Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: HTip op februari 24, 2009, 07:36:26
Blijft leuk tijdverdrijf, onze hobby ;D

Je bevestigt hiermee dat MA dus goed matched met Marantz. Toen ik mijn SR9600 kocht heb ik ze ook gehoord met MA en dat was erg goed. Misschien ligt het wel aan de initialen ;) Mijn speakers hebben ook vermogen nodig om los te komen. Met name basweergave bij lage volumes is bij veel speakers een issue.

Vreemd van die AB. Lijkt een storing te zijn. Kan me niet voorstellen dat dat normaal gedrag is :music: Even terug naar de winkel...

Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe opstelling 8)

Absoluut!!

Ja het matcht super 8) Dat van de basweergave is inderdaad veel voorkomend, maar absoluut geen ramp aangezien ik nooit zo zacht draai. Alleen gister werd het "toevallig" even wat later dan anders :inlove:

Ik weet niet of het een storing is, misschien ligt het ook wel aan het feit dat het softtip toetsen zijn. Ik kan me nog herinneren dat met m'n PM8200 destijds het ook moeilijk was om precies "mijn" volume af te stellen.. Misschien toch maar weer aan de Harmony :P

De foto's zullen morgen zijn, heb de batterijen in een andere camera laten zitten.. Ik had ook geen tijd meer om batterijen te halen omdat ik de halve dag weg ben geweest om m'n nieuwste speeltje op te halen ;D Morgen meer daar over.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Sol op februari 24, 2009, 10:01:41
Oh, dat scheelt alweer! ;)
Ik had er even overheen gelezen den ik. ;)

Ben benieuwd! Je moest eens weten, er zal voor mij geen dag voorbij gaan dat ik niet in mijn hoofd met de opstelling aan het spelen ben - mijn vriendin wordt soms gek van me! ;D

Mooi om te lezen dat je nu tevreden bent met je MA's. Het zijn inderdaad een beetje alleskunners. Dat is ook een van de redenen waarom ik ze toentertijd heb gekocht. Ik luister namelijk nogal gevarieerde muziek. In de meeste gevallen is het wel iets van rock of metal, maar ik heb ook best vaak zin in een lekker klassiek plaatje, of jazz / big band en alles wat er tussen in ligt eigenlijk ook - behalve hiphop / r&b. ;D

Ook als je maar één klein tikje geeft op de volumeknop van je ab, schiet-ie dan ook omhoog? :-\
Denk niet dat dit de bedoeling is...zit er nog garantie op o.i.d. waar je op terug kunt vallen?

Ja scheelt een paar weken, gelukkig! :D

Ik wordt soms ook gek van mezelf, maar ik heb nu wel een mooie opstelling gevonden!

Ik luister ook alles, behalve klassiek en elektronische muziek. En ze doen het inderdaad prachtig 8)

Misschien ligt het gewoon aan het feit dat het softtip toetsen zijn :dry: Garantie heb ik uiteraard wel, maar ik denk niet dat het een defect is maar gewoon een minpunt aan het apparaat ;D
And always, always will.

-madison-

Nog geen uitgebreide foto's aangezien het hier nog een beetje een zooitje is, en omdat ik straks weer weg moet.
Wel al een foto van m'n laatste aanwinst:

Een Epson TW-600!!

Ik zat al een tijdje te denken aan projecteren en toen kwam hier op het forum een mooie aanbieding langs. Gister heb ik de projector opgehaald bij forumlid Rudolf uit rotterdam. Het was een lange zit in de trein maar het was het absoluut waard!
Momenteel projecteer ik nog gewoon op m'n muur, en het ziet er zo al heel erg mooi uit! Binnenkort zal ik eens op zoek gaan naar een fatsoenlijk scherm. Ik weet nog niet precies hoe groot ik ga projecteren, het liefst zo groot mogelijk natuurlijk ;D (tips/aanbiedingen zijn welkom :P)
And always, always will.

garmtz

Hoe groter, hoe minder licht en hoe meer 'troep' je ziet in de bron (nog maar te spreken van een stijve nek). Er is een optimum, ergens tussen te klein en te groot... ;D

JeKa

Gefeliciteerd man!

Citaat van: garmtz op februari 25, 2009, 13:58:22
Hoe groter, hoe minder licht en hoe meer 'troep' je ziet in de bron (nog maar te spreken van een stijve nek). Er is een optimum, ergens tussen te klein en te groot... ;D

Groter is inderdaad niet persé beter. Ik heb een 76" scherm geloof ik en zit op drie meter afstand. Ik zou in mijn situatie niet groter willen.

Sol

Citaat van: -madison- op februari 25, 2009, 13:49:52
Nog geen uitgebreide foto's aangezien het hier nog een beetje een zooitje is, en omdat ik straks weer weg moet.
Wel al een foto van m'n laatste aanwinst:

Een Epson TW-600!!

Ik zat al een tijdje te denken aan projecteren en toen kwam hier op het forum een mooie aanbieding langs. Gister heb ik de projector opgehaald bij forumlid Rudolf uit rotterdam. Het was een lange zit in de trein maar het was het absoluut waard!
Momenteel projecteer ik nog gewoon op m'n muur, en het ziet er zo al heel erg mooi uit! Binnenkort zal ik eens op zoek gaan naar een fatsoenlijk scherm. Ik weet nog niet precies hoe groot ik ga projecteren, het liefst zo groot mogelijk natuurlijk ;D (tips/aanbiedingen zijn welkom :P)

Mooie aankoop, gefeliciteerd! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

-madison-

Citaat van: garmtz op februari 25, 2009, 13:58:22

Uiteraard.. Ik bedoelde dan ook zo groot mogelijk zonder "troep" te zien ;) Qua licht doet ie het erg netjes! Al werkt het natuurlijk ook wel mee dat ik m'n ruimte goed kan verduisteren.
And always, always will.

-madison-

Citaat van: JeKa op februari 25, 2009, 14:29:45
Gefeliciteerd man!

Groter is inderdaad niet persé beter. Ik heb een 76" scherm geloof ik en zit op drie meter afstand. Ik zou in mijn situatie niet groter willen.

Thnx!

Ik zit op een dikke 3 meter en ik projecteer nu ongeveer 200cm X 112cm. Tot nu toe bevalt dat prima, net al even gegamed op de xbox. GAAF!!!! 8)
And always, always will.

-madison-

And always, always will.

Sol

Citaat van: -madison- op februari 25, 2009, 15:22:45
Thnx! Nu jij nog ;D

Breek me de bek niet open, begin ook ongeduldig te worden. Maarja... ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

denoontje

hele leuke upgrade...en scherm heb je wel nodig hoor. Desnoods een diy met los doek?

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ik heb netjes mijn mond weten te houden maar wist het stiekem al. Zeer mooie upgrade en ben ook echt verschrikkelijk nieuwschierig naar het overzicht straks! Nu wordt een M&G helemaal de moeite waard ;). Ongeveer dezelfde leeftijd en zelfde interrese :music:. Echt vet! Moet er zeker een keer van gaan komen!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Sol op februari 25, 2009, 16:46:35
Breek me de bek niet open, begin ook ongeduldig te worden. Maarja... ;D

;D Heb je al wat op het oog dan?
And always, always will.

-madison-

Citaat van: denoontje op februari 25, 2009, 19:03:53
hele leuke upgrade...en scherm heb je wel nodig hoor. Desnoods een diy met los doek?

Absoluut erg leuk!! Ik zal me eens wat inlezen over schermen etc. En dan binnenkort uiteraard ook bestellen ;)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: HTip op februari 25, 2009, 22:04:23
Die is onverwacht :o Feli 8)

I know ;D Ik was ook nog niet echt op zoek naar een projector! Maar wegens een meevallertje kwam er wat geld vrij, en toevallig stond er op hetzelfde moment een mooie projector te koop op het forum. Ik zat wel al wat rond te kijken, en veel positiefs over Epson projectors gelezen.
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op februari 25, 2009, 22:49:59
Ik heb netjes mijn mond weten te houden maar wist het stiekem al. Zeer mooie upgrade en ben ook echt verschrikkelijk nieuwschierig naar het overzicht straks! Nu wordt een M&G helemaal de moeite waard ;). Ongeveer dezelfde leeftijd en zelfde interrese :music:. Echt vet! Moet er zeker een keer van gaan komen!

;) Goed gedaan. Ik ben er ook erg blij mee! Het is wel even wat anders dan een 32" lcd tv'tje :P
Ja stuurt maar een PM als je weer wat meer tijd hebt ;)
And always, always will.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Intussen heb ik wat nieuwe foto's gemaakt. Ik zou ze nog wat opknappen met Picasa maar dat doe ik later wel eens, het gaat tenslotte om de opstelling!
Op de muur waar de canvas hangt projecteer ik ook. Nu haal ik gewoon dat ding er af en projecteer op de muur. Het is de bedoeling dat er binnenkort een rolscherm voorlangs gaat.

Zie ook die zware bals stekker aan het simpele blokker stekkerblok ;D

Aan de muur een canvas print van Kurt Cobain, waarschijnlijk ga ik er nog een canvas print naast hangen.

Vanaf de luister/kijk plek gezien. Ik weet het hij hangt scheef ;D inmiddels is dat verholpen.

Ik heb geen foto's van de rest van de kamer gemaakt omdat het toch om dit gedeelte draait :P
And always, always will.

HTip

Mooie foto's. Vind het een stuk rustiger uitzien en meer in balans 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

VET! Ik zou kurt een anderplaatsje geven en een spanscherm kopen! Betere kwaliteit, en minder duur. Maja, dat ben ik. Je opstelling is wel erg fijn!

Sol

Mooie set, ziet er netjes uit!
Ben je van plan voorlopig nog bij stereo te blijven, of wil je misschien toch uit gaan breiden naar surround?

-madison-

Citaat van: HTip op februari 26, 2009, 17:10:15
Mooie foto's. Vind het een stuk rustiger uitzien en meer in balans 8)

Thnx, voor de 4e foto moest ik zelfs buiten op het balkon staan anders kreeg ik het er niet netjes op ;D
Vind ik zelf ook!
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op februari 26, 2009, 18:24:22
VET! Ik zou kurt een anderplaatsje geven en een spanscherm kopen! Betere kwaliteit, en minder duur. Maja, dat ben ik. Je opstelling is wel erg fijn!

:D Een spanscherm zal vast beter zijn, maar ik vind het niet echt mooi om zo'n scherm aan de muur de hebben. maar bedankt voor de input ;)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Sol op februari 26, 2009, 18:42:11
Mooie set, ziet er netjes uit!
Ben je van plan voorlopig nog bij stereo te blijven, of wil je misschien toch uit gaan breiden naar surround?

Thnx!! Ik heb nog geen plannen om uit te breiden naar surround.. In de eerste plaats ben ik een enorm muziekliefhebber, films/games vind ik ook erg leuk en in stereo is het ook meer dan prima te doen 8)

Maar wie weet.. zeg nooit nooit!
And always, always will.