Warner Goes Blu-ray ONLY!

Gestart door harrytasker, januari 4, 2008, 23:16:07

Vorige topic - Volgende topic

harrytasker

5150 time!

Sonic Circle

Ja ik las het net op neogaf, een gaming forum uit de us of a.

Niet onverwacht, maar wel vrij jammer. Ik heb nl. sinds een maandje of 2 de Toshiba XE-1 speler die me prima bevalt en hoopte juist op meer support. Gelukkig maar dat hij voor mij gratis was, en dat ik ook een PS3 voor br discs heb dan :)

Erg zuur voor de HD-DVD only supporters..

-Freek-

Dit lijkt me inderdaad wel een grote tegenvaller voor het HD-DVD kamp. Ik baal er ook wel van, want die HD-DVD spelers zijn nog steeds een stuk goedkoper dan de Blu-Ray-zooi :).

Ettepet

Ja, dit is geen goede zaak voor de consument.  De kwaliteit en prijs van het medium (disc) is beter van hd-dvd, het format is opener (geen regio codering) en vanaf dag 1 beter uitgewerkt (IME enz).

Bengbeng

Volgens mij is dit toch wel een flinke dolksteek in de maagstreek
van HD-DVD. Wie geeft nu het nekschot?  :) Kunnen we eindelijk verder zodat
zelfs Tante Truus en Ome Jan HD zullen omarmen.  :P
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

riwi

Dit is wel een duw in de rug voor BluRay. Nu aftellen tot de 18 maanden HDDVD exclusiviteit van Paramount voorbij zijn.

Slecht voor de consument? Ik weet het niet hoor. Aan de ene kant dwingt de format oorlog tot lagere prijzen, maar aan de andere kant brengt het ook onzekerheid.

<edit> foutje Paramount ipv Universal

Hans v O

Ik ben het met BengBeng eens! Laten we hopen dat dit het neqshot is:

http://core.tweakers.net/nieuws/51116/apple-kondigt-macs-met-blu-ray-aan-op-macworld-expo.html

Ik hoop dat we snel van HD-DVD af zijn, simpel om het feit dat het technisch gezien infirieur is aan Blu-Ray. Ik heb geen zin in hybride apparatuur en meer van onderstaand soort grappen.

Citeer
highdefdigest.com ~Review Transformers HD-DVD~

I had the opportunity to attend a special 'Transformers' media event with Paramount late last week, and the question was asked almost immediately -- why no Dolby TrueHD or uncompressed PCM? The studio's answer was that due to space limitations on the disc, the decision was made to limit the audio to Dolby Digital-Plus 5.1 Surround only (here at 1.5mbps). Unfortunately, this confirms the long-held theory that the 30Gb capacity of an HD-30 dual-layer HD DVD disc has forced studios to choose between offering a robust supplements package (as they've done here) and the very best in audio quality.
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

-Freek-

Voordeel is wel dat als HD-DVD verliest, al die zooi heel goedkoop in de budgetbakken komt te liggen O0.

Aleko

CiteerToshiba Responds to Warner Blu-ray Announcement
Chief HD DVD format-backer Toshiba has issued a statement in response to Warner's announcement that it plans to drop HD DVD support, and back Blu-ray exclusively.

The unusual statement, which lacks the familiar bluster of so many previous press releases issued by both camps, appears to suggest that the HD DVD camp had no advance warning of Warner's decision to exclusively back Blu-ray, and goes on to say that the company will "assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps."

The text of the statement follows below:

TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by Warner Bros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its next-generation successor.

We were particularly disappointed that this decision was made in spite of the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market in 2007.

We will assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the consumer.

bron
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

Ettepet

Citaat van: riwi op januari  5, 2008, 00:48:20
Slecht voor de consument? Ik weet het niet hoor. Aan de ene kant dwingt de format oorlog tot lagere prijzen, maar aan de andere kant brengt het ook onzekerheid.

Die onzekerheid is niet zo belangrijk denk ik.  Ik ga er nog steeds vanuit dat beide formaten het niet gaan worden, maar dat films downloaden (en evt. gecontroleerd kopiëren) de toekomst heeft.  Als nu al blijkt dat de meer gesloten variant als enige overblijft is dat denk ik een slecht teken voor de door mij verwachte vervolgstap.

Het gaat daarbij niet om de geslotenheid als in: "beveiliging", nee het probleem zit em in het geworteld blijven in het verleden door met name Fox en (wat minder) Sony en Disney.

Er zijn namelijk hele duidelijke voorwaarden om consumenten zover  te krijgen dat ze blijven betalen voor films en muziek en straks niet allemaal "illegaal" aan het downloaden slaan.  Die voorwaarden zijn naast beveiligen ook vooral het gemak en de kosten voor de consument aantrekkelijk maken/houden.

(Legaal) downloaden is erg makkelijk, dus dat gaat er zeker komen.  Regiobeperkingen zijn nagenoeg onhoudbaar, misschien op wat vertraging na vanwege het vertalen van de film enzo.  Waarom ook een film weer helemaal opnieuw moeten kopen als je alleen iets simpels extra wilt (taal erbij? extended versie? HD versie?) of als het opslagmedium beschadigd is geraakt?  Waarom elke keer minstens 10 seconde waarschuwen dat je niet mag kopiëren?  Waarom iedere keer een boodschap dat ze het niet persé eens zijn met de commentaartrack terwijl je gewoon de film wilt kijken??  Waarom die commentaartrack en extra's er voor iedereen bij?  Enz. enz.

Het resultaat moet een balans zijn tussen wat je af kunt dwingen (beveiliging) en het gemak + kosten voor de consument.  Een win-win situatie dus, voor beide partijen.  Geen leraar die geen orde kan houden en met steeds grovere maatregelen dreigt.  Ik twijfel of "alleen Blu-Ray" de juiste stappen straks kan maken.

DaMan

Citaat van: Ettepet op januari  5, 2008, 00:09:38
Ja, dit is geen goede zaak voor de consument.  De kwaliteit en prijs van het medium (disc) is beter van hd-dvd, het format is opener (geen regio codering) en vanaf dag 1 beter uitgewerkt (IME enz).

Get the facts! Blu-ray is dus juist region locked, HD DVD niet.

Warner goes Blu-ray exclusive

jaco

Is het goed nieuws ?
Dat betekent ook meer Blu Ray films van AFilm, met 1080i50 masters die niet OAR zijn..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Bengbeng

Citaat van: -Freek- op januari  5, 2008, 00:53:47
Voordeel is wel dat als HD-DVD verliest, al die zooi heel goedkoop in de budgetbakken komt te liggen O0.

Ja, en dan komt er een dusdanige run op die HD-DVD schijfjes dat de filmmaatschappijen
denken van "mijn god, moet je die verkoopcijfers nou eens zien. We gaan weer HD-DVD produceren."  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bornin7ty2

Ik ben hier erg blij mee.  heb ondertussen bijna 40 BD titels staan, het zou voor mij dus wel een beetje jammer zijn als Blu-ray nu nog zou verliezen.

hifiman

Ik sta hier ook een vreugdedansje te dansen. Puur omdat ik dan blijkbaar de juiste investering gedaan heb overigens  ;D

Raimond

Citaat van: jaco op januari  5, 2008, 08:24:58
Is het goed nieuws ?
Dat betekent ook meer Blu Ray films van AFilm, met 1080i50 masters die niet OAR zijn..

Ik mag het niet hopen :(
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

Citaat van: Audioloog op januari  5, 2008, 08:59:22
Ik sta hier ook een vreugdedansje te dansen. Puur omdat ik dan blijkbaar de juiste investering gedaan heb overigens  ;D

ik ook,ik zat net te overwegen om een HD-DVD speler aan te schaffen,inverband met,dat een heleboel favoriete films van mij niet op Blu Ray zouden verschijnen zoals  the bourne
Trilogy.

DVd is geen optie meer,met mijn HD-ready TV,als je eenmaal HD gewend bent....(verwend misschien een beter woord ;D )
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

blue-eyes

Citaat van: Ettepet op januari  5, 2008, 00:09:38

Waarom niet? Dat is toch logisch? In een oorlog vallen slachtoffers. Er blijft een over.

Ik heb liever een duurder formaat waar alle energie in wordt gestoken dan een prijs oorlog met 2 formaten waar niet het beste wordt uitgehaald!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

J.A.F._Doorhof

Het is het beste als HD-DVD snel verdwijnt.
Klinkt hard (ik ben altijd best wel een voorstander van het open systeem geweest) maar....

Toshiba heeft zichzelf ERNSTIG tekort gedaan door de prijzen van de apparaten zo laag te zetten dat partners zich terug trokken, maw er zijn Toshiba spelers en that's it.
Een systeem waar maar één fabrikant is zal nooit 100% doorbreken.

Voor BD zijn trouwens ondertussen al regiohacks :D
Mail eens met bv JVB sponsor van dit forum :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Hai,

Met Frank eens laat 1 van de 2 maar snel winnen het kan nu snel gaan laatste woord over newline : "Warner sister company New Line confirmed it will shift allegiance to Blu-ray only as well."

Even wachten op hun pers release. Verder heeft het hddvd kamp hun optreden op de CES deze maand afgezegd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  5, 2008, 09:38:01
Voor BD zijn trouwens ondertussen al regiohacks :D
Mail eens met bv JVB sponsor van dit forum :D
Regio vrij voor DVD telt niet..

Dan is het aanbod mager met 2 Sony's
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Reggie2000

Het had mij niet zoveel uitgemaakt welk formaat het zou winnen.
Ik heb wel een PS3 dus wat dat betreft is het makkelijk dat ik dan niet een aparte speler hoef te kopen, maar als uiteindelijk zou blijken dat het HD-DVD zou worden dan was er in de loop van de tijd gewoon een HD-DVD speler bij gekomen.

Waar ik wel moe van wordt is dat door de strijdt de opmars van een HD formaat belemmert wordt omdat de meeste consumenten een afwachtende houding aannemen en niet onterecht.
De keuze van Warner kan nu een ommekeer teweeg brengen wat naar mijn mening alleen maar ten goede kan komen voor de consument.
Als duidelijk wordt welk formaat overblijft neemt de afwachtende houding af, wordt er meer verkocht, zakken de prijzen enz.

Ik denk ook dat het downloaden van content een grote toekomst heeft maar mensen willen ook graag iets fysieks in huis halen, tenminste ik vind het wel leuk om een mooi doosje in mijn handen te hebben  en ik denk dat het downloaden en het aanbieden van schijfjes naast elkaar blijven bestaan ;)
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital

J.A.F._Doorhof

2 Sonys and more to come :D
Als de eerste regio vrij is volgt de rest wel.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Even een vraag je aan de fanatieke Blu-ray aanhangers.

Is niemand bezorgd dat nu BD+ nu echt geïmplementeerd wordt?
http://www.cryptography.com/technology/spdc/bluray.html

BD+ zorgt er voor dat de Content Protectie telkens vernieuwd word als er een nieuwe discs worden afgespeeld. Dit kan in houden, dat als de spelers beveiliging is doorbroken (hacked/regiovrij), deze niet instaat is de identificatie te maken en de protectie op de juiste wijze kan vernieuwen. In het ergste geval word de speler onbruikbaar. Ook kan het zijn dat als een beveiliging van een bepaalde disc is doorbroken, en op de speler afgespeeld, dit herkent wordt door BD+ met hetzelfde resultaat dat de speler deze niet afspeelt!

Verder ook dat nu de Blu-ray prijzen voor hard- en software weer snel omhoog gaan naar het beoogde niveau van het Blu-ray business model (software tussen de 35-50 euro).

Zo maar snel even mijn gedachten.

J.A.F._Doorhof

Niet bang voor.
En wel om de volgende redenen.

1. Het is alleen van toepassing als je regiovrij wilt kopen.
Zoals het NU loopt lopen de regios niet zo ver uit elkaar.
Vroeger was dit een ENORM issue met DVD waarbij de US releases vaak veel eerder en beter waren dan de regio 2 versies.
Als je nu naar DVD kijkt lopen ze ongeveer gelijk (soms zijn wij sneller) en de kwaliteit van de regio2 releases is tegenwoordig net zo goed.
Wil je toch een betere transfer dan bv een NL release heb je een behoorlijke keuze uit bv engelse releases (als er al verschil in zit).

2. Het kopieren gaan ze niet tegen.
IEDEREEN kan een EIGEN BD maken, maw je kan met een consumenten of professionele camera een film maken en deze op BD zetten, wil je echt kwaad kun je op een soort gelijke manier ook van een film een kopie maken.
Als de speler hem maar herkent als een EIGEN GEMAAKTE film en niet als 1:1 kopie lijkt me niets aan de hand.

3. Prijzen die genoemd worden.
Gaat niet gebeuren, prijzen gaan altijd naar beneden, voor 50,00 gaat geen mens een film kopen, dat zijn Laserdisc prijzen :D
Custom installer