RvD zijn setje

Gestart door RvD, juli 24, 2007, 20:49:16

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Bedankt voor de uitnodiging Rudy  :thumbs-up:

Citaat van: RvD op februari 28, 2015, 18:46:45
Ja de match is perfect maar de uitnodiging staat om Rythmik zelf te ervaren.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: vik op februari 28, 2015, 16:10:48
Sterker nog hij heeft mijn AVP gekocht:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141694.msg2761194#msg2761194

Hans heeft een prachtige set staan! De center speaker is echt heel mooi afgewerkt en het vakwerk straalt er vanaf.  :pompom:
Oh ja dat is waar ook,ik las het vd week.
Beste speakers heeft hij staan he,en dan 6  :headbanging:

Vik

Hans is een echte liefhebber en super zuinig op zijn spullen. En inderdaad het klinkt super!!  ^^

Citaat van: morca op februari 28, 2015, 20:31:47
Oh ja dat is waar ook,ik las het vd week.
Beste speakers heeft hij staan he,en dan 6  :headbanging:

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: vik op februari 28, 2015, 21:07:05
Hans is een echte liefhebber en super zuinig op zijn spullen. En inderdaad het klinkt super!!  ^^
Dat is hij zeker,bruute set hij zou beter eens een topic openen  :)

GPO

Citaat van: treky22 op februari 26, 2015, 15:06:38
Hoi, ik weet niet of jullie in de buurt wonen.
Maar zouden jullie, als jullie gaan, eens willen laten weten wanneer jullie gaan.
Is altijd leuk en leerzaam zo'n meet & greet.
Hopelijk kan ik dan wel, anders moet ik toch een keer alleen.

Hoi treky22,

Ik heb je afgelopen week 2 x een PM gestuurd hierover, maar je hebt nog niet gereageerd? Heb je ze wel ontvangen?

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

treky22

Citaat van: GPO op maart  3, 2015, 20:47:06
Hoi treky22,

Ik heb je afgelopen week 2 x een PM gestuurd hierover, maar je hebt nog niet gereageerd? Heb je ze wel ontvangen?

GPO

Ik heb zojuist gereageerd  :thumbs-up:
Gaat em de 22e niet worden voor mij, helaas  :(

Hopelijk mag ik een andere keer langskomen  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

GPO

Rudy, ten eerste hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de vlaai!!

Vanavond zal ik een samenvatting hier schrijven over hoe Fluissie (Jeroen) en ik de set van Rudy afgelopen zondag hebben ervaren. Ik had gisteren wat laptop problemen waardoor ik geen samenvatting kon maken....

Dus we houden de mensen nog even in spanning.... hahaha...

O0

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

Vik

Nice! Ik ben erg benieuwd  :thumbs-up:

Citaat van: GPO op maart 23, 2015, 11:01:25

Vanavond zal ik een samenvatting hier schrijven over hoe Fluissie (Jeroen) en ik de set van Rudy afgelopen zondag hebben ervaren. Ik had gisteren wat laptop problemen waardoor ik geen samenvatting kon maken....

O0

GPO

GPO

Gisteren zijn Fluissie (Jeroen) en ik dus bij Rudy geweest. Het is een behoorlijk verhaal geworden, dus ff een bak  :coffee: erbij en lekker gaan lezen...

intro:
Bij binnenkomst natuurlijk eerst kennisgemaakt met Rudy en met zijn ouders. Zijn vader was erg content met de set en gaf aan dat het zo mooi was hoe de zangers in zijn kamer stonden; geweldig. Mooi als je ouders zo meegenieten. Al met al een erg vriendelijke ontvangst. De hond was ook erg grappig en energiek... hahaha. Helemaal prima.

Meteen als je de huiskamer binnenkomt dan zie je de set prominent staan. Een prachtige gezicht, de Quadral speakers zijn subliem afgewerkt en zien er geweldig uit, zowel met als zonder front. De center speaker is gewoon niet te beschrijven..... zo groot zo geweldig om te zien....  :worship: De huiskamer is niet zo heel groot, bovendien staat de linker luidspreker voor een deel achter de linkerbank. Dus dat gaf wel enige zorg of het met stereo wel goed zou komen. De Rythmik subwoofer was ook een beest om te zien, met een prachtige 15 inch driver.

muziek:
Rudy zette een lekker house-plaatje op en mij viel meteen op dat de tweeters van de Quadrals enorm helder & schoon klinken. Ook het stereo-beeld was erg ruimtelijk ondanks de beperkte ruimte/opstelling. We zijn dus eerst begonnen met wat house en stukje rock (guns & roses), daarna de CD van Jeroen (Passenger) erin en ook daar viel de ruimtelijkheid en helderheid op. Heel mooi zonder meer!! Daarna had ik nog wat muziek, ik heb een wat zwaarder op de maag liggende muziek smaak....  :clapping:

Mijn CD's van My Dying Bride, Opeth & Disturbed hebben we gespeeld. Stuk voor stuk opnames die bij mij thuis erg lekker klinken. Hier viel mij meteen op dat de set eigenlijk voornamelijk geschikt is voor echt goede opnames. Iets mindere opnames vallen zijn de Quadrals erg gevoelig voor. In het algemeen met mijn muziek-smaak (metal) zijn de Quadrals te lichtvoetig en niet warm genoeg. Je mist dan toch het echte 'chucka-chucka' geluid bij stevige "palm-mute" stukken. En het geluid stond overigens erg stevig, daar lag het echt niet aan...  :headbanging:

Gaandeweg hebben we Rudy gevraagd om de sub eens uit te zetten & de Quadrals met muziek eens Full Range te draaien. Dat scheelde aardig wat. Een behoorlijk pak punch erbij. Voor muziek voor Jeroen en mij de betere keus. Daarna nog wat Trentemoller gedraaid met de Quadrals Full Range en later met small + de Rythmik sub aan. Je hoort dat het wat dieper ging met de sub erbij, maar het effect was niet zo heel groot als verwacht.

Dus kwa muziek, vonden we het zonder sub en met voornamelijk goede opnames heel erg goed. Aangezien Rudy geen headbanger is komt dit dus wel goed. Een prima keus kwa speakers voor zijn muziek-smaak (dance/top-40). Voor stevige rock/metal stuk minder (in ieder geval erg afhankelijk van de CD-productie).

films:

Dit was toch wel een beetje het moment waar we op gewacht hadden. Enorme fronts, dikke center, stevige sub met 15 inch woofer. Hier hadden we verwacht dat we meteen van onze stoel geblazen werden, zeker omdat de eerste scene de vliegtuig-crash was uit 'Flight Of the Phoenix'; toch wel 1 vd heftigste stukjes LFE.

:popcorn:

"mwah" was mijn eerste indruk..... Ook Jeroen was niet helemaal tevreden. We miste serieuze impact bij bepaalde delen van deze scene. Daarna ook wat Tron gekeken.... ook daar .... "mwah", miste zeker heel veel impact. Die scenes heb ik op verschillende sets al gehoord en bij de juiste afstelling en goede spullen moet dit serieus LFE door je kamer heen sturen. Gebeurde niet echt. Even een vervelend moment als je eerlijk moet zijn als iemand zo trots is op z'n set...  :-X  Maar niet getreurd!! Het komt goed, wel ff verder lezen... hahaha...  ::)

Omdat het bijna bij elke scene het LFE niet goed uit de verf kwam zijn we Rudy gaan doorvragen over de instellingen. Daar kwam een hoop naar boven wat gewoon niet goed stond...  :blink:

In 1e instantie hebben we nog even gekeken naar de instelling achter op de sub. Onder andere de 20 Hz instelling hebben we gezet (ipv de 14 Hz), maar daarmee was "het probleem" nog niet weg. Verder doorgevraagd naar de instellingen in de Marantz voorversterker en toen zagen we instellingen die wel heel raar waren ....  :blink: -->

- alle kanalen op -12 dB
- fronts & center op exact dezelfde afstand
- fronts & center op large (snap ik ook wel weer)
- gain van de subwoofer veel te zacht tov de alle andere kanalen

Bleek dat een aantal instellingen door ADSY zo gezet waren (iig de levels).... Dat werd dus alles weer even met een meetlint en dB-meter nagaan. Gelukkig had Rudy een dB meter en we hadden ook nog een app op Jeroen z'n telefoon als "2nd opinion". Alle kanalen op hetzelfde niveau afgesteld en de sub (veel) harder gezet zodat deze level gematched was met de andere kanalen.

Nadat we dit goed hadden gezet, weer de scenes afgespeeld. Impact was veel beter, nu had je tenminste veel meer het gevoel dat er een vliegtuig in je kamer crashed, ook scenes van Tron, van Finding Nemo en een concert van Madonna klonk allemaal stuk beter met deze nieuwe instellingen. Verder hebben we ook nog gespeeld met de speakers allemaal op 80 Hz ipv full range en ook dat klonk voor films toch weer een stukje beter. Rudy zat weer te genieten! Helemaal goed. Wij blij hij blij iedereen blij.

Maar toch; over de Rythmik. Wij begrijpen nog niet zo goed waar de fuzz vandaan komt. Om eerlijk te zijn heb ik 's avonds dezelfde scenes thuis afgespeeld en dan merk dat het kwa output een 15 inch gesloten het toch niet haalt tov (in mijn geval) dual SVS PB1000. Ook gaf Jeroen aan dat zijn SVS PC12+ zonder meer een pak bruter klinkt met films dan deze Rythmik in deze opstelling.

Ik moet wel zeggen, dat we denken dat er nog wel winst valt te halen in de opstelling, want de sub staat ongeveer midden op de lange muur en niet in een hoek. Dus wellicht dat een hoek-opstelling nog wel wat beter zou kunnen uitpakken. Dat is in het huis van Rudy z'n ouders wel wat lastig.

Wat ik echt mooi vond is de center, of je deze nou full range zet of op 80 Hz laat crossen, dat ding klinkt waanzinnig natuurlijk. Echt een hele goed center!

Conclusie:
- Waanzinnige set om te zien
- Heel goed met elektronische muziek en goede (pop)opnames, minder met ruigere gitaar-muziek (zeker als de opname wat minder is).
- Plaatsing in stereo prachtig, in full range een lekkere punch in het geluid & het hoog was mooi helder.
- Strakke mooie sub, maar mist toch echt wat output in vergelijk met gepoorte SVS subs. Denk ook echt dat bv een SVS PB13-Ultra echt een stukje bruter zal zijn met LFE.
- Plaatsing van de sub zou beter kunnen en speelt wellicht hier ook parten.
- Super-goede center. Zonder meer.

Nogmaals Rudy super bedankt voor je uitnodiging!

GPO

morca

Leuk verslag die fronts klinken goed he en super laag.
Dat de sub minder impact geeft is logisch uit een gepoorte sub komt meer bruut geweld ' als dat je smaak is zal je het idd tammetjes vinden klinken .
Daarom heb ik beide systemen ene is voor muziek beter andere voor film.

Wel een mooie set . als je iets meer in de buurt woonde wilde ik wel een luisteren  :music: 

Vik

Leuk verslag om te lezen.  :coffee:

Ik ben het met je eens dat de opstelling niet echt optimaal is maar dat gaat gewoon niet in deze situatie. Fijn om te horen dat de set nu beter speelt als voorheen.

Wat voor bron hebben jullie voor film gebruikt als ik vragen mag? Hopelijk niet de Oppo gepasseerd?

RvD

Citaat van: GPO op maart 23, 2015, 11:01:25

O0

GPO

Graag gedaan en vond het super leuk en gezellig deze middag !

Jullie nog bedankt voor de hulp bij afstelling !!! Dag en nacht verschil !

Dan als reactie op de review inderdaad ik dacht echt WTF hoe kan dat film tegen valt met deze spullen... Ik heb ook ooit eens Audessey getest en dat zette ook alles op large en 40hz dus het was mij een raadsel. Nu klinkt het zoals het hoort en is er veel impact, de sub kan helaas niet in de hoek want zit in een huiskamer. Jullie zijn gepoorte sub fans en daar speelt voorkeur ook een grote rol ik houd van snel en strak en dan is voor mij persoonlijk gesloten beter. Wil je helemaal los gaan zoals jullie graag doen is gepoort the way to go maar dat kom ik graag later eens bij jullie ervaren.  ;)

Citaat van: vik op maart 23, 2015, 20:39:59
Leuk verslag om te lezen.  :coffee:

Ik ben het met je eens dat de opstelling niet echt optimaal is maar dat gaat gewoon niet in deze situatie. Fijn om te horen dat de set nu beter speelt als voorheen.

Wat voor bron hebben jullie voor film gebruikt als ik vragen mag? Hopelijk niet de Oppo gepasseerd?

GPO zijn originele cd's zijn via de Oppo gelopen en demo scenes ook via de Oppo met externe hd. Ook wat nummers via Spotify geluisterd.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

morca

Citaat van: RvD op maart 23, 2015, 21:01:27
Graag gedaan en vond het super leuk en gezellig deze middag !

Jullie nog bedankt voor de hulp bij afstelling !!! Dag en nacht verschil !

Dan als reactie op de review inderdaad ik dacht echt WTF hoe kan dat film tegen valt met deze spullen... Ik heb ook ooit eens Audessey getest en dat zette ook alles op large en 40hz dus het was mij een raadsel. Nu klinkt het zoals het hoort en is er veel impact, de sub kan helaas niet in de hoek want zit in een huiskamer. Jullie zijn gepoorte sub fans en daar speelt voorkeur ook een grote rol ik houd van snel en strak en dan is voor mij persoonlijk gesloten beter. Wil je helemaal los gaan zoals jullie graag doen is gepoort the way to go maar dat kom ik graag later eens bij jullie ervaren.  ;)

GPO zijn originele cd's zijn via de Oppo gelopen en demo scenes ook via de Oppo met externe hd. Ook wat nummers via Spotify geluisterd.
Alles is afhankelijk van plaatsing en afstelling.
Wel jammer dat het bij jouw zo slecht uitviel door ADSY,maar goed dat je nu visite had die kwamen luisteren.
Hoe heb je ADSY ingemeten,op de MLP? (jouw luisterplek) of middels een multipoint meting.

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

RvD

Zat vanavond een film te kijken en er viel me iets op er werd bijvoorbeeld een autodeur dicht gegooid dit klonk erg dunnetjes vanuit de center. Normaal gesproken klonk dit toch net echt maar afgelopen zondag hebben we één setting niet meer geprobeerd na afstellen namelijk de fronts en center terug op full range zetten dus dit gedaan en ja hoor terug een mooi vol geluid. Ik ken nog iemand met dezelfde fronts en center en vroeg naar zijn crossover dit moet full range ze zeggen niet voor niks een sub is in principe niet nodig bij de Vulkans. Dan zal het nu eindelijk wel kloppen met de settings.  :)

Vik

De center en fronts horen normaal gesproken op Full Range. Aurum heeft de Titan center gebouwd op het advies van CineMike om deze perfect te matchen met de Titan fronts of Vulkan R. De ruimte daarin tegen moet het wel toe laten natuurlijk want je creeërt al gauw een laag probleem met deze set.

Gebruik ten minste een paar orginele Blu ray of dvd's om te bepalen of de set qua smaak aan jouw wensen voldoet. Er is genoeg download troep op het net waarbij gebruik is gemaakt van een slecht rip process, en mensen kijken vaak enkel en alleen maar naar de grootte van een bestand. Dat zegt dus 0,0 over de kwaliteit en heb dit maar al te vaak meegemaakt. Vandaar het advies om een orginele schijf aan te houden als een soort ijkpunt. Wat heb je voor films liggen orgineel?

Op welke afstanden staan je fronts, center en sub nu afgesteld?

Normaal gesproken zet je de fronts, center gelijk qua afstanden om timing issues te voorkomen maar gaat bij jou niet op door de speaker plaatsing die wat ver uit elkaar is.

Houd in het menu AV 8801 stappen aan van 0,X en niet 0,XX. De sub settings op 120 LFE in het AV 8801 menu.

Is het calibreren met de DB meter en afstanden goed gegaan? Maar al te vaak meegemaakt dat mensen dit fout doen. Ik lees graag even terug hoe dit precies is gebeurd.

Citaat van: RvD op maart 24, 2015, 01:15:18
Zat vanavond een film te kijken en er viel me iets op er werd bijvoorbeeld een autodeur dicht gegooid dit klonk erg dunnetjes vanuit de center. Normaal gesproken klonk dit toch net echt maar afgelopen zondag hebben we één setting niet meer geprobeerd na afstellen namelijk de fronts en center terug op full range zetten dus dit gedaan en ja hoor terug een mooi vol geluid. Ik ken nog iemand met dezelfde fronts en center en vroeg naar zijn crossover dit moet full range ze zeggen niet voor niks een sub is in principe niet nodig bij de Vulkans. Dan zal het nu eindelijk wel kloppen met de settings.  :)

cobaltjeh

Interessant om te lezen, bij mijn set merk ik dat tijdens films de fronts en center het beste full range kunnen spelen.
De effecten worden dan beter.

Maar tijdens muziek ben ik beter af om de fronts te filteren rond de 80 tot 120, en de sub te laten meespelen. (Mijn fronts hebben maar een enkele 18 cm driver)
Vervelend om telkens te schakelen, eigenlijk zou je verschillende presets moeten hebben op de processor.

RvD

De huidige afstanden zijn:

FL 3.19m
FR 3.06m
C 2.97m
Sub 5.22m (deze setting is niet veranderd dit is wat ADSY ooit aangegeven heeft)
SL 1.05m
SR 1.05m

LFE staat op 120hz

De stappen staan zoals je ziet op 0,XX

Originele schijven heb ik wel bijvoorbeeld Oblivion daar zit toch wel een heftige scene in, die heb ik destijds ook bij Mike gehoord toen ik mijn AV8801CM ging ophalen.  ;)

Afstanden is met rolmeter gedaan vanaf sweetspot naar tweeter van speaker. Met DB meter hebben Gertjan en Jeroen gedaan dus als hij dit wilt aanvullen ?

RalphH

Als je nu alle speakers nagemeten en gecorrigeerd hebt, zou ik dit ook voor de sub doen en deze niet laten staan op de Audyssey waarde, anders krijg je sowieso timing-issues.
Aangezien de sub naast je rechter front staat, zou ik dus zeggen dat de afstand ook op een meter of 3 zou moeten staan, 2 meter verschil is dan wel erg veel.

In theorie zou dit nog een verbetering in je laag kunnen geven omdat de output dan in iedergeval zoveel mogelijk "in lijn" staat met de rest van je speakers.

Of full-range beter werkt dan met gebruik van crossover, hangt helemaal van de ruimte af. Als je main speakers staande golven creeeren, kan (ook bij "full range" speakers) het gebruik van de crossover zeker helpen.

Blijft een erg dikke set overigens ;D

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RvD

Citaat van: RalphH op maart 24, 2015, 12:27:11
Als je nu alle speakers nagemeten en gecorrigeerd hebt, zou ik dit ook voor de sub doen en deze niet laten staan op de Audyssey waarde, anders krijg je sowieso timing-issues.
Aangezien de sub naast je rechter front staat, zou ik dus zeggen dat de afstand ook op een meter of 3 zou moeten staan, 2 meter verschil is dan wel erg veel.

In theorie zou dit nog een verbetering in je laag kunnen geven omdat de output dan in iedergeval zoveel mogelijk "in lijn" staat met de rest van je speakers.

Of full-range beter werkt dan met gebruik van crossover, hangt helemaal van de ruimte af. Als je main speakers staande golven creeeren, kan (ook bij "full range" speakers) het gebruik van de crossover zeker helpen.

Blijft een erg dikke set overigens ;D

Thanks voor compliment !

Heb Vik zijn advies ook geprobeerd en alle speakers eens op 3.20m gezet voor de fronts en center geeft dit geen verschil tegenover de oude waarde. De sub op 3.20m geeft te weinig output, deze even nagemeten met de rolmeter vanuit d het midden van de sub gemeten naar de luisterplek is de afstand 4m. Hier nu op ingesteld en fronts en center op full range klinkt goed.

Voor muziek als ik met sub wil spelen in pure direct switch ik naar LFE+Main en 60hz large als crossover voor de fronts. Jammer dat je niet 2 presets kunt ingeven voor film en muziek bij de Marantz AV8801.

Vik

Bedank voor het posten Rudy.

Zet de FL, C FR op 3.1M . Bij 2 cijfers achter de komma  moet de processor nauwkeuriger gaan rekenen. Dat zijn niet de ideale settings om het maximale uit de upgrades te halen van de CM 8801. (kortste signaal wegen)

Zet ze achter op een meter. De kans is wel aanwezig dat je de center een stuk harder moet zetten in DB level vergeleken met de fronts.   

Citaat van: RvD op maart 24, 2015, 10:16:30
De huidige afstanden zijn:

FL 3.19m
FR 3.06m
C 2.97m
Sub 5.22m (deze setting is niet veranderd dit is wat ADSY ooit aangegeven heeft)
SL 1.05m
SR 1.05m

LFE staat op 120hz

De stappen staan zoals je ziet op 0,XX

Originele schijven heb ik wel bijvoorbeeld Oblivion daar zit toch wel een heftige scene in, die heb ik destijds ook bij Mike gehoord toen ik mijn AV8801CM ging ophalen.  ;)

Afstanden is met rolmeter gedaan vanaf sweetspot naar tweeter van speaker. Met DB meter hebben Gertjan en Jeroen gedaan dus als hij dit wilt aanvullen ?

Maro

Waar ik me over verbaas is dat je deze set al een behoorlijke tijd hebt staan. Weloverwogen dure modificatie erop gezet maar niet door hebben dat het allemaal verkeerd staat afgeregeld.  :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RvD

Citaat van: vik op maart 24, 2015, 16:07:35
Bedank voor het posten Rudy.

Zet de FL, C FR op 3.1M . Bij 2 cijfers achter de komma  moet de processor nauwkeuriger gaan rekenen. Dat zijn niet de ideale settings om het maximale uit de upgrades te halen van de CM 8801. (kortste signaal wegen)

Zet ze achter op een meter. De kans is wel aanwezig dat je de center een stuk harder moet zetten in DB level vergeleken met de fronts.

Ok alles staat op 3.1M nu ook alles eens nagemeten met db meter en ik kom toch uit -10db voor de fronts en center en -8db voor de surrounds. De sub staat nog 0db en is eigenlijk nog te weinig. Voor de gein nog eens zonder sub getest en dit klinkt eigenlijk het beste hier in de kamer. Dus de -12DB van ADSY is toch nog niet zo vreemd.

De sub gaat er dus weer uit en voeg er geen meer toe, kan hem toch niet goed plaatsen en zonder is ook niet verkeerd.

Citaat van: Maro op maart 24, 2015, 16:14:38
Waar ik me over verbaas is dat je deze set al een behoorlijke tijd hebt staan. Weloverwogen dure modificatie erop gezet maar niet door hebben dat het allemaal verkeerd staat afgeregeld.  :-X

Het was achteraf gezien nog niet zo verkeerd een sub haalt de set omlaag blijkbaar wegens plaatsing en de nieuwe set kwam pas trouwens na alle modificaties. Kan natuurlijk nog altijd ADSY Pro nemen daar kan nog geen stereo set tegen op ow wacht die mening is veranderd geloof ik. :-X

Maro

Weet niet wat je bedoeld maar ik heb nooit stereo met ADSY gedraaid. Niet mijn ding. Goed ADSY inregelen is ook een kunst maar dan heb je wel resultaat. Suc6
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -