Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JCL

Citaat van: fugazi_2009 op februari 27, 2011, 23:14:29
Ik gok (in dit geval) dat zonder beter is?

Is dat ooit anders dan? Je zou toch denken dat het er nooit beter van wordt wat "voor" de speaker te zetten. Een doek of wat dan ook?

djaxx

Hier idd ook beter zonder het doek, ik wissel meestal af :)
Na een tijdje vind ik zonder doek wat te druk (woonkamer), beetje later wil ik dan weer het net iets betere sound weer beleven :)
Zo blijven we bezig zeker :d

fugazi_2009

Citaat van: JCL op februari 28, 2011, 01:07:41
Is dat ooit anders dan? Je zou toch denken dat het er nooit beter van wordt wat "voor" de speaker te zetten. Een doek of wat dan ook?

Jazeker! Bij mijn speakers is het dringende advies van de fabrikant om de doeken er voor te laten. En dat klinkt ook inderdaad beter.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Vind het bij mij niet beter klinken zonder en met staat mooier bij mij.

Robbert54

openingspost aangepast inclusief foto's :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Erg mooi overzichtje geworden zo, je zit er nu echt leuk bij! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Er staat een mooie CA BD speler te koop  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mscofield

Ziet er goed uit! Heb je bewust nog niet voor een subwoofer gekozen of staat die wel in de planning?

Robbert54

Citaat van: Madhouse op februari 28, 2011, 22:11:16
Er staat een mooie CA BD speler te koop  :blush:
jij bent snel :D heb m gezien, maar vind het nog wel veel geld voor de speler. zijn inmiddels wel betere op de markt voor hetzelfde geld. Wist niet eens dat CA alweer een nieuwe BD-speler had uitgebracht. Maar eens op zoek gaan wat voor Chipset die gebruikt.

Citaat van: Martijn90 op februari 28, 2011, 22:00:09
Erg mooi overzichtje geworden zo, je zit er nu echt leuk bij! :)
dank je! Vermaak me ook prima hier. Kan heerlijk op de bank een filmpje kijken ipv altijd maar liggend in bed ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: mscofield op februari 28, 2011, 22:21:12
Ziet er goed uit! Heb je bewust nog niet voor een subwoofer gekozen of staat die wel in de planning?
dank je! niet zozeer bewust. eerder geld gebrek :D maar zou op dit moment ook niet weten waar ik de sub zou moeten plaatsen. Mis hem op dit moment niet iig en dan is het voor mij wel even goed genoeg
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Mooi overzicht in je openingspost. Met de foto's krijg je een aardig beeld hoe het was en nu is :thumbs-up:

Je avatar ook aangepast. Helemaal goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 22:31:09
Mooi overzicht in je openingspost. Met de foto's krijg je een aardig beeld hoe het was en nu is :thumbs-up:

Je avatar ook aangepast. Helemaal goed!
dank je Philip!

ik had nog een vraag trouwens betreffende de superspikes. Is het nou de bedoeling dat ze de trillingen doorgeven aan de vloer of juist niet??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#4412
Citaat van: The Vampire op februari 28, 2011, 22:42:42
dank je Philip!

ik had nog een vraag trouwens betreffende de superspikes. Is het nou de bedoeling dat ze de trillingen doorgeven aan de vloer of juist niet??


De Superspike koppelt de speaker aan de vloer, maar door het contactpunt wordt dit contact geminimaliseerd. De onderschijf verspreid de energie weer en deze wordt opgevangen door de kunststof behuizing. In principe kan de spike dus trillingen aan de vloer doorgeven, maar deze zouden minimaal moeten zijn.

Trilt er iets mee bij jou in de kamer?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 22:56:32
De Superspike koppelt de speaker aan de vloer, maar door het contactpunt wordt dit contact geminimaliseerd. De onderschijf verspreid de energie weer en deze wordt opgevangen door de kunststof behuizing. In principe kan de spike dus trillingen aan de vloer doorgeven, maar deze zouden minimaal moeten zijn.

Trilt er iets mee bij jou in de kamer?
weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar het net of een druk onder mijn hocker door voel. Als ik mijn benen op de hocker leg dan voel ik hem wel zeg maar. Voel het ook onder de bank. ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2011, 22:59:15
weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar het net of een druk onder mijn hocker door voel. Als ik mijn benen op de hocker leg dan voel ik hem wel zeg maar. Voel het ook onder de bank. ???
Deze druk kan ook komen door luchtverplaatsing en dus toe te schrijven zijn aan staande golven. Op bepaalde plekken in de ruimte worden deze versterkt en andere juist verzwakt. Vaak is de oorzaak hiervan te vinden in de akoestiek in de ruimte.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 23:07:35
Deze druk kan ook komen door luchtverplaatsing en dus toe te schrijven zijn aan staande golven. Op bepaalde plekken in de ruimte worden deze versterkt en andere juist verzwakt. Vaak is de oorzaak hiervan te vinden in de akoestiek in de ruimte.
dat dacht ik zelf ook al aan, maar kunnen die kleine CM's van mij zoveel druk  creeëren dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Het -3dB punt van de CM1 ligt op 55 Hz. Daar kan je best wat druk mee opbouwen. Vooral als de roommodes zich boven de 100Hz bevinden. Er is een calculator voor roommodes. Ik zal die eens zoeken, dan kan je op basis van de afmetingen een idee krijgen waar het probleem ligt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 23:15:27
Het -3dB punt van de CM1 ligt op 55 Hz. Daar kan je best wat druk mee opbouwen. Vooral als de roommodes zich boven de 100Hz bevinden. Er is een calculator voor roommodes. Ik zal die eens zoeken, dan kan je op basis van de afmetingen een idee krijgen waar het probleem ligt.
ah oke, bedankt alvast :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 23:15:27
Het -3dB punt van de CM1 ligt op 55 Hz. Daar kan je best wat druk mee opbouwen. Vooral als de roommodes zich boven de 100Hz bevinden. Er is een calculator voor roommodes. Ik zal die eens zoeken, dan kan je op basis van de afmetingen een idee krijgen waar het probleem ligt.
Gevonden! Het is niet eenvoudig, maar iemand als Toine kan dit eenvoudig analyseren.

http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

#4419
thanks!!

edit: snap er nu alleen niks meer van :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

heeft er toevallig nog iemand de BD van Michael Bublé Live in MSG??

Bij het nummer songs for you is de bass echt heeeerlijk, maar niet constant even zwaar. Was benieuwd of dat nou aan mij ligt of aan de opname.

Verder nog even het nummer Stardust met naturally 7 opgezet. GENIETEN heerlijk gewoon :D

De speakerstands zijn nu trouwens opgevuld. ging net geen 5kilo per stand in. ze wegen nu dikke 10kg dus. En dat is zeker wel te merken in het geluid!. Klinkt strakker nu. Nou vraag ik me alleen af wat wijsheid is. Ik heb namelijk de rubberen dopjes nog onder de speakers zitten. Kan ik dat het beste zo laten of kan ik ze er beter onderweg halen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

hee Robbert beetje laat maar wat een gave stands,die passen super bij de speakers
word een hele mooie kamer zo man goed bezig

sterkte verder met de andere dingen,het is niet altijd feest jammer genoeg en dan moet je weer eens hard doorbijten
ik weet er alles van,zet hem op man en ontspan de tijd dat je thuis ben lekker met je hobby en je vriendin

grtz Morca

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart  2, 2011, 18:27:44
heeft er toevallig nog iemand de BD van Michael Bublé Live in MSG??

Bij het nummer songs for you is de bass echt heeeerlijk, maar niet constant even zwaar. Was benieuwd of dat nou aan mij ligt of aan de opname.

Verder nog even het nummer Stardust met naturally 7 opgezet. GENIETEN heerlijk gewoon :D

De speakerstands zijn nu trouwens opgevuld. ging net geen 5kilo per stand in. ze wegen nu dikke 10kg dus. En dat is zeker wel te merken in het geluid!. Klinkt strakker nu. Nou vraag ik me alleen af wat wijsheid is. Ik heb namelijk de rubberen dopjes nog onder de speakers zitten. Kan ik dat het beste zo laten of kan ik ze er beter onderweg halen??
Helaas, heb de BD van Bublé niet. Moet toch is wat meer muziek BD's aanschaffen, heb er maar 2   ::)

Leuk om te lezen dat het vullen van de stands het geluid ten goede is gekomen, is voor mij ook nog is te overwegen dan :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: morca op maart  2, 2011, 18:36:31
hee Robbert beetje laat maar wat een gave stands,die passen super bij de speakers
word een hele mooie kamer zo man goed bezig
Dankje! Het wordt nu ook steeds meer af. deze week een klein eettafeltje neergezet en met osmo in dezelfde kleur als de rest van de meubels gemaakt.


Citaat van: morca op maart  2, 2011, 18:36:31
sterkte verder met de andere dingen,het is niet altijd feest jammer genoeg en dan moet je weer eens hard doorbijten
ik weet er alles van,zet hem op man en ontspan de tijd dat je thuis ben lekker met je hobby en je vriendin

grtz Morca
en dank je.

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2011, 19:17:18
Helaas, heb de BD van Bublé niet. Moet toch is wat meer muziek BD's aanschaffen, heb er maar 2   ::)

Leuk om te lezen dat het vullen van de stands het geluid ten goede is gekomen, is voor mij ook nog is te overwegen dan :)
gewoon proberen. kost nog geen 5euro voor 2 zakken van 5 kg

Tip voor muziek: koop bij amazon ofzo scheelt je aanzienlijk en bijna alles is wel op voorraad
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

Martijn of Robert in bezit van de dvd van Bubble :Caught in the act
Hier staat een lpcm stereo op waarvan ik bijna zeker weet dat hij 24 bit is,en hij klinkt geweldig,is een aanrader

zat er toevallig net aan te denken toen ik je vraag over de BD zag,die ik ook niet heb jammer genoeg

grtz Morca