Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Gestart door denoontje, oktober 17, 2007, 21:25:02

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Citaat van: denoontje op juli 20, 2011, 10:12:19

mogen dit keer niet te veel stereo doen, want Ralph komt met name voor de HT ;-)

Ik ben r inderdaad keihard op tegen ;D
.....
Nee hoor, we zien morgen wel hoe het loopt
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

Citaat van: RalphH op juli 20, 2011, 10:16:13
Ik ben r inderdaad keihard op tegen ;D
.....
Nee hoor, we zien morgen wel hoe het loopt
Ik wil ook film kijken hoor!  :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mtissink

denoontje

heb op de server wat films staan, en hier en daar slingert er een bd disk welke de Denon in kan.....

mtissink

Gister dan bij denoontje over de vloer geweest.
Ik had mijn Squeezebox, DAC en iPad meegenomen.
Zoals hierboven al te lezen was de NAS voorzien van Squeezeserver en wat muziek.

De test duurde eigenlijk vrij kort. Bij het beluisteren van Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia zowel met als zonder DAC was het resultaat heel snel duidelijk.
De Squeezebox Touch moest het in beide gevallen toch afleggen tegen de Primare CD21.

Bij de CD-speler werd het geluid veel opener en voller getrokken dan bij de SBT waar het geluid meer bij de speakers bleef.

denoontje

yep was toch wel duidelijk...
We hebben niet echt geexperimenteert met de netstekkerpolarisatie etc omdat de hoofzaak film zou zijn.
Mogelijk valt daar nog wat winst te halen???

In ieder geval thuis proberen zou ik zeggen!

mtissink

Maakt dat ook uit bij gelijkstroom? Aangezien alles door de trafo/adapter gaat...
(of is dit een heel domme vraag/opmerking?)

denoontje

eeeh  ik ben geen natuurkundige op dat specifiek gebied....proberen zou ik zeggen, baadt het niet.....

denoontje

mtissink

Citaat van: denoontje op juli 22, 2011, 12:16:48
ps heb je de denons wel goed gepoold?
Uiteraard..! :) Dat lijkt me het allerbelangrijkst aangezien daar het signaal versterkt wordt.
Alhoewel natuurlijk de creatie van het signaal net zo belangrijk is!

denoontje

nu de hdx overbodig is in de ht, heb ik deze eens beneden gezet.
Netwerkkabeltje getrokken en nu kan ik streamen in de woonkamer vanaf de nas.

Moet zeggen dat dit toch beter moet kunnen qua geluid, maar goed voor nu even ok.
Moet toch maar eens een goede oplossing gaan bedenken voor streaming.

denoontje

OP de laptop linn kinkydesktop geinstaleerd en nu kun je de hdx bedienen va de laptop...cool!
Hoesjes op je scherm etc
http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/KinskyDesktop

denoontje

morgen ook eens kijken of dat op de dune ook werkt

HTip

Citaat van: denoontje op juli 26, 2011, 23:48:40
OP de laptop linn kinkydesktop geinstaleerd en nu kun je de hdx bedienen va de laptop...cool!
Hoesjes op je scherm etc

Je had vast iets heel anders in gedachten :tongue2: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

mtissink

En hoe gaat het met het streamen in de woonkamer? Al behoefte aan een DAC? :)

denoontje

nou eerst behoefte aan een echte streamer dan, die hdx is ook niet alles --> speelt niet gapless en ook niet alles af en loopt af en toe vast.

Ik wacht even wat de streamer van primare gaat doen.
Een optie is die te nemen of evt de i31 om te ruilen naar een i32, die heeft een streamings kaart aan boord.

mtissink

bmateijsen

mtissink

Citaat van: bmateijsen op oktober 15, 2011, 12:43:35
Om ze om te wisselen voor het setje zwart wat hij al heeft staan ;D?
Ja, en dan kunnen die naar boven voor de 4G beleving...

Maximus_Aurelius

Citaat van: denoontje op juli 26, 2011, 23:48:40
Hoesjes op je scherm etc

J.River is ook een echte aanrader of sonataserver. Die laatste is wel wat duurder wanneer je hem koopt maar er zit wel DB poweramp bij en een zeer grote klassieke server waar je je grote keuze aan downloads heb. Sonataserver bied ook de gelegenheid om via Iphone/Ipad en zelfs android toestellen als afstandbediening te gebruiken en ze hebben zelfs touchscreen ondersteuning voor schermen die touchsreen zijn.

J.River ben ik mee bezig en het bevalt echt goed. Sonataserver ook wel en heeft een paar voordelen vooral touchscreen ondersteuning, voor later wanneer ik touchsreen 22/24 inch scherm heb.
Beide krijg je ook hoesjes op het scherm en dat is inderdaad wel  8)
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

denoontje

Citaat van: mtissink op oktober 17, 2011, 12:04:16
Ja, en dan kunnen die naar boven voor de 4G beleving...

Proberen jullie me weer geld uit de zak te kloppen....heb net mijn reis moeten betalen ;-)

En waar moet ik de square 1 dan weer laten???