Hoever gaan we nog zakken met HD DVD prijzen............??

Gestart door hummest, maart 11, 2008, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

rbormans

Is inderdaad bevestigd als de XE1.
Ze zullen daar ook wel afvragen van waar de plotse verkoop komt van XE1's. ;)

edwin99

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Jurgen79

Nou het kwam eigenlijk niet zo goed uit, maar voor deze prijs wil ik er ook wel een! Dan kunnen zowel de EP30 als mijn Onkyo dvd speler in de verkoop. Heb er dus toch maar 1 besteld.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Driven2Shine

Wat zou het voordeel zijn van een XE1 tegen over de EP30 die ik nu heb ?

rbormans

Paul Landsmeer

Citaat van: [SV] op maart 12, 2008, 15:51:31
Wat zou het voordeel zijn van een XE1 tegen over de EP30 die ik nu heb ?

Uit mijn hoofd: de 5.1 uitgang en de Reon chip.

Driven2Shine

Citaat van: Paull op maart 12, 2008, 15:52:43
Uit mijn hoofd: de 5.1 uitgang en de Reon chip.
Thanks dan hou ik het maar even bij de EP30 die ik nu net 3 dagen heb staan ;D

neptune

Geachte heer/mevrouw,

Onverwacht heeft het nogal storm gelopen op de 660670 - Toshiba HD-XE1 HD-DVD Speler. Binnen een halve dag hebben wij helaas meer orders kunnen noteren dan er spelers bij onze leverancier liggen. Helaas hebben wij geen voorraad meer voor uw order kunnen bemachtigen.

Wel hebben we nog een ander HD-DVD exemplaar voor u leverbaar als mogelijk alternatief. Wij realiseren ons dat de advies verkoop prijs van onderstaande speler standaard behoorlijk lager ligt dan van de HD-XE1, maar onze leverancier heeft al behoorlijk afgeschreven en wil verder geen afschrijvingen doen. De onderstaande speler kost ons zelfs meer dan de HD-XE1. De EP30K heeft net als de HD-XE1 DVD upscaling, waardoor DVD's er op een HD scherm er mooier uitzien.

661077 Toshiba EP30K HD-DVD player 1080p Regza Link           95,00
http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/hddvd-hddvdplayers-hd-ep30?opendocument

Wij begrijpen dat het niet exact het model is als besteld, maar wellicht toch een wenselijk alternatief. De voorraad is hier echter ook van beperkt, dus verzoeken wij u snel te reageren. Dan kunnen wij met zekerheid de voorraad vastleggen bij de leverancier. Het omzetten van de order kan simpel door even te reageren op deze mail. Wij zullen dan de order omzetten.

In elke doos zit in ieder geval nog een mooie set HD-DVD's! Namelijk Serenity, The Chronicles of Riddick, The Bourne Supremacy, The Bourne Identity en The Holiday.

Met vriendelijke groet, / Best regards,
Informatique computers en componenten BV

Rogier van Wijk

>:(
zet hier iets neer

Jurgen79

Helaas... heb ook dezelfde mail net gehad. Een EP30 hoef ik niet natuurlijk, die heb ik al :P Nou ja, het was het proberen waard!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Paul Landsmeer

Citaat van: jslender op maart 12, 2008, 16:27:27
Helaas... heb ook dezelfde mail net gehad. Een EP30 hoef ik niet natuurlijk, die heb ik al :P Nou ja, het was het proberen waard!

Me too  :-\

neptune

iemand anders nog een adresje voor een goedkope EP35 of XE1?  ;D

Het stomme is dat ze even voor 3 uur me nog mailen dat ze morgen 30 stuks krijgen , terwijl op dat moment alles allang uitverkocht moet zijn geweest...in plaats dat ze dat wat bijhouden en dan niet zulke mails meer sturen...
zet hier iets neer

jaco

Ik heb die mail ook gekregen en ze een pissige mail terug gestuurd dat ik levering verwacht.
Dan moeten ze hun webshop maar op orde hebben.

edit: er is altijd nog de tweakers shopsurvey, kunnen we mooi met zijn allen invullen..

rbormans

Citaat van: jaco op maart 12, 2008, 16:36:54
Ik heb die mail ook gekregen en ze een pissige mail terug gestuurd dat ik levering verwacht.
Dan moeten ze hun webshop maar op orde hebben.
ik vind het ook amateurisme troef daar, temeer daar ze op e-mail bevestigend reageren dat ze zeker stock binnenkrijgen. Je zou denken dat ze het dan tenminste eens controleren

Paul Landsmeer

Het zou me niks verbazen als er een hoop XE-1's aan het eigen personeel zijn gesleten  ;)

jaco

Vreemde gang van zaken:
Je bestelt, krijgt een opdracht ontvangs bevesting en daarna een order bevestiging.
Even later een mail dat ze niet kunnen leveren.

Paul Landsmeer

Dit vind ik de meest interessante passage:

CiteerWij realiseren ons dat de advies verkoop prijs van onderstaande speler standaard behoorlijk lager ligt dan van de HD-XE1, maar onze leverancier heeft al behoorlijk afgeschreven en wil verder geen afschrijvingen doen.

Misschien bedoelen ze het zo niet, maar dit zou kunnen betekenen: Toshiba heeft nog meer XE-1's op voorraad staan, maar wil ze niet meer tegen deze prijs leveren aan Informatique.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Toshiba heeft besloten helemaal geen XE-1's te leveren voor 95 EUR, of dat er toch sprake was van een mix-up met de E-1 die ze op deze manier proberen te verbloemen.

Dus: is er iemand die wel geleverd krijgt? Anders gaan we die Thuiswinkel Waarborg van ze eens lichten.

Paul Landsmeer

Ter aanvulling op mijn eigen bericht:

Ik heb ze intussen de onderstaande reactie gestuurd. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Geachte Informatique,

Bij een first come, first serve actie zoals deze bestaat altijd de mogelijkheid dat men achter het net vist. Jammer maar helaas dus.

Desondanks wil ik toch nog graag het volgende aantekenen.

Recentelijk zijn er op Internet meerdere van dit soort acties geweest, waarbij achteraf bleek dat de betrokken winkelier helemaal nooit had kunnen leveren, maar dat de actie enkel was bedoeld als zogenaamd 'lokkertje' om een alternatief product voor een 'normalere' prijs te slijten. Deze praktijken zullen u ongetwijfeld bekend zijn.

Uiteraard veronderstel ik niet dat daarvan in casu sprake is. Echter, het valt ook niet uit te sluiten, zeker gezien de wel erg aantrekkelijke prijsstelling. Mede vanwege uw 'Waarborg Thuiswinkelen' zou ik daarom graag zien aangetoond dat Informatique tenminste een substantieel aantal XE-1's van Toshiba heeft ontvangen en verkocht tegen het genoemde tarief.

Ik vertrouw erop dat u mij deze informatie doet toekomen, liefst per omgaande of anders zo spoedig mogelijk.

-Freek-

Hele nette mail. Ben benieuwd wat hun reactie is.

Eigenlijk geloof ik ze niet, want waarschijnlijk is dat massale bestellen pas begonnen toen hier in het topic werd verteld dat de XE1 bij die winkel maar 100 euro kostte. Dan moeten er toch minstens 10 mensen hier wél een speler krijgen?

master30

tjonge wat wat een mooie prijs,

ik hoop dat het doorgaat voor iedereen, helaas ben ik alweer telaat
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

mack

Citaat van: -Freek- op maart 12, 2008, 17:13:14
Hele nette mail. Ben benieuwd wat hun reactie is.

Eigenlijk geloof ik ze niet, want waarschijnlijk is dat massale bestellen pas begonnen toen hier in het topic werd verteld dat de XE1 bij die winkel maar 100 euro kostte. Dan moeten er toch minstens 10 mensen hier wél een speler krijgen?

Naar aanleiding van dit vraag  ik of  iedereen die vanmorgen besteld heeft zijn tijd van bestelling wil posten en de tijd van orderbevesteging.
Ben zeer benieuwt welke willekeur ze toepassen.

En benieuwt wie van het forum er een mag ontvangen

pietnoeck

had er 2 besteld met enkele uren tussen, slechts éénmaal negatieve mail gekregen dat ze niet leverbaar zijn.
Wil dit zeggen dat één order dan toch is doorgegaan ?

Shane One

ach....jammer weer te laat

ik was ook op zoek naar één XE1
en vooral voor die prijs
als iemand er ééntje wilt doorverkopen
denk dan aan mij

Paul Landsmeer

Citaat van: pietnoeck op maart 12, 2008, 17:44:35
had er 2 besteld met enkele uren tussen, slechts éénmaal negatieve mail gekregen dat ze niet leverbaar zijn.
Wil dit zeggen dat één order dan toch is doorgegaan ?

Had er 2 besteld binnen vijf minuten, ook hier maar 1 mail. Ik denk dus dat dit standaard zo gaat.

-Freek-

11:50 uur besteld, en om 16:15 een orderbevestiging gehad.

Is er al iemand die wél een positief bericht heeft ontvangen?

Paul Landsmeer

Citaat van: mack op maart 12, 2008, 17:41:50
Naar aanleiding van dit vraag  ik of  iedereen die vanmorgen besteld heeft zijn tijd van bestelling wil posten en de tijd van orderbevesteging.
Ben zeer benieuwt welke willekeur ze toepassen.

En benieuwt wie van het forum er een mag ontvangen

Order 1158170 om 10:51
Order 1158176 om 10:56
Order 1158181 om 11:02

Ongeveer 1 exemplaar per minuut dus.

EDIT: de genoemde tijden zijn die van de orderontvangstbevestigingen. De orderbevestigingen kwamen zo rond 11:50 uur.