Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

J.A.F._Doorhof

Geen 1080P kunnen afspelen vind ik een VERSCHRIKKELIJKE fout.
Ik kijk met vol genot naar de 1080P24 streams van een PS3 (en dat is geen eens een BD speler :D)

Waar ik meer op doel is dat BEIDE systemen nog niet klaar zijn.
HD-DVD haalt nu alleen BD onderuit alsof hun alles al voor elkaar hebben en BD nog aan het kloten is, dit terwijl BEIDE systemen nog steeds nieuwe spelers uitbrengen met nieuwe mogelijkheden en bug fixes.

Als je alles voor elkaar hebt dan heb je 1 speler en breng je SOFTWARE updates uit.
Mensen die nu een BD of HD-DVD speler kopen zijn gewoon behoorlijk zuur, ze moeten zoals het nu gaat ongeveer elke 5-6 maanden een nieuwe speler kopen, en gezien de prijzen lijkt dat wel meevallen maar het is wel behoorlijk irritant helemaal omdat de oude geen cent meer opbrengt, en de prijzen van de BD spelers zijn natuurlijk helemaal geen prijzen die je even elk half jaar upgrade.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2007, 12:05:56
Ik kijk met vol genot naar de 1080P24 streams van een PS3 (en dat is geen eens een BD speler :D)

HD-DVD haalt nu alleen BD onderuit alsof hun alles al voor elkaar hebben en BD nog aan het kloten is, dit terwijl BEIDE systemen nog steeds nieuwe spelers uitbrengen met nieuwe mogelijkheden en bug fixes.

Als je alles voor elkaar hebt dan heb je 1 speler en breng je SOFTWARE updates uit.
Mensen die nu een BD of HD-DVD speler kopen zijn gewoon behoorlijk zuur, ze moeten zoals het nu gaat ongeveer elke 5-6 maanden een nieuwe speler kopen, en gezien de prijzen lijkt dat wel meevallen maar het is wel behoorlijk irritant helemaal omdat de oude geen cent meer opbrengt, en de prijzen van de BD spelers zijn natuurlijk helemaal geen prijzen die je even elk half jaar upgrade.

Helemaal mee eens! Bepaalde DVD-spelers (Denon DVD-3930) kunnen zelfs al 1080p afspelen! Inderdaad gewoon een doodzonde dat een toekomstig HD (!) formaat geeneens 1080p aankan.

Het lijkt mij ook veel slimmer gewoon nog even rustig af te wachten voor het aanschaffen van een van beide spelers. Als allebei de 'kampen' gewoon eerlijk toegeven dat beide technieken nog niet 100% geperfectioneerd zijn, dan is er toch niks aan de hand? Ik bedoel.. waar doen we moeilijk over? Of BR nou wint of HD-DVD. Who cares? Uiteindelijk zal je je er als consument toch bij neer moeten leggen als er maar eentje overblijft, omdat de producenten er natuurlijk niks meer voor voelen om het 'verliezende' formaat uit te brengen.

Vechten jullie maar lekker door, dan kijk ik voorlopig nog lekker naar mijn DVD'tjes :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

J.A.F._Doorhof

Een DVD speler die op 1080P uitstuurt is eigenlijk belachelijk.
DVD is native 576P of 480P het heeft totaal geen zin dat hoger uit te sturen tenzij :

je een display heeft die die native resolutie heeft en zelf beschikt over een slechtere scaler.
ECHTER vaak kun je alsnog beter de display laten scalen omdat ze vaak niet 1:1 aan te sturen zijn.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rick-DTS

Citaat van: Teejoo op augustus 25, 2007, 19:04:13
Ervan uitgaande dat je echt liefhebber bent; ontneem je jezelf nu niet iets moois?
Als je nu kiest voor een formaat, of dadelijk met een multispeler gewoon voor beide formaten, dan kun je nu al genieten van HD. Mocht er over een paar jaar een winnaar uitrollen, dan is vanaf dat moment het winnende formaat dat je zult kopen. Het is dan toch niet zo dat je meteen al je oude films in het verliezende formaat weg kunt kieperen ???

Spelers van beide kampen zijn nog niet eens uit ontwikkeld. Een combo speler zit ik niet op te wachten omdat de heren er niet uitkomen welk formaat het wordt.
Ik zie mezelf echt geen LG of Samsung kopen.En als die combo kapot gaat, dan zit ik met al die dvd's.
Ik koop pas iets als er een winnaar is. Zoals je ziet doen de meesten dat.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat veel mensen met de PS3 gewoon een goede koop doen of de HD-DVD voor de Xbox 360 (hoewel ik van die speler niet overtuigt ben, erg veel ruis en artifacts).
Je kan dan gewoon EN kijken EN afwachten, komt er iets wat het echt is houd de unit gewoon waarde.

Met DVD's blijf je trouwens sowieso zitten :D
Custom installer

Rick-DTS

Dat je met dvd's blijft zitten is niet erg. Keuze te over in het aanbod van spelers.
En dat blijft voorlopig ook wel zo.
Zeker hoe de beide kampen zich nu gedragen ;D

baltar

Ik kwam deze tegen ;D

borkaenjo@work

CiteerAls je alles voor elkaar hebt dan heb je 1 speler en breng je SOFTWARE updates uit.

Dit is natuurlijk klinkklare onzin.
De spelers van nu zullen altijd de toekomstige Blu Rays of HDDVDs af kunnen spelen.
Misschien dat je bepaalde functies niet kunt gebruiken, maar op veel van die functies
zit niet iedereen te wachten.

borkaenjo@work

CiteerHelemaal mee eens! Bepaalde DVD-spelers (Denon DVD-3930) kunnen zelfs al 1080p afspelen! Inderdaad gewoon een doodzonde dat een toekomstig HD (!) formaat geeneens 1080p aankan.

Ook dit is natuurlijk niet waar.
Dvdspelers kunnen GEEN 1080p afspelen.
Ze kunnen gewone dvds upscalen naar 1080p.
Dat is heel iets anders en niet te vergelijken met een BR of HDDVD
die content 1080p afspelen.

PjotrrrNL

Toch bekruipt mij steeds meer het gevoel dat het HD-DVD kamp met de rug tegen de muur staat...
Eerst komt Toshiba met enrome prijsverlagingen  om toch maar meer spelers te kunnen verkopen in de hoop dat er dan ook meer films op hun format worden uitgebracht.

En nu de keuzes van de filmmaatschappijen niet veranderen (zelfs Warner trekt het plan van dual format schijfjes in onder druk van Blu-Ray/Sony) word er maar een filmmmaatschappij overgehaald door ze flink geld toe te stoppen?

Komt allemaal op mij over als laatste pogingen om te redden wat er te redden valt...
Maar zo lang er geen duidelijkheid komt op korte termijn zijn beide kampen bij mij de verliezer.

Hier staan inmiddels dertig HD.wmv en mkv films in 720p/1080p met nlsubs op de harde schijf.
Natuurlijk geen HD-DVD/Blu-Ray kwaliteit maar wel beduidend mooier dan DVD en daar kan ik voorlopig goed mee uit de voeten zonder een slechte investering te doen.

Zodra de markt eindelijk duidelijkheid schept begin ik pas (en met plezier) mijn aankopen te doen!
Ik zit niet te wachten op een 'Betamax' in de kast waar straks geen film voor te vinden is in de videotheek of winkel...

Sol

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2007, 12:43:39
DVD is native 576P of 480P het heeft totaal geen zin dat hoger uit te sturen tenzij :

je een display heeft die die native resolutie heeft en zelf beschikt over een slechtere scaler.
ECHTER vaak kun je alsnog beter de display laten scalen omdat ze vaak niet 1:1 aan te sturen zijn.

Nouja, zoals je al zegt, als je een native 1080P scherm hebt, is het natuurlijk prachtig om te zien.
En ik hoop binnenkort in het bezit te zijn van zo'n combi.
Tenminste, als die DAMN Sony A3000 serie ooit nog 'ns naar Europa zal komen.
(Wat dacht je van de KDS-60A3000 icm Denon's DVD-3800BDCI?)

Maar goed, back on topic, wie denk jij dat de 'winnaar' zal worden?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Sol

Citaat van: borkaenjo@work op augustus 26, 2007, 13:52:46
Ook dit is natuurlijk niet waar.
Dvdspelers kunnen GEEN 1080p afspelen.
Ze kunnen gewone dvds upscalen naar 1080p.
Dat is heel iets anders en niet te vergelijken met een BR of HDDVD
die content 1080p afspelen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Maar toch blijf ik het raar vinden dat een toekomstige HD-player geen 1080P kan uitgeven.

swordfishtrombone

Verreweg de meeste DVD's zijn voor zover ik weet 480i/576i native.
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

swordfishtrombone

Ik kijk met vol genot naar 1080i60 HD-DVD over HDMI, terwijl mijn TV een perfecte deinterlacing job doet en 1080p24 reconstrueert en met 72 Hz afbeeldt.
Pioneer KRP-600A  - Samsung K85000 Bluray/stream - Apple TV 3 via DVDO Edge Green (@24Hz) - Ziggo Horizon.

J.A.F._Doorhof

DVD's zijn NIET i native (alleen DVDs met als source materiaal VIDEO).
ALLE DVDs zijn in principe progressive, alleen staan ze interlaced opgeslagen.
DVD is/was het eerste medium dat de ORIGINELE film structuur 24P (progressive) behield in zijn opslag.
De interlaced opslag is puur bedoeld als backwards compatible.

ECHTER als je naar de fields en frames kijkt is DVD een ECHT progressive medium.

@Borketc,
Waar mijn antwoord betrekking op had was het artikel van het HD-DVD kamp, ze DOEN alsof ze ALLES voor elkaar hebben en BD niet.
Dit terwijl ook HUN spelers niet klaar zijn, en geupgrade moeten worden.
Feitelijk dus EXACT hetzelfde als BD.
Ook daar geldt dat alles in de toekomst gewoon afgespeelt zou moeten kunnen worden op oudere spelers, alleen niet met bv de interactieve extra's etc.
De film is en blijft (als het goed is) afspeelbaar.

Echter om voor een HD medium met film als bron geen 1080P uit te kunnen sturen is ONVERGEVELIJK.
Film is 24P dus wederom progressive, als je daar 1080i van maakt dan ben je niet slim bezig.

@Sol.
Ook op een 1080P scherm is het niet zeker dat een DVD er beter uit ziet op 1080P via de speler.
Veel moderne displays scalen ook nog als ze een 1080P bron hebben maw je hebt nog steeds dubbele scaling.
Ik zou ALTIJD testen wat het beste is, 1080P laten scalen door het scherm of 1080P laten scalen door de speler.

Ik denk dat mensen iets te vaak naar verkopers luisteren :D
Kijk eens meneer deze speler maakt van uw DVDs 1080P en dat ziet er veel beter uit op een 1080P scherm.

klinkt logisch maar feitelijk is het klinkklare onzin.
ALLES dat naar dat scherm toegaat word omgezet naar 1080P, het kan alleen door het scherm zelf, een scaler of de speler :D
Custom installer

J.A.F._Doorhof

@Swordfish,
Net waar je zelf blij mee bent.
Heb je het echter wel eens vergeleken met een BD speler ?

Ik wel namelijk :D
En beide zien er top uit maar geef mij toch maar 1080P24 naar bv een HD1 of een CRT.
Vooral bij bewegingen zie je echt een behoorlijk verschil tussen 1080i60 en 1080P24.
Custom installer

riwi

Citaat van: swordfishtrombone op augustus 26, 2007, 16:32:52
Ik kijk met vol genot naar 1080i60 HD-DVD over HDMI, terwijl mijn TV een perfecte deinterlacing job doet en 1080p24 reconstrueert en met 72 Hz afbeeldt.
Bijna goed ;) Je HDDVD schijf bevat 1080p24, je speler maakt er 1080i60 van, je TV converteert dat waarschijnlijk alleen naar 1080p60, maar mogelijk dat jouw TV inderdaad 1080p24 ervan maakt en het zoals je zegt met 72Hz weergeeft.
Mag ik vragen welke TV correcte 3-2 reverse pulldown doet op 1080i materiaal?

Het dik gedrukte is natuurlijk wel een beetje jammer. Overigens zou de nieuwe generatie Toshiba spelers wel 24p af kunnen geven had ik gelezen.

<edit>
Pioneer PDP-508XD   staat in je sig, die is slechts 1366x768 ???

Citeer
Yes, that's right: the set's three HDMI inputs are all capable of accepting 1080p in its 50Hz, 60Hz and 24fps incarnations. The 24fps compatibility is particularly significant in Pioneer's case, as it makes the screen able to take the 'source direct', 1080/24p feeds from the brand's BDP-LX70 Blu-ray player. What's more, the 508XD has a 72Hz 'Advance' PureCinema refresh mode designed to work with the player's 1080/24p mode.
Hij accepteert dus wel 24p maar doet geen perfecte reverse pulldown.
In de review staat ook :
Citeer
With the Advance mode engaged during 1080/24p viewing, courtesy of Pioneer's BDP-LX70 Blu-ray player, the clarity and smoothness of the motion handling improves significantly.
Dat dus een extern aangeleverd 24p signaal duidelijke verbetering oplevert boven een 1080i signaal

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/tv/tvs-displays/plasma/review/pioneer-pdp-508xd
</edit>

swordfishtrombone

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2007, 16:39:09
DVD's zijn NIET i native (alleen DVDs met als source materiaal VIDEO).
ALLE DVDs zijn in principe progressive, alleen staan ze interlaced opgeslagen.
DVD is/was het eerste medium dat de ORIGINELE film structuur 24P (progressive) behield in zijn opslag.
De interlaced opslag is puur bedoeld als backwards compatible.

ECHTER als je naar de fields en frames kijkt is DVD een ECHT progressive medium.
Ja, dat bedoel ik dus ook. Zowel film als video staan interlaced opgeslagen en moeten dus deinterlaced worden. Native DVD is dus 480i of 576i. Overigens staan DVD's de opslag van pure progressive beelden toe, maar het gebeurt alleen haast nooit. Die originele film structuur is dus niet behouden in zijn opslag, maar al het materiaal om de originele 24P te herconstrueren is wel aanwezig in interlaced format. Die 24P geld overigens toch alleen voor ntsc, maar niet voor PAL die met 4% sped-up 25 beeldjes (50 fields) ligt opgeslagen?

Sol

@Sol.
Ook op een 1080P scherm is het niet zeker dat een DVD er beter uit ziet op 1080P via de speler.
Veel moderne displays scalen ook nog als ze een 1080P bron hebben maw je hebt nog steeds dubbele scaling.
Ik zou ALTIJD testen wat het beste is, 1080P laten scalen door het scherm of 1080P laten scalen door de speler.

Ik denk dat mensen iets te vaak naar verkopers luisteren :D
Kijk eens meneer deze speler maakt van uw DVDs 1080P en dat ziet er veel beter uit op een 1080P scherm.

klinkt logisch maar feitelijk is het klinkklare onzin.
ALLES dat naar dat scherm toegaat word omgezet naar 1080P, het kan alleen door het scherm zelf, een scaler of de speler :D

Ik luister juist nooit naar verkopers. Ze heten ook niet voor niks verkopers, omdat ze niks anders doen dan puur hun spulletjes de deur uit te werken (voor een zo hoog mogelijke prijs als het even kan).

Je zei juist zelf, dat als je een 1080P scaling player hebt, het er ook beter uit zal zien op een TV met 1080P native:

Of begrijp ik het nou verkeerd? Met 'geen zin hebben' bedoel je toch of het de moeite waard is qua beeldkwaliteit?

swordfishtrombone

Citaat van: riwi op augustus 26, 2007, 17:06:29
Bijna goed ;) Je HDDVD schijf bevat 1080p24, je speler maakt er 1080i60 van, je TV converteert dat waarschijnlijk alleen naar 1080p60, maar mogelijk dat jouw TV inderdaad 1080p24 ervan maakt en het zoals je zegt met 72Hz weergeeft.
Mag ik vragen welke TV correcte 3-2 reverse pulldown doet op 1080i materiaal?

Het dik gedrukte is natuurlijk wel een beetje jammer. Overigens zou de nieuwe generatie Toshiba spelers wel 24p af kunnen geven had ik gelezen.

<edit Pioneer PDP-508XD   staat in je sig, die is slechts 1366x768 ??? >
In PureCinema advance mode converteert de PDP-508XD (inderdaad via 3-2 reverse pull down) rechtstreeks naar 1080p24 die 3:3 op 72 Hz weer wordt gegevens. Zo soepel als boter is het beeld, ik heb nog nooit een stotter waargenomen.

Ja hij is 'slechts'  1365x768, maar hij kan alle 1080-formats verwerken. Dit scherm zo goed dat hij op dit moment unaniem in alle tests zijn Full HD-concurrenten achter zich laat. Mijn vorige scherm was wel 1080, maar deze laat veel meer detail zien. Schermresolutie vind ik overrated, processing is pas echt belangrijk. Ik kijk overigens toch op 3 meter of meer en daar kan ik sowieso geen verschil ontdekken.

S.
<edit>
CiteerHij accepteert dus wel 24p maar doet geen perfecte reverse pulldown.
In de review staat ook :Dat dus een extern aangeleverd 24p signaal duidelijke verbetering oplevert boven een 1080i signaal

http://www.tech.co.uk/home-entertainment/tv/tvs-displays/plasma/review/pioneer-pdp-508xd

CiteerCapable of outputting only 1080i/60 signal and not 24Hz for HD DVD material, the Toshiba HD-E1 that I used to run The Prestige nevertheless presented the Pioneer PDP508XD with the perfect opportunity to showcase its prowess in eliminating 3:2 judder. With its [Pure Cinema] "Advance" mode working furiously to recontruct 24fps to be refreshed at 72Hz, sweeping shots of the majestic Colorado Springs landscape and even the scrolling credits at the end were rendered with a degree of exquisite smoothness that I have never seen on other television brands when fed with a non-24Hz source.
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP508XD/Picture-Quality.php

http://www.areadvd.de/hardware/2007/pioneer_pdp_5080xa.shtml
</edit>

J.A.F._Doorhof

Ok nog één keer dan, als je de search engine gebruikt dan kun je er genoeg over vinden.

DVD is een PROGRESSIVE medium.

Even de basis.
Film is een PROGRESSIVE medium, of wel een film bevat 24 beelden per seconden, deze worden INEENS opgetekend en via een shutter word er voor gezorgt dat de flikker niet te zien is, bij veel bioscopen is dit 48hz en HEEL soms 72, of wel 2x een shutter per frame of 3x.

Toen vroeger alles werd omgezet naar video werden van de film zgn telecines gemaakt, dit zijn scans die interlaced gemaakt werden omdat de toenmalige weergevers niet overweg konden met een progressive signaal.
Wat je eigenlijk zag waren 2 fields met de halve resolutie die zo snel na elkaar werden getoond dat het leek alsof je de volle resolutie zag.

Toen DVD kwam hebben ze een hele belangrijke beslissing genomen.
Het beeld materiaal werd NIET INTERLACED gemaakt maar werd als 24P op de DVD gezet met een 3/2 pulldown FLAG.
Om dit compatible te maken met normale TV's hebben ze ervoor gekozen om het VOLLEDIGE resolutie beeld van de film scan (maar dan wel gedownscaled naar 480P/576P) in 2e te delen en deze achter elkaar op de DVD te zetten.

Als je nu de interlaced uitgangen van je speler gebruikt gooit je speler feitelijk steeds iets resolutie weg van het frame.

Bij een PROGRESSIVE uitgang, telt hij simpel field 1 bij field 2 op en laat dit in één keer zien, hierdoor heb je dus de VOLLEDIGE resolutie terug van de originele scan (nogmaals wel terugescaled naar 480/576P).
Dit was voor DVD uniek, alle andere technieken gebruikte een 3/2 pulldown in de source waardoor dus feitelijk wel het originele materiaal terug gekregen kon worden maar waardoor je een reverse pulldown reconstructie moest doen, iets wat was voorbehouden aan de toen nog DURE scalers. Meestal werd dit overgeslagen en koos men voor een zgn linedoubler die simpel weg een extra lijn per field erbij verzon.

DVD is dus GEEN INTERLACED medium maar een progressive medium.
De OPSLAG is een ander verhaal, de TECHNIEK leent uit het interlaced tijdperk.
De DATA is echter radicaal anders dan bv een laserdisc of een video tape.

---------------------
Dan over het upscalen.
Veel mensen kijken inderdaad niet veel verder dan hun neus lang is.
Als je paneel 1080P aankan maar niet een NATIVE resolutie heeft van 1080P dan heeft het TOTAAL geen zin om een DVD te upscalen naar 1080P.
Sterker je brengt je zelf alleen maar in de problemen.

Even het voorbeeld wat je geeft.
CiteerIk kijk met vol genot naar 1080i60 HD-DVD over HDMI, terwijl mijn TV een perfecte deinterlacing job doet en 1080p24 reconstrueert en met 72 Hz afbeeldt.

dit is PRECIES zoals Riwi aangeeft.
Je hebt iets dat perfect is 1080P24.
Je speler verdraait dit naar 1080i60
Dan gaat dit je toestel in en die doet het volgende:
eerst scaled hij het naar BENEDEN naar de native resolutie van je paneel.
Dan doet hij een reverse pulldown om er weer 24 frames per seconde van te maken om het daarna weer te gaan afspelen op 72hz.

Ken je het woord lipsync :D

MvrGr.
Frank
Custom installer

riwi

Citaat van: swordfishtrombone op augustus 26, 2007, 17:44:40
In PureCinema advance mode converteert de PDP-508XD (inderdaad via 3-2 reverse pull down) rechtstreeks naar 1080p24 die 3:3 op 72 Hz weer wordt gegevens. Zo soepel als boter is het beeld, ik heb nog nooit een stotter waargenomen.
<edit> http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP508XD/Picture-Quality.php
http://www.areadvd.de/hardware/2007/pioneer_pdp_5080xa.shtml
</edit>
De review site die je noemt spreekt inderdaad van een goede reverse pulldown. Mooi. Het gaat er natuurlijk vooral om dat je tevreden bent.

@ Frank. Het blijft een menings verschil wat nu "Native" is : de bron is 576p, maar de opslag is "576i + de vlaggen om er weer P van te maken".
Je zou het native progressive kunnen noemen, maar aan de andere kant is het zo dat vele DVDs problematische vlaggen hebben.

Robbert54

even weer terug naar blu ray en hd dvd. ik zou gewoon de 2 spelconsoles halen ( heb ik ook gedaan) die zijn ook nog relatief goedkoop. en als een van de 2 dan wint kun je altijd nog een een betere speler halen die tegen die tijd waarschijnlijk ook wel weer een stuk goedkoper is. en ik zou ook niet wachten met films halen. als je gek bent op films dan wil je toch gelijk al van de betere kwaliteit genieten. ;D en als een van de 2 verliest dan is kun je de andere formaat gewoon op je spelconsole blijven afspelen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tournado

Citaat van: cip54 op augustus 27, 2007, 01:12:59
even weer terug naar blu ray en hd dvd. ik zou gewoon de 2 spelconsoles halen ( heb ik ook gedaan) die zijn ook nog relatief goedkoop. en als een van de 2 dan wint kun je altijd nog een een betere speler halen die tegen die tijd waarschijnlijk ook wel weer een stuk goedkoper is. en ik zou ook niet wachten met films halen. als je gek bent op films dan wil je toch gelijk al van de betere kwaliteit genieten. ;D en als een van de 2 verliest dan is kun je de andere formaat gewoon op je spelconsole blijven afspelen.
Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens. Je kunt blijven wachten, hopen op betere spelers of op een eventueel definitief formaat, maar als je echt een filmliefhebber bent wil je toch nu van deze kwaliteit genieten. Zelf heb ik een Toshiba en PS3 en ben blij dat ik ze heb aangeschaft. Beide spelers spelen perfect af, zelfs het spelen van de huidige dvd's is vaak een nieuwe ervaring.
Samsung 50Q91, PS3, Toshiba HD-EP35, Toshiba HD-E1, Yamaha RX-V657, Yamaha DVD-S557, 2 x Tannoy MX3, 2 x Elipsson Morgane 1, Yamaha SW515 sub, Magnat center

Randal

Sorry dat ik weer in de herhaling moet vallen hoor, maar ik had eigenlijk wel verwacht géén direct antwoord te krijgen.

Nogmaals, 1080P behoort duidelijk niet tot de standaardspecificaties van HD-DVD (ook al had je het liever wel zo gezien).
Het is een beetje vreemd om ze daar zo op af te rekenen, voor aankoop is al duidelijk dat het apparaat géén 1080P ondersteund, wil je dat wel dan moet je daar meer voor betalen.
Je vind het toch ook normaal dat niet alle televisies en projectoren 1080P weegeven, maar bijvoorbeeld wel 720P of 1080i?!

Nogmaals, jij komt met de opmerking dat HD-DVD spelers niet compleet waren. En nu zeg je dat ze om de 5-6 maanden omgeruild dienen te worden.
=> Dat lijkt me onzin want de apparaten doen toch gewoon wat ze moeten doen?!
Als iemand na een half jaar bij jouw op de stoep staat met een projector 720P, en tegen jouw verteld dat hij zich belazerd voelt omdat zijn projector géén 1080P weegeeft en andere modellen dat wel kunnen. Wat zeg jij dan?!

@Borketc,
Waar mijn antwoord betrekking op had was het artikel van het HD-DVD kamp, ze DOEN alsof ze ALLES voor elkaar hebben en BD niet.
Dit terwijl ook HUN spelers niet klaar zijn, en geupgrade moeten worden.
Feitelijk dus EXACT hetzelfde als BD.
Ook daar geldt dat alles in de toekomst gewoon afgespeelt zou moeten kunnen worden op oudere spelers, alleen niet met bv de interactieve extra's etc.
De film is en blijft (als het goed is) afspeelbaar.

Nogmaals, Blu-ray wordt bekritiseerd omdat ze de standaardspecificaties pas later aan het vormen/uitbreiden zijn, en deze kritiek is niet enkel afkomstig uit het HD-DVD kamp. Kijk trouwens nog eens naar mijn quotes in een vorige post.

Door het ontbreken van de specs verschillen de apparaten onderling, waardoor dus oa. designers worden beperkt in hun mogelijkheden.
Je noemt zelf trouwens al het niet kunnen afspelen van interactieve extra's:
Dat is een beperking die dus de eigenaren achteraf wordt opgelegd, en dat vind ik onacceptabel!

En iets dergelijks heb ik dus nog niet gezien bij HD-DVD, en hoop ik bij bij Blu-ray niet meer te zien..