vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

johan d

#575
k heb mij vandaag een Squeezebox Duet aangeschaft en geinstalleerd.
De installatie ging niet van een leien dakje (static ip adres, beveiligd wifi, ed), maar het werkt nu.

1. Ik heb een account aangemaakt bij www.mysqueezebox.com maar zie mij Squeezebox receiver er steeds op "not connected" staan - terwijl alles werkt?
2. Ik had 1 map aangemaakt waar ik alle albums onder kopieerde (in hun eigen subfolder, maar ne het scannen op muziek vond hij niets todat ik alle mp3's rectstreeks onder de hoofdfolder plaatste. weg structuur dus... of is hier een oplossing voor? of kan luziek toch gevonden worden als deze in subfolders staat?
3. ik heb de squuzebox server op ubuntu draaien... klopt het dat de pc opstart/boot zodra ik met de remote begin te rommelen..., da's wel handig :-) (voor alle duidelijkheid, bij start de PC dus wel op)
4. ik heb een Pioneer VSX917 receiver. Ik ben een leek op technisch gebeid, maar is het beter de SB optisch digitaal aan te sluiten dan wel de DAC van de SB te gebruiken?
http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/VSX-917V-S/index.html

dank u

T_I

Als ik dit lees ben ik blij dat m'n Classic aan het snoer gaat. ;)

1. Geen flauw idee, ik heb 'skip' gekozen. Als ik alleen eigen muziek wil luisteren voegt een account niets toe naar mijn idee.
2. Werkt hier (Debian) prima.
3. Geen idee, de wakeup-on-lan is echter een moederbord feature, dus zou moeten werken.
4. Beide aansluiten en luisteren. Theoretisch is de DAC in de Pioneer vast beter, maar geluid is een smaak kwestie. (Dit natuurlijk als je een kabel hebt, voor coax kan je ook een audio interlink gebruiken)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

johan d

Citaat van: T_I op augustus  6, 2011, 09:22:05
Als ik dit lees ben ik blij dat m'n Classic aan het snoer gaat. ;)

1. Geen flauw idee, ik heb 'skip' gekozen. Als ik alleen eigen muziek wil luisteren voegt een account niets toe naar mijn idee.
2. Werkt hier (Debian) prima.
3. Geen idee, de wakeup-on-lan is echter een moederbord feature, dus zou moeten werken.
4. Beide aansluiten en luisteren. Theoretisch is de DAC in de Pioneer vast beter, maar geluid is een smaak kwestie. (Dit natuurlijk als je een kabel hebt, voor coax kan je ook een audio interlink gebruiken)

1. Was effe zoeken, maar is wel logisch achteraf bekeken
2. Was een probleem van rechten op folders.. is ok nu
3. prettig dat dat werkt
4. effe testen

bedankt

johan d

#578
OPGELOST: hoe zet ik een nummer dat nu afspeelt in een (bestaande) playlist? t moet makkelijk gaan lijkt me, maar ik vind het niet...

deze optie heb je blijkbaar niet weer wanneer je 7.6 installeerd.
ben teruggegaan naar 7.5.4 en daar lukt dit wel

johan d

wanneer ik een playlist aanmaak met de duet controller, verschijnt deze niet in de map die ik ingevuld heb bij de instellingen in de squeezeserver GUI. Iemand een idee waar deze playlists wel worden bewaard?

PorscheHD

Citaat van: PorscheHD op augustus  5, 2011, 23:05:39
Even een vraag, ik heb een Classic

Ik heb alle cd's van Pink Floyd, dus alles selecteren en 1 precies dezelfde artiest invullen zodat alles onder Pink Floyd komt. In iTunes staat dit goed maar op de Sqeezebox blijft er, wat ik ook probeer in cd die hij als artiest noemt: pink floyd, dus zonder hoofdletters. Ik vind dit zeer irritant. Iemand ervaring mee? Heb al geprobeerd alles even een andere artiest naam te geven maar dan zit ik ineens met alle cd's verdeeld over 3 namen, de nieuwe bv PINK FLOYD!!, Pink Floyd en pink floyd.......

Hoop dat iemand me kan helpen.  ???

Iemand!? Haha  ;D

T_I

Geen flauw idee. Ik heb nu squeezeslave (softwarematig) om m'n server te testen en via de webinterface kan ik naar 'Music Folder' en daar gewoon navigeren zoals ik gewend ben. Geen flauw idee hoe dat via de SB zelf gaat. Waarschijnlijk is daar ook wel iets dergelijks te vinden. (Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot 15/16-8 ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Nou ik denk dat het een software probleem is van itunes en de server, nu staat er ook weer een cd als Dieverse artietsen die ook al gewoon onder Supertramp staat..... terwijl alles in itunes goed ingevuld is. Kan daar niet tegen, bah!

T_I

Ik zie sinds kort bij easytag (Linux tagger) naast Artist ook een Album artist veld. Misschien heeft die er iets mee te maken? Ik ken itunes niet. (zodra ik een alternatief had heb ik het gemeden als de pest, vooral toen ie zo vriendelijk was om m'n hele ipod leeg te mikken zodra ik 'm aansloot...)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

johan d


T_I

Citaat van: johan d op augustus  7, 2011, 22:16:59
wat dan?

Dan kan ik de zilveren SB classic ophalen die ik voor een leuk bedrag gekocht heb 12 uur voordat de verkoper op vakantie ging. (en die ik niet in staat was om 'm toen op te pikken) Hij gaat hier aan de DAC (TEAC), dus leek het me onzin om voor bijna 200 extra een touch te kopen.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Alco

CitaatHij gaat hier aan de DAC (TEAC), dus leek het me onzin om voor bijna 200 extra een touch te kopen.
€ 200,- extra ?!  ???  Dat zou betekenen dat je de SB Classic wel heeel erg goedkoop hebt kunnen bemachtigen. (de SB Touch kost nieuws € 229,-)

ps. Een Touch klinkt ook als je 'm op een dac aansluit, aanmerkelijk beter dan de SB Classic op dezelfde dac.
(ik had voorheen een CA DACmagic die een mooie upgrade was op de Classic, maar helemaal niets deed voor de Touch)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Ejorne

Citaat van: Alco op augustus  8, 2011, 10:14:10
€ 200,- extra ?!  ???  Dat zou betekenen dat je de SB Classic wel heeel erg goedkoop hebt kunnen bemachtigen. (de SB Touch kost nieuws € 229,-)

ps. Een Touch klinkt ook als je 'm op een dac aansluit, aanmerkelijk beter dan de SB Classic op dezelfde dac.
(ik had voorheen een CA DACmagic die een mooie upgrade was op de Classic, maar helemaal niets deed voor de Touch)


Hoewel ík het met je eens ben dat er verschil kan zitten tussen digitale bronnen, moet je je ook realiseren dat er nog nooit iemand is geweest die dit verschil heeft kunnen aantonen. Daarmee bestaat natuurlijk ook de kans dat dit misschien bij een ander weleens helemaal niet hoorbaar zal zijn...

T_I

#588
Citaat van: Alco op augustus  8, 2011, 10:14:10€ 200,- extra ?!  ???  Dat zou betekenen dat je de SB Classic wel heeel erg goedkoop hebt kunnen bemachtigen. (de SB Touch kost nieuws € 229,-)

Niet zo goedkoop. ik had 'm nog niet voor onder de 249 gevonden. (en daarmee is het verschil bijna 200 euro) Er is een reden dat ik wel wil wachten. ;)

Citaat van: Alco op augustus  8, 2011, 10:14:10ps. Een Touch klinkt ook als je 'm op een dac aansluit, aanmerkelijk beter dan de SB Classic op dezelfde dac.
(ik had voorheen een CA DACmagic die een mooie upgrade was op de Classic, maar helemaal niets deed voor de Touch)

Tja, de SB Classic is hier een zware upgrade voor de xbox, maar voornamelijk vanwege het hebben van een fatsoenlijk afleesbaar scherm (wat de touch niet heeft als ie 5m van je af staat) en het ontbreken van een fan.

Vrij vertaald, dit wordt m'n eerste dedicated audio media player en ik ben benieuwd of ik 'm heel veel ga gebruiken of toch terug val naar CD als ik kwaliteit wil. (ben nu aan het rippen om te kunnen vergelijken ;) )

Citaat van: Ejorne op augustus  8, 2011, 10:22:48Hoewel ík het met je eens ben dat er verschil kan zitten tussen digitale bronnen, moet je je ook realiseren dat er nog nooit iemand is geweest die dit verschil heeft kunnen aantonen. Daarmee bestaat natuurlijk ook de kans dat dit misschien bij een ander weleens helemaal niet hoorbaar zal zijn...

Ik weet zeker dat het verschil hier hoorbaar zal zijn, ook al heb ik maar de Solosounds staan. Ik heb het verschil zelfs aan m'n oudste zusje kunnen laten horen die helemaal niet zo'n audiofiel is en zelf zij kon het duidelijk horen. (zelfde CD in LD, DVD en TEAC loopwerk) De vraag is voor mij alleen, ga ik het prijsverschil er voor over hebben en hoeveel minder dan een CD gaat het klinken. In de CD speler ga ik nog wel investeren, dat staat vast. (of de SB moet me overtuigen dat dat niet rendabel is ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

twani

Citaat van: Ejorne op augustus  8, 2011, 10:22:48
Hoewel ík het met je eens ben dat er verschil kan zitten tussen digitale bronnen, moet je je ook realiseren dat er nog nooit iemand is geweest die dit verschil heeft kunnen aantonen. Daarmee bestaat natuurlijk ook de kans dat dit misschien bij een ander weleens helemaal niet hoorbaar zal zijn...
Aantonen heeft ook geen zin, als je het maar hoort

Alco

Citaatde SB Classic is hier een zware upgrade voor de xbox, maar voornamelijk vanwege het hebben van een fatsoenlijk afleesbaar scherm (wat de touch niet heeft als ie 5m van je af staat)
Dat is inderdaad een groot pluspunt van de Classic, t.o.v. de Touch.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Pjotr

Citaat van: PorscheHD op augustus  7, 2011, 21:32:43
Nou ik denk dat het een software probleem is van itunes en de server, nu staat er ook weer een cd als Dieverse artietsen die ook al gewoon onder Supertramp staat..... terwijl alles in itunes goed ingevuld is. Kan daar niet tegen, bah!

Staan er tracks op de Supertramp CD waarbij er een gastartiest meedoet (bijvoorbeeld featuring, duet with, etc.)? Dan gaan veel media libraries op hun gat en wordt de CD standaard onder diverse artiesten gezet. Dit kun je oplossen door in iTunes voor alle tracks van de CD het veld "album artiest" op Supertramp te zetten.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

T_I

Citaat van: Alco op augustus  9, 2011, 07:10:53Dat is inderdaad een groot pluspunt van de Classic, t.o.v. de Touch.

En het lijkt erop dat de Classic de laatste speler op de markt is die een fatsoenlijk display heeft/zal krijgen. :(
Ach ja, ik heb er een gevangen. Wie weet heb ik tegen de tijd dat deze aan vervanging toe is een pad voor de bediening. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mikekiwi

Zijn er eigenlijk voordelen van de Duet t.o.v. de Classic behalve de a.b. ? Zit te denken om een Classic te kopen en daar dan mijn iPhone voor te gebruiken als remote (iPeng). Werkt dat aardig?

Heb nu zo'n ruzie met mijn Airport Express dat ik op zoek ben naar een alternatief voor de route iTunes->AirportExpress->Receiver. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van iTunes als bron van de Squeezeserver software?
M.a.w.: worden afspeellijsten 1-op-1 overgenomen en nieuwe muziek in iTunes is ook direct beschikbaar voor de Squeezebox?

johan d

#594
Ik heb Firmware 7.5.4 geinstalleerd op mijn Duet  en heb volgende vraagjes

1.   Hoe voegen jullie de track "now playing" toe aan een bestaand playlist via de AB van de Duet?
2.   Hoe verwijderen jullie de track "now playing" van een bestaand playlist via de AB van de Duet?
3.   Wanneer ik s morgens de living inkom staat de receiver Led op bauw. Nochthans had ik s avonds uitgezet mt de AB. Is dat een stand-by. Hoe voorkom ik dat de receiver aanslaat? Hoe voorkom ik dat de receiver aanslaat wanner ik op de PC bezig ben (want dat gebeurd denk ik ook)
4.   Hoe speel ik de tracks van een bestaande playlist random af?

Midcall

Citaat van: mikekiwi op augustus  9, 2011, 10:13:41
Zijn er eigenlijk voordelen van de Duet t.o.v. de Classic behalve de a.b. ? Zit te denken om een Classic te kopen en daar dan mijn iPhone voor te gebruiken als remote (iPeng). Werkt dat aardig?

Heb nu zo'n ruzie met mijn Airport Express dat ik op zoek ben naar een alternatief voor de route iTunes->AirportExpress->Receiver. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van iTunes als bron van de Squeezeserver software?
M.a.w.: worden afspeellijsten 1-op-1 overgenomen en nieuwe muziek in iTunes is ook direct beschikbaar voor de Squeezebox?
Ik vindt de Duet alleen maar nadelig tov de Classic. De bediening van de Classic is aangenamer / sneller, de remote van de Duet ziet er aardig uit, maar uiteindelijk (bij veel gebruik) een rampending tov een Classic. iPeng werkt super, zeg maar hoe de remote van de Duet eigenlijk had moeten zijn  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

johan d

#596
Citaat van: Midcall op augustus  9, 2011, 11:08:54maar uiteindelijk (bij veel gebruik) een rampending
ik zou daar nu ook niet mee overdrijven  ;)

devkon

Ben ook wel tevreden met de Duet AB. Heb wel verbeterpunten en er zijn vast betere uitwerkingen mogelijk, maar ik ben er voor mijn toepassing tevree mee.  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Midcall

Citaat van: johan d op augustus  9, 2011, 11:16:51
ik zou daar nu ook niet mee overdrijven  ;)
Tov Classic vond ik het een onding. Zeker als je meer dan 1500 albums geript op een server hebt staan.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

devkon

Classic heeft toch geen AB (met display), dus moet je alles op afstand van dat kastje lezen? Lijkt me niet handig in dat geval.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }