Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: HTip op september  6, 2008, 08:30:12
Beter dan je er nu achter komt, dan helemaal niet ;) Stelregels, zoals tweeters op oorhoogte, blijven stelregels, want iedere ruimte is anders... Gelukkig dat je het met nieuwe stands kan oplossen. Als je vloerstaanders had gehad, was dat veel moeilijker geworden :D

Hoe bevalt het verder op je nieuwe stekje?

Idd, en ik wist het ook wel en heb zelfs met zin voor deze stands gekozen omdat de klipschen zo groot zijn. Maar ik heb het na aankoop niet uitgemeten allemaal, en er verder niet over nagedacht.. heel knullig ::) ;D

Het bevalt super :D Ik heb nu lekker de tijd om elke dag muziek te luisteren, voorheen zat ik elke dag 4 uur in het openbaar vervoer :-X
(thnx for asking :))
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Vanmiddag even de inrichting hier omgegooid, net ook even wat foto's gemaakt:
Ik moet nog wel even wat aan de muren hangen, het is nu wat kaal ::)

Vanaf de rechter speaker

Vanaf de linker..

Op de laatste foto is te zien dat ik nog geen Kimber Timbre heb.. Ik had eentje besteld op ebay, maar kreeg later een mailtje terug dat ze hem voorlopig niet kunnen leveren ::) Misschien dat ik hem binnenkort even bij m'n dealer ga halen, die heeft 'm wel maar is wel een stuk duurder. (maar dan wel met wbt pluggen..)
Omdat ik de dropveter zat was heb ik zelf even wat in elkaar gezet.. Een stukje Beyerdynamic microfoon kabel met pluggen die ik nog had liggen. Zo op het eerste gehoor klinkt het erg leuk! iig beter dan de dropveter ;) Misschien dat ik hem binnenkort eens met de (te korte) PBJ ga vergelijken.
And always, always will.

HTip

Je hebt in ieder geval je prioriteiten goed liggen. Eerst de audio en dan de rest ;D

Als je inderdaad wat aan de muur hangt, heb je het prima voor elkaar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op september 17, 2008, 23:22:22
Je hebt in ieder geval je prioriteiten goed liggen. Eerst de audio en dan de rest ;D

Als je inderdaad wat aan de muur hangt, heb je het prima voor elkaar!

Idd, audio voor alles ;D
Ik zal komende week denk ik even langs onze zweedse vrienden ;)
And always, always will.

-madison-

Ondanks dat ik tevreden ben met m'n set ben ik toch alweer aan het nadenken geslagen. Aangezien muziek erg belangrijk is voor mij in het dagelijk leven ben ik tot de conclusie gekomen dat ik bereid ben er meer geld in te investeren. Het is niet dat deze set niet klinkt, absoluut niet, maar omdat het zo belangrijk voor me is wil ik een stap verder gaan.

Nou heb ik het plan dat ik m'n huidige set een beetje ga "inkrimpen" en een nieuwe set op hoger niveau "thuis" in Friesland op ga bouwen.
In m'n huidige set wil ik de Marantz cd speler eruit doen en vervangen door bijvoorbeeld een ipod+dock of een squeezebox of iets dergelijks. De Yarland blijft, evenals de klipsch speakers. De bekabeling hou ik voorlopig ook even zo(dus de Kimber 4TC+ Beyerdynamic interlink), wat ik met de sub ga doen weet ik nog niet.

Voor de nieuwe set zit ik te denken aan de nieuwe Marantzen, bijvoorbeeld een PM7003+SA7003. Waarom Marantz? Omdat ik reeds erg positieve ervaringen ermee heb en de "klank" (van de oudere series) me aanstaat. Maargoed dit is nog maar een gedachte en ik wil ze dan uiteraard eerst beluisteren icm de nieuwe speakers. Wat die speakers worden is nog niet bekend, ik heb het liefste monitor speakers. De monitor audio gold 10 lijkt me erg mooi, maar ook Sonus Faber wil ik ooit nog een beluisteren. Dit wordt dus weer een kwestie van veel luisteren ;)

Het budget voor de speakers ligt rond 1500 euro, voor een versterker + cd speler denk ik rond de 1000 euro. Misschien iets meer, hier geldt eigenlijk hoe duurder, hoe langer sparen. Wat ik overigens ook belangrijk vind is de optische match tussen de cd speler en de versterker. Ik wil niet meer dat rommelige hier een component daar een component, maar gewoon een compact rack (denk aan een solidsteel 5.2 8)) met bovenop de thorens en daaronder cd+versterker.

Ik zal binnenkort een topic openen over de zoektocht naar nieuwe speakers.(met een bijpassende versterker/cd speler)

(Om 03:00 eerst maar even aan het werk om het überhaupt mogelijk te maken ;D ;D)
And always, always will.

MLCinema

Zozo, grootse plannen! Ik zit er aan te denken om die Klipschen die jij hebt te kopen in kersen kleur en die in mijn set te plaatsen zodat ik stereo en surround wat beter kan scheiden. Dan gebruik ik die Klipsch RB61 in surround en de RF25 in stereo. Net iets meer kast inhoud en een mooier laag. Zo kan ik stereo en surround beter met elkaar combineren. Misschien dat ik dan ook de set een slag draai zodat ik een bredere muur over houd om de set tegen aan te schuiven. Iets meer ruimte om de set te plaatsen dus ook. Wat jij zegt kan ik beamen, het moet er optisch wel goed uitzien;). Maargoed, ik zal je topic niet vervuilen met mijn eigen ideeen etc.

Ben benieuwd naar wat je uiteindelijke keuzes zullen worden en op basis waarvan. We pmen binnenkort een keer over wat ik voorstelde in mijn topic.

On chence (of hoe je dat inshemelsnaam uit spreekt, me friese opa en oma zeggen dat altijd).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Jaja grootse plannen ;D Ik heb echter besloten de zoektocht even een tijdje uit te stellen.. Het zal waarschijnlijk in het volgende jaar pas komen. (wellicht dit jaar nog wel een nieuwe cd speler, die ik eerst in deze set ga gebruiken en later in ga zetten in de nieuwe set)

Vanmiddag heb ik overigens een Ipod gekocht! De 80GB versie. Ik zat nog te twijfelen tussen een nano van 8GB en dus een classic van 80gb. 8gb leek me wat weinig, en gelukkig kon ik dus nog een 80gb versie krijgen aangezien dit een uitlopend model is! (120gb is alleen nog te krijgen) Meteen even Itunes gedownload en as we speak ben ik cd's aan het rippen ;D Ook heb ik al wat nummers via de store gedownload 8) Wat werkt dat apple spul toch heerlijk! :D Itunes is gewoon een genot om te gebruiken :-*
Binnenkort ga ik eens kijken voor een fatsoenlijke dock zodat ik hem ook op de stereo aan kan sluiten!

And always, always will.

-madison-

Zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien, staat mij halve set in de marktsectie ;D
Het hangt een beetje af van wat er allemaal verkocht wordt, maar als het een beetje meezit staat hier aan het eind van de maand en Marantz PM7003 en hoogstwaarschijnlijk een CD5003.(voor de optische match) Waarom weer een instap cd speler? Omdat vinyl me steeds meer begint te trekken en voor digitale muziek wil ik binnenkort een Imac 20" in gaan zetten.(niet alleen daarvoor overigens ;)) De Klipsch speakers blijven voorlopig nog even staan, misschien dat ik volgend jaar eens ga kijken voor vervangers.

Voor de rest zit ik nog een beetje te tobben wat ik met de Thorens ga doen.. Zou het de moeite waard zijn om er een nieuw element er in te laten zetten, of de arm te upgraden of de hele speler vervangen door bijvoorbeeld een Project. Of gewoon lekker zo laten staan en sparen voor een meer "high end" speler..
And always, always will.

Dracoplasm

Waarom ga je weer terug naar de Marantz?

En Mac, Klipsch en Marantz matchen zeer fijn  ;D (Ik heb straks alleen de iMac nog over maar dat terzijde)
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Ik ga (voorlopig) terug naar Marantz omdat ik op dit moment geen behoefte meer heb aan al die losse "Kastjes". Ik wil binnenkort een compact meubel (denk aan een solidsteel 5.2 bijvoorbeeld) met daarin alle componenten. Geen gedoe met losse phono versterkers, kabels wisselen omdat ik te weinig ingangen heb etc.
Ook denk ik dat ik met de PM7003 wel een upgrade maak ten opzichte van de Yarland, ik heb ze echter niet a/b vergeleken..

Mocht ik de Yarland niet kunnen verkopen voor een mooie prijs dan hou ik hem zelf gewoon voor erbij. Wellicht voor een 2e setje in de toekomst. En wie weet komt er later ook wel weer een buizenversterker in m'n "main" set... 8)
And always, always will.

MLCinema

Het nieuwe design van Marantz (naja nieuw, gewoon premium look in de range serie) vind ik ook echt heel erg geslaagd. Ik ben benieuwd wat voor set je gaat opbouwen, en Klipsch met Marantz is heerlijk voor de oren, tenminste zo ervaar ik het nog steeds, hoewel de fronts nu overgenomen zijn door de audiolabs:P.

Succes!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op oktober 15, 2008, 15:12:30
Het nieuwe design van Marantz (naja nieuw, gewoon premium look in de range serie) vind ik ook echt heel erg geslaagd. Ik ben benieuwd wat voor set je gaat opbouwen, en Klipsch met Marantz is heerlijk voor de oren, tenminste zo ervaar ik het nog steeds, hoewel de fronts nu overgenomen zijn door de audiolabs:P.

Succes!

Klipsch en Marantz is idd heerlijk, al doet de Yarland het ook super 8) De muziek lijkt net even dat stukje extra emotie te krijgen.. Nou ik er zo over nadenk krijg ik toch wat kriebels, ik zou hem natuurlijk ook gewoon kunnen houden. ::)
And always, always will.

MLCinema

Citaat van: -madison- op oktober 15, 2008, 15:20:33
Klipsch en Marantz is idd heerlijk, al doet de Yarland het ook super 8) De muziek lijkt net even dat stukje extra emotie te krijgen.. Nou ik er zo over nadenk krijg ik toch wat kriebels, ik zou hem natuurlijk ook gewoon kunnen houden. ::)

Je lijkt wel een vrouw joh, ontzettend wispelturig;). Niets is zo veranderlijk als de geest van de mens. Zolang je uiteindelijk meer tevreden bent toch?

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op oktober 16, 2008, 21:31:21
Je lijkt wel een vrouw joh, ontzettend wispelturig;). Niets is zo veranderlijk als de geest van de mens. Zolang je uiteindelijk meer tevreden bent toch?

;D Nee de Yarland gaat toch weg hoor ;)
And always, always will.

-madison-

Even een kleine update;

M'n Marantz cd speler is afgelopen week verkocht, de Yarland wordt komende week opgehaald door zijn nieuwe baasje én ik heb inmiddels een nieuwe versterker besteld! Je raad het al; de PM7003 van Marantz 8)

M'n dealer had alleen een zwarte staan, dus heb ik hem maar besteld. Ik had hem ook ergens anders kunnen kopen, maar ik ben erg tevreden met m'n dealer  8)
Tevens heb ik met hem (Henk Niemeijer) een afspraak gemaakt om te kijken of het de moeite waard is om in m'n TD166 te investeren of dat ik beter een nieuwe instap speler kan aanschaffen.. Hij zei dat als de Thorens nog in goede staat is, ik waarschijnlijk beter m'n budget in een goed element kan stoppen. M'n budget voor een nieuwe speler zou rond de 500 euro liggen, en ik moet zeggen dat ik dat een behoorlijk bedrag vind om te investeren in een platenspeler die ik heb aangeschaft voor 200 euro. :-\ Ik ga er nog even over nadenken of ik het voor mezelf kan verantwoorden en of het het waard is.. Maar goed, eerst binnenkort maar eens kijken of de Thorens nog in goede staat is ;)
And always, always will.

-madison-

Het gaat snel hier: De subwoofer is inmiddels ook verkocht evenals de Kimber 4TC.

Wat er nu dus op het moment nog staat te spelen:
- de Yarland versterker (wordt donderdag opgehaald, zaterdag zal ik waarschijnlijk de Marantz op kunnen halen)
- de Klipsch speakers (gaan voorlopig niet weg)
- Samsung dvd spelertje als bron
- Dropveters tussen bron en versterker
- Zilveren luidspreker kabels.

(De Thorens staat even op non-actief omdat ik die heb ingepakt omdat ik hem deze week weer meeneem naar Sneek om te laten nakijken.)

Een beetje een bijgeraapt zooitje dus ;D Maar tot mijn grote verbazing klinkt het gewoon heerlijk en is het gewoon genieten van de muziek. Toch ben ik wel heel benieuwt wat de Marantz hier gaat doen, en ook wat de nieuwe cd speler hier gaat doen. Ik wil eerst even afwachten wat het nakijken/opknappen van de Thorens gaat kosten en daarna zal ik dus de CD5003 toevoegen aan m'n set.

Owja nog een leuke aanwinst: een Xbox 360 ;D Die is tegenwoordig zo goedkoop dat ik hem niet kon laten staan :P
And always, always will.

HTip

Leuke (bijna) aanwinsten weer 8)

Die Marantz versterker ziet er erg goed uit. Ben benieuwd hoe ie klinkt in vergelijking met je Yarland...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

De nieuwe Marantzen zijn idd erg mooi :D

Ik ben ook erg benieuwt naar hoe die het doet, jammer dat ik ze niet even a/b heb kunnen vergelijken.. Maar goed, dat maakt ook weinig uit.
And always, always will.

MLCinema

De Xbox 360 is zelfs zo goedkoop dat deze arme student er 2 heeft nu ;D. De elite erbij gekocht, staat beter bij de rest van de set. Ben benieuwd naar je foto's :D.

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op oktober 28, 2008, 21:54:44
De Xbox 360 is zelfs zo goedkoop dat deze arme student er 2 heeft nu ;D. De elite erbij gekocht, staat beter bij de rest van de set. Ben benieuwd naar je foto's :D.

Haha!! Wel een super tof ding overigens 8) Heb vanmiddag PGR4 gekocht aangezien ik deel 1 en 2 ook helemaal plat heb gespeeld ;D
En ja hoor, deze is ook zo tof!

De foto's zullen waarschijnlijk nog even duren.. De Marantz moet binnenkomen bij m'n dealer, dan moet de Thorens erheen, dan moet ie "opgeknapt" worden en als laatste moet ik samen met de Marantz en de Thorens weer naar Enschede ;D (niet te doen met de trein, dus ik moet ook nog gebracht worden :P)

Gelukkig heb ik volgende week tentamens en dus ook weinig tijd om daar over na te denken ;D
And always, always will.

JeKa

Zo Madison, jij zit niet stil! Ben erg benieuwd naar de pm7003 in vergelijking met je Yarland.
Wat is upgraden en veranderen toch heerlijk he?!

Citaat van: Marc.Visser op oktober 28, 2008, 21:54:44

Ja ja, wij studenten hebben het maar zwaar..... :-X Als ik zie hoe veel studenten met een leuke set hier rondhangen, prachtig! ;D

-madison-

Citaat van: JeKa op oktober 28, 2008, 22:46:55
Zo Madison, jij zit niet stil! Ben erg benieuwd naar de pm7003 in vergelijking met je Yarland.
Wat is upgraden en veranderen toch heerlijk he?!

Ja ja, wij studenten hebben het maar zwaar..... :-X Als ik zie hoe veel studenten met een leuke set hier rondhangen, prachtig! ;D

Nee idd ;D Ik ben ook heel erg benieuwt naar de Marantz, ik heb hem wel in de winkel beluisterd maar nog niet thuis. Na de aanschaf van een nieuwe cd speler(cd5003) zal het hopelijk wat rustiger zijn hier. Dan weer eens wat meer in software investeren.(Het verlanglijstje van lp's die ik aan wil schaffen is inmiddels ook al aardig lang ;D)

Studenten hebben het helemaal niet zwaar, en dat zul je mij ook absoluut nooit horen zeggen ;D ;D Het studentenleven is absoluut heerlijk :P
And always, always will.

JeKa

Citaat van: -madison- op oktober 28, 2008, 23:06:31
Studenten hebben het helemaal niet zwaar, en dat zul je mij ook absoluut nooit horen zeggen ;D ;D Het studentenleven is absoluut heerlijk :P

Ik zit ook te dollen hoort, je hoort mij ook echt niet klagen!  ;D

-madison-

Citaat van: JeKa op oktober 28, 2008, 23:11:26
Ik zit ook te dollen hoort, je hoort mij ook echt niet klagen!  ;D

;) ;D
And always, always will.

Douma

CiteerTevens heb ik met hem (Henk Niemeijer) een afspraak gemaakt om te kijken of het de moeite waard is om in m'n TD166 te investeren of dat ik beter een nieuwe instap speler kan aanschaffen.. Hij zei dat als de Thorens nog in goede staat is, ik waarschijnlijk beter m'n budget in een goed element kan stoppen. M'n budget voor een nieuwe speler zou rond de 500 euro liggen, en ik moet zeggen dat ik dat een behoorlijk bedrag vind om te investeren in een platenspeler die ik heb aangeschaft voor 200 euro.

Ik denk ook dat je beter je geld in een mooi element kan stoppen dan een nieuwe speler aan te schaffen. Die Thorensjes hebben heel wat in hun mars. Ik heb een paar jaar geleden ook een TD166 aangeschaft voor 50 euro. Ik ben daar toen mee naar Henk geweest in totaal kwam er toen zo'n 230 euro bovenop. Dat leek mij in de eerste instantie ook wat veel, maar wat speelde die Thorens toen mooi. Bij mij is er toen een relatief goedkoop Benz Micro MC 20E element in gezet.
"Nothing lasts, but nothing is lost."