En je hebt weer een aantal extra opties. Maar vooral het beeld is al een stuk beter. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

De G10 is ook een Full HD. Prijsverschil is me gewoon te groot ook overigens. Denk dat ik al heel tevreden ga zijn met een G10.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Quote from: Kamidioblitz on April 22, 2009, 10:10:26
Oef, ik weet niet welke arm en naald. Wel weet ik dat hij speeld met een thorens 155. Tenminste, dat heb ik gisteren snel af kunnen lezen. Lekkere draaitafel dat wel. Maar uit dit component valt volgens mij veel meer te halen. Bij mezelf overigens ook.

Het is overigens een Thorens TD166 (ze lijken ook allemaal verdraaid veel op elkaar ;) )met een TP-16 arm.

Quote from: tiptop on April 22, 2009, 19:58:51
Leuk verslag, Marc. 8)

Vooral het punt relaxen is belangrijk bij een M&G. Veels te vaak is er toch te veel zenuwen en ingehoudendheid, wat een beetje roet in het eten kan gooien.

Het was inderdaad heel erg relaxt allemaal! En zenuwen waren er eigenlijk ook helemaal niet, het was erg gezellig :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: -madison- on April 24, 2009, 02:09:00
Het is overigens een Thorens TD166 (ze lijken ook allemaal verdraaid veel op elkaar ;) )met een TP-16 arm.

Het was inderdaad heel erg relaxt allemaal! En zenuwen waren er eigenlijk ook helemaal niet, het was erg gezellig :D


Is dat een bedoelde woordgrap ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

#14
Quote from: Kamidioblitz on April 24, 2009, 00:17:43
De G10 is ook een Full HD. Prijsverschil is me gewoon te groot ook overigens. Denk dat ik al heel tevreden ga zijn met een G10.

Kijk eens goed! ;) HDready :(

Net even gekeken en op de site staat 1080 (???).

Net ook een geinstalleerd en daar stond duidelijk HD-ready. Heel raar. Maar jij hebt schijnbaar dus gelijk. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

MLCinema

Quote from: tiptop on April 24, 2009, 18:33:56
Kijk eens goed! ;) HDready :(

Net even gekeken en op de site staat 1080 (???).

Net ook een geinstalleerd en daar stond duidelijk HD-ready. Heel raar. Maar jij hebt schijnbaar dus gelijk. ;)

Neem je niks kwalijk hoor ;). En de G15 is volgens mij niet echt daadwerkelijk beter qua beeld. Echter heb ik deze nog niet mogen aanschouwen omdat hij nog niet uit is natuurlijk. Ben wel zeer benieuwd. Ik vind de G10 een stuk beter als de PZ85, terwijl het de opvolger is van de PZ80. Dus een klasse lager geprijst maar wel een stuk beter dan het vorige model. Heel fijn dus!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.