Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

celerontje

I know ;)
Waar wil je dan gaan wonen?
Dus in welke plaats/omgeving?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op oktober  9, 2009, 23:42:20
ja idd

wat staan er trouwens verbazingwekkend weinig 2ehands denons 3808 en marantzen sr8002's te koop net als 2808's en sr7002's.. :confused:


Een goed teken toch? ;D Maar je had het ook over andere merken zoals Arcam, Rotel en Cambridge audio. Heb ook even zitten rondkijken en daar is toch aardig wat 2e hands van te krijgen.

ProXius

Ik ben van een Marantz SR7001 naar een flinke SR9600 gegaan, en toen naar een Onkyo TX-SR875...

SR7001 is erg leuk.... de SR9600 natuurlijk ook maar viel me voor zijn prijs iets tegen! De Onkyo 875 daarentegen, wow!  :o
Ik had mijne tweedehands voor een belachelijke 400 euro... en ik vind hem érg, érg, érg goed.  O0

Dus, ga zeker eens naar een 805/875 luisteren in je eigen setup. In mijn setup pakte het perfect uit. (Al heb ik wel een UK tuned model, weet niet of dat veel verschil geeft.)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

JCL

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2009, 23:39:36
dat wil ik wel ja. maar ben er nog niet uit wat ik qua receiver wil. bedrag wat ik kwijt wil is tussen de 6 en de 800 euro, maar weet nog niet of ik liever een wat oudere neem of 1 met de nieuwste HD formaten :-\

kon je trouwens nog wakker worden vanmorgen?

Voor dat bedrag kun je iig een 2808 op de kop tikken (PM maar even als je wilt weten waar ;) ). Kan de 2808 opzich wel aanbevelen, maar met jou speakers kun je je afvragen of die niet te zwak is. Ik heb bij mijn 685 niet het idee dat hij power tekort komt, maar het is niet zo dat hij het op zijn sloffen trekt. Een 3808 is wat dat betreft misschien beter geschikt. Helaas zul je dan wel wat dieper in de buidel moeten tasten :(

Robbert54

#654
Citaat van: ProXius op oktober 10, 2009, 14:42:01
Ik ben van een Marantz SR7001 naar een flinke SR9600 gegaan, en toen naar een Onkyo TX-SR875...

SR7001 is erg leuk.... de SR9600 natuurlijk ook maar viel me voor zijn prijs iets tegen! De Onkyo 875 daarentegen, wow!  :o
Ik had mijne tweedehands voor een belachelijke 400 euro... en ik vind hem érg, érg, érg goed.  O0

Dus, ga zeker eens naar een 805/875 luisteren in je eigen setup. In mijn setup pakte het perfect uit. (Al heb ik wel een UK tuned model, weet niet of dat veel verschil geeft.)
ja maar de onkyo is wel echt godschruwelijk lelijk.. aboluut niet mijn smaak. en mijn ogen willen helaas ook wat...

maar bedankt voor je advies. ook wat je zei over de sr9600. had ik niet verwacht.

Citaat van: JCL op oktober 10, 2009, 22:54:59
Voor dat bedrag kun je iig een 2808 op de kop tikken (PM maar even als je wilt weten waar ;) ). Kan de 2808 opzich wel aanbevelen, maar met jou speakers kun je je afvragen of die niet te zwak is. Ik heb bij mijn 685 niet het idee dat hij power tekort komt, maar het is niet zo dat hij het op zijn sloffen trekt. Een 3808 is wat dat betreft misschien beter geschikt. Helaas zul je dan wel wat dieper in de buidel moeten tasten :(
ja daar ben ik dus ook bang voor. vooral omdat ik in de toekomst de cm7's of 9's ook nog aan wil schaffen. wat zijn de prijzen van de 3808 tegenwoordig eigenlijk nog? die heb ik 2ehands helemaal nog niet kunnen vinden. :confused:

Citaat van: Alex Groningen op oktober 10, 2009, 07:08:35

Een goed teken toch? ;D Maar je had het ook over andere merken zoals Arcam, Rotel en Cambridge audio. Heb ook even zitten rondkijken en daar is toch aardig wat 2e hands van te krijgen.
ja maar die receivers moet ik eerst eens een x beluisteren. dat de 3808 bijna niet 2ehands te vinden is lijkt mij idd ook een goed teken. ben ook wel erg benieuwd hoe deze receiver het met stereo doet.

Citaat van: celerontje op oktober 10, 2009, 00:12:57
I know ;)
Waar wil je dan gaan wonen?
Dus in welke plaats/omgeving?
hier in de buurt. iets van Borne of Rijssen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Voor een 3808 betaal je nu zeker 1200 euro. Voor een 2808 betaal je 800 (iig wel die ene die ik als demo heb gezien). Het grote voordeel van Denon is dat ze elk jaar een nieuwe serie uitbrengen. Was ook zo bij de 2809, 2808. Daar zit nauwelijks verschil in, maar het oude model gaat er wel met een fikse korting uit. Daar kun je mooi van profiteren, heb ik toen ook gedaan.

Robbert54

Citaat van: JCL op oktober 11, 2009, 03:05:15
Voor een 3808 betaal je nu zeker 1200 euro. Voor een 2808 betaal je 800 (iig wel die ene die ik als demo heb gezien). Het grote voordeel van Denon is dat ze elk jaar een nieuwe serie uitbrengen. Was ook zo bij de 2809, 2808. Daar zit nauwelijks verschil in, maar het oude model gaat er wel met een fikse korting uit. Daar kun je mooi van profiteren, heb ik toen ook gedaan.
ja de 3310 is er ook al. maar net even vergeleken met de 3808, maar volgens mij is de 3808 zelfs nog beter.. en completer.

de 2808 en 2809 heb ik allebei ook al voor onder de 800 gezien. maar ben toch wel benieuwd of er ergens nog een tweedehands of demo 3808 rondzwerft
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#657
Citaathier in de buurt. iets van Borne of Rijssen.
Wij zijn woonachtig in de Achterhoek, vanuit Borne - Rijssen goed te doen: als je een keer wil luisteren wat een SR 8002 kan in 5.1 en stereo op een set met zuilspeakers als fronts - you`re welcome.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Citaat van: The Vampire op oktober 11, 2009, 03:15:59
ja de 3310 is er ook al. maar net even vergeleken met de 3808, maar volgens mij is de 3808 zelfs nog beter.. en completer.

de 2808 en 2809 heb ik allebei ook al voor onder de 800 gezien. maar ben toch wel benieuwd of er ergens nog een tweedehands of demo 3808 rondzwerft

http://cgi.ebay.de/Denon-AVR-3808-3808A-7-1-Receiver-TrueHD-DTS-HD-schwarz_W0QQitemZ110442645303QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_Receiver?hash=item19b6e50737&_trksid=p3286.c0.m14
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober 11, 2009, 02:34:39
ja maar de onkyo is wel echt godschruwelijk lelijk.. aboluut niet mijn smaak. en mijn ogen willen helaas ook wat...
Wat is er dan zo lelijk aan? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#660
Citaat van: Xander32 op oktober 11, 2009, 11:11:12

Wij zijn woonachtig in de Achterhoek, vanuit Borne - Rijssen goed te doen: als je een keer wil luisteren wat een SR 8002 kan in 5.1 en stereo op een set met zuilspeakers als fronts - you`re welcome.

Sander.
bedankt voor het aanbod! maar in enschede zit een winkel die zowel de 8002 als de 3808 heeft en ook de cm's dus denk dat ik daar eerst even ga luisteren.

Citaat van: erik s. op oktober 11, 2009, 12:12:12
http://cgi.ebay.de/Denon-AVR-3808-3808A-7-1-Receiver-TrueHD-DTS-HD-schwarz_W0QQitemZ110442645303QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Audio_Hi_Fi_Receiver?hash=item19b6e50737&_trksid=p3286.c0.m14
ja maar die is schwarz... ik zoek zilver

Citaat van: celerontje op oktober 11, 2009, 12:21:16
Wat is er dan zo lelijk aan? ???
nou als je mij zou vertellen dat ze 20 jaar oud waren zou ik het ook geloven. en dan die lelijke dikke streep die er doorheen loopt, ziet er vreselijk goedkoop uit
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#661
Citaat van: The Vampire op oktober 12, 2009, 02:00:15
nou als je mij zou vertellen dat ze 20 jaar oud waren zou ik het ook geloven. en dan die lelijke dikke streep die er doorheen loopt, ziet er vreselijk goedkoop uit
Dat goedkope vergeet je zeer snel wanneer je pijn in de portemonnee krijgt. :D :D :D
Wel ben ik het met je eens dat die streep bij de zilveren uitvoering niet zo mooi is, maar bij de zwarte versie staat 't best leuk.
Maar waarom zilver?
Je TV is toch zwart?
Je speakers hebben een donkere kleur.... ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 12, 2009, 02:04:37
Dat goedkope vergeet je zeer snel wanneer je pijn in de portemonnee krijgt. :D :D :D
Wel ben ik het met je eens dat die streep bij de zilveren uitvoering niet zo mooi is, maar bij de zwarte versie staat 't best leuk.
Maar waarom zilver?
Je TV is toch zwart?
Je speakers hebben een donkere kleur.... ???
zilveren apparatuur vind ik mooier. mag er wel een beetje uitspringen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Matzwart FTW! :pompom:
High-gloss black: SCREW YOU! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

Citaat van: The Vampire op oktober 11, 2009, 03:15:59
ja de 3310 is er ook al. maar net even vergeleken met de 3808, maar volgens mij is de 3808 zelfs nog beter.. en completer.

de 2808 en 2809 heb ik allebei ook al voor onder de 800 gezien. maar ben toch wel benieuwd of er ergens nog een tweedehands of demo 3808 rondzwerft

Volgens mij is de 4*** nu de opvolger van de 3808

Xander32

Citaat van: denoontje op oktober 12, 2009, 10:39:32
Volgens mij is de 4*** nu de opvolger van de 3808
Klopt en de 3310 die van de 2809.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

#668
Citaat van: denoontje op oktober 12, 2009, 10:39:32
Volgens mij is de 4*** nu de opvolger van de 3808
maar die is toch nog wel weer een stukje duurder dan de 3808 nieuw was toch?

wel een mooie receiver hoor.

weten jullie trouwens naar welke arcam ik zou moeten kijken? eentje met de analoge aansluitingen voor blu-ray. ik vind arcam namelijk ook erg mooi, maar ben niet zo thuis in hun series.

en ik heb me ook nog nooit verdiept in voor en eindversterkers. nog tips waar ik dan op moet letten?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#669
nou het staat nu 3-3-3-1.. nog weinig echte duidelijkheid dus


hier nog even een nieuwe overzichtsfoto van de kamer. let aub niet op de kwaliteit van de foto.

nu nog speaker stands, die grote kast weg, tv aan de muur en natuurlijk een nieuwe receiver...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jurgen79

Ziet er al goed uit, erg mooie tv ook 8)

Als je in de toekomst een cm9 wil gaan aansturen, zonder gebruik te maken van een losse eindversterker, dan zou ik toch zeker een receiver aanschaffen die flink wat stroom kan leveren. Meestal heeft een ringkern voeding dan al wel de voorkeur. De Marantz 8002 lijkt me een erg mooie optie, goed klinkende receiver die nou voor leuke prijzen te vinden is. Eventueel misschien een 2ehands Onkyo 905/906 overwegen? Ook erg veel waar voor je geld (ondanks dat je hem niet mooi vindt :P).

Mocht je overigens willen horen hoe Marantz met B&W klinkt, dan ben je welkom om eens te komen luisteren (woon zelf in Hengelo, dus is aardig in de buurt).
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Damn toch wel een lekker setje zo bij elkaar. Gezien je B&W keuze zou ik neigen naar Marantz of Denon als receiver. In de prijsklasse tot 800,- zou ik 2e hands shoppen of demo.

Als het nieuw moet zijn dan zou ik de volgende overwegen:

- Marantz SR5003 of beter een SR6003, en anders SR5004. De 6004 zal mogelijk buiten het budget vallen.
- Denon 3808, als je dit eerder had gemeld... ik wist een nieuwe 3808 in doos te vinden voor 900,- euro. Iets boven budget maar goed wel nieuw. Helaas is die en de zwarte al verkocht.

Als je 2e hands zoekt:

- Marantz SR7xxx, SR7xx1, SR7xx2, SR8xx1, SR8xx2 of een SR9600.

Tja ik ben qua combo zeer tevreden met mijn SR7500 en 805S en HTM2. Dus vandaar mijn lichte neiging naar Marantz. Onkyo vind ik op B&W zelf niet lekker, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

tiptop

#672
Ook even mengen in de discussie om het allemaal wat te verwarren :P

Marantz en denon heb ik (en mijn excollega's) nog nooit aangeraden op B&W. Veels te dof en te weinig kracht om b&W's goed aan te sturen.

B&W wordt bijna altijd geadviseerd (even over de reguliere merken gesproken) met Rotel, Arcam, Primare enz.. Merken die van zichzelf een helder karakter hebben en veel stroom kunnen leveren.

Cambridge kan ook nog (ivm stroom) maar dat moet ook maar net je smaak zijn op B&W.

Ik denk dat je dan 2e hands leuke dingen kan vinden. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje


Robbert54

bedankt voor al jullie adviezen weer ;)

@jslender ik heb de B&W's beluisterd op een marantz dus ik weet al hoe dit klinkt. erg mooi :wub: vond het zelf erg helder en gedetailleerd overkomen. alleen zijn de b&w's niet vergevingsgezind met slecht opgenomen muziek. als de kwaliteit van een cd wat minder is dan hoor je dit ook duidelijk, maar het blijft een genot om naar te luisteren.

Citaat van: WickedGame op oktober 13, 2009, 10:52:13
Damn toch wel een lekker setje zo bij elkaar. Gezien je B&W keuze zou ik neigen naar Marantz of Denon als receiver. In de prijsklasse tot 800,- zou ik 2e hands shoppen of demo.

Als het nieuw moet zijn dan zou ik de volgende overwegen:

- Marantz SR5003 of beter een SR6003, en anders SR5004. De 6004 zal mogelijk buiten het budget vallen.
- Denon 3808, als je dit eerder had gemeld... ik wist een nieuwe 3808 in doos te vinden voor 900,- euro. Iets boven budget maar goed wel nieuw. Helaas is die en de zwarte al verkocht.

Als je 2e hands zoekt:

- Marantz SR7xxx, SR7xx1, SR7xx2, SR8xx1, SR8xx2 of een SR9600.

Tja ik ben qua combo zeer tevreden met mijn SR7500 en 805S en HTM2. Dus vandaar mijn lichte neiging naar Marantz. Onkyo vind ik op B&W zelf niet lekker, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
bedankt!

ik denk dat de 5003 en 6003 sowieso al afvallen. denk dat die te weinig vermogen hebben. en hoor hier op het forum veel verhalen dat de 7002 een beter klinkt dan de 6003. 6004 heb ik nog niet beluisterd, maar die lijkt mij dan niet veel beter. wat zijn eigenlijk precies de verschillen tussen de sr8001 en sr8002 behalve de audioformaten?

Citaat van: tiptop op oktober 13, 2009, 13:26:22
Ook even mengen in de discussie om het allemaal wat te verwarren :P

Marantz en denon heb ik (en mijn excollega's) nog nooit aangeraden op B&W. Veels te dof en te weinig kracht om b&W's goed aan te sturen.

B&W wordt bijna altijd geadviseerd (even over de reguliere merken gesproken) met Rotel, Arcam, Primare enz.. Merken die van zichzelf een helder karakter hebben en veel stroom kunnen leveren.

Cambridge kan ook nog (ivm stroom) maar dat moet ook maar net je smaak zijn op B&W.

Ik denk dat je dan 2e hands leuke dingen kan vinden. :)
ook dit heb ik vaker gehoord. maar dan meer met stereo niet met surround. zit er eventueel nog aan te denken of eerst een goede receiver te halen en dan weer door te sparen zodat ik in de toekomst nog een keer een mooier Rotel of Arcam eindbak kan halen.. voor stereo. dat is wel het leuke van deze hobby! langzaam doorsparen naar je droom setup.  :headbanging:

Citaat van: denoontje op oktober 13, 2009, 13:30:01
Als je in de buurt van Duitsland woont; check dit regelmatig

http://www.audio-markt.de/_markt/
woon een half uurtje van de duitse grens dus bedankt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo