Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Robbert,

Misschien een beetje in strijd met de hobby, maar is het geen idee gewoon het spulletje even zo te laten zoals het is? Als je dan een half jaar of een jaar verder bent, gewoon weer kijken wat je dan kunt doen. Omdat je nu zo aan het twijfelen bent, kun je zomaar een beslissing nemen waarvan je later denkt had ik het maar anders gedaan. En dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik kan niet in je portomonee kijken, maar kan me voorstellen dat je huidige inkomsten toch ergens anders heen gaan dan naar de hobby.. Dan lijkt het me verstandig om dat eerst wat meer op de rit te krijgen, maargoed.

Het is maar een idee :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Is helemaal geen slecht advies. Geld is idd een probleem, ik heb mijn financien verder goed op orde, maar er blijft bijna niks over. Snap ook werkelijk niet hoe sommige mensen die in de zw zitten wel een nieuwe auto, set, kleding enz enz kunnen kopen, maar ja je kunt niet in andersmans portemonnee kijken.

Denk dat iets heel drastisch sowieso niet verstandig zou zijn, maar ik denk dat een sub voor een leuk bedrag sowieso een goede toevoeging gaat zijn. Een Oppo daarentegen is meer een "overbodige luxe" vervanger.

Bedankt voor je bijdrage Etienne, zet me weer even aan het denken..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ Vampire


CitaatSnap ook werkelijk niet hoe sommige mensen die in de zw zitten wel een nieuwe auto, set, kleding enz enz kunnen kopen

Het ligt er maar helemaal aan, of je alleen woont ... of een partner hebt die ook werkt.
In dat laaste geval zou je een paar centjes op kunnen sparen, ook al is de ZW 70 % van je laatst verdiende salaris (als je geen baan meer hebt)
In mijn geval ia dat berekend over een 32 urige werkweek (wat niet echt potten breekt). Natuurlijk zijn ook je maandelijkse lasten van belang.
Woon je vrij goedkoop in een huurwoning / appartement (Huur tussen 400 a 500 euro), of in een koopwoning, waar je alleen al aan Hypotheek bijvoorbeeld een kleine 1000 a 1300 moet ophoesten.
Daarnaast zijn er bijvoorbeeld de kosten voor kinderen, mocht je die hebben (in ons geval een dochtertje)

Maar dingen kunnen natuurlijk ook veranderen; ga je bijvoorbeeld van een WIA, ZW of soortgelijke, naar een WW of een Bijstand.
Woon je dan samen of ben je getrouwd en je partner werkt, dan krijg je behoorlijk minder. Je word dan gekort, omdat het salaris van je partner gaat meetellen.
In een ZW of een WIA is dat niet zo. Je komt daar dan een keer vanzelf in. Een ZW mag maar max. 2 jaar doorlopen, een WIA .. afhankelijk hoeveel jaar je oa. hebt gewerkt ..
en hoeveel procent je bent afgekeurd.

Het zijn die dingen die het verschil kunnen maken, hoeveel je kunt overhouden of sparen in bijvoorbeeld een jaar tijd.
Of hoe het financiële plaatje er bijvoorbeeld over een paar maanden uit gaat zien.

Het is dus situatie afhankelijk. Een vergelijking met een ander is dus eigenlijk niet mogelijk.

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op maart 22, 2011, 10:52:36
@ Vampire


Het ligt er maar helemaal aan, of je alleen woont ... of een partner hebt die ook werkt.
In dat laaste geval zou je een paar centjes op kunnen sparen, ook al is de ZW 70 % van je laatst verdiende salaris (als je geen baan meer hebt)
In mijn geval ia dat berekend over een 32 urige werkweek (wat niet echt potten breekt). Natuurlijk zijn ook je maandelijkse lasten van belang.
Woon je vrij goedkoop in een huurwoning / appartement (Huur tussen 400 a 500 euro), of in een koopwoning, waar je alleen al aan Hypotheek bijvoorbeeld een kleine 1000 a 1300 moet ophoesten.
Daarnaast zijn er bijvoorbeeld de kosten voor kinderen, mocht je die hebben (in ons geval een dochtertje)

Maar dingen kunnen natuurlijk ook veranderen; ga je bijvoorbeeld van een WIA, ZW of soortgelijke, naar een WW of een Bijstand.
Woon je dan samen of ben je getrouwd en je partner werkt, dan krijg je behoorlijk minder. Je word dan gekort, omdat het salaris van je partner gaat meetellen.
In een ZW of een WIA is dat niet zo. Je komt daar dan een keer vanzelf in. Een ZW mag maar max. 2 jaar doorlopen, een WIA .. afhankelijk hoeveel jaar je oa. hebt gewerkt ..
en hoeveel procent je bent afgekeurd.

Het zijn die dingen die het verschil kunnen maken, hoeveel je kunt overhouden of sparen in bijvoorbeeld een jaar tijd.
Of hoe het financiële plaatje er bijvoorbeeld over een paar maanden uit gaat zien.

Het is dus situatie afhankelijk. Een vergelijking met een ander is dus eigenlijk niet mogelijk.

daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in. Maar ik ken er hier ook wel wat die volledig in de ZW zitten en ondertussen wel zwart bij werken :nopompom:

Back on topic: Waar let je eigenlijk precies op bij een sub? Ben een beetje op de tweedehandsmarkt aan het rondkijken, maar besef me dat ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik naar moet kijken. Hoe zie je nou of een sub "muzikaal" is. of juist totaal ongeschikt is voor films?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

In de ziektewet zitten en bijwerken, kan eigenlijk niet.
Als je een keer een PCtje opnieuw moet installeren en er geld voor zou krijgen kan ik het mij nog indenken.
Maar niet als men bijvoorbeeld bij een persoon de tuin staat om te spitten. Dan zou je wellicht ook kunnen werken.
Alleen met zo'n uitspraak begeeft ik mij op glad ijs, vooral omdat ik geen inzicht heb in die situaties. Ze moeten in ieder geval ervoor
zorgen dat de ZW er niet achterkomt, anders is het gedaan met de uitkering. Persoonlijk Robbert; zou ik die gok niet wagen.
Al zul je dat natuurlijk altijd zelf moeten weten.


Wat de sub betreft;

Ik heb werkelijk geen idee. Waarschijnlijk zal ik het verschil ook niet (meer) horen.  :blush:
Mijn broertje daar in tegen wil nog wel eens een andere sub kopen, schijnbaar kan hij wel het verschil merken of horen.
Maar dat is niet voor mij weggelegd.

Ik zou het aan wat mensen vragen die het je goed uit kunnen leggen wat nu het verschil is in bepaalde subs, en waarom de een
beter is als de andere. Misschien heeft een van de sponsoren wel een luister ruimte, waar ze je de verschillende subs ten gehore kunnen brengen.

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op maart 22, 2011, 20:08:34
Persoonlijk Robbert; zou ik die gok niet wagen.
Al zul je dat natuurlijk altijd zelf moeten weten.
Oh ben het ook niet van plan. Ik geloof dat als je zwart kunt werken je ook gewoon kunt werken. En voor mij zit dat er gewoon niet in. Over pak en beet twee weken zit ik 5dagen per week in therapie en daarnaast werken kan gewoon niet. Het uwv heeft mij juist aangesproken wat ik in de WW deed terwijl ik helemaal niet in staat was om te werken volgens hun. Ik onderschatte alles veel te erg. Maar een voormalige vriend van mij zat bijv in de zw en werkte ondertussen wel 40u zwart. Ja daar kan ik dus niet tegen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Ik ben het helemaal met je eens; als je in de ZW kunt werken, kun je dat eigenlijk ook normaal.
Of ze zouden die persoon moeten korten ... maar kom daar maar eens achter.

Met werken zelf heb ik ook altijd pech. De bazen bij wie ik werkte kwamen er toch achter als je wat mankeerde; je kunt het op een gegeven moment
niet stil houden. Vooral als er operaties en Drs. afspraken geplant staan. In mijn geval ben ik 8 keer geopereerd binnen 10 jaar. Je kunt je wel voorstellen wat een baas daarvan vind.
De kans op een aankomende (vaste) baan is dan ook erg klein. Op dit moment ben ik 100% afgekeurd (ivm de afgelopen operatie). Dit zal niet voor heel lang zijn.
Ik weet niet wat daarna komt; een WW of wat anders. Maar dan heb ik wel een probleem. Als een aankomende baas te weten komt of gaat komen
wat ik medisch mankeer, zal ik geen baan krijgen. Misschien Thuiswerk ? maar daar wou mijn vorige baas ook niet aan. Het kon wel, maar hij wou niet.
Verder heb ik hier een kleine thuis, die op een van de medische vlakken hetzelfde heeft als ik. Die wil ik dan ook het liefst niet zonder goed toezicht laten.
Gelukkig heeft ze, voor zover wij weten er nog geen last van gehad (heeft ook medicatie), maar je weet maar nooit .... en dan is of kan het al te laat wezen.

Laat ik het hier maar bij laten, voordat ik te veel ga uitweiden over mijn persoonlijke situatie. Je weet nooit wie er mee leest  :P

Ik hoop Robbert; dat die therapie voor jou gaat aanslaan. Het is belangrijk dat dat in alle rust gaat gebeuren.
Je moet het niet gaan pushen, want ga je daarin te ver .. kun je een terugslag krijgen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Wat werk betreft; dat is wel het minste waar je je zorgen om moet maken. Eerst proberen rustig in /op orde te komen, dan komt
misschien het andere ook wel. In ieder geval wens ik je heel veel succes met de therapie, en ik hoop voor je dat het gaat werken.  ;)

JCL

@Sillentwolf, ik weet niet wat voor achtergrond je hebt, maar volgens mij ben je zeker geen domme jonge. Is het voor jou een optie om voor jezelf te beginnen? Of gaat dat lastig met jou opleiding/achtergrond? Dan kun je iig alles zelf bepalen en in je eigen tempo/manier doen.

Ronin79

We hebben het er wel eens over gehad (ook met de Bedrijfsarts), maar dan blijf ik met de medische kosten zitten die ik moet betalen.
Helaas zouden die kosten in een jaar zo hoog op lopen, dat ik het niet heel lang zou volhouden als bijvoorbeeld eigen baas of ZZP er (of hoe je het ook noemt).


* Robbert: ik heb de post behoorlijk ingekort, omdat het mijn topic niet is, sorry voor de eventuele vervuiling  ;) *

Robbert54

@sillent: Geen probleem ;)

Vandaag even bij de Expert geweest. Was heel veel CA in de aanbieding. Gelukkig voor mijn portemonnee sluit de oude lijn totaal niet aan op de mooie voorkant van mijn 650R :police: maar oh die prijzen :inlove:

Toch nog even deze vraag:
Citaat van: The Vampire op maart 22, 2011, 19:57:08
Waar let je eigenlijk precies op bij een sub? Ben een beetje op de tweedehandsmarkt aan het rondkijken, maar besef me dat ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik naar moet kijken. Hoe zie je nou of een sub "muzikaal" is. of juist totaal ongeschikt is voor films?
Had nog wel een hele gave Canton sub gezien, bewust maar niet naar de prijs gevraagd, (edit: maar goed ook, even opgezocht 2399euro.. ) omdat ik eerst wil weten waar ik naar moet kijken/luisteren

Crissis heeft ook  nog een Monolith staan, ga er niet van uit dat hij nog 2 maand te koop staat, maar die prijs is toch wel aantrekkelijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#4535
Wanneer mijn appartementje klaar was zou ik wat foto's posten. Het is nog niet af, maar ja geld is op :D en ben voorlopig wel tevreden (mag sowieso niet klagen volgens mij ;)  )

het woongedeelte had ik al eens gepost. Met mijn audiokast/boekenkast/rommellades :)




en mijn bank



Mijn Eettafel/Computerbureau/Tekentafel/Schrijftafel  :headbanging:
hij is niet recht meer. Hout heeft te lang buiten gelegen en is door de warmte gaan trekken/scheuren, maar goed kan er prima aanzitten.
Stoelen heb ik bij mijn ouders uit de keuken gestolen (die missen ze toch (nog) niet)



Mijn Vitrine kast. Met Spider-man trio. De zwarte is zeer beperkt uitgebracht. Assassin's Creed statues, Inception briefcase en op de onderste laag, Jack Sparrow en The Crow die niet wil blijven staan



Mijn immense slaapkamer ;D deur moest eruit anders past mijn bed er niet in. En bij gebrek aan ruimte keukenkastjes aan de muur :pompom:

   



Mijn badkamertje/washok, heel lastig op de foto te krijgen. Hij is iig wit en niet de vieze kleur op de foto :-\

   

De keuken en de gang



Mijn gigantische keuken ;D
Wil de deurtjes nog gaan vervangen. Of schilderen, maar dan moet ik even kijken wat de huurovereenkomst voorschrijft

   







Mijn "Voortuin" Je kunt er heerlijk zitten. Veel zon, geen wind




|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Ziet er netjes uit Robbert. Heerlijk man, lekker op je zelf.  ;)

Peerless Monster

Top man! Een eigen stekkie... Heerlijk!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

thanks heren ;D Het is idd heerlijk zitten hier. Had ik veel eerder moeten doen. Beste upgrade van mijn leven  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Ziet er inderdaad érg leuk uit! :) Zeker je zithoek vind ik erg geslaagd.  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

dank je,

Wil nog wel wat boven de bank hebben. Wou eerst een mooi doek van de Skyline van New York hebben, maar vind diffussors ook wel stoer. Iig beetje uniek.

zoals deze en dan mooi in kleur spuiten:




denk alleen niet dat het de akoestiek ten goede zal komen :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Mooi huisje Robbert en gezellig ingericht (mooie vintage Douwe egberts koffiemachine ;D).

Zo'n diffusor is wel cool alleen zal er geen vrouw zijn die het mooi vindt
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

Citaat van: Denon Focal op maart 29, 2011, 20:19:51
Mooi huisje Robbert en gezellig ingericht (mooie vintage Douwe egberts koffiemachine ;D).

Zo'n diffusor is wel cool alleen zal er geen vrouw zijn die het mooi vindt
Ja ze blijven apart. Mijn ouders hebben er 2. 1 is al 30 jaar oud denk ik, ziet er nog exact hetzelfde uit :D


En dat geen vrouw t mooi vind, Tja, pech gehad, mijn woning! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Leuke fotoimpressie Robbert! :thumbs-up: Krijgen we een aardige indruk van je eigen stekje...

Die diffusors zien er inderdaad stoer uit, maar werken alleen op de 1e reflectiepunten (wand, vloer of plafond). Vloer lijkt me geen handige plek ;D en wand kan bij jou ook niet, dus blijft alleen plafond over. Wat je wel kan doen zijn andere panelen dan de Metrofusers, zodat je meer absorptie creëert.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 29, 2011, 20:57:34
Leuke fotoimpressie Robbert! :thumbs-up: Krijgen we een aardige indruk van je eigen stekje...

Die diffusors zien er inderdaad stoer uit, maar werken alleen op de 1e reflectiepunten (wand, vloer of plafond). Vloer lijkt me geen handige plek ;D en wand kan bij jou ook niet, dus blijft alleen plafond over. Wat je wel kan doen zijn andere panelen dan de Metrofusers, zodat je meer absorptie creëert.
Dank je Philip.

Los van de functie lijkt het me gewoon gaaf om ze aan de muur te hebben. Maar zijn er ook leuk gevormde absorbers eigenlijk??

edit. Zoiets als dit heeft ook wel wat:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Zeker gaaf, maar ze zijn niet goedkoop ;)

Kijk maar eens op de site van auralex.com. Daar staat zo'n beetje alles... Ze hebben zelfs al gekleurde panelen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 29, 2011, 21:13:53
Zeker gaaf, maar ze zijn niet goedkoop ;)

Kijk maar eens op de site van auralex.com. Daar staat zo'n beetje alles... Ze hebben zelfs al gekleurde panelen ;)
ben je me net voor, daar was ik net aan het kijken :D

Kan er wel leuk ideeën opdoen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Ziet er goed uit Robbert! Je hebt ook goed gebruik gemaakt van de ruimte die je hebt zo te zien, iedere centimeter is zo'n beetje gebruikt! Goed bezig!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto