Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Gestart door denoontje, oktober 17, 2007, 21:25:02

Vorige topic - Volgende topic

mutiara

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 17, 2011, 22:07:55
J.River is ook een echte aanrader of sonataserver. Die laatste is wel wat duurder wanneer je hem koopt maar er zit wel DB poweramp bij en een zeer grote klassieke server waar je je grote keuze aan downloads heb. Sonataserver bied ook de gelegenheid om via Iphone/Ipad en zelfs android toestellen als afstandbediening te gebruiken en ze hebben zelfs touchscreen ondersteuning voor schermen die touchsreen zijn.

J.River ben ik mee bezig en het bevalt echt goed. Sonataserver ook wel en heeft een paar voordelen vooral touchscreen ondersteuning, voor later wanneer ik touchsreen 22/24 inch scherm heb.
Beide krijg je ook hoesjes op het scherm en dat is inderdaad wel  8)

inderdaad mooi programma, ben er ook net mee bezig.

1 ding waar ik niet uitkom; een verzamel-cd rippen werkt wel maar ik krijg als er bijv. 10 nummers op staan 10 dezelfde albumhoesjes / verschillende artiesten; is dit aan te passen ?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Streamz

Lijkt me niet, je zoekt naar de albumhoes van de CD die je aan het rippen bent.

Wat je in J.River wel kan doen is de albumartiest aanpassen, zonder daadwerkelijk de artiest aan te passen. Voor bijvoorbeeld Buddha Bar CD's heb ik dit gedaan, al die fake artiestennamen boeien me niet. De album artiest heb ik allemaal "Various Artists" genoemd. Dan blijft het artiestenview "schoon"
Als je dan weer onder ärtist"gaat kijken, scrolt J.River door de bijpassende CD's heen.

denoontje

Citaat van: mtissink op augustus 16, 2011, 15:20:51
En hoe gaat het met het streamen in de woonkamer? Al behoefte aan een DAC? :)

neem 'm maar eens een keer mee....ben gewoon benieuwd wat die doet.

denoontje

dac geleend van Mtissink..  toppie

Dac staat te spelen en een groot verschil vs direct de hdx op de primare. Ook de vriendin hoorde het verschil \O/

In de tussentijd een ab logitech 885 gescoord voor beneden via x.studio

denoontje

oja en via Madhouse wat rca caps gescoord...
leuk voor de stereo set...
Als ik ze ook op de avr600 wil zetten kan ik nog wel even een en ander bestellen :laugh: >:D

denoontje

Wilde vandaag de hdx (die nu staat te spelen op de dac van Mtissink) zijn originele firmware teruggeven dus van popcorn terug naar hdx maar dat ging toch niet helemaal ok...
Maar na 2 uur prutsen recovery en jumpers plaatsen en weghalen doet ie het weer......

Ik heb namelijk steeds vaker dat hij muziek niet wil herkennen, welke hij de vorige keer wel gewoon kon afspelen.
Weet dus niet of het aan de firmware ligt.

Maar goed, ga het niet nog eens proberen dus laat 'm maar een popcorn hour blijven....

Hij zal er toch nog een keer uitmoeten voor een echte streamer.

Gemaild met more music en de primare streamingsmodule is nu echt zo goed als gereed.
Maar dat zal betekenen dat de i30 eruit moet en evt een i32 in de plaats of nog langer wachten op een los apparaat dat er ook zal komen.

Of toch een all in one van een ander merk (Linn???)

denoontje

Dit weekend wat streaming aan de tand gaan voelen...ben benieuwd

denoontje

Gister in het Hilversumse geweest in het uitgebreide pand van BB&G...
Nou dat is erg top gedaan zeg wauw!  :clapping: :clapping:

Buiten dat de arcam een firmware upgrade kreeg en de epson een kalibratie eens wat streaming aan de tand gevoeld samen met de vriendin.

Ik had de primare stereoversterker meegenomen en deze werd naast de Linn majik ds-i en de naim uniti gezet.

ik wilde weten  of de versterker een heel ander geluid zou geven vs deze 2 en natuurlijk kunnen beide streamen.....dus

Het was allemaal mooi opgezet:
Wb square 2 met cardas bekabeling net als thuis (top :pompom:).
Bediening met 2 apps op de apple tablet.
en een goede kop koffie  :coffee:

Eerst de Linn compleet op de wb's:
Nou dit was voor ons niet  je van het....het geluid was heel anders dan we gewend waren, heel schoon, wat killig en analytisch maar wat vooral op viel was dat het geluid niet de speakers uit kwam knallen. Zeker niet als je bijv within temptation of anastacia liet spelen.
De 2 gitaristen (gabriela en rodrigues) en de vogeltjes (Vollenweider) raakte me niet zoals ze me thuis raken, het detail was er wel maar het ontbrak voor mij aan diepte, maximaal 1 meter voor de speaker leek het wel.

Toen de naim
Dit kwam veel meer in de buurt van wat we kende meer diepte (just tot op 1 meter voor de luisterplek) in het beeld maar wat minder schoon. Wel erg prettig om naar te luisteren. Dit knalde voor ons wel en nu werden we wel de muziek ingetrokken. Maar iets meer detail mag wel.

In vergelijk met streaming op de primare (audioquest interlinks):
De primare heeft vs de linn en de naim nog steeds onze voorkeur qua versterling...je vergelijkt natuurlijk ookwel een dedicated met 2 all in ones.
De linn deed hier eigenlijk door zijn helderheid en schoonheid nu juist wel een goede job; een combi van power upfront icm detail...
De naim deed het niet slecht hoor, maar de eerste combi was wel beter voor ons..erg lekker zelfs.

Ik ben benieuwd wat dit naast de cd21 kan doen. Een losse streamer is weer ruimte in het rek dat er nu niet is dus een all in one was iei een goede optie.
Maar wellicht kan de cd 21 het veld ruimen voor bijv de linn. Klein nadeel vande linn ds (niet de i) is een beperkter aantal ingangen....

In de kerstvakantie de nieuwe primare i32 incl mediamodule maar eens aan de tand gaan voelen.

mbt de apps:
linn goed (op album en per letter), naim ok (hele lijst)
Beide (althans niet gevonden) kon je niet zoeken door bijv even snel de 2 eerste letters in de typen.

BB&G bedankt weer voor de service!
We zijn weer wat wijzer.

HTip

Zo, dat was een interessante middag. En leuk dat je vriendin mee was. Onvermijdelijk waren natuurlijk de 2 gitaren en de vogeltjes :D

Denk je dat je de streamingoplossing in januari hebt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Leuk om te lezen! En zeker weten dat de CD21 gewoon weg kan als je deze vervangt door een goede streaker ;)

Linn Kinsky voor de Ipad heeft gewoon een zoekfunctie ;).

Deleted Member 2

Dat is een leuk en goed geschreven verslag. Een plezier om te lezen.

Veel succes met je zoektocht. Jammer dat de Musical Fidelity Clic niet tot de uitverkorenen behoort (weer een doos er bij in het rack).

Welke cd/lp van Andreas Vollenweider bedoel je ?

denoontje

Citaat van: Onder013 op december 12, 2011, 10:07:26

Veel succes met je zoektocht. Jammer dat de Musical Fidelity Clic niet tot de uitverkorenen behoort (weer een doos er bij in het rack).

Welke cd/lp van Andreas Vollenweider bedoel je ?

nummer behind the gardens behind the wall under the tree op de gelijknamige cd (n dit geval rip)

Ik ben niet zo van heel veel gaan luisteren (domweg de tijd niet voor)...als het erg goed klinkt klinkt het goed en als het aansluit bij datgene dat ik wil zoek ik niet verder.

Maar ik begin net ;-)

denoontje

Ps de dac die ik nu te leen heb is een m audio superdac.

mtissink

Citaat van: denoontje op december 12, 2011, 20:14:27
Ps de dac die ik nu te leen heb is een m audio superdac.
Van horen zeggen is dat best wel een prima DAC!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Citaat van: bmateijsen op december 12, 2011, 09:07:14
Leuk om te lezen! En zeker weten dat de CD21 gewoon weg kan als je deze vervangt door een goede streaker ;)

Linn Kinsky voor de Ipad heeft gewoon een zoekfunctie ;).

Ik denk dat ik voor het einde van dit jaar een lege interlink over heb ;-)

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Zo iedeaal, de linn majik staat er en bijna plug en play!!!!!!!!!!!!!!!!

even snel stereorek wat verbouwen (mijn oude mdf schijfjes (die ok nog had vanuit ht tijdperk) ertussen zodat iets meer ruimte onstaat en de linn ertussen past)

WickedGame

Citaat van: denoontje op januari  7, 2012, 12:30:18

even snel stereorek wat verbouwen (mijn oude mdf schijfjes (die ok nog had vanuit ht tijdperk) ertussen zodat iets meer ruimte onstaat en de linn ertussen past)

Nice!

Dirk

eeeiiindelijk !!!!  ;D
congratz !
daar ga je erg veel plezier aan beleven, gegarandeerd !
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

R

Cool, test of koop?

denoontje

koop ;-)
test was met kerst al gedaan in h'sum

RalphH

Veel plezier er mee, ben benieuwd hoe het klinkt. Al een paar uurtjes proef gedraaid? :-)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

yep, maandag bakkie?
Citaat van: RalphH op januari  7, 2012, 18:49:49
Veel plezier er mee, ben benieuwd hoe het klinkt. Al een paar uurtjes proef gedraaid? :-)

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Was je nog van plan een M&G te organiseren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive