Sol's LivingRoom HT

Gestart door Sol, december 28, 2007, 15:45:53

Vorige topic - Volgende topic

...

...
0 (0%)
...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Sol

Citaat van: The Vampire op september  6, 2010, 23:21:46
heb je nog een 3D tekening? :xmas:
Het is gewoon een simpele, want alles zit toch in mijn hoofd, maar bij deze: ;)
Het zal je opvallen dat de houten zijpanelen er niet op zitten (m'n vriendin zag het bij nader inzien toch niet zitten) en dat het mebel niet wit is. Het wordt dan hoogstwaarschijnlijk ook een donkerdere grijstint.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

kijk! maar worden de zijkanten nou hol dan? ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Ja, in principe komen er twee schachten aan weerszijden van de legplanken.
Achteraan de twee binnenste staanders komen dan ronde gaten tbv van de kabeldoorvoer.
Ook in het achterste paneel komen dan uiteraard gaten, de kabels kunnen dan wel mooi opgeborgen zijn, ze moeten er ook in/uit kunnen natuurlijk.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Robbert54

ben benieuwd! wanneer ga je met de bouw beginnen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Vanwaar de keuze om de achterkant dicht te maken?

Davey

Citaat van: Roger Black op september  9, 2010, 09:28:32

Ik denk voor de stabiliteit van het geheel. Dat ie niet gaat scharen. Daarnaast kan een achterplaat ook heel mooi je kables die binnenkomen geleiden samen met de twee schachten.

Sol

Citaat van: The Vampire op september  8, 2010, 21:49:24
ben benieuwd! wanneer ga je met de bouw beginnen?
Ik denk dat ik volgende week donderdag/vrijdag naar de bouwmarkt ga om de platen op maat te laten zagen en dan kan het avontur beginnen.

Citaat van: Roger Black op september  9, 2010, 09:28:32
Daar heeft Davey al grotendeels antwoord voor me op gegeven. :D

Citaat van: Davey op september  9, 2010, 16:40:02
Ik denk voor de stabiliteit van het geheel. Dat ie niet gaat scharen. Daarnaast kan een achterplaat ook heel mooi je kables die binnenkomen geleiden samen met de twee schachten.
Inderdaad, gewoon voor de extra stevigheid en om de kabelzooi voor een zo groot mogelijk deel uit het zicht te onttrekken.
Daarnaast vind ik het gewoon mooi, ik zie niet graag delen van de wand door mijn meubel heen.

Robbert54

zal het meubel op die manier niet een beetje lomp ogen??

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 17:17:54
zal het meubel op die manier niet een beetje lomp ogen??
Dat kan inderdaad, maar mocht ik dat nu juist best mooi vinden... ;)

JeKa

Citaat van: Sol op september  9, 2010, 17:31:51
Dat kan inderdaad, maar mocht ik dat nu juist best mooi vinden... ;)

Dan hoef ik je vriendin niet te zien...   :P

Sol

Citaat van: JeKa op september  9, 2010, 17:33:09
Dan hoef ik je vriendin niet te zien...   :P
Haha, alleen wat het meubel betreft dan he. Grappenmaker!

Robbert54

Lomp is ook niet per definitie lelijk, maar ik bedoel dan vooral in de diepte

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Ik snap wat je bedoeld (visueel), maar heb al eea uitgemeten en geprobeerd voor te stellen op de plek waar het meubel moet komen te staan.
Hij zou strak tegen de plint aan kunnen komen te staan, met als resultaat dat de fronts van het DIY meubel en het Aldenkamp meubel gelijk komen te staan (DIY = 50cm diep).
Breed wordt-ie wel (70cm), maar persoonlijk vind ik dat mooier dan een slank meubel, dan oogt het ten minste SOLide. :D

Robbert54

Oh sorry dan zat ik verkeerd te kijken. 50cm is normaal. Maar wel zonde van je aldenkamp  :nopompom:

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 19:57:19
Oh sorry dan zat ik verkeerd te kijken. 50cm is normaal. Maar wel zonde van je aldenkamp  :nopompom:
Hoezo? Die blijft ook gewoon hoor.
Plannen zijn om de TV op te hangen en een center op de Aldenkamp te planten.
(Oh, nu ben ik toch m'n mondje voorbij gepraat...) :-X

Robbert54

Citaat van: Sol op september  9, 2010, 20:03:17
Hoezo? Die blijft ook gewoon hoor.
Plannen zijn om de TV op te hangen en een center op de Aldenkamp te planten.
(Oh, nu ben ik toch m'n mondje voorbij gepraat...) :-X
Dus er komt een center! :pompom: Maar dat bedoel ik dus met zonde dan word de aldenkamp gedegradeerd tot centersteun

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 20:10:31
Dus er komt een center! :pompom: Maar dat bedoel ik dus met zonde dan word de aldenkamp gedegradeerd tot centersteun
Tja, maar het blijft verder gewoon een prominent onderdeel van m'n interieur.
Als ik de Aldenkamp wegdenk, blijft er overigens een ontzettend saaie kale plek over onder de TV.

denoontje

ik zou zeggen opvullen die zijkanten met zilverzand!

lekker stabiel!

komt ie ook nog op kegels/spikes?

Sol

Dat zou een optie zijn geweest als er geen kabels doorheen moesten. ;)
Bovendien ben ik nog aan het twijfelen al dan niet deurtjes voor de scachten te gaan maken.
Ik heb een massief eiken vloer, dus dan zouden het voetjes of spikes met schoteltjes worden.

Davey

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 09:39:59
Dat zou een optie zijn geweest als er geen kabels doorheen moesten. ;)
Bovendien ben ik nog aan het twijfelen al dan niet deurtjes voor de scachten te gaan maken.
Ik heb een massief eiken vloer, dus dan zouden het voetjes of spikes met schoteltjes worden.

Keep it simple laat het vaak er het mooist uitzien  ;)

Sol

Citaat van: Davey op september 11, 2010, 16:37:07
Keep it simple laat het vaak er het mooist uitzien  ;)
Als er spikes of voetjes inkomen, dan zullen ze ook nauwelijks te zien zijn, misschien dat ze dan 5mm onder de rand uitsteken.
Ik denk dat ik in eerste instantie niks eronder zet, maar wel de nodige voorbereidingen ervoor tref. Dus de bodemplaatjes van de pilaren/schachten er een stukkie in laten verzinken.

P.S.: Kan niet wachten om te beginnen met bouwen! :D

Robbert54

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 19:57:20
Als er spikes of voetjes inkomen, dan zullen ze ook nauwelijks te zien zijn, misschien dat ze dan 5mm onder de rand uitsteken.
Ik denk dat ik in eerste instantie niks eronder zet, maar wel de nodige voorbereidingen ervoor tref. Dus de bodemplaatjes van de pilaren/schachten er een stukkie in laten verzinken.

P.S.: Kan niet wachten om te beginnen met bouwen! :D
spikes door Raymen laten maken. krijg je ze mooi groot, zonder te dik te worden

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op september 11, 2010, 20:42:26
spikes door Raymen laten maken. krijg je ze mooi groot, zonder te dik te worden
Gaat erom dat het meubel dan niet te ver van de vloer komt, zou niet staan bij dit meubel. ;)

HTip

Leuk projectje weer. Let wel op de koeling van voornamelijk je receiver. Die wil graag veel ruimte rondom. Een kleine stille ventilator kan je ook helpen.

Suc6!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: HTip op september 11, 2010, 21:12:55
Leuk projectje weer. Let wel op de koeling van voornamelijk je receiver. Die wil graag veel ruimte rondom. Een kleine stille ventilator kan je ook helpen.

Suc6!
Daar heb ik inderdaad ook al over lopen peinzen, maar in mijn Aldenkamp deed-ie het ook altijd redelijk, waar-ie bovenop nog geen centimeter ademruimte had.
Nu zal dat ongeveer 6cm worden, en aan de zijkanten ca. 2cm. Ik weet dat 10cm rondom aanbevolen is, maar naar mijn idee wordt dat niet mooi genoeg.
Bij het plaatsen van fans zal ik deze aan weerszijden van de schappen achter in de bovenste hoek maken, en uiteraard bovenin beide schachten.

Jij gaat trouwens ook als een speer met je project! Fantastisch!