Warner Goes Blu-ray ONLY!

Gestart door harrytasker, januari 4, 2008, 23:16:07

Vorige topic - Volgende topic

Gaeje

ik ben best blij met dit nieuws ook. ik ben al altijd pro blu ray geweest, alleen al omdat ik vind dat er idd nooit een doorbraak komt met 2 spelers. niet omdat het één beter zou zijn dan het ander. want ze zijn alletwee goed, maar daar gaat het niet om. hoeveel mensen kennen we niet die nog steeds wachten om één vd twee aan te schaffen tot er een winnaar is.
ik durf voorzichtig te hopen dat 2008 het jaar is van de ondergang van HD DVD. Alleen zeer stom geweest van paramount om nu nog exclusief te gaan bij hd dvd, want daardoor missen wij weer een hoop leuke films natuurlijk.
En het blijft aftellen tot ook universal (what's in a name  ;D) voor blu ray gaat. wat die hebben nu toch wel een HOOP leuke films in hun kluis liggen zeg.

het wordt een boeiend jaar voor de format watchers denk ik

Rob_Dingen

Hoi

Wat zijn jullie toch allemaal kortzichtig.
Ik hoop dat geen van beide wint en dat we met zijn allen kunnen blijven profiteren m.b.t. prijs door de onderlinge concurrentie.
Er komen vanzelf goede multie format spelers.
Ik heb beide systemen en koop het meeste op HDDVD omdat ik een hekel heb aan de Blu-Ray regio codering en de super lange opstart tijden.

Rob

J.A.F._Doorhof

PS3 kopen Rob, opstart tijd is een seconde of 2 tops.
Dat is ook mijn bezwaar om op dit moment een speler te kopen, zie ze regelmatig bij de calibratie tours, DVE HD-DVD duurde op een oudere toshiba 25 seconden voordat hij draaide :(
Daar word je niet vrolijk van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fca

Die euforie omtrent de zgn winaar begrijp ik dus ook niet, als er 1 gaat winnen dan zijn de prijzen van de spelers en disks vogelvrij.
Dus zo blij zou ik er dan niet meer mee zijn.

J.A.F._Doorhof

ALS er een winnaar komt is dit denk ik eerder goed voor het systeem.

Er zijn nu veel spelers die langs de kant staan en eigenlijk niet durfen te investeren in één van de systemen.
Voor de grote jongens geen probleem, die hebben geld genoeg.
Maar denk aan de kleine independents of kleinere maatschappijen.
De investering voor HD-DVD is kleiner dan voor BD maar beide kosten een vermogen.

Nu er 2 vechten om marktaandeel is voor zowel de consument als de maatschappijen alles wat je doet een gok die verkeerd kan uitpakken (lees veel geld kan kosten).

Als ze BEIDE zeker overleven is er een opening voor de stortvloed aan materiaal (combispelers een verreiste).
Als één overleefd, willekeurig welke is er geen keuze meer en zullen de maatschappijen, consumenten etc. durfen te investeren.

Ik ben dus van mening dat de winnaar zo snel mogelijk moet komen.
Ik heb zelf een PS3 aangeschaft omdat ik simpelweg niet voor de zoveelste keer een speler wil hebben die waardeloos is.

Als er een winnaar is zullen ook de ontwikkelingen langzaam aan stabiliseren en waarschijnlijk een final release speler aangekondigt worden, nu is het voornamelijk ontwikkelingen langzaam releasen om elke keer het nieuws te halen.

Een format war is nog NOOIT voordelig geweest voor de consument, en nu ook zeker niet.

Als je bang bent dat prijzen omhoog gaan is dat denk ik ongegrond.
Kijk naar de DVD-R/+R markt.
Toen er de verschillende formaten waren hadden we en dure branders en duur media.
Toen er feitelijk een winnaar was in de vorm van ECHTE multibranders en een stabiele aanvoer van multibranders zakte ALLE prijzen.

Er kunnen best 2 formaten bestaan maar dan moeten wel ALLE spelers op de markt ook beide ondersteunen.
En dat lijkt me met de huidige techniek geen enkel probleem aangezien BD en HD-DVD feitelijk hetzelfde zijn.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Grrrr ik heb ook nog een xbox hd-dvd drive liggen ... en 1 film Syriana.
Maar ik ben blij dat het M$ formaat op punt staat te gaan verliezen.

Lange wachttijden op BD 't ja daar zal java wel een stuk achter zitten. Wordt wellicht wel opgelost.

CineSmurf

Ga ik toch weer twijfelen of ik een BD only speler moet gaan kopen ipv wachten op de Samsung Up5000...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PjotrrrNL

Citaat van: jaco op januari  5, 2008, 10:30:06
Regio vrij voor DVD telt niet..

Dan is het aanbod mager met 2 Sony's

Ook Samsung Blu-Ray spelers regiovrij vanaf 600 euro:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68991.0

Nu Warner vanaf mei 'Blu-Ray only' gaat en en andere fabrikanten geen HD-DVD spelers schijnen te ontwikkelen vanwege de dumpprijzen van Toshiba spelers lijkt de balans toch wel definitief naar Blu-Ray om te slaan, zeker gebaseerd op de europese verkoop...

Ettepet

Citaat van: DaMan op januari  5, 2008, 08:17:10
Get the facts! Blu-ray is dus juist region locked, HD DVD niet.

Warner goes Blu-ray exclusive

Voortaan beter lezen, beste. ;)

Robbo

Ik vind beide formaten nog steeds niks.

Al die logge formaten met al die toeters en bellen, waar op de freaks na niemand niks van snapt.   En over freaks gesproken, wie van het 'normale' publiek koop nu echt HD?

Nee, die customer base is bij lange na nog niet wat het had moeten zijn, en als het niet snel veranderd (en waarom zou het) zie ik ook niet in dat de heren fabrikanten er nog geld in blijven pompen.   Ze hopen allemaal dat er vele aantallen gedraaid worden zodat ze kunnen cashen op de patenten.  Maar dat gebeurd dus niet !   Waar waar hebben we het nu eigenlijk over ?  Een paar duizend exemplaren per HD-DVD en BR titel?   100.000 voor de echte toppers ? 
Dat zijn aantallen wat DVD in een paar uur verkoop haalt.

Hoewel ik als liefhebber uiteraard hoop dat titels in dergelijke HD beeldkwaliteit blijven worden aangeboden, is de manier van distributeren op een fysieke schijf toch echt verleden tijd.  Ik geef het maximaal 2 jaar en dan draait zowel HD-DVD als BR op een net zo laag pitje als DVD-A en SACD.

Bengbeng

Citaat van: Rob_Dingen op januari  5, 2008, 11:55:04
Hoi

Wat zijn jullie toch allemaal kortzichtig.
Ik hoop dat geen van beide wint en dat we met zijn allen kunnen blijven profiteren m.b.t. prijs door de onderlinge concurrentie.

Je kunt het ook zo zien; een eind van de format war betekent op termijn massale omarming van de
"gewone" consument. Eindelijk kan er vrijuit geproduceerd worden in veel hogere oplages dan nu
het geval is, wat vanzelf een prijsverlaging op zal leveren.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

Inderdaad, de concurrentiestrijd was goed, de prijzen zijn inmiddels op een acceptabel niveau.

Het gros van de consumenten neemt echter een afwachtende houding aan waardoor nu het gevaar ontstaat dat HD-DVD/Blu-Ray niet de opvolger van de DVD wordt, maar een nicheprodukt net als SACD, en daar is niemand mee gebaat...

Downloaden van content is inderdaad de toekomst maar ik verwacht niet dat voldoende consumenten daarvoor al binnen enkele jaren een internetverbinding met voldoende bandbreedte hebben...
30Gb haal je niet 'even' binnen met het gemiddelde internetabootje.

J.A.F._Doorhof

20Mb begint steeds meer gemeengoed te worden en 30GB is dan zo binnen :D
Ik moet regelmatig zeer grote bestanden versturen en ontvangen en de grootste makke is de upload, de download is snel.
Custom installer

PjotrrrNL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  5, 2008, 19:09:26
Ik moet regelmatig zeer grote bestanden versturen en ontvangen en de grootste makke is de upload, de download is snel.

Maar dat is een klein deel van de internetaansluitingen, voor gewoon surfen niet nodig en de meeste mensen betalen niet graag meer voor snelheid die ze voor 'gewoon internetten' toch niet nodig hebben....

Wilk je dus concurreren met 'schijfjes' dan moet het benodigde internetabonnement wat daarvoor nodig is dus niet twee keer zo duur zijn...

Ik verwacht niet dat met twee jaar het grootste deel van Nederland (en zeker niet de wereld) zo'n snelle (en dure) verbinding heeft.

harrytasker

20Mbit dus dan duurt het toch (minimaal als je de maximale bandbreedte haalt en dat is eigenlijk nooit) meer als 3 en een halfuur is niet echt prettig in mijn optiek, maar dat kan ook aan mij liggen.
Het ergste van heel het Blu-ray verhaal blijft voor mij toch het regiocodering verhaal wordt er gewoon stront ziek van, was al een drama met DVD en nu weer.
Moet maar snel een hack komen voor de PS3. Spelletjes doe ik toch al niet, aanbod is gewoon belabberd als je het mij vraagt, maar wel een goede BR speler voor het geld alhowel ik liever gewoon een standalone gehad had, maar ja veel te duur.
5150 time!

J.A.F._Doorhof

Ik hoef niet meer games op de PS3.
COD4 heeft me helemaal in de ban :D

Maximale download haal ik bijna altijd, maar goed dat zijn directe server verbindingen.
Als ik trouwens in newsgroepen download haal ik ook maximaal op de juiste tijden :D
Custom installer

Pinguins

30GB bij 20Mb is toch 200 minuten.
Ik heb overigens toch liever wat in de kast staan dat ik er zo uit kan pakken. Voorlopig zijn 500TB schijven namelijk nog niet echt betaalbaar. (en wat als die crasht!)

Dennis N

Downloaden zie ik zo snel nog niet gebeuren....
Als ik nu al om me heen kijk zie ik dat veel mensen al moeite hebben om een schijfje goed af te spelen (in de hoogste kwaliteit instellen).
Daarbij zullen aanbieders weer gaan knijpen in de kwaliteit om serverkosten en dataverkeer zo laag mogelijk te houden en met een schijfje is er genoeg ruimte beschikbaar om de kwaliteit te waarborgen.
En dan is het ook nog zo dat lang niet overal zulk supersnel internet is.(heb zelf glas en dus 30mbit up en down :P )

Alsjeblieft blijf met die schijfjes anders weet ik helemaal niks meer voor onder de kerstboom te vragen ;D
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Robbo

Citaat van: Dennis N op januari  5, 2008, 23:21:03
Downloaden zie ik zo snel nog niet gebeuren....
Als ik nu al om me heen kijk zie ik dat veel mensen al moeite hebben om een schijfje goed af te spelen (in de hoogste kwaliteit instellen).
Daarbij zullen aanbieders weer gaan knijpen in de kwaliteit om serverkosten en dataverkeer zo laag mogelijk te houden en met een schijfje is er genoeg ruimte beschikbaar om de kwaliteit te waarborgen.
En dan is het ook nog zo dat lang niet overal zulk supersnel internet is.(heb zelf glas en dus 30mbit up en down :P )

Alsjeblieft blijf met die schijfjes anders weet ik helemaal niks meer voor onder de kerstboom te vragen ;D

De eerste stap in de echte opvolger van DVD moeten we ook niet direct naar full bitrate HD kijken.  Daarvoor moet je allereerst naar (gebruiks)gemak kijken.   Denk iPod !

Wat is er nou makkelijker dan een mediaplayer met een menu waarin je door op een 'filmposter-icoontje' te klikken een film kunt afspelen.   Denk DVD-profiler met daarachter het afspelen van de film.

Natuurlijk is 'ik wil nu kijken en niet eerst 2 uur wachten op een download' een goede opmerking.   Maar daar zijn diverse oplossingen voor te bedenken.  Niet alleen worden de internetverbindigen steeds sneller, maar ook de HDD prijs per Gb wordt steeds goedkoper.   Dus je zou ook kunnen bedenken dat je van te voren al een selectie maakt van films die je ook wilt zien, zodat de film die op 1 februari op 0.00u released wordt, een uur later op je harddisk staat.

Moet voor de filmstudio ook vele malen interessanter zijn.  Ze kunnen immers dan nagenoeg direct aan de consument leveren en ook nog eens zeer snel ook.

Rob_Dingen

Hoi Frank

Snap niet dat je dat zegt had de PS3 op de release dag al had hem gereserveerd maar mijn voorkeur gaat toch naar een speler.
30 sec opstart tijd is prima bij Blu-ray kan dat wel 4 min zijn.

Rob

J.A.F._Doorhof

Was even vergeten dat je een PS3 had.
Ik heb/had ook liever een speler maar nu ik zie dat de firmware updates van de PS3 voor lopen op de spelers.
De beeld/geluidskwaliteit zeer goed zijn, de bediening in vergelijk met de spelers gelijk (BT AB) en hij VEEL sneller is dan de gewone spelers moet ik eerlijk zijn dat het me weinig kan schelen dat ik via een console kijk :D

Ben niet van plan 4 minuten te wachten voordat ik een film kan gaan kijken, bij Disney irriteerde ik me al de upfront adds en die waren vaak maar 2 minuten :D
Custom installer

Pinguins

Ik heb een Pioneer LX70A. Opstarten duurt 45s. Een Warner Blu-ray vervolgens 30-45s en Pirates duurt dan nog bijna 2 minuten. Die hard 4.0 ging wel weer redelijk (en begon ook gelijk).
Duurt allemaal lang, is vervelend. Het vervelendste is dat bij het opstarten de lade niet open gaat zodat je ook niet alvast de disc in de speler kunt stoppen. DVD's gaan wel sneller maar halen het qua snelheid en bediening niet bij m'n Pioneer dvd speler die onmiddelijk reageert.

Gaeje

ik vraag mij af of microsoft nu ook nog 150 miljoen gaat geven aan warner om ze TOCH te overtuigen om het niet te doen. zou wel lachen zijn  ;D

Pinguins

Citaat van: Gaetan op januari  6, 2008, 11:58:21
ik vraag mij af of microsoft nu ook nog 150 miljoen gaat geven aan warner om ze TOCH te overtuigen om het niet te doen. zou wel lachen zijn  ;D
Waarschijnlijk heeft Warner dat al gevraagd na het aanbod van het Blu-ray kamp maar wilde Microsoft zover niet gaan en heeft het blu-ray bod uiteindelijk gewonnen. ;)

squeek

het was te verwachten zeker dat dit zou gebeuren?! nu krijgt sony nog meer macht op de markt, kunnen ze hun prijzen mss wat hoger leggen voor hun "onbetaalbare" spelers. want wie HD wil zal er voor moeten gaan betalen waarschijnliljk. voor mij het einde van HD voorlopig, want ik heb eigenlijk geen zin meer om nog te gaan overschakelen op het dure systeem.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |