Sol's LivingRoom HT

Gestart door Sol, december 28, 2007, 15:45:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

...

...
0 (0%)
...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Robbert54

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 21:02:18
Gaat erom dat het meubel dan niet te ver van de vloer komt, zou niet staan bij dit meubel. ;)
dat had ik begrepen. daar kun je alvast een uitsparing voor maken. maar ik bedoelde omdat die spikes behoorlijk breed zijn dus een wat groter draagvlak hebben.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op september 11, 2010, 21:49:52
dat had ik begrepen. daar kun je alvast een uitsparing voor maken. maar ik bedoelde omdat die spikes behoorlijk breed zijn dus een wat groter draagvlak hebben.
Ahzo, maar dat maakt toch niet uit, je ziet toch alleen de puntjes.

Ook even voor Raymen een plaatje voor het maken van de beugels (kan geen bijlagen toevoegen in PM).
Uitlijning en schaal van de verschillende aanzichten komt niet overeen (gewoon ff snel), maar ik denk dat Raymen het wel begrijpt.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 19:57:20
P.S.: Kan niet wachten om te beginnen met bouwen! :D

Ik ook niet. Schiet is op  :D

Sol

Haha, eerst krijgt het dressoir nog de volle aandacht. Gisteren en eergisteren al flink geschuurd, vandaag de finishing touch qua schuren.
Het is een vuren dressoir dat eerst gedrenkt was in ik weet niet wat voor soorten olie allemaal, heeft ook flink wat tijd gekost om het vuren weer vuren te maken.
Maar goed, eerst nog even mooi afschuren en dan in de blanke lak, zodat de ziel van het hout goed zichtbaar blijft.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 21:20:43
Daar heb ik inderdaad ook al over lopen peinzen, maar in mijn Aldenkamp deed-ie het ook altijd redelijk, waar-ie bovenop nog geen centimeter ademruimte had.
Nu zal dat ongeveer 6cm worden, en aan de zijkanten ca. 2cm. Ik weet dat 10cm rondom aanbevolen is, maar naar mijn idee wordt dat niet mooi genoeg.
Bij het plaatsen van fans zal ik deze aan weerszijden van de schappen achter in de bovenste hoek maken, en uiteraard bovenin beide schachten.
Klopt dat het mooier uitziet als je niet zoveel ruimte rondom hebt en als de recevier nu al meer ruimte krijgt dan vroeger zal het geen probleem zijn.

Citaat van: Sol op september 11, 2010, 21:20:43
Jij gaat trouwens ook als een speer met je project! Fantastisch!
Bedankt! Werd ook tijd :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: HTip op september 12, 2010, 11:47:08
Klopt dat het mooier uitziet als je niet zoveel ruimte rondom hebt en als de recevier nu al meer ruimte krijgt dan vroeger zal het geen probleem zijn.
Bovenop heeft-ie nu veel meer ruimte, maar aan weerszijden krapper. In de Aldenkamp had-ie aan weerszijden >10cm ademruimte. Ik denk dat ik dus sowieso al gaten ga voorbereiden in het meubel voor fans.

Citaat van: HTip op september 12, 2010, 11:47:08
Bedankt! Werd ook tijd :P
Nog even en is het weer genieten geblazen bij jou! :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Het voorbereiden van gaten voor de fans is een feit.
Maar ik zal dus al wel rekening moeten gaan houden met het type fan dat ik eventueel zou gaan plaatsen.
Ik ben alleen niet zo thuis in het modden van PC's en dergelijke, dus tips voor een goede stille fan zijn welkom. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Ik heb al een leuke fan controller en fans gezien, maar vraag me af hoe ik dat werkende kan krijgen (liefst automatische inschakeling bij inschakelen receiver).

Fan controller, Scythe Kaze Master Pro 5,25":


Fans, Scythe S-Flex 80mm 1500rpm:


Fans, Scythe Mini Kaze 60mm 2500rpm:


Er zouden dan 6 fans geplaatst worden, 2 aan weerszijden van de PS3 en de receiver (de Mini's) en 2 bovenin de schachten (de S-Flex's).
Voorbereiding voor de fans in de overige schappen gaat dan ook al gebeuren, want wie weet wat voor apparaten er nog bij komen en de gaten voor de fans kunnen er dan beter alvast inzitten. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

Niet helemaal onverstandig die fans. Bij mij word het redelijk warm in de kast met de klepjes dicht. Niet te warm maar fans zouden wel net dat stukje extra koeling kunnen geven.

Sol

Citaat van: Sol op september 12, 2010, 17:04:27
Ik heb al een leuke fan controller en fans gezien, maar vraag me af hoe ik dat werkende kan krijgen (liefst automatische inschakeling bij inschakelen receiver).
Niemand enig idee?
Ik kan wel een goedkope 2e hands voedingskast kopen, maar hoe laat ik hem dan automatisch aanspringen?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Is er geen manier om met de 12v trigger output van de 3808 een 'gewone' 230v aansluiting te schakelen?
Ik heb al wel gegoogled en liep tegen relaitjes aan, maar ik ben niet goed met printplaten en ik heb er ook niet de middelen voor. :D
Er zal toch wel een of ander kastje daarvoor bestaan?

Enne...morgen maar langzaamaan beginnen. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

Citaat van: Sol op september 16, 2010, 21:12:46
Is er geen manier om met de 12v trigger output van de 3808 een 'gewone' 230v aansluiting te schakelen?
Ik heb al wel gegoogled en liep tegen relaitjes aan, maar ik ben niet goed met printplaten en ik heb er ook niet de middelen voor. :D
Er zal toch wel een of ander kastje daarvoor bestaan?

Enne...morgen maar langzaamaan beginnen. :)

Met je vraag kan ik je helaas niet helpen. Te weinig kaas van gegeten.

Vandaag beginnen  :pompom: :pompom: :pompom:

Sol

Even de vooruitgang tot op heden. :D

De stapel hout op zaterdagochtend...


Dezelfde stapel hout, maar dan inelkaar geschroefd en geschuurd. :D


Morgen alle hoekjes afronden die afgerond moeten worden en het meubel helaas weer uitelkaar schroeven.
Dan kan ik de gaten gaan boren, gaten voor de scharnieren boren en alles in de grondverf zetten.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Davey

Prachtig al maar waar is al dat hout gebleven? Niet allemaal in het kastje toch?

Robbert54

ik denk niet dat hij die lange platen dubbel heeft gevouwen nee :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Nice!

Ga je er nog flashy Ikea led strips in verwerken?

HTip

Je hebt goed gewerkt :thumbs-up: Je kunt nu al goed zien hoe het eindresultaat gaat worden. Goed hoor!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: Davey op september 19, 2010, 20:47:14
Prachtig al maar waar is al dat hout gebleven? Niet allemaal in het kastje toch?
Citaat van: The Vampire op september 19, 2010, 22:23:09
ik denk niet dat hij die lange platen dubbel heeft gevouwen nee :D
Haha, oplettende lezers hoor. :D
Nee, niet alles zit inderdaad in het meubel. Ik heb er ook nog een DVD-kastje uitgehaald en een bijzettafeltje/voetenbankje.
Citaat van: Roger Black op september 20, 2010, 08:44:08
Nice!

Ga je er nog flashy Ikea led strips in verwerken?
Weet ik nog niet, misschien eentje onder de onderste rand.

Citaat van: HTip op september 20, 2010, 10:42:19
Je hebt goed gewerkt :thumbs-up: Je kunt nu al goed zien hoe het eindresultaat gaat worden. Goed hoor!
Bedankt! Het was heerlijk klusweer, dus het is inderdaad lekker opgeschoten.
Vandaag is het helaas wat minder weer hier, dus ik kan minder doen dan gepland, maar ik kom d'r wel. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

volgens mij wordt ie wel erg mooi :wub: welke kleur werd ie ook alweer??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Waarom 60mm fans? Die maken behoorlijk meer lawaai dan bijv. een 120mm fan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 18:44:19
volgens mij wordt ie wel erg mooi :wub: welke kleur werd ie ook alweer??
Dank je, ik heb er zelf ook het volste vertrouwen in. :)
Het meubel wordt antraciet.

Citaat van: Blue-Eyes op september 20, 2010, 18:44:45
Waarom 60mm fans? Die maken behoorlijk meer lawaai dan bijv. een 120mm fan.
In de schachten heb ik sowieso maar 64mm ruimte, want breder dan 700 wil ik niet gaan.
In de binnenste zijpanelen zou ik wel groter kunnen gaan, maar kunnen de 60mm fans achterop het dan nog wel aan?
Fan noise van de 60mm's is overigens 20 dB(A), dat is toch niet zo veel?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Roger Black

Als ik jou was zou ik de achterkant van die schachten openlaten en alleen in de zijkant naar de apparatuur (grote) fans...

Sol

Hmmm...misschien nog niet zo'n slecht idee, maar dan moeten er weer 2 gaten van 64x934 worden gemaakt.
En dan zou ik eerst op zoek moeten gaan naar iemand met het juiste gereedschap (ikzelf heb alleen maar een handzaag :D).
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Meubel is nu weer grotendeels gedemonteerd en nogmaals geschuurd.
Platen waar geen gaten voor kabels of fans in komen zijn al gegrond.
Morgen alle gaten voor de kabels en fans zagen en schuren en, daarna in de grondlak zetten.
Als alles gevuld en gegrond is zal ik weer foto's plaatsen.

DVD-kastje en bijzettafeltje zijn al afgelakt, dus dat scheelt ook weer. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo