Stoel voor filmfreaks met teveel geld

Gestart door Cage, november 22, 2007, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Cage

Het volgende gevonden op nu.nl

CiteerHet bedrijf D-Box maakt zetels voor filmfreaks die maximaal willen opgaan in hun rolprenten. Maar deze ultieme thuisbioscoopstoelen kosten dan ook een lieve cent.

De twee nieuwste stoelen van D-Box, de X3me en de Quest, zien er allebei uit als luxe leunstoelen, om lekker in te relaxen. Maar niets is minder waar: zodra de film begint te spelen, schokken en rammelen de stoelen erop los, synchroon met de gebeurtenissen en het geluid in de film. De stoelen zijn in staat tot niet minder dan 100 bewegingen per seconde. 

Er moet wel een D-Box decoder worden aangesloten, die functioneert als een soort verbindingshub tussen de mediaspeler (dvd-speler, spelcomputer) en de stoel. Deze decoder plukt voor iedere film een code van D-Box' website, zodat de stoel 'weet' wanneer en hoe hij moet bewegen. Dat betekent dus ook dat de stoelen alleen werken met films die door D-Box geanalyseerd zijn. Bovendien zijn de stoelen niet goedkoop: de X3me kost maar liefst zo'n tienduizend euro, terwijl de Quest voor ongeveer 7000 euro te koop is.

Leuk om een ruimte in te richten met 6 van deze stoelen.  ;D

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Kerstmanno

Ah, bass shakers, maar dan iets hoogstaander?
What's next, je thuisbioscoop in een bewegende cabine zetten? :)

bmateijsen

D-Box is toch wel iets anders dan een bass-shaker ;). Dat moet je echt ervaren...

Kerstmanno

Citaat van: bmateijsen op november 22, 2007, 11:34:41
D-Box is toch wel iets anders dan een bass-shaker ;). Dat moet je echt ervaren...

Ben benieuwd. Binnenkort bij jullie te testen? ;)

Cage

Ik zo idd graag eens een Demo krijgen. Uiteraard zonder aankoop verplichting ;)
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nogirard

http://www.d-box.com/movies-will-move-you/index.php

Nu in de USA in geselecteerde theatres, voor Terminator Salvation.
Zal zeker een fraai "shock" effect geven. :crazy:

Nog niet in Nederland in de bios?
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Randal

Er bestaan ook D-Box 'platforms'.
Beweging is obv codes en werkt veel beter dan bass-shakers die enkel op geluid trillen.

roeleken

snel een SM film opzetten ........ auw !!!
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

nogirard

Citaat van: Randal op juni  9, 2009, 13:51:22
Er bestaan ook D-Box 'platforms'.
Beweging is obv codes en werkt veel beter dan bass-shakers die enkel op geluid trillen.

De platforms voor de thuisbios en games waren er al een tijdje, de D-Box stoelen in commerciele bioscopen op grote schaal is wel nieuw. Althans in de USA.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Robbert54

zo kun je toch niet rustig een filmpje kijken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Ik zou achterdochtig worden als mijn vrouw voor de 3e keer op een avond vraagt: zet die film met al die ontploffingen nog eens op lieverd  :inlove:

:devil:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Randal

Citaat van: Robbert54 op juni 10, 2009, 01:55:21
zo kun je toch niet rustig een filmpje kijken ;)

Ik denk toch ook dat er een hoog gadgetgehalte aan zit.
In het begin/ af en toe is het leuk, maar om nu bij elke film door elkaar geschud te worden (of je moet een liefhebber zijn van bepaalde 'natuurfilms'  :crazy:)

Veel mensen kijken een filmpje met een lekker biertje/drankje  :coffee: en een bak chips/popcorn :popcorn:. Dat wordt dan gokken, want als er dan plotseling een actiescene komt...

Robbert54

haha ik zie mezelf al lekker zitten met een kopje koffie, komt er net een heftige achtervolgings scene zoals bij bad boys II ofzo, gaat m'n lekker koffie >:( :( :coffee:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Zo'n mooi afsluitbaar McDonald's bekertje met rietje zal dan uitkomst bieden. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Tja, OF filmfreak, OF koffiekenner, niet allebei... ;D :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: Randal op juni 10, 2009, 11:07:17
Ik denk toch ook dat er een hoog gadgetgehalte aan zit.
In het begin/ af en toe is het leuk, maar om nu bij elke film door elkaar geschud te worden (of je moet een liefhebber zijn van bepaalde 'natuurfilms'  :crazy:)

Wat een vooroordelen...... ::), het is niet alleen maar spektakel....
En wie weet misschien is het nog weleens te ervaren in Nederland.

CiteerVeel mensen kijken een filmpje met een lekker biertje/drankje  :coffee: en een bak chips/popcorn :popcorn:. Dat wordt dan gokken, want als er dan plotseling een actiescene komt...

Film moet je beleven...., en dat is niet alleen maar lui achterover zitten. Hoe meer prikkels je krijgt, des te interessanter wordt het.
Geen gadget dus in mijn mening, maar een verhoging van het uiteindelijke filmgenot 8).

Groet,

Bjorn

FuzzyLogic

De Blu-ray van Terminator 2 Skynet versie (Regio A), heeft hier ook ondersteuning voor:

On May 19, Lionsgate will release T2: Judgment Day on Blu-ray Disc in an all-new "Skynet Edition" maxed out with a new THX-approved 1080p transfer of multiple versions of the film (likely via seamless branching), 6.1 DTS-HD Master Audio and D-BOX Motion Control Code.

Seth__Gekko

Woei, ziet er mooi uit, netzoals de stoelen in Shrek 4-D in Universal studios.

guanodude

Mmm... Ik  heb eens rondgevraagd, geen vrienden en familie die het voor me willen betalen, ookal mogen ze er dan eens per drie maanden gratis inzitten.
Wordt echt tijd voor nieuwe vrienden...   :(

Ik ben benieuwd, wellicht dat er Nederlandse bioscopen zijn met interesse, al kan ik me voorstellen dat het in deze tijd een flinke investering is...

THX-UltraII

veel mensen zullen me voor gek verklaren maar ik vind dit serieus interessant. Heb even op deze http://www.d-box.com/en/home-theatre/ site gekeken en zie dat er modellen beschikbaar zijn voor bestaande stoelen. Ik heb zelf 2 luxe bioscoopstoelen die beide op een eigen aparte onderplaat zijn gemonteerd. Ik wil wat meer weten over de D-BOX producten zoals:

- Brengen de existing seat models (die zijn te monteren onder reeds bestaande stoelen) dezelfde 'experience' te weeg als een geheel nieuwe seating van D-BOX zelf?
- Zijn zowel Regio A als B Blu-rays uitgerust met D-Motion of alleen in de USA? (Lees trouwens op de site van D-BOX dat er inmiddels meer dan 850 titels zijn met ondersteuning!)
- Zijn er winkeliers in Europa die D-BOX assortiment verkopen?

Nosoforos

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of het alleen regio A is. Er zijn inderdaad al opvallend veel titels met D-Box.
Nu moet er nog een bedrijf gaan werken aan een soort geurcapsules die je in je gezicht gespoten krijgt tijdens de film. Dan lijkt die zonsondergang aan zee net echt. Hoef je tenminste nooit meer naar buiten.  ;D

bmateijsen

Als je nog een paar weken geduld kan hebben, dan zijn veel vragen vanzelf te beantwoorden ;)

Citaat van: THX-ultraII op juni 15, 2009, 10:53:28
veel mensen zullen me voor gek verklaren maar ik vind dit serieus interessant. Heb even op deze http://www.d-box.com/en/home-theatre/ site gekeken en zie dat er modellen beschikbaar zijn voor bestaande stoelen. Ik heb zelf 2 luxe bioscoopstoelen die beide op een eigen aparte onderplaat zijn gemonteerd. Ik wil wat meer weten over de D-BOX producten zoals:

- Brengen de existing seat models (die zijn te monteren onder reeds bestaande stoelen) dezelfde 'experience' te weeg als een geheel nieuwe seating van D-BOX zelf?
- Zijn zowel Regio A als B Blu-rays uitgerust met D-Motion of alleen in de USA? (Lees trouwens op de site van D-BOX dat er inmiddels meer dan 850 titels zijn met ondersteuning!)
- Zijn er winkeliers in Europa die D-BOX assortiment verkopen?

bmateijsen

Citaat van: Nosoforos op juni 15, 2009, 11:03:55
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of het alleen regio A is. Er zijn inderdaad al opvallend veel titels met D-Box.
Nu moet er nog een bedrijf gaan werken aan een soort geurcapsules die je in je gezicht gespoten krijgt tijdens de film. Dan lijkt die zonsondergang aan zee net echt. Hoef je tenminste nooit meer naar buiten.  ;D

Die kan ik beantwoorden. De motion code loopt synchroon mee met de film, dus het maakt niet uit, tenzij er een afwijkende versie is, waarop de D-Box nog niet gebaseerd is.

Groet,

Bjorn

THX-UltraII