Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Beide zijn goed te calibreren.
Zelf zou ik gaan voor de Panasonic PV60.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

speedmetal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 29, 2007, 18:16:47
Beide zijn goed te calibreren.
Zelf zou ik gaan voor de Panasonic PV60.

ja heb ik ook over zitten twijfelen maar sinds het "purple snake" verhaal ben ik toch een beetje hiuiverig geworden voor dit scherm.
Heb je dit zelf al ervaren bij de panasonic? die rare paarse strepen?

J.A.F._Doorhof

Mijn ouders hebben het toestel en ik kijk er regelmatig naar en het bevalt me op zich prima.
Maar goed ik ben daar 2x per week :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

speedmetal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 29, 2007, 21:32:42
Mijn ouders hebben het toestel en ik kijk er regelmatig naar en het bevalt me op zich prima.
Maar goed ik ben daar 2x per week :D

mmmm ik proef een beetje een ontwijkend antwoord, maar goed misschien wil je er niets over los laten.

J.A.F._Doorhof

Je mag proefen wat je wilt maar het is geen ontwijkend antwoord.
ELKE display heeft voor en nadelen, ik vind nog steeds de panasonic plasma's voor het geld de beste koop.
Custom installer

speedmetal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 30, 2007, 10:07:12
Je mag proefen wat je wilt maar het is geen ontwijkend antwoord.
ELKE display heeft voor en nadelen, ik vind nog steeds de panasonic plasma's voor het geld de beste koop.

Panasonic is ook altijd mijn grote favoriet geweest. Heb nu ook een panasonic crt en die is mijn altijd perfect bevallen dus ik zal je advies zeer zeker niet in de wind slaan. : ;)

-Freek-

Ik zoek voor mijn 2 oudere familie-leden een LCD-tv. Plasma vinden ze te groot. Budget: tussen 1000 en 1500 euro. Grootte: ongeveer 32 inch. Tweedehands kopen is geen probleem. Wat zou een goede keus zijn?

JCL

Je kunt eens kijken in het topic onder aankoop adviesen, daar is al een en ander te vinden.

Ik zou gewoon kijken naar Sony, Samsung of Toshiba.

-Freek-

Citaat van: JCL op januari 31, 2007, 18:55:10
Je kunt eens kijken in het topic onder aankoop adviesen, daar is al een en ander te vinden.

Ik zou gewoon kijken naar Sony, Samsung of Toshiba.
Ja, ik heb het daar nu ook gevraagd. Is Philips eigenlijk af te raden?

JCL

Na MIJN mening wel. Alles wat ik er van gezien heb was slecht en vooral duur.

J.A.F._Doorhof

Tja en daar verschillen we dus van mening.
Op LCD gebied vind ik Philips één van de beste performers maar wel na de calibratie uit de doos ziet het er niet echt top uit.
Custom installer

JCL

De kleuren van Philips vind ik persoonlijk niet mooi. De modellen die ik heb gezien hadden ook veel last van artifects maar of dat 100% terug te voeren valt op het scherm... Dat is altijd een discussie. Als ik jou goed begrijp is daar dus weinig mis mee.

reMC

Citaat van: JCL op februari  1, 2007, 10:24:41
De kleuren van Philips vind ik persoonlijk niet mooi. De modellen die ik heb gezien hadden ook veel last van artifects maar of dat 100% terug te voeren valt op het scherm... Dat is altijd een discussie. Als ik jou goed begrijp is daar dus weinig mis mee.

NA calibratie ;)

Niels63

Hallo Frank,

Dank voor deze en andere informatie.

Heb een vraagje n.a.v. mijn aanschaf van een Philips pixelplus TV en vraag me af of calibratie de oplossing is (of wordt).

(misschien had dit op een ander board gepost moeten worden, maar dat werd me niet zo snel duidelijk, daarom hier - hopelijk geen probleem.)

Heb wel eens gehoord dat Philips TV's last kunnen hebben van kleurvlekken in het beeld.
(mede bij hoge waarde van het contrast, slecht gedemagnetiseerde beeldbuis en/of nabijheid van metalen of gemagnetiseerde voorwerpen en dergelijke).

Onze nieuwe TV (een Philips 29pt9521, 72cm RealFlat 4:3 PixelPlus) lijkt hier last van te
hebben. Verder een perfect toestel - ben zeer enthousiast over de scherpte van het beeld, eerder door kopers gerapporteerde artefacten lijken bij deze generatie niet meer zo sterk aanwezig.

Het toestel heb ik nu 14 dagen thuis, ca. 100 bedrijfsuren.
Het toestel lijkt een donkerder vlek (ca. 30 cm hoog en 15 cm breed) te hebben, iets links van het midden. Valt alleen op in egale vlakken en lichte achtergronden; voorbeeld is voetbal-veld.
Heel soms uit zich dat ook in kleur-verschillen (niet constant en niet altijd op dezelfde
plek in de vlek).
De donkere vlek lijkt dus permanent, maar de effecten zijn soms opvallender en soms minder opvallend. Dit lijkt soms gekoppeld aan: langer aanstaan, switchen tussen PixelPlus en 100Hz, aanpassing van de beeld-instellingen.

Is hier iets aan te doen door afstelling van het apparaat?

Gezien de beschreven kwaliteit van jullie calibraties zat ik daar toch al over te denken, maar dit punt is nu wel het belangrijkst.

Misschien hebben anderen hier ook ervaring mee?
(volgens 2 andere kopers van dit toestel op Kieskeurig.nl hadden zij hier ook een probleem en zou de fabrikant dit 'binnen de normen' vinden.)

Graag reactie(s)!

Hartelijke groeten,
Niels van der Stappen
Nijmegen

jankees

Beste dames en heren,

Het moet er toch maar eens van komen; Ik ga een flatscreentelevisie kopen. En daarbij heb ik jullie advies hard nodig.

Plasma of LCD?
Ik ben op zoek naar een 50 inch scherm. Ik lees al dat Frank Panasonic aanprijst. Moet ik verder nog ergens op letten (behalve of het beeld me bevalt)? Mijn idee is dat plasma warmer overkomt dan LCD en ook dat de zwartwaarde van plasma beter is. Klopt dat of maakt het niet uit of ik voor plasma of LCD kies? (behalve het stroomverbruik). Ik tref goed betaalbare schermen van LG aan. Heeft iemand hiermee ervaring?

Aansluitingen DVI/HDMI?
Over het algemeen vind ik het beeld van LCD/Plasma niet om aan te zien. Ik neem aan dat dit komt doordat de meeste mensen/bedrijven de schermen door middel van scart of zelfs door middel van composite aansluiten. Ik ga er vanuit dat aansluiting (van de decoder en de DVDspeler) via DVI of HDMI over het algemeen (qua scaling) een goed beeld oplevert. Of zit ik daar naast?

Digitenne
Ik heb nog even digitenne (totdat mijn nieuwe huis wordt opgeleverd). Volgens mij is de bandbreedte van Digitenne eigenlijk te klein voor een scherm groter dan 28 inch. Klopt dat?
Op de decoder zit alleen een composite en een scart aansluiting. Kent iemand nog een decoder voor Digitenne met een betere uitgang?

Ik hoop er zo een beetje uit te komen. Ik zou wel enorm balen als ik het hele zooitje in huis heb gehaald en het beeld staat me niet aan. Alvast bedankt voor jullie advies!

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees

JCL

Onder aankop adviesen staat een sticky topic waar je een en ander kunt vinden over LCD vs plasma. In een notendop, plasma's branden nog steeds in. LCD's hebben nog steeds mindere zwartwaardes. LCD geeft vellere kleuren (daar moet je van houden) en kwa prijs is plasma bij 50" weer goedkoper. Ook kun je bij de 50" modellen een fatsoenlijke HD resolutie krijgen.

DA BoSS

hoi frank,

Als ik je goed begrijp heeft Philips nog steeds je voorkeur bij lcd tv's, en pioneer/panasonic bij plasma's?

Zie jij nog veel verschillen tussen verschillende types van die merken, of vind je ze gewoon over het algemeen de beste keus?
En vind jij de verschillen in kwaliteit de laatste tijd kleiner geworden?

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

Verschillen zijn er zeer zeker.
Ik blijf LCD bv vaak veel te hard vinden, en plasma komt tegenwoordig een HEEL eind, vooral de PV60/600 van Panasonic en de nieuwe Pioneers.
Custom installer

DA BoSS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  9, 2007, 18:56:53
Verschillen zijn er zeer zeker.
Ik blijf LCD bv vaak veel te hard vinden, en plasma komt tegenwoordig een HEEL eind, vooral de PV60/600 van Panasonic en de nieuwe Pioneers.

Heb vandaag zo'n PV60 gezien, vond hem erg prettig om naar te kijken 8)
Vind jij die PV60 nou echt stukken beter dan bv een PA60 of een PA45 oid?

En verwacht jij veel van de komende generatie/release van Panasonic ea?
(komen geloof ik over een maand al op de markt?)

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

Ik ben slecht in types sorry :(
Ik heb eigenlijk maar weinig Panasonics gezien die me tegenvielen (voornamelijk de oudere series, de nieuwe eigenlijk geen).
Custom installer

Kaljo

Is CRT (TV) momenteel nog steeds heer en meester? Ik weet het niet meer. ???

Twijfels:

CRT
- Samsung WS-32Z419T HD prepared
- Philips 32PW9551 HD prepared

Plasma
- Panasonic TH 37PV45/60 model2007 (de 45 en 60 zijn sinds 2007 hetzelfde, alleen de 60 is duurder))

Wat mist plasma eventueel  t.o.v. CRT of andersom.

Wie kan mij adviseren, Frank?

Kaljo

Ok wat simpeler dan,

CRT of plasma TV?
En waarom

???

J.A.F._Doorhof

CRT is nog steeds zonder twijfel het beste maar is kleiner dan een plasma.

Op dit moment zeg ik nog steeds:
De plasma van Panasonic zijn beste koop prijs/prestatie.
Custom installer

brimbrammer

willem focus

Hallo,

Reeds enige maanden volg ik dit forum, en reeds diverse malen ben ik "geswitched"van voornemen om een lcd danwel plasma scherm aan te schaffen. Gezien de aanhoudende problemen met inbranden neig ik nu meer naar full HD lcd. 

Nu heeft Philips  een type 37PF9731D/10 dat ik ook overweeg, met een resolutie van 1920X1080p, die schijnbaar dan toch weer niet echt full hd is, omdat ie alleen 1080i schijnt aan te kunnen! Kwam hier in juni/juli een echte 1080p voor in de plaats ?

Ook heb ik vernomen dat er inmiddels toestellen zijn waarbij een HD decoder ingebouwd is in het toestel zelf!
Is dit inderdaad zo? Wie weet hier meer van?

Dit najaar wil ik toch echt een beetje "bredere kijk"op tv hebben, dus ieder advies is welkom.

Alvast bedankt,

Groeten....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS