Stoel voor filmfreaks met teveel geld

Gestart door Cage, november 22, 2007, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

skyfox

Stomme vraag misschien, maar wat maakt dit systeem nu zo duur? Bewegende stoelen/platformen zijn al jaren mogelijk, hooguit niet zo verfijnd. Qua techniek/onderdelen lijkt het in ieder geval niet gecompliceerd.

Als ze door een lagere prijs een groter publiek kunnen bereiken dan halen ze de omzet/winstmarges nog steeds. Of willen ze misschien een zekere mate van exclusiviteit behouden?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

THX-UltraII

het is niet zomaar een buttkicker ofzo. dUs de ontwikkelingskosten zijn hoog geweest maar het allerbelangrijkste: er werkt een team vanm ongeveer 10 motion code designers die full time bezig zijn met het coderen van iedere film apart. Die zullen toch betaald moeten worden

Dirc

Hoe up-to-date zijn deze motion codes bij de nieuwste releases?
Ik kan me ook voorstellen als ik dus een blu ray rip van orgineel naar mijn Dune en alle overige rommel verwijder, dat de codes niet meer juist getimed zijn?

skyfox

Citaat van: THX-ultraII op augustus 29, 2011, 08:49:44
het is niet zomaar een buttkicker ofzo. dUs de ontwikkelingskosten zijn hoog geweest maar het allerbelangrijkste: er werkt een team vanm ongeveer 10 motion code designers die full time bezig zijn met het coderen van iedere film apart. Die zullen toch betaald moeten worden

Ik snap dat er best ontwikkelingskosten zijn geweest. Maar terugverdienen kan altijd op twee manieren, te weten lagere prijs > hogere omzet (want: meer verkoop) of hogere prijs > meer marge (maar minder verkoop). Beide kunnen eenzelfde balans bereiken.

Wat betreft die motion coders, daar sluit je toch juist een abonnement voor af, zodat die mensen betaald kunnen worden? Los daarvan, stel dat een abonnement 100 euro per jaar is. Als je meer platforms verkoopt dan zal je meer abonnementen verkopen (want: anders is je platform redelijk nutteloos). Dus het geld wat je misloopt door lagere marges maak je dan weer goed door hogere abonnementsopbrengsten.

In het licht van bovenstaand vind ik dus apart dat de apparatuur zo duur is. Tenzij, zoals eerder gezegd, het bedrijf een zekere exclusiviteit in stand wil houden (wat natuurlijk ook gewoon een selling point kan zijn).
Vandaar dus mijn vraag, waarom deze hoge prijsstelling?
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Kjelt

Citaat van: skyfox op augustus 29, 2011, 09:41:49
Vandaar dus mijn vraag, waarom deze hoge prijsstelling?
Kwestie van te verkopen aantallen en kosten (product en mensen) denk ik, een bedrijf maakt een raming van alle kosten en het aantal te verkopen toestellen en daar komt een prijs uit rollen waarbij ze winst maken.
Aangezien jij en ik geen flauw idee hebben wat de inkoopkosten van de producten zijn, wat de personeelskosten zijn en alle andere kosten (pand, fabrikage,reclame, belasting, shipping,software ontwikkelen) hoe kun je dan beweren dat de prijsstelling te hoog is?
Als je zegt dat voor het gebodene jij de prijs te hoog vindt dan kan ik met je meegaan, ik zou het er zelf ook niet voor overhebben maar dat staat los van of het te duur is. Ik kan bv ook geen Porsche kopen, maar dat wil nog niet zeggen dat de prijs voor een Porsche veel te hoog is want er zijn talloze mensen die er wel eentje kopen.

skyfox

Ik zeg ook nergens dat ik de prijs té hoog vind, slechts dat ik em hoog vind.

Wat betreft je stelling over allerlei bedrijfskosten en de inkoopprijzen.van de onderdelen, daar heb je inderdaad een punt.

We zullen het er maar op houden dat dit product een flinke Porsche vertegenwoordigd en (bijvoorbeeld) een buttkicker de reguliere Opel/Peugeot/enz prijsklasse. :)

Grappig hoe wij mannen dingen altijd kunnen herleiden naar de autobranche, hahaha!

Kjelt

Citaat van: skyfox op augustus 29, 2011, 09:59:37
Ik zeg ook nergens dat ik de prijs té hoog vind, slechts dat ik em hoog vind.
Wat betreft je stelling over allerlei bedrijfskosten en de inkoopprijzen.van de onderdelen, daar heb je inderdaad een punt.
We zullen het er maar op houden dat dit product een flinke Porsche vertegenwoordigd en (bijvoorbeeld) een buttkicker de reguliere Opel/Peugeot/enz prijsklasse. :)
Grappig hoe wij mannen dingen altijd kunnen herleiden naar de autobranche, hahaha!
:D alleen gaat het vergelijk nu een beetje mank want met een Opel kun je nog steeds van A naar B rijden maar met een Buttkicker kun je niet de bank tilten etc. Er zitten actuatoren in de D-box die de bank kunnen laten bewegen niet alleen schokken nee ook tilten kantelen etc. Ik ken geen goedkopere versie hiervan, helaas  :(

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op augustus 29, 2011, 10:03:12
:D alleen gaat het vergelijk nu een beetje mank want met een Opel kun je nog steeds van A naar B rijden maar met een Buttkicker kun je niet de bank tilten etc. Er zitten actuatoren in de D-box die de bank kunnen laten bewegen niet alleen schokken nee ook tilten kantelen etc. Ik ken geen goedkopere versie hiervan, helaas  :(

er is op dit moment geen enkele echte concurrent van D-Box. Er is in Japan wel een soortgelijk iets maar van kwaliteit veel minder en de coderingen op een handjevol te tellen.

Kjelt

Citaat van: THX-ultraII op augustus 29, 2011, 11:05:58
er is op dit moment geen enkele echte concurrent van D-Box. Er is in Japan wel een soortgelijk iets maar van kwaliteit veel minder en de coderingen op een handjevol te tellen.
En gebrek aan concurrentie is inderdaad ook nog een factor waardoor ze een goede prijs kunnen vragen en gelijk hebben ze.

THX-UltraII

Citaat van: Dirc op augustus 29, 2011, 09:11:05
Hoe up-to-date zijn deze motion codes bij de nieuwste releases?
Ik kan me ook voorstellen als ik dus een blu ray rip van orgineel naar mijn Dune en alle overige rommel verwijder, dat de codes niet meer juist getimed zijn?

bij grote titles zit er meestal een paar weken tussen de BR release en de D-Box motion code release. Bij minder grote titels kan het langer duren. Echter, ze pompen de laatste maanden flink codings eruit en er is gezegd dat dit alleen maar meer gaat worden.

Qua timing hoef je je geen zorgen te maken. OF hij synced de film (als hij in de database staat) OF hij synced m niet (als de film niet in de database staat of het een een BR rip waarvan de audiostream is aangepast en daardoor niet meer 'gelezen' kan worden door de decoder). Als er een sync is loopt ie altijd goed. Je moet m in beginsel 1x instellen qua vertraging in ms in de software van de decoder zelf omdat er door alle verschillende hardware op de markt soms net een tikje bijstelling nodig is (versterkers die bijv voor 100ms vertraging zorgen), maar daarna is het altijd goed.

THX-UltraII

check mijn laatste post in mijn private HT wat voor seating er op mijn D-Box systeem komt binnenkort  :thumbs-up::

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=74090.100