Hoever gaan we nog zakken met HD DVD prijzen............??

Gestart door hummest, maart 11, 2008, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

SpeedyAndré

Ik ben gerustgesteld want ik heb de XE1 een week eerder voor 'iets' meer geld gekocht  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Darkman

Nou jongens,

Ik vind dat er hier toch wel wat overdreven wordt gereageerd. Het is best aanneemlijk dat er een fout gemaakt is in het systeem van de leverancier en dat dit dus in het systeem van Informatique terecht gekomen is, overal lekker wantrouwig tegenover staan getuigt meer van de manier waarop je zelf in het leven staat imo.

Als er nergens meer fouten mogen worden gemaakt dan is het einde snel zoek. Verder getuigt dit dus ook van het feit dat de XE1's al gewoon niet meer leverbaar waren en dat de Leverancier ( toshiba ) ze niet meer uitleverde, of dat nu bewust was of wegens einde voorraad laat ik in het midden, maar naast de EP30 denk ik zo dat de XE1 toch wel het meest verkochte model is geweest onder liefhebbers.

Ook de reaties vind ik bovengemiddeld uitgebreid en geven duidelijk aan waardoor dit tot stand is gekomen, dus om dan vervolgens moord en brand te schreeuwen om je gelijk te halen vind ik echt niet van niveau, maar goed dat is mijn mening.

Verder heb ik niets te maken met informatique te maken overigens ;)

Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Nooff

Misschien is het wat overdreven, maar ik vind wel dat je ook als consument wel het één en ander recht mag zetten betreft zulke acties. Overmacht of niet, je hoort als internetaanbieder gewoon je zaken voor elkaar te hebben en tegen de klok van 12 had men allang kunnen informeren naar de voorraad bij de leverancier, aangezien er mensen waren die meer dan 1 exemplaar bestelden. Dit is niet gedaan, en men heeft zelfs tegen de klok van 16.00 nog orderbevestigingen verstuurd. Een dag later stond er nog steeds 95 euro op de site en dit terwijl men al wist dat het product überhaupt niet meer leverbaar was. Verwijder het dan gewoon van de site en draai niet om de hete brei heen. Als internetaanbieder heb je al genoeg wettelijke regeltjes waarop je beroep kunt doen. Een in dit geval 'overdreven' maar toch nette en rechtvaardige opheldering is dan toch zeker niet misplaatst vind ik persoonlijk.

Darkman

Citaat van: Nooff op maart 13, 2008, 19:06:00
Misschien is het wat overdreven, maar ik vind wel dat je ook als consument wel het één en ander recht mag zetten betreft zulke acties. Overmacht of niet, je hoort als internetaanbieder gewoon je zaken voor elkaar te hebben en tegen de klok van 12 had men allang kunnen informeren naar de voorraad bij de leverancier, aangezien er mensen waren die meer dan 1 exemplaar bestelden. Dit is niet gedaan, en men heeft zelfs tegen de klok van 16.00 nog orderbevestigingen verstuurd. Een dag later stond er nog steeds 95 euro op de site en dit terwijl men al wist dat het product überhaupt niet meer leverbaar was. Verwijder het dan gewoon van de site en draai niet om de hete brei heen. Als internetaanbieder heb je al genoeg wettelijke regeltjes waarop je beroep kunt doen. Een in dit geval 'overdreven' maar toch nette en rechtvaardige opheldering is dan toch zeker niet misplaatst vind ik persoonlijk.

Dat het nog op de site zou staan is idd wel nalatig, maar ik heb gisteren geprobeerd te kijken maar kwam de hele site niet op, dus nam aan dat ze dat bewust hadden gedaan om e.e.a recht te kunnen trekken ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Nooff

Citaat van: Darkman op maart 13, 2008, 19:10:29
Dat het nog op de site zou staan is idd wel nalatig, maar ik heb gisteren geprobeerd te kijken maar kwam de hele site niet op, dus nam aan dat ze dat bewust hadden gedaan om e.e.a recht te kunnen trekken ;)

Dat geeft ook niet  ;)

Waar ik op doelde is dat wij als consument al niet veel hebben om beroep op te doen terwijl dat op sommige momenten zeker op zijn plaats is.  :)

Paul Landsmeer

Citaat van: Darkman op maart 13, 2008, 18:53:50
Nou jongens,

Ik vind dat er hier toch wel wat overdreven wordt gereageerd. Het is best aanneemlijk dat er een fout gemaakt is in het systeem van de leverancier en dat dit dus in het systeem van Informatique terecht gekomen is, overal lekker wantrouwig tegenover staan getuigt meer van de manier waarop je zelf in het leven staat imo.

Als er nergens meer fouten mogen worden gemaakt dan is het einde snel zoek. Verder getuigt dit dus ook van het feit dat de XE1's al gewoon niet meer leverbaar waren en dat de Leverancier ( toshiba ) ze niet meer uitleverde, of dat nu bewust was of wegens einde voorraad laat ik in het midden, maar naast de EP30 denk ik zo dat de XE1 toch wel het meest verkochte model is geweest onder liefhebbers.

Ook de reaties vind ik bovengemiddeld uitgebreid en geven duidelijk aan waardoor dit tot stand is gekomen, dus om dan vervolgens moord en brand te schreeuwen om je gelijk te halen vind ik echt niet van niveau, maar goed dat is mijn mening.

Verder heb ik niets te maken met informatique te maken overigens ;)

Ik ben het volledig met je oneens.

Dat er fouten zijn gemaakt, is pas duidelijk geworden nadat er is geageerd. Daarbij was geen sprake van "moord of brand schreeuwen" maar een normale zakelijke dialoog tussen koper en verkoper, wellicht een enkele uitzondering daargelaten. Er is ook geen "gelijk gehaald" en zouden we dat wel hebben gedaan, dan is dat ons goed recht (zonder dat dit impliceert, dat we ook gelijk hebben of krijgen)

Dat er fouten worden gemaakt, is jammer maar komt voor. In dit geval is Informatique waarschijnlijk net zozeer de dupe van haar leverancier geworden als de kopers van de XE-1. Dat we ze desondanks kritisch hebben benaderd (en niet wantrouwig, zoals jij stelt) is om uit te kunnen sluiten dat hier sprake was van een lokkertje om klanten voor de EP30 te werven. Ook hier geldt: alleen door het gesprek met ze aan te gaan, kun je daarover uitsluitsel krijgen. En juist door dat te doen, is aannemelijk geworden dat sprake is van een fout en dus van overmacht. Daarbij moet worden aangetekend, dat Informatique pas na herhaaldelijk aandringen bereid was te melden dat er nooit ook maar een enkele XE-1 is geleverd (daarvoor was het "bedrijfsgeheim").

Blijkbaar had jij geprefereerd dat tientallen kopers, na een duizelingwekkende aanbieding die uiteindelijk niet doorgaat, gelaten hun verlies hadden genomen. Die keuze heb je uiteraard, maar wie anders besluit, vliegt niet automatisch uit de bocht. Bovendien mag je aan een online shop die een "Waarborg Thuiswinkelen" voert hogere eisen stellen en ze dientengevolge ook daarop aanspreken. Dat helpt overigens niet alleen de koper, maar uiteindelijk ook de verkoper.

neptune

Voor de weinigen die nog niet een EP30 hebben is er weer een kans:
https://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

dit keer 80 euri met 5 films (ja de bekende namen:) )
zet hier iets neer

draaienkreng

Citaat van: neptune op maart 15, 2008, 00:07:26
Voor de weinigen die nog niet een EP30 hebben is er weer een kans:
https://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

dit keer 80 euri met 5 films (ja de bekende namen:) )

quote author=jaco link=topic=72262.msg1160543#msg1160543 date=1205353074]
simpel: fuck them
[/quote]

Inderdaad :

Weer een nieuwe kiespijnkeurig :

http://www.kieskeurig.nl/kopen/2DDAD68B856E0276C12572BF00332E43.htm

space no final frontier

-Freek-

Citaat van: draaienkreng op april  4, 2008, 16:30:23
quote author=jaco link=topic=72262.msg1160543#msg1160543 date=1205353074]
simpel: fuck them

Inderdaad :

Weer een nieuwe kiespijnkeurig :

http://www.kieskeurig.nl/kopen/2DDAD68B856E0276C12572BF00332E43.htm

Baalsterds.....gelukkig heb ik m,n black crushende ps 3 nog! groenten van Oen.
Bedoel je dat je denkt dat je die ook niet voor 150 meekrijgt? Is iig wel heel goedkoop...

draaienkreng

Scam!

space no final frontier