Eisen van levering (Toshiba XE1)

Started by jantje112, March 12, 2008, 19:29:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Naar aanleiding van dit topic

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72262.50

Hier wordt de speler van Toshiba aangeboden voor 95,00 euro. Ik heb deze speler besteld en voor de ochtend een orderbevestiging gekregen dat deze order zo spoedig mogelijk wordt verstuurd. In de middag is door Informatique nog bevestigd dat ze een 30 tal spelers binnen kregen.

Informatique heeft echter alle bestelingen geannuleerd met als reden dat ze niet genoeg spelers hebben om te leveren. In hoeverre zijn ze nu verplicht te leveren?


jantje112


Vampire

Ben geen expert, maar heb zo'n vermoeden dat je juridisch nogal zwak staat...
Inormatique heeft zich (uiteraard) ingedekt door zijn disclaimer:

QuoteInformatique doet er alles aan om de informatie die zij aanbiedt op deze site zo volledig en nauwkeurig mogelijk te laten zijn, maar geeft geen garanties t.a.v. de juistheid van de verstrekte informatie. Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

gadgeteer

Niet leverbaar is niet leverbaar denk ik.
Ik verwacht niet dat een bevestigingsmail veel zal helpen.

jantje112

Quote from: Vampire on March 12, 2008, 19:41:34
Ben geen expert, maar heb zo'n vermoeden dat je juridisch nogal zwak staat...
Inormatique heeft zich (uiteraard) ingedekt door zijn disclaimer:


Ik vraag me even af hoe het juridisch zit. Alle wazigheden in voorwaarden vind ik nogal discutabel, er staat zelden wat in wat klopt :)

jankees

Ik verwacht ook niet dat je hier iets tegen zult kunnen doen. De algemene voorwaarden kan je op de site niet zien. Die worden waarschijnlijk ergens in het bestelproces getoond. Los van de vraag of je levering kunt afdwingen; de kosten die je moet maken op levering af te dwingen staan in geen verhouding tot de prijs van de speler. Hoe dan ook een geval van jammer maar helaas.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Krassienova

Quote from: Vampire on March 12, 2008, 19:41:34
Ben geen expert, maar heb zo'n vermoeden dat je juridisch nogal zwak staat...
Inormatique heeft zich (uiteraard) ingedekt door zijn disclaimer:

Voor zover ik weet moeten zij een vergelijkbaar product kunnen aanbieden voor de zelfde of een vergelijkbare prijs. Een disclaimer is niets anders dan de juridische feiten in hun voordeel nog eens te openbaren. Net als de algemene voorwaarden, daar staat vaak in dat je maar een weekje de tijd hebt om iets om te ruilen terwijl je wettelijk langer de tijd moet hebben om iets uit te kunnen proberen, dus niet alles geloven.
Like.No.Other