Hoever gaan we nog zakken met HD DVD prijzen............??

Gestart door hummest, maart 11, 2008, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

edwin99

Order om 10.38
bevestiging om 11.48

en inderdaad dezelfde mail.
Ik heb ook al een reaktie naar de shop gestuurd.
Ben benieuwd of iemand hem wel geleverd krijgt en hoelaat deze besteld had.
Ik heb ook nog mail contact gehad rond het middag uur en toen waren er absoluut geen leverings problemen,

Erg vaag dit allemaal en uitermate teleurstellend
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

mack

-Freek-   11:50 uur besteld, en om 16:15 een orderbevestiging gehad.

mack      10:13 uur besteld, en om 11:17 een orderbevestiging gehad

edwin99  10:38 uur besteld, en om 11:48 een orderbevestiging gehad

Paull       10:51 uur besteld  en om 11:50 een orderbevestiging gehad
             10:56 uur besteld
             11:02 uur besteld  

jantje112 10:38 uur besteld, en om 11:47 een orderbevestiging gehad

jaco        13:50 uur besteld, en om 14:03 een orderbevestiging gehad

hummest  12:18 uur besteld, en om 12:39 een orderbevestiging gehad

simpson    15:14 uur besteld, en om 15:33 een orderbevestiging gehad

edwin99

Nog even een aanvulling, im mijn mail contact met deze winkel wisten ze om 12.36 exact te vertellen hoeveel de leverancier nog op voorraad had. dus na bevestiging van mijn order.

Bij mij wordt hierdoor in ieder geval de indruk gewekt dat er hier een spelletje met ons als klant is/wordt gespeeld.

Dit antwoord kwam zelfs van de reseller manager en daar mag je zeker van verwachten dat deze weet waar die het over heeft denk ik zo maar.
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

jantje112

Ik heb om 10.38 besteld en ook om 11.47 een bevestiging. In hoeverre kan ik nu levering claimen eigenlijk?

Ze hebben mij ook een mail gestuurd dat ze hem niet kunnen leveren :(

jaco

order ontvangst bevestiging om 13:50
Order bevestiging (Michael Hoenderop ) 14:03
Order cancel 16:17

hummest

Orderontvangstbevestiging om 12.18 uur binnengekomen
Orderbevestiging om 13.39 uur
En annulering om 16.16 uur  :'( :'(

simpson

Orderontvangstbevestiging om 15.14 uur binnengekomen
Orderbevestiging om 15.33 uur
En annulering om 16.16 uur    >:(
Ik vraag me af in hoeverre je toch je speler kunt claimen.want de speler die ze aanbieden is van een
hele andere (prijs)klasse.

hummest

Citaat van: jantje112 op maart 12, 2008, 18:43:15
Ik heb om 10.38 besteld en ook om 11.47 een bevestiging. In hoeverre kan ik nu levering claimen eigenlijk?

Een tijd geleden hebben we ook iets dergelijks gehad met een LCD TV van Otto, die werd toen voor de prijs van de muurbeugel op internet te koop aangeboden. Ik heb toen samen met een groot aantal collega's van me tientallen orders geplaatst ( allemaal op verschillende naam ) maar ook dat werd later uiteraard allemaal teruggedraaid. Wat ik me kan herinneren is dat er toen zelfs een internetsite is geopend door mensen die gezamenlijk een procedure tegen Otto hebben aangespannen, maar naar mijn weten hebben ze dit kansloos verloren : op de een of andere manier worden dit soort grappen altijd ondervangen in de algemene voorwaarden van dit soort kanjerbedrijven. Ik neem aan dat dit grapje dus net zo kansloos is, ondanks de orderbevestigingen e.d.
Misschien een idee om Jan Kees den Haan ( ik kom zijn naam vrij vaak tegen in de topics van het recht laat zich spreken ) advies hierin te vragen, misschien kan hij daar meer over zeggen ??

edwin99

Ik denk dat het hier toch wat anders ligt omdat hd-dvd spelers massaal gedumpt worden door bedrijven en omdat men zich niet op een prijsfout beroept.

-Freek-

Citaat van: edwin99 op maart 12, 2008, 19:22:05
Ik denk dat het hier toch wat anders ligt omdat hd-dvd spelers massaal gedumpt worden door bedrijven en omdat men zich niet op een prijsfout beroept.

Inderdaad. De rechtzaak tegen Otto werd verloren omdat de rechter vond dat het te voorspellen was dat 100 euro voor een LCD-tv van normaliter 1000 euro een fout was op de site. Met deze hd-dvd speler ligt dat heel anders, omdat vergelijkbare spelers de afgelopen weken voor minder geld verkocht werden.

SpeedyAndré

Ik zou eens in de algemene voorwaarden kijken in hoeverre een orderbevestiging ook een leververplichting is.
Van overmacht is hier geen sprake, ze moeten toch minstens enkele stuks kunnen leveren en met de EP30 zou ik geen genoegen nemen, tenzij je de hddvd's nog niet hebt en de speler gaat doorverkopen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

jantje112

hummest

ALGEMENE VERKOOP-, LEVERINGS- EN BETALINGSVOORWAARDEN
INFORMATIQUE COMPUTERS EN COMPONENTEN BV
Weg en Bos 7 en 9 – 2661 DG Bergschenhoek
KvK nr. 27166651

Artikel 14 Niet-toerekenbare tekortkomingen
14.1 Informatique is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen door overmacht. Dit artikel
laat de toepassing van artikel 6:78 BW bij een consumentenkoop onverlet.
14.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort
te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers,
vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen,
vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van Informatique alsmede van hulppersonen, ziekte van
personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.
14.3 Informatique heeft in geval van overmacht het recht haar verplichtingen op te schorten. Informatique is tevens gerechtigd de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat
uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is Informatique gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Informatique behoudt
het recht op betaling van het reeds verrichte werk en de gemaakte kosten.

Waarschijnlijk gaan we hierop al nat.......

jantje112

Het zaakje ruikt naar een vieze manier van goedkope reclame. Is er nu iemand die hem niet "geannuleerd" heeft gekregen per mail?

edwin99

In de mail staat dat het komt door te veel aanvragen en ik denk dat dat toch wel een probleem van de shop is en niet van de klant.
Zodoende zie ik als leek toch wel mogelijkheden.

Darkman

Tjonge jonge.. vlak na mijn reactie vanochtend kwam ineens die aanbieding, die ik nu pas zie !!.. dus ik dacht even dik achter het net gevist te hebben, anders had ik er ook nog wel een extra willen hebben, maar zo te zien was het dus een fout/hoax whatever. 

Er is dus niemand die een positief bericht heeft ontvangen ? Over de bestelling/uitlevering ?
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Nooff

Alles is naar mijn inziens gewoon geannuleerd simpelweg omdat ze geen één XE1 kunnen verkopen omdat ze er niet eens meer zijn. Het is wel heel frappant dat echt NIEMAND een bevestiging van levering heeft. Heb een mail gestuurd dat ik sowieso niet akkoord ga met de EP30 maar minstens een EP35 verwacht.  ^-^

Darkman

Citaat van: Nooff op maart 12, 2008, 21:02:55
Alles is naar mijn inziens gewoon geannuleerd simpelweg omdat ze geen één XE1 kunnen verkopen omdat ze er niet eens meer zijn. Het is wel heel frappant dat echt NIEMAND een bevestiging van levering heeft. Heb een mail gestuurd dat ik sowieso niet akkoord ga met de EP30 maar minstens een EP35 verwacht.  ^-^

ha ha zou mooi zijn als het lukt, zo'n ep35 voor 95 eurie... Mij was door de mediamarkt verkoper, toen ik de laatste XE1 kocht, verteld dat Toshiba dus niets meer uitlevert. leek ook erg aanneemlijk omdat er nog genoeg vraag naar de XE1 was, dus waarom dumpen voor € 95 ,- ? voor 199,- willen de meesten hem ook nog wel kopen, of zelfs meer.

Lijkt mij toch echt dat de spelers hardstikke op zijn.  Zo'n actie zou natuurlijk een enorme stunt geweest zijn, maar ik verwacht niet dat hij ooit voor dat geld nieuw weg zal gaan, maar ja zeker weten doe je het toch nooit ;)

ShellBeach

Jongens, if it sounds too good to be true, it usually is. Anderzijds mijn EP30 met 9 HD-DVD's voor 109 en terug met 1 HD-DVD verkocht voor 100 was ook een mooie deal. Ik vond het een beetje lullig om nog een optische kabel te moeten bijbestellen voor die speler omdat er geen coaxiale SP/DIF op zat. En PowerDVD 7.3 lust HD-DVD's redelijk netjes (behalve de rotzooi van Studio Canal die maar 1x afspeelt en daarna niet meer) en een 640K DD of 1,5 Mbps DTS track is ook al kicken ondanks het niet lossless PCM is.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

jaco

Darkman

Citaat van: klinktbeter op maart 12, 2008, 21:14:19
Jongens, if it sounds too good to be true, it usually is. Anderzijds mijn EP30 met 9 HD-DVD's voor 109 en terug met 1 HD-DVD verkocht voor 100 was ook een mooie deal. Ik vond het een beetje lullig om nog een optische kabel te moeten bijbestellen voor die speler omdat er geen coaxiale SP/DIF op zat. En PowerDVD 7.3 lust HD-DVD's redelijk netjes (behalve de rotzooi van Studio Canal die maar 1x afspeelt en daarna niet meer) en een 640K DD of 1,5 Mbps DTS track is ook al kicken ondanks het niet lossless PCM is.

Mee eens... al te vaak wordt dat in de praktijk weer bewezen, echter bij de EP30 klonk het ook best wel too good to be true.. maar dat was dus wél echt ;)

Paul Landsmeer

Citaat van: hummest op maart 12, 2008, 19:30:37
ALGEMENE VERKOOP-, LEVERINGS- EN BETALINGSVOORWAARDEN
INFORMATIQUE COMPUTERS EN COMPONENTEN BV
Weg en Bos 7 en 9 – 2661 DG Bergschenhoek
KvK nr. 27166651

Artikel 14 Niet-toerekenbare tekortkomingen
14.1 Informatique is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen door overmacht. Dit artikel
laat de toepassing van artikel 6:78 BW bij een consumentenkoop onverlet.
14.2 Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort
te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers,
vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen,
vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van Informatique alsmede van hulppersonen, ziekte van
personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.
14.3 Informatique heeft in geval van overmacht het recht haar verplichtingen op te schorten. Informatique is tevens gerechtigd de
overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat
uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is Informatique gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen. Informatique behoudt
het recht op betaling van het reeds verrichte werk en de gemaakte kosten.

Waarschijnlijk gaan we hierop al nat.......

Neem van deze bedrijfsjurist aan dat je juridisch geen poot hebt om op te staan. Het in die hoek zoeken is kansloos.

Maar dat is ook niet de juiste manier: je moet ze aanpakken via hun 'Waarborg Thuiswinkelen'. Onder die Waarborg mogen ze niet zomaar dit soort grappen uithalen (als het een grap is) want dan riskeren ze dat het wordt ingetrokken. En ik kan je verzekeren dat intrekking van de Waarborg Thuiswinkelen commercieel bepaald onaantrekkelijk is voor Informatique.

Kortom, komen ze niet met een goed verhaal, dan schakel ik de Stichting achter die Waarborg in en laat ik hen de kwestie doorlichten.

Paul Landsmeer

In antwoord op mijn schrijven komt Informatique met het volgende:

De HD-XE1 is nooit als lokkertje bedoeld geweest, wij hebben ook nooit actief de HD-XE1 gepromoot. De prijs is gedaald doordat een van onze leveranciers de speler voor een lage prijs verkocht, onze software importeert dagelijks prijzen en voert deze door. Na een halve dag gingen wij de spelers doorbestellen bij onze leverancier, op dat moment waren er niet genoeg spelers meer beschikbaar.

Wij gaan niet bewijzen dat er een substantieel aantal HD-XE1's geleverd zijn. Wij zijn niet verplicht deze informatie aan te leveren, ook zou deze informatie gevoelige data bevatten zoals inkoopprijzen en namen van klanten.

Wij betreuren ten zeerste dat het zo gelopen is, echter zoals gemeld hebben wij nooit met de HD-XE1 en de lage prijs gecommuniceerd naar klanten, dit is nooit als lokkertje bedoeld geweest.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Vind ik een volstrekt onvoldoende reactie waar de Stichting Waarborg Thuiswinkelen vermoedelijk gehakt van gaat maken. Het lijkt er in ieder geval op dat er helemaal geen XE-1's zijn geleverd.

mack

@ paul wij hebben ook nooit actief de HD-XE1 gepromoot

Hoe zit dat dan met kieskeurig.nl daar staat ie toch bovenaan als dat niet actief is  >:D

En nog steeds

En het is nooit als lokkertje bedoeld , ja ja

Paul Landsmeer

Het hele verhaal acht ik ongeloofwaardig. Even mijn persoonlijke vertaling:

De prijs is gedaald doordat een van onze leveranciers de speler voor een lage prijs verkocht, onze software importeert dagelijks prijzen en voert deze door.

"Een leverancier maakte een fout in zijn computersysteem, waardoor de XE-1 er per ongeluk voor 95 EUR in kwam te staan. Vervolgens heeft ons systeem die prijs automatisch overgenomen."

Na een halve dag gingen wij de spelers doorbestellen bij onze leverancier, op dat moment waren er niet genoeg spelers meer beschikbaar.

"Toen we de spelers gingen doorbestellen, kwam onze leverancier erachter dat hij een nogal kostbare fout had gemaakt. Die fout is onmiddellijk hersteld, maar de leverancier voelde er niets voor de spelers voor de genoemde prijs te leveren.

Wij gaan niet bewijzen dat er een substantieel aantal HD-XE1's geleverd zijn. Wij zijn niet verplicht deze informatie aan te leveren, ook zou deze informatie gevoelige data bevatten zoals inkoopprijzen en namen van klanten.

"Wij kunnen niet bewijzen dat er een substantieel aantal HD-XE1's is geleverd, aangezien die levering nooit heeft plaatsgevonden. We proberen ons daarom te verstoppen, in de hoop dat dit overwaait."

Wij betreuren ten zeerste dat het zo gelopen is, echter zoals gemeld hebben wij nooit met de HD-XE1 en de lage prijs gecommuniceerd naar klanten, dit is nooit als lokkertje bedoeld geweest.

"Kunt u alstublieft weggaan?"

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag.

"Maar eigenlijk liever niet."