vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

T_I

Citaat van: devkon op augustus  9, 2011, 11:26:15Classic heeft toch geen AB (met display), dus moet je alles op afstand van dat kastje lezen? Lijkt me niet handig in dat geval.

Een vriend heeft 'm, waar ik het display 'getest' heb en ik moet toegeven dat op 5 meter het display prima af te lezen is, zelfs met mijn ogen. (mits ik een bril op heb, met -8 en -4 ben je het apparaat kwijt zonder :D)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mikekiwi

Citaat van: Midcall op augustus  9, 2011, 11:08:54
Ik vindt de Duet alleen maar nadelig tov de Classic. De bediening van de Classic is aangenamer / sneller, de remote van de Duet ziet er aardig uit, maar uiteindelijk (bij veel gebruik) een rampending tov een Classic. iPeng werkt super, zeg maar hoe de remote van de Duet eigenlijk had moeten zijn  ;)
Dank voor je mening!
Citaat van: devkon op augustus  9, 2011, 11:26:15
Classic heeft toch geen AB (met display), dus moet je alles op afstand van dat kastje lezen? Lijkt me niet handig in dat geval.
Maar met een iPhone en iPeng als app kan dat dan weer wel (heb ik van horen zeggen, heb geen persoonlijke ervaring)

devkon

Ik heb een bril nodig, maar zet 'm alleen in bepaalde gevallen op. Muziek luisteren is daar niet 1 van  ;D
Maar toch, dat display van de Classic is toch hooguit een paar regels die je ziet, je krijgt toch geen lijstje oid? Ik heb het nooit zelf getest, maar dat lijkt me niet prettig.
De AB van de Duet is trouwens op basis van TCP/IP (Wireless netwerk), ik kan dus gerust even om de hoek zitten (background muziek oid).
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: mikekiwi op augustus  9, 2011, 11:35:27
Maar met een iPhone en iPeng als app kan dat dan weer wel (heb ik van horen zeggen, heb geen persoonlijke ervaring)

Ik heb niks met dure telefoontjes, maar is een iPhone ook niet vrij duur in verhouding tot de Squeezebox combi?
Als je er 1 hebt is het een ander verhaal. Ik ga zeker geen iPhone aanschaffen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

mikekiwi

Citaat van: devkon op augustus  9, 2011, 11:40:06
Ik heb niks met dure telefoontjes, maar is een iPhone ook niet vrij duur in verhouding tot de Squeezebox combi?
Als je er 1 hebt is het een ander verhaal. Ik ga zeker geen iPhone aanschaffen.
Mee eens uiteraard...maar ik heb toch al zo'n ding dus dan is het anders...

Maro

Citaat van: Midcall op augustus  9, 2011, 11:24:28
Tov Classic vond ik het een onding. Zeker als je meer dan 1500 albums geript op een server hebt staan.

Heb jij ze dan alle 1500 in 1 keer op het schermpje van je classic?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midcall

Citaat van: Maro op augustus  9, 2011, 13:20:54
Heb jij ze dan alle 1500 in 1 keer op het schermpje van je classic?
Ja, en daar kunnen er nog makkelijk 15.000 bij.   :dry:

Het gaat om de browsesnelheid, hoe snel je bijvoorbeeld Het album Graceland van Paul Simon vindt ofzo. Heb je beide apparaten geprobeerd?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

PorscheHD

Wat is nou beter optisch aansluiten op mijn stereo recieven of met 2 tulp stekker analoog?

evilniek

Citaat van: PorscheHD op augustus  9, 2011, 17:16:04
Wat is nou beter optisch aansluiten op mijn stereo recieven of met 2 tulp stekker analoog?

S/pdif coax?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

devkon

Hij vraagt óf optisch/digitaal óf analoog, niet een derde optie coax/digitaal.

Ik zou zeggen optisch/digitaal, als je gebruik maakt van bass management in je receiver.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Midcall

Citaat van: devkon op augustus  9, 2011, 20:32:38
Hij vraagt óf optisch/digitaal óf analoog, niet een derde optie coax/digitaal.

Ik zou zeggen optisch/digitaal, als je gebruik maakt van bass management in je receiver.
Een stereo receiver met bass management?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

devkon

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Midcall

Citaat van: devkon op augustus  9, 2011, 23:05:00
Is dat een vraag?
Er zijn maar bitter weinig stereo receivers die bassmanagement in zich dragen, ik ken er denk ik eentje en de kans dat hij deze stereoreceiver heeft staan acht ik niet zo heel groot.

Maar beste manier om aan te sluiten is niet vanaf achter een bureau in een forum te bepalen. Je moet het zelf proberen welke wijze je het beste vindt klinken. Alles valt/staat bij de kwaliteit van de gebruikte DAC in je receiver.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

johan d

wat doet jullie receiver van de duet wanneer de mp3 bron (nas of pc) uitstaat? Gaat na een tijdje de LED branden op de receiver (nadat je hem had uitgezet)?

devkon

Citaat van: Midcall op augustus  9, 2011, 23:29:45
Er zijn maar bitter weinig stereo receivers die bassmanagement in zich dragen, ik ken er denk ik eentje en de kans dat hij deze stereoreceiver heeft staan acht ik niet zo heel groot.

Maar beste manier om aan te sluiten is niet vanaf achter een bureau in een forum te bepalen. Je moet het zelf proberen welke wijze je het beste vindt klinken. Alles valt/staat bij de kwaliteit van de gebruikte DAC in je receiver.

Dank voor je toelichting. Wat mij betreft had je dit meteen kunnen vertellen  ;)

Hij heeft volgens mij een Harman Kardon 3490. Dat apparaat heeft wel een processor in zich, of die altijd gebruikt moet worden cq gebypassed kan worden, geen idee.

Als digitale processing wordt gebruikt :
1) analoog aansluiten. D/A conversie Squeezebox -> analoge bekabeling -> A/D conversie receiver -> digitale processing -> D/A conversie
2) digitaal aansluiten. Squeezebox -> digitale bekabeling -> receiver -> digitale processing -> D/A conversie
Dan zou optie 2 in theorie de beste moeten zijn, omdat je 2 conversies minder hebt. Wat iemand het beste vindt klinken is een ander verhaal, sommige mensen vinden vervorming zelfs mooi  :angel:

Verder denk ik dat je met een optisch kabeltje naar verhouding in kwaliteit, minder geld kwijt bent dan 2 analoge kabels.


{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Midcall

Citaat van: devkon op augustus 10, 2011, 10:51:24
Dank voor je toelichting. Wat mij betreft had je dit meteen kunnen vertellen  ;)

Hij heeft volgens mij een Harman Kardon 3490. Dat apparaat heeft wel een processor in zich, of die altijd gebruikt moet worden cq gebypassed kan worden, geen idee.

Als digitale processing wordt gebruikt :
1) analoog aansluiten. D/A conversie Squeezebox -> analoge bekabeling -> A/D conversie receiver -> digitale processing -> D/A conversie
2) digitaal aansluiten. Squeezebox -> digitale bekabeling -> receiver -> digitale processing -> D/A conversie
Verder denk ik dat je met een optisch kabeltje naar verhouding in kwaliteit, minder geld kwijt bent dan 2 analoge kabels.
Het gaat dus om een HT-receiver die in stereo wordt gebruikt, dus net even anders dan een stereo receiver, wat een geïntegreerde versterker is met een ingebouwde tuner. Is optie 1 niet veel eenvoudiger dan je beschrijft? Indien analoog aangesloten vindt er toch geen A/D - D/A conversie meer plaats in de receiver, zeker niet als hij een audio-direct optie kiest, of vergis ik mij hierin?
Indien dit wel geval is, dan is optie 2 altijd de beste optie, zo niet, dan moet je luisterondervindelijk vaststellen welke optie beter klinkt (dus welke DAC er beter klinkt, die van de SB of die van de HK.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

devkon

Citaat van: Midcall op augustus 10, 2011, 11:45:25
Indien analoog aangesloten vindt er toch geen A/D - D/A conversie meer plaats in de receiver, zeker niet als hij een audio-direct optie kiest, of vergis ik mij hierin?

Als zo'n modus bestaat (dus wat ik bedoelde met die bypass) op dat apparaat, heb je gelijk. Je hebt dan nog wel de conversie in de Squeezebox. Dan is het een kwestie wie de D/A conversie het beste doet, de Squeezebox of de receiver. Of wat je het beste vindt klinken.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

johan d

wat doet jullie receiver van de duet wanneer de mp3 bron (nas of pc) uitstaat? Gaat na een tijdje de LED branden op de receiver (nadat je hem had uitgezet)

devkon

Citaat van: johan d op augustus 10, 2011, 11:58:49
wat doet jullie receiver van de duet wanneer de mp3 bron (nas of pc) uitstaat? Gaat na een tijdje de LED branden op de receiver (nadat je hem had uitgezet)

Ik zou het nog eens moeten testen, maar in het verleden was het bij mij zo dat de indicator aan de voorkant donkerblauw werd. Ik zet tegenwoordig de receiver van de Duet niet meer uit, dus blijft altijd donkerblauw als ik mijn PC uit hebt staan.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

johan d

Al mijn muziek is getagged. De kinderleidjes hebben als genre "kinderen"

ik wil nu:

1. Alleen kinderliedjes spelen (random)
2. Alles behalve kinderliedjes spelen (random)

Het eerst lukt door muziek te spelen "By genre"
hoe pak ik het 2de aan?

ik weet dat het kan met de plugin "custo mskip", maar dat moet ik telkens gaan switchen op de SBserver zelf (gaat niet via de remote). Zijn er andere voorstellen?

)p(

#620
Citaat van: johan d op augustus 12, 2011, 13:14:59
Al mijn muziek is getagged. De kinderleidjes hebben als genre "kinderen"

ik wil nu:

1. Alleen kinderliedjes spelen (random)
2. Alles behalve kinderliedjes spelen (random)

Het eerst lukt door muziek te spelen "By genre"
hoe pak ik het 2de aan?

ik weet dat het kan met de plugin "custo mskip", maar dat moet ik telkens gaan switchen op de SBserver zelf (gaat niet via de remote). Zijn er andere voorstellen?

Dat kan en nog veel meer met de random playlist plugin eventueel gecombineerd met de custom browse plugin om ze op de plek in het sb menu te zetten waar je ze zelf wilt hebben.

zie:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Random_Playlist_plugin

Als je 1 en 2 als een soort filter in je menu wilt gebruiken ipv random play dan kan dat met de custom browse plugin.

felix303

#621
Citaat van: devkon op augustus 10, 2011, 11:57:08
Als zo'n modus bestaat (dus wat ik bedoelde met die bypass) op dat apparaat, heb je gelijk. Je hebt dan nog wel de conversie in de Squeezebox. Dan is het een kwestie wie de D/A conversie het beste doet, de Squeezebox of de receiver. Of wat je het beste vindt klinken.



In dit verband heb ik ook een vraagje over mijn Squeezebox Duet. De receiver is de Cambridge Audio 540r v3.
In de overtuiging dat de CA een betere DAC aan boord zal hebben dan de Duet, ben ik voor digitaal gegaan.

Ik zou best wel eens willen weten hoe ik het beste de geluidskwaliteit kan upgraden. Of ik bijvoorbeeld een duidelijk hoorbaar
verschil (prijstechnisch ook interessant) kan bereiken door bijvoorbeeld een DacMagic aan te schaffen (250-300 euro op MP).

Vergelijking specs DACs
540 V3 :
CS42518 multi DAC

Dacmagic
Dual Wolfson WM8740 24bit DACs

Ik vind het nu al niet slecht, maar het zou zonde zijn om er niet alles uit te halen als de investering binnen de perken blijft.
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

T_I

#622
Nu de zilveren classic niet te vinden is en de zwarte op +- 50% van de nieuwprijs van een touch uitkomt vraag ik me af of het niet veel verstandiger is om in een touch te investeren, zodat ik kan genieten van 2 jaar garantie.

Nu is de vraag natuurlijk


  • hoe verhoud de geluidskwaliteit van de Touch zich tot die van de Classic
    (bij gebruik van dezelfde externe DAC)
  • Hoe leesbaar is het display van de Touch (tekst only) t.o.v. die van de Classic
    Op +- 4-5m afstand

Tevens vraag ik me af wat de betrouwbaarheid van deze mediaplayers is. Kan ik zonder (of met minder) garantie af?


Edit: leverbaar in elke kleur, zolang het maar zwart is. Zwaktebod vind ik het, maar ala.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Midcall

Citaat van: T_I op augustus 16, 2011, 21:05:42
Nu de zilveren classic niet te vinden is en de zwarte op +- 50% van de nieuwprijs van een touch uitkomt vraag ik me af of het niet veel verstandiger is om in een touch te investeren, zodat ik kan genieten van 2 jaar garantie.

Nu is de vraag natuurlijk


  • hoe verhoud de geluidskwaliteit van de Touch zich tot die van de Classic
    (bij gebruik van dezelfde externe DAC)
  • Hoe leesbaar is het display van de Touch (tekst only) t.o.v. die van de Classic
    Op +- 4-5m afstand

Tevens vraag ik me af wat de betrouwbaarheid van deze mediaplayers is. Kan ik zonder (of met minder) garantie af?


Edit: leverbaar in elke kleur, zolang het maar zwart is. Zwaktebod vind ik het, maar ala.
Wat betreft je twee punten is al zoveel gezegd, daar zal ik verder niet op in gaan. Wat betreft de garantie, ik heb eerlijk gezegd nog nimmer gehoord dat een SB defect is gegaan. Maar wat kost een (2e hands) Classic tegenwoordig nog? Is het echt nog het druk maken waard wat betreft evt garantie?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

T_I

Citaat van: Midcall op augustus 16, 2011, 23:36:44Wat betreft je twee punten is al zoveel gezegd, daar zal ik verder niet op in gaan. Wat betreft de garantie, ik heb eerlijk gezegd nog nimmer gehoord dat een SB defect is gegaan. Maar wat kost een (2e hands) Classic tegenwoordig nog? Is het echt nog het druk maken waard wat betreft evt garantie?

Een 2e hands SB Classic is nu te vinden vanaf 100,=, maar komt eerder in de buurt van de 135-150 euro, de Touch is al nieuw vanaf 200 te vinden, dus vraag ik me af of ik dan niet beter voor de Touch kan gaan, geluidstechnisch. Nu geeft iedereen aan dat de Touch beter klinkt, maar dan komt er wel meteen bij 'met de interne dac', maar ik heb nog weinig/niets gezien m.b.t. het geluid met een externe dac. Ik vraag me dus af of de extra investering voor mij (vanwege de externe dac) de moeite waard gaat zijn.

De garantie vraag was ook vanwege een mogelijkheid omd e Touch voor die 200,= te vangen (met 6 maanden garantie) ipv 225 - 250.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje