Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Gestart door denoontje, oktober 17, 2007, 21:25:02

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

hoi hoi

zoals ik al heb geschreven, zonder aan de instellingen van de sub te hebben gezeten even naar beneden gesjouwd en aangesloten op de stereoset...just te see the effect. Dus niets aan integratie gedaan

Sub is ingesteld/afgeregeld voor de ht (ingebouwde eq afgesteld volume db meter) en wil eigenlijk niet hieraan tornen (ingeregeld door bb&g ;-) )

denoontje

Gister de arcam eens kort in de stereoketen gehangen vs de primare I30.
Tv aan de kant en de versterkers bovenop het meubel
cd speler:  primare cd21 (bitumen bekleed)
speakers: Wilson benesch square 2
cardas crosslink speakerkabel
cardas quadlink interlink

Arcam wat meer bas en midden iets meer upfront, meer gevoel..
Primare meer hoog/helderder  maar wel meer open/spreiding/ruimte, meer analytisch.

getest met :
Dido
Flaick
Mark Knopfler
rodrigo y gabriela

Bij hard spelen werd ik wel wat gek van het hoog van de primare
Door de vorm van de kamer en plaats van de speakers heb ik het idee dat een muur van geluid op me afkomt..

mtissink

Wel relaxt dat je wat extra apparatuur hebt waarmee je kan schuiven en verplaatsen. Zodoende nieuwe mogelijkheden en inzichten kan verwerven die het geheel in een beter context kunnen zetten.
De verschillen zijn dus nog redelijk als je puur kijkt naar het feit dat er alleen een andere versterker staat.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

Begin wel te twijfelen of primare mijn keuze zou moeten (zijn/blijven).
Al is op lager niveau het nog steeds prima

Al vaker eens met BB&G over gehad dat Naim wellicht een goede optie zou zijn.
Toch maar eens een versterker testen als ik die kant op moet om de Espon te laten calibreren.....?

Zal tzt toch moeten gaan nadenken over goede streamingoplossing.

mtissink

Zelf stream ik met de Squeezebox muziek en met de Popcorn Hour film, maar dat is denk ik niet direct hi-end te noemen.
Als je hier meer info over wilt hebben moet je anders maar even PMmen :)

Verder als we toch M&G's aan het organiseren zijn wil ik wel een keer mijn Denon meenemen, maar daarbij vraag ik me direct wel af of dit een partij tegen een Primare (Denon gaat het zwaar verliezen gok ik!)

denoontje

Heb bij Ad een demo gehad van de Linn streamer...klonk erg goed!

Voor film gebruik ik nu een HDX welke ik denk ik ga vervangen voor een dune d1.

Ik heb vroeger een Denon 3802 gehad, en dat was de reden dat er een stereoversterker bij kwam (doorgelust op de fronts).
Nu is stereo en HT volledig gescheiden (ook fysiek ;-) )

HTip

Verrassende uitkomst! Had je ook minder last van de dip in het laag met de Arcam?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

niet gemeten...

maar primare geeft op hoog afspeelbniveau ook meer bas dan bij laag niveau

HTip

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 13:32:41
niet gemeten...

maar primare geeft op hoog afspeelbniveau ook meer bas dan bij laag niveau
En wat vond je lekkerder klinken? Meten hoeft niet altijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Anders, miste wel de ruimtelijkheid van de primare, maar het minder schelle was beter.
Ook soms wat erg aanwezig midden.

maar ik vrees dat toch veel ook te wijten is aan de kamer en opstelling.
Door de haard die als vernouwing werkt en extra refelcties geeft icm het deels verlaagde plafond...
Toch eens een echte meting laten doen ???

Zou eens radicaal alles bij de ingang moeten zetten van de kamer (poot van de T)?
Alleen waf..........(en trouwens ook mezelf...).

Of toch nog de opstelling 180 graden draaien (lastig mbt bekabeling)....

RalphH

Je kunt voor de fun eens iets proberen met akoestische panelen. Kan ze een keer in de auto mikken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Lijkt me leuk experiment...esspresso staat klaar incl een biertje ;-)

mtissink

Ik durf het haast niet te zeggen.., maar ook ik ben erg benieuwd wat zo'n 'simpele' aanpassing kan doen met de ruimte.
(ook al zal het voor mij/ons erg lastig te beoordelen zijn aangezien we jouw set niet zo goed kennen)

HTip

Je hebt in ieder geval meerdere opties. "Gewoon" de minst slechte kiezen ;)

Citaat van: RalphH op juli  4, 2011, 13:56:17
Je kunt voor de fun eens iets proberen met akoestische panelen. Kan ze een keer in de auto mikken.
Goed idee. Ben ik ook wel benieuwd naar...
Showcase - Topic

denoontje

Dat klinkt als een M&G bij mij thuis dus....
maar key is dan ralph

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Zal als ik thuis ben eens de agenda checken.
Maar de Ht is alleen te doen als het niet heet is (zolder, geen airco....)

Citaat van: HTip op juli  4, 2011, 13:37:20
En wat vond je lekkerder klinken? Meten hoeft niet altijd ;)

Wat vond jij toen je even hebt geluisterd?

PS in de HT stond de audessey aan en dat gaf het dichte midden. Heb dit uit staan, mede dat ook het laag te sterk wordt aangezet

RalphH

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 14:09:48
Lijkt me leuk experiment...esspresso staat klaar incl een biertje ;-)

Jeuj!! Espresso, lekkerlekker.
Biertje ook trouwens :-). Morgen iets? Dan is Karla wellicht sporten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

denoontje

zou ip moeten kunnen (even overleg met de vrouw wanneer we gaan sporten)
Maar iedereen wil komen luisteren.....

RalphH

Bummer, was me even ontschoten dat mijn andere baas een ITIL training gepland heeft staan die duurt tot 20:00..
Gaat m niet worden morgen. Laat maar ff weten of je elders in de week nog een avondje kan.

HTip

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 14:47:22
Wat vond jij toen je even hebt geluisterd?

PS in de HT stond de audessey aan en dat gaf het dichte midden. Heb dit uit staan, mede dat ook het laag te sterk wordt aangezet

Ik ben geen fan van Audeyssey en ik dacht wel dat het beter kon in je HT, maar ik wist niet dat het daaraan lag. In je woonkamer vond ik het best mooi klinken los van het gemis aan bas. Je speelde natuurlijk niet op hoog volume en dus kan ik daar niet echt over oordelen.
Showcase - Topic

denoontje

wat kon naar jou beleving beter in de ht?
Kijken of ik dat kan beamen, of niet ;-)

HTip

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 20:29:21
wat kon naar jou beleving beter in de ht?
Kijken of ik dat kan beamen, of niet ;-)
Ik miste de center :P
Showcase - Topic

denoontje

lol....eigenlijk ook weet niet, maar die is nu in volle glorie terug!

HTip

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 20:31:37
lol....eigenlijk ook weet niet, maar die is nu in volle glorie terug!
Goed zo! Dan zal je frontstage een stuk voller en gedetailleerder klinken. Eigenlijk is het dus geen eerlijk vergelijk geweest en kunnen we er ook niets over zeggen, omdat de center toen in de fronts werd gemixed.
Showcase - Topic