Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Cage

Dat snap ik niet helemaal
Wat heeft sony met het ontslag van een WB werknemer te maken? En WB is er niet blij mee dat ie ontslagen is ???
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Sol

Citaat van: cip54 op augustus 24, 2007, 00:38:18
denk toch dat de doorslaggevende factor niet zo zeer bits en bytes zal zijn en of ze nou deep colour ondersteunen of niet want de meeste mensen ( die er niet zo diep in graven als wij) kijken toch maar naar 2 dingen. de prijs en het aanbod van films. dus wie wil winnen moet sowieso zijn prijzen omlaag doen. die van de spelers en van de films..

Dat bedoel ik juist óók. Er zijn meerdere redenen waarom beide formaten het mogelijk niet zullen halen. Één daarvan geef je hier zelf al aan, of eigenlijk twee: de prijs en het aanbod van de films. Een andere reden is, dat het nieuwe formaat ook goedkoper is in productie (wat dus zorgt voor die lagere prijs), terwijl het vanaf begin van ontwikkelen af aan al is gebaseerd op 16-bit beeld.

Ook al dat gedoe om beideformaten heen, brengt veel verwarring en irritatie met zich mee bij de (gewone) consument. En zodra er dus een nieuw formaat om de hoek zal komen kijken (die BETERE KWALITEIT biedt EN GOEDKOPER is), zullen veel mensen dus geneigd zijn voor het nieuwe formaat te kiezen.

Grtz
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Randal

Citaat van: Shorty op augustus 24, 2007, 10:35:53

Welke garantie heb je dat je op je net aangeschafte HD-DVD speler straks double-layer platen kunt afspelen? Of platen met een hogere pit density? Op de eerste HD-DVD-speler kun je toch ook geen 24p afspelen? Of de nieuwe hi-res geluidsformaten? Of deep color?
Let's face it: beide formaten zijn nog niet uitgekristalliseerd, en het argument dat BR niet deugt omdat de specificaties steeds veranderen geldt evenzeer voor HD-DVD.

VrGr,

Bart J.

Sjonge, iets van mij aannemen doe je gewoon niet he?!

Natuurlijk zijn beide formaten nog niet uigekristalliseerd, maar bij HD-DVD is alles gewoon beter van te voren gespecificeerd.
Alle HD-DVD spelers kunnen natuurlijk gewoon double layer aan (anders hoef je géén films te kopen), en als ze inderdaad gaan klooien aan de pit density (wat ik overigens nog nergens heb vernomen) zullen ze heus wel rekening houden met de huidige spelers.
Het afspelen van bijvoorbeeld deep colour via HDMI, het weergeven van oa. 24p zijn opties en behoren daarmee nooit tot de standaardspecificatie.

Zoals in een eerdere discussie al ter sprake is gekomen, ontbrak bij veel Blu-ray spelers BD-Java, Hdi was er bij HD-DVD al vanaf het begin. Ook de geheugen-eisen zijn pas later bij Blu-ray gekomen:
CiteerThe Blu-ray Disc Association has mandated that all players of the format released after October 31 must adhere to a specific feature set that is currently not standard for today's hardware.

All Blu-ray Disc players after the fall date must support BD Java, a programming language for Blu-ray Disc media used mainly to deliver picture-in-picture for in-movie commentary and special features.

"Blu-ray player requirements and BD-Java specifications have been gradually changed over and over again, which has caused a good amount of grief for player manufacturers," said optical storage analyst Wesley Novack.
Bron: Dailytech.com

CiteerWarner Bros. has released titles such as Batman Begins and V for Vendetta for HD DVD but not Blu-ray for the sole reason of the latter format's lack of standardization. The upcoming Matrix trilogy release will also appear on HD DVD first for the same reason.
Bron: Dailytech.com

CiteerAlan Bell: Zo is de hd-dvd-specificatie volgens hem completer dan die van blu-ray. DTS-audio was destijds een optie voor dvd-spelers, maar na verloop van tijd werd het een de facto-standaard. Dergelijke uitbreidingen van een standaard zijn slecht voor early adopters, die hardware op basis van de oorspronkelijke spec kopen. 'Juist die doelgroep mag niet in de kou komen te staan', aldus Bell. Volgens hem heeft de ervaring van de hd-dvd-ontwerpers van het DVD Forum ervoor gezorgd dat dit platform minder wijzigingen zal kennen dan blu-ray
Bron: tweakers.net

CiteerVan Ling, die voor veel populaire dvd's de menu's en andere extra content maakte, uitte eerder zijn ongenoegen over het gebrek aan standaardisatie bij blu-ray, en stelde dat sommige fabrikanten enkel het minimum aan mogelijkheden bieden terwijl anderen hun machines volstouwen met alle mogelijke features. 'Ik zou niet moeten hoeven te weten wat iedere afzonderlijke speler kan. In plaats van mijn creativiteit in te binden tot het niveau van de minst toegeruste speler wil ik gewoon content kunnen maken die blu-ray's mogelijkheden ten volle benut'.

Zulke berichten lees ik dus niet over HD-DVD...

Randal

Citaat van: Cage op augustus 24, 2007, 16:52:46
Dat snap ik niet helemaal
Wat heeft sony met het ontslag van een WB werknemer te maken? En WB is er niet blij mee dat ie ontslagen is ???

Hij is niet ontslagen, hij is vertrokken en dat is heel wat anders...

Hij heeft zich waarschijnlijk volledig ingezet voor de combo-dvd
Als je dan als verantwoordelijke voor zo'n project waar je volledig in gelooft, wordt geblokkeerd door wat dan ook, is het niet meer dan normaal om op te stappen...

Sol

Schei gewoon uit joh :P Het is een uitzichtloze en nutteloze discussie. Want HD-DVD en BluRay kunnen allebei geen Deep Color afspelen. Dit om de simpele reden, dat beide formaten schijfjes gebruiken met een 8-bits kleurdiepte. En zoals jullie weten, heb je voor Deep Color een paar bitjes meer nodig. Dus wat dat betreft, foggetaboutit.. ^-^ :P

Het zein beide leuke tussenoplossingen, maar er zal waarschijnlijk snel een ander formaat uitkomen, dat 'beter' en goedkoper is. Waarom denk je anders dat Denon nu al de release van zijn BluRay-players heeft uitgesteld? Terwijl ze juist zo graag eerste wouden zijn met BD-ROM 1.1? Omdat er geen echte toekomst in zit. Denon is er natuurlijk allang achter dat ze nog even verder moeten zoeken naar een formaat dat WEL ECHT Deep Color kan weergeven. Jongens, ik ben benieuwd... 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Teejoo

Citaat van: Sol op augustus 24, 2007, 19:27:14
Waarom denk je anders dat Denon nu al de release van zijn BluRay-players heeft uitgesteld? Terwijl ze juist zo graag eerste wouden zijn met BD-ROM 1.1? Omdat er geen echte toekomst in zit. Denon is er natuurlijk allang achter dat ze nog even verder moeten zoeken naar een formaat dat WEL ECHT Deep Color kan weergeven. Jongens, ik ben benieuwd... 8)
Nou, je bent wel erg overtuigd van je verhaal. Denk je nou echt serieus dat Denon een speler uitstelt omdat hij geen deep color kan weergeven....?? Hoeveel freaks denk je nou dat er op de aardbol rondlopen die blu-ray en HD-DVD qua beeld niet goed genoeg vinden en meer willen? Laat staan de rest van de mensen die je al moet overtuigen met de 'gewone' HD kwaliteit.

Nee, ik denk dat Denon dit meer doet om er meteen een dual speler van te maken. Dat zijn de dingen die bepalen voor de verkoop, en niet de deep color. En daarnaast onderschat je volgens mij hoeveel geld er in deze beide formaten gestopt wordt. Als men dat volgende formaat al zo snel zou hebben, denk je dan niet dat de partij die dat heeft dit meteen in de strijd werpt?? Onder het motto, "kijk, die van mij kan deep color", en daarmee blu-ray en HD-dvd meteen wegvaagd...

Randal

Citaat van: Sol op augustus 24, 2007, 19:27:14
Schei gewoon uit joh :P Het is een uitzichtloze en nutteloze discussie. Want HD-DVD en BluRay kunnen allebei geen Deep Color afspelen. Dit om de simpele reden, dat beide formaten schijfjes gebruiken met een 8-bits kleurdiepte. En zoals jullie weten, heb je voor Deep Color een paar bitjes meer nodig. Dus wat dat betreft, foggetaboutit.. ^-^ :P

Jij baseert je op dat artikel waarin staat dat de huidige HD-discs enkel 8-bits kleurinformatie bevatten.
Steeds meer HD-DVD spelers en Blu-ray spelers geven in de specificaties weer/ worden gepromoot met Deep color ondersteuning.
Ik weet niet in hoeverre de filmmaatschappijen hiermee bezig zijn en heb me er verder nog niet in verdiept, maar is het niet mogelijk de extra kleurinformatie als optie op een disc op te slaan (of te blokkeren) oid?!
Net zoals je een ander geluidsspoor kunt selecteren en laten meelopen...

Robbert54

ik wil niemand nu voor de kop slaan, maar volgens mij denken we met z'n allen een beetje veel te moeilijk. voor ons is deep colour en dergelijke belangrijk maar voor de gewone mens geld dat niet. dus wederom denk ik gewoon echt dat wanneer 1 van de 2 formaten slim is ze als eerste gaan proberen de prijzen flink omlaag te drukken en het aanbod flink te vergroten. even flink investeren dus ...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

@cip54

Ja, maar prijzen gooien ze voorlopig toch nog niet omlaag. We zitten nog maar net in de 'beginfase' en dus moet er flink geld aan verdiend worden..

@ Randal

Nee, helaas is dat niet mogelijk, omdat vanaf de studio uit alle beeld gemixed wordt met 8-bits kleurdiepte. Vandaar ook dat ik denk dat er snel een alternatief zal komen, aangezien er ook enorm aan HDMI 1.3, 1.3a, 1.4,... wordt geknoeid. En alle fabrikanten propageren met Deep Color Support, terwijl dit feitelijk eigenlijk nutteloos is, omdat de disks allemaal simpelweg van huis uit 8-bits zijn.

riwi

Deep color maakt geen onderdeel uit van de HDDVD en BD spec. Dus dat zal er ook niet komen.

Zeker voor HDDVD kan dat niet want die spec is (zo zeggen de aanhangers zelf) zo sluitend opgesteld dat fabrikanten geen enkele variatie in de speler kunnen maken. Bij BD zou de spec nog kunnen wijzigen :) want dat gebeurt voortdurend  ;D   :D

Randal

Citaat van: riwi op augustus 24, 2007, 22:19:07
Deep color maakt geen onderdeel uit van de HDDVD en BD spec. Dus dat zal er ook niet komen.

Zeker voor HDDVD kan dat niet want die spec is (zo zeggen de aanhangers zelf) zo sluitend opgesteld dat fabrikanten geen enkele variatie in de speler kunnen maken. Bij BD zou de spec nog kunnen wijzigen :) want dat gebeurt voortdurend  ;D   :D

Ja,ja 'pull my finger'... ;D  ;D

Maar, waarom promoten ze dan oa. bij de Toshiba HD-XA2 en HD-A35, en de Samsung BD-UP5000 dat deze Deep colour ondersteunen?!  ??? Enkel marketing?
CiteerSamsung BD-UP5000: .. It supports deep color
Bron: Samsung.com

CiteerAdditionally, the A35 sports an enhanced colour-processing technique called Deep Color that can display billions of colours.

CiteerAs the premium HD DVD player, the HD-XA2 also incorporates support for Deep Color output through HDMI, and a 297MHz / 12 bit Video DAC with high-quality, 4x oversampling for increased bandwidth for true playback of an HD picture to a video source.
Bron: Toshiba.com

CiteerToshiba HDA-35: ....Deep Color, meanwhile, has the capability to break the existing eight-bit color depth limitation of existing HD video. However, you'll need a TV that can accept and display Deep Color sources, and HD discs that are so encoded--the TVs are in the pipeline for the fall, but as to when we'll see the movies is anybody's guess.
Bron: cnet.com

Randal

Citaat van: Sol op augustus 24, 2007, 22:12:20

@ Randal

Nee, helaas is dat niet mogelijk, omdat vanaf de studio uit alle beeld gemixed wordt met 8-bits kleurdiepte. Vandaar ook dat ik denk dat er snel een alternatief zal komen, aangezien er ook enorm aan HDMI 1.3, 1.3a, 1.4,... wordt geknoeid. En alle fabrikanten propageren met Deep Color Support, terwijl dit feitelijk eigenlijk nutteloos is, omdat de disks allemaal simpelweg van huis uit 8-bits zijn.
Ik volg je niet, 'je geeft als reden dat in de studio's gemixt wordt met 8-bit? Dus ligt het aan de studio's, en verandert andere media daar niet veel aan. Aan de discs zelf ligt het iig niet...

Teejoo

Nogmaals, ik dacht dat het onderwerp hier was: Wordt het Blu-ray of HD-DVD?
Nou, dit heeft helemaal niets te maken met deep color. Speelt geen enkele rol in deze strijd.

Randal

CiteerNow Listen to the Business Case

Blu-ray folks will dismiss Paramount's recent switch to HD DVD as nothing more than a money grab, and that's to be expected. They now know how it feels to have a studio shun them for no apparent reason. Well, in this case, it turns out that there are actually quite a few logical reasons why Paramount might have wanted to go back to the side they originally started with.

Comments from Paramount's Chief Technology Officer, Alan Bell, have appeared at PC World and Ars Technica, in which Bell lays out the business case for the switch. Many of these points have been made by other pro-HD DVD voices, and are probably not going to be new to a lot of you. What is new and refreshing to me is to hear it from a person so deeply involved with technology from the studio side of things.

You should definitely read those two interviews for yourself, but here are the highlights:

From the Ars interview:

All HD DVD players have had their advanced features-defined from the start, whereas Blu-ray is a moving target whose only recently finalized features will cause heartaches for early adopters with decks that can't be upgraded. Features on one Blu-ray deck are not necessarily available on another, and that limits the extent to which Paramount can offer content that's universally accessible to their Blu-ray customers.

All HD DVD players have online capability, but Blu-ray players do not. This uniform connectivity gives you ready access to "Managed Copy" which allows you to make legal backup copies of your discs. It also allows the studios to deliver extra content to update your discs, such as bonus scenes or commentary, long after a disc has shipped. The connectivity also enables "transactional offerings" such as links to commercial sites with items related to a movie.
From the PC World interview:

HD DVD was launched with a stable set of specifications that all players are required to meet. Paramount can rest assured that every HD DVD player, regardless of model, will be able to handle their disc's features. Early adopters are not left behind, as with Blu-ray.

The extra storage capacity of Blu-ray discs is overrated. 30 GB (the HD DVD standard) gives you 3 to 4 hours of capacity, and 95% of movies are less than 2 and a half hours long. There's still plenty of space to do something with the nearly two hours left over. Overflow material is not a big deal because it'll go on a second disc, and customers actually view that as a bonus, as has been done with DVDs all this time.

It's easier and more convenient to program HDi (HD DVD's interactivity system). HDi is compact and flexible, and Paramount feels that leads to improved compatibility, reliability and lower costs. As proof, Paramount has been able to offer more features with HDi on HD DVD than with BD-Java on Blu-ray. Some of the things they've done in HDi are not supported or difficult to do on BD-Java.

In the PC World interview, Bell said that some of these interactivity features are things that customers will grow into, and I'm going to agree with him on that one. My primary interest is in the movies first, and I turn to these extras only as I go back to look for new ways to enjoy the discs. These connectivity and interactivity features are going to be best enjoyed when they are well integrated into a movie, and that's an area which has been getting better and better as studios use HDi for the umpteenth time.

I'm sure Blu-ray readers will have their own take on all of this which discounts every point that Bell has made (especially the one about disc capacity), and that's to be expected. To them, this whole thing is always going to be about fiendish business schemes.
Bron:HD-DVD.com

J.A.F._Doorhof

Een duidelijk verhaal van HD-DVD inderdaad, maar ook DUIDELIJK van het HD-DVD kamp.

Waar ik een beetje ziek van word is de manier waarop het HD-DVD kamp de laatste tijd probeerd het andere kamp overhoop te halen met dingen die nergens op slaan.

Ze doen net alsof de eerste generaties spelers van HD-DVD al meteen goed zijn :D
Ik vind het eerder een plus dat de SPECS nog niet volledig vast staan maar open, maw er kunnen makkelijk dingen worden toegevoegd, de kunst is nu voor de fabrikanten van spelers om een unit te maken die geupgrade kan worden.

Dat is echter niet een probleem van BD maar van de fabrikanten.
Maak een box met een drive en een modulaire opbouw of software oplossing en je bent klaar.

Maar goed dit hoort bij een format war.
Probleem is alleen dat NIEMAND hier beter van word en dat als het zo doorgaat mensen helemaal geen HD gaan kopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mirx

Voor de deep color discussie moet je dit artikel maar eens lezen. Gaat eigenlijk wel over het nu van HDMI1.3, maar aangezien Deep Color daar een onderdeel van is (en niet van de Blu Ray en HD-DVD specs) gaan ze daar redelijk diep op in...

http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/High-Def_FAQ/High-Def_FAQ:_Is_HDMI_1.3_Really_Necessary/853

Conclusie:
CiteerLong story short, even if you have a brand new HDTV that can actually render all of those billions of new colors (most can't), and even if you have HDMI 1.3 connections on both ends and every piece of equipment in-between, you'll simply never get those colors from a Blu-ray or HD DVD source. Maybe in some other type of product (like an HD camcorder or video game) or some future movie format, but not from HD DVD or Blu-ray. If you're in the market to buy a new HDTV, it might be a good idea to future-proof it by ensuring that it supports HDMI 1.3 and Deep Color, but in the here-and-now they aren't necessary.

Den Tas

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 25, 2007, 09:48:29
Een duidelijk verhaal van HD-DVD inderdaad, maar ook DUIDELIJK van het HD-DVD kamp.

Inderdaad, De bron alleen zegt al genoeg(HD-DVD.com). ;D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 25, 2007, 09:48:29Waar ik een beetje ziek van word is de manier waarop het HD-DVD kamp de laatste tijd probeerd het andere kamp overhoop te halen met dingen die nergens op slaan.

O0
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Staaled

Probleem is alleen dat NIEMAND hier beter van word en dat als het zo doorgaat mensen helemaal geen HD gaan kopen.
Aan het laatste valt te twijfelen.

De competitie dwingt beide kampen tot het uiterste te gaan in prijs.
Die zal mogelijk snel zakken en de consument profiteert.
En zou juist wel eens makkelijker in kunnen stappen.

Ik ga er dan wel van uit dat multi-spelers er ook zullen komen.

salut Hipster.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rick-DTS

Ik stap er pas in als duidelijk is welk format het wordt.
Zolang hebben ze pech en verdienen ze aan mij niks.
Ik baal er wel van dat men niet snapt dat de consument hier niet op zit te wachten.
Als het vanaf het begin HD-DVD of Blue-Ray was geweest dan was dit format al veel verder.
Nu wacht het merendeel gewoon af en komt er voorlopig geen beslissing.

Shorty

CiteerSjonge, iets van mij aannemen doe je gewoon niet he?!

Natuurlijk zijn beide formaten nog niet uigekristalliseerd, maar bij HD-DVD is alles gewoon beter van te voren gespecificeerd.

Nou, ik zou  me best willen laten overtuigen als je met zinnige argumenten zou komen. Maar wat kan mij het verschil tussen een optie en een specificatie schelen, als dat in beide gevallen spelers oplevert die nog niet kunnen doen wat een latere generatie wel kan?

Citeer
Alle HD-DVD spelers kunnen natuurlijk gewoon double layer aan (anders hoef je géén films te kopen), en als ze inderdaad gaan klooien aan de pit density (wat ik overigens nog nergens heb vernomen) zullen ze heus wel rekening houden met de huidige spelers.

Fijn dat ze allemaal double layer aankunnen. Anders zouden HD-DVD's inderdaad te weinig opslagruimte bieden. Ik heb ook geen idee of ze platen met een hogere pit density gaan maken, maar als ze meer layers zouden gaan gebruiken is het nog maar de vraag of of huidige HD-DVD-spelers dat aankunnen, toch?

VrGr,

Bart J.

Randal

Waar ik een beetje ziek van word is de manier waarop het HD-DVD kamp de laatste tijd probeerd het andere kamp overhoop te halen met dingen die nergens op slaan.

Ze doen net alsof de eerste generaties spelers van HD-DVD al meteen goed zijn :D
Ik vind het eerder een plus dat de SPECS nog niet volledig vast staan maar open, maw er kunnen makkelijk dingen worden toegevoegd, de kunst is nu voor de fabrikanten van spelers om een unit te maken die geupgrade kan worden.

Dat is echter niet een probleem van BD maar van de fabrikanten.
Maak een box met een drive en een modulaire opbouw of software oplossing en je bent klaar.

Natuurlijk komt het van het HD-DVD kamp, ik heb de bron niet voor niets vet gedrukt staan!  ;)

Ik vind trouwens dat je de plank aardig misslaat!

Je vind dat specs niet moeten vaststaan, en dat de hardware upgradable moet zijn.
Inderdaad moeten de specs niet vast staan, maar de standaardspecs juist wel.

Zelfs de meest flexibele computers kunnen niet met elkaar communiceren, zonder aan de vaststaande standaardspecs te voldoen!
Je hebt niks aan een box, drive met software als de standaardspecs veel te ruim zijn of ontbreken...
(En trouwens: door wat wordt bepaald dat er software inzit, en welke software ?!  :D)

In de standaardspecs staat oa. juist beschreven dat de hardware upgradable moet zijn, welke software er verplicht in moet zitten, etc:
Bij HD-DVD is bijvoorbeeld bepaald:
- dat alle HD-DVD spelers over een seriele port beschikken, waarmee de firmware is op te waarderen.
- dat alle HD-DVD spelers over de taal HDi beschikken.
etc.

Blu-ray is deze standaardspecs pas achteraf aan het vormen/ uitbreiden:
De Eisen aan bijvoorbeeld het geheugen en BD-JAVA zijn pas later gekomen, waardoor de 'oudere' apparatuur juist niet meer zijn 'up te graden' (en bijvoorbeeld de special features niet meer kunnen afspelen).

En juist voor Blu-Ray is het zo belangrijk omdat er veel meer fabrikanten mee gemoeid zijn.

Enneh bij een formatenoorlog wordt er vanaf beide kanten met modder gegooid, hetgeen ook logisch is als er zo verschikkelijk veel geld mee gemoeid is...

Mvg,
Randal

Teejoo

Citaat van: Rick-DTS op augustus 25, 2007, 17:16:26
Ik stap er pas in als duidelijk is welk format het wordt.
Zolang hebben ze pech en verdienen ze aan mij niks.
Ervan uitgaande dat je echt liefhebber bent; ontneem je jezelf nu niet iets moois?
Als je nu kiest voor een formaat, of dadelijk met een multispeler gewoon voor beide formaten, dan kun je nu al genieten van HD. Mocht er over een paar jaar een winnaar uitrollen, dan is vanaf dat moment het winnende formaat dat je zult kopen. Het is dan toch niet zo dat je meteen al je oude films in het verliezende formaat weg kunt kieperen ???

J.A.F._Doorhof

Ah ik snap het.
Dus alle eerste generatie HD-DVD spelers konden al alles, dat zal een opluchting zijn voor vele.

JE HOEFT DUS NIET TE UPGRADEN ER KOMT EEN UPDATE !!! :D

Just kidding natuurlijk.

ook de eerste generatie HD-DVD spelers waren niet compleet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 25, 2007, 21:17:38
Ah ik snap het.
Dus alle eerste generatie HD-DVD spelers konden al alles, dat zal een opluchting zijn voor vele.

JE HOEFT DUS NIET TE UPGRADEN ER KOMT EEN UPDATE !!! :D

Just kidding natuurlijk.

ook de eerste generatie HD-DVD spelers waren niet compleet.

Ja, er is een update voor de kinderziekte als de HDMI-error, en voor TRueHD5.1 support.
Alles kunnen ze natuurlijk nooit, ze kunnen niet sneller opstarten en óók geen 1080p afspelen (=> maar dat hoort ook niet tot de standaardspecs).

Maar goed,  ik wil je best geloven, maar dan moet je wel wat specifieker zijn..
=> Hoezo waren ze niet compleet (obv de standaardspecs) dan?!

Ik hoor helaas (wat dit betreft) enkel kritiek op Blu-ray (en niet alleen afkomstig uit het HD-DVD kamp), dus ik ben wel nieuwsgierig...

Fico

Jezus, wat zijn ze er weer een zootje van aan het maken zeg  ::)

Zolang ze niet weten wat ze nu eigenlijk willen en er geen standaarden zijn, kunnen we voorlopig beter verder blijven kijken naar de vele WMV-HD 720p rips met NL-subs die je nu meer en meer kan terug vinden op de nieuwsgroepen ;)

Nou ja, had het liever anders gezien hoor maar die SUKKELS uit het Blu-ray en HD DVD kamp vragen er toch gewoon om ???  >:(
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500