Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

morca

NAD maakt best goeie spullen toch,lijkt me beter als deze complete amp
Maar daar zijn vast wel een paar platenspeler expert,s hier die dat zeker weten, ik gok maar.

Heb je de PL al binnen dan,wel een supergaaf ding hoor als ik hem gezien had dan was ie allang weg,dat had ik weer niet goed gelezen ;)

Robbert54

Citaat van: morca op april  5, 2011, 21:25:04
NAD maakt best goeie spullen toch,lijkt me beter als deze complete amp
Maar daar zijn vast wel een paar platenspeler expert,s hier die dat zeker weten, ik gok maar.

Heb je de PL al binnen dan,wel een supergaaf ding hoor als ik hem gezien had dan was ie allang weg,dat had ik weer niet goed gelezen ;)
Nee, maar heb het financiële plaatje zo goed als rond. Volgens PM ging hij donderdag op de post. Ben wel erg benieuwd, heb er totaal geen verstand van maar lijkt me erg veel speler voor het geld ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

Lijkt mij ook een zeer goed ding,je was mooi op tijd er waren er nog een paar meteen na je die hem ook wilden kopen ,blijf zeker even meelezen hoe dit je gaat bevallen
Heb je een nieuwe naald besteld trouwens,die was niet zo best meer toch?

Robbert54

Citaat van: morca op april  5, 2011, 21:37:52
Lijkt mij ook een zeer goed ding,je was mooi op tijd er waren er nog een paar meteen na je die hem ook wilden kopen ,blijf zeker even meelezen hoe dit je gaat bevallen
Heb je een nieuwe naald besteld trouwens,die was niet zo best meer toch?
nee nog niet. Eerst de speler betalen. Dan even kijken hoe makkelijk de naald te verwijderen is. Nieuwe naald is 59euro en compleet element 79euro. Heb ook nog wel even in Engeland gekeken, maar daar zijn ze zelfs nog duurder. Meestal toch andersom

Ik had ook geluk hoor. Toevallig dat ik net de dag ervoor (dacht ik) vroeg of iemand bekend was met deze draaitafel en toen reageerde PM al. Ik ben hem dan ook erg dankbaar, hij had er meer voor kunnen krijgen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

Citaat van: The Vampire op april  5, 2011, 21:45:42
nee nog niet. Eerst de speler betalen. Dan even kijken hoe makkelijk de naald te verwijderen is. Nieuwe naald is 59euro en compleet element 79euro. Heb ook nog wel even in Engeland gekeken, maar daar zijn ze zelfs nog duurder. Meestal toch andersom

Ik had ook geluk hoor. Toevallig dat ik net de dag ervoor (dacht ik) vroeg of iemand bekend was met deze draaitafel en toen reageerde PM al. Ik ben hem dan ook erg dankbaar, hij had er meer voor kunnen krijgen.
Beetje geluk hoort erbij he ,dat is toch wel erg fijn soms.Heb even meegelezen hij heeft je zeker wel gematst,hij wilde hem gewoon aan jouw verkopen lijkt het wel op,mooi toch :thumbs-up: voor peerless

Robbert54

straks naar W&W mijn CA wegbrengen :( zit nog te twijfelen of ik Karel zal vragen of hij een stereoversterker heeft in dezelfde prijsklasse.. maar ben bang dat ik het mezelf dan weer onnodig moeilijk ga maken, wat niet weet wat niet deert zeg maar ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

#4631
Citaat van: The Vampire op april  6, 2011, 13:44:42
straks naar W&W mijn CA wegbrengen :( zit nog te twijfelen of ik Karel zal vragen of hij een stereoversterker heeft in dezelfde prijsklasse.. maar ben bang dat ik het mezelf dan weer onnodig moeilijk ga maken, wat niet weet wat niet deert zeg maar ;)

Blijf nu maar de 650R gebruiken  :D

Een mooie Phono versterker dr bij en je bent het baasje!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Alex Groningen

Denk dat Karel wel een leuke versterker in dezelfde prijsklasse heeft staan. Gewoon proberen Robbert, vind je het niks dan weet je dat in ieder geval ook weer. Maar ja, wat als het je toch bevalt? ;)

HTip

Ben ik een paar dagen niet op het forum, moet ik direct 4 pagina's bijlezen :o

Wat een ontwikkelingen allemaal. Leuk die platenspeler (weer super van PM) en die upgrade voor je receiver. Ook nog met akoestiek bezig, dus helemaal goed :thumbs-up:

Sterkte met het traject wat volgende week begint. Je gaat er in ieder geval sterker uitkomen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 14:00:22
Denk dat Karel wel een leuke versterker in dezelfde prijsklasse heeft staan. Gewoon proberen Robbert, vind je het niks dan weet je dat in ieder geval ook weer. Maar ja, wat als het je toch bevalt? ;)
Precies :D Daar ben ik dus ook bang voor. Maar goed kan ik wel even proberen of ik surround mis :unsure:

Citaat van: HTip op april  6, 2011, 14:03:37
Ben ik een paar dagen niet op het forum, moet ik direct 4 pagina's bijlezen :o

Wat een ontwikkelingen allemaal. Leuk die platenspeler (weer super van PM) en die upgrade voor je receiver. Ook nog met akoestiek bezig, dus helemaal goed :thumbs-up:

Sterkte met het traject wat volgende week begint. Je gaat er in ieder geval sterker uitkomen!
Ja, zo gebeurt er niks en zo gaat het heel snel. Idd WEER super van Peerless. Ben er dan ook ontzettend blij mee, mijn tweede stapje in de platenspeelwereld, ben ontzettend benieuwd :music:

En bedankt Philip! Heb er vertrouwen in dat dit wel gaat werken :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Net weer van W&W en wat een mooi spul staat daar zeg!  :wub: :wub: In 1 luisterruimte dacht ik dat iemand een beetje op zijn gitaar zat te plukken, loop ik naar binnen staat daar een setje ushers te spelen :blink: Snel maar weer omgedraait :D

Ook even stiekem gekeken in de bioscoop ruimte. Dat belooft wat! De ruimte is echt gigantisch. Had ik niet verwacht en er stonden een paar hele mooie Ushers!

Verder even kennis gemaakt met het team achter W&W. Ontzettend spontane jongens die je graag helpen en die met ontzettend veel passie over hun werk praten. En Karel is echt zo druk als wel eens wordt beweerd, continue ging de telefoon. En Karel liep overal en nergens. Weer een ervaring rijker ;)

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april  6, 2011, 17:42:44
In 1 luisterruimte dacht ik dat iemand een beetje op zijn gitaar zat te plukken, loop ik naar binnen staat daar een setje ushers te spelen :blink: Snel maar weer omgedraait :D

:D

Je hebt toch wel even een afspraak gemaakt om ze daar binnenkort eens even uitvoerig te gaan beluisteren? ;)

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 18:19:16
:D

Je hebt toch wel even een afspraak gemaakt om ze daar binnenkort eens even uitvoerig te gaan beluisteren? ;)
Nou nee... Geld he :D Kan ze wel beluisteren, maar pijnig ik mezelf onnodig, dus dat doen we naar niet ;) Eerst hier overigens wel iets te spelen nu. Daarover straks meer ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april  6, 2011, 18:22:52
Nou nee... Geld he :D Kan ze wel beluisteren, maar pijnig ik mezelf onnodig, dus dat doen we naar niet ;) Eerst hier overigens wel iets te spelen nu. Daarover straks meer ;)


Verstandig.

En dat laatste zinnetje wekt mijn nieuwsgierigheid. ;) Heb het idee dat je draaitafel vandaag is binnengekomen.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 18:43:16

Verstandig.

En dat laatste zinnetje wekt mijn nieuwsgierigheid. ;) Heb het idee dat je draaitafel vandaag is binnengekomen.
Is ook de bedoeling. Vooralsnog klinkt het super! maar nee de platenspeler komt vrijdag of zaterdag ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Ik probeer nog één keer te raden, je hebt een stereoversterker meegekregen  :D Dat was dan mijn laatste poging ik wacht nu wel af wat het is geworden.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april  6, 2011, 18:53:59
Ik probeer nog één keer te raden, je hebt een stereoversterker meegekregen  :D Dat was dan mijn laatste poging ik wacht nu wel af wat het is geworden.
:thumbs-up: 8)



meer foto's volgen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Je kon het toch niet laten  :D

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op april  6, 2011, 19:10:59
Je kon het toch niet laten  :D

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen?
Momenteel :music: :music: :music: En hij moet nog 3 dagen inspelen :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april  6, 2011, 19:13:41
Momenteel :music: :music: :music: En hij moet nog 3 dagen inspelen :headbanging:

Wat voor 1 is het eigenlijk? Neem aan dat deze op proef is?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april  6, 2011, 19:04:39
 :thumbs-up: 8)



meer foto's volgen ;)


Ben ook wel benieuwd welke versterker het is, kan het zo niet zien.
Maar ik wens je alvast veel luisterplezier en hoor graag wat je ervan vind.

Peerless Monster

Een audio analogie... Staat op de achterkant...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Citaat van: Peerless Monster op april  6, 2011, 19:28:36
Een audio analogie... Staat op de achterkant...


Niet te zien op een 15 inch laptop. Maar het kan er ook aan liggen dat het tijd voor mij gaat worden om een bril aan te schaffen. :D

Robbert54

Zal even het hele verhaal vertellen. Ik was bij W&W en had aangegeven dat ik toch wel erg in twijfel zat om te stoppen met surround en verder te gaan met stereo. Even uitgelegd hoe mijn opstelling nu was en dat ik zelf dacht dat ik met stereo veel meer kon bereiken. Ook uitgelegd, dat ik momenteel geen geld heb om wat te kopen, maar dat ik gewoon erg benieuwd was hoe stereo bij mij zou klinken en of een stereoversterker uit mijn CM's kon halen wat ik dacht dat er inzat.

Dat was geen enkel probleem. Ik mocht rustig wat proberen. Maar ja wat dan? aangegeven hoeveel mijn receiver heeft gekost en op basis van wat hij nu nog waard zou zijn iets in stereo uitgezocht, zodat, mocht het ontzettend goed bevallen, ik niet met geluid van 2000 euro ofzo in mijn hoofd zou zitten. Ze gaven zelf ook nog de mogelijkheid aan om de receiver te houden en voor 2 a 300 euro een eindversterker te zoeken. Nou was dit een prima optie alleen 1: kan ik er momenteel niks mee, omdat hij dan nu zonder mijn CA zou spelen en 2: omdat ik dat geld gewoon niet heb. Vandaar de keuze: stereoversterker waarbij ik mogelijk gelijk over zou kunnen steken Na wat audiofiel gepraat (geweldig hoe die mensen daar in opgaan!) viel de keuze voor de Audio Analogue Verdi Settanta VT (Peerless je had het bijna goed) een stereoversterker die momenteel 800 euro kost.

Nou moet ik zeggen dat ik qua stereo op receiver gebied al aardig wat gehoord heb. De oude gigantische marantz bakken, de huidige marantz lijn, Denon, Onkyo Rotel, Pioneer en Cambridge Audio. En binnen mijn prijsklasse stak Cambridge Audio daar toch altijd met kop en schouders bovenuit (sorry voor de jongens met de overige merken ;) ) En dit is absoluut niet om mijn eigen koop goed te praten of om de overige merken zwart te maken, maar voor mij was CA gewoon het meest muzikaal.

Maar.. Zodra ik AA aansloot, schrok ik toch even van het geluid.. Staat mijn center nou aan?? Nee is toch echt alleen de fronts. Hmm geluid 1 tandje hoger.. Wauw.. dit klinkt goed. lijkt wel of mijn speakers Adem krijgen. Het geheel komt wat ruimtelijker over. En de hele soundstage is breder geworden.

Betekent dit dat ik mijn CA weg doe? Nee vooralsnog zeker niet. Het verschil is wel aanwezig, maar het is me te klein om de CA gelijk af te schrijven, het is me inmiddels wel duidelijk dat hij in stereo absoluut zijn mannetje staat en dat is toch mooi meegenomen, want dat was niet mijn insteek voor het lenen van de versterker. Wel kan ik nu mooi even kijken of ik met films en spellen surround echt ga missen of dat stereo voor mij voldoende is.. daarover later meer ;)

Men gaf bij W&W audio aan dat de versterker minstens drie dagen moet inspelen (he wat vervelend :D ) dus jullie horen nog weer van mij.





|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Wauw, mooi hoor!  :thumbs-up:

Ik ben ook wel erg benieuwd wat mijn speakers doen op een goeie stereo versterker, maar ik zie mij surround niet inruilen daarvoor. Misschien in de toekomst maar is kijken wat er te doen valt met andere versterking, waardoor ik surround en stereo kan hebben.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe je dit gaat bevallen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT