Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Er komt een nieuwe techniek aan genaamd SED en er zullen RPTV's met SxRD's komen.
Dus binnen nu en 2 jaar moet er wel een betere optie komen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MichielO

En als je niet kan wachten, dan kan je gewoon voor plasma gaan. Dat is beter dan LCD. En de meeste bekende kritieken op plasma's spelen niet of nauwelijks meer, in ieder geval bij LG en Panasonic.
En of SED ooit echt van de grond komt, moet ik nog zien...  ;)

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 11, 2006, 21:35:27
Er komt een nieuwe techniek aan genaamd SED en er zullen RPTV's met SxRD's komen.

Het is nog maar de vraag of Canon en Toshiba het uiteindelijk zullen doorzetten. Motorola is ook van de radar verdwenen. Na een publiciteitsoffensief vorig jaar en de aankondiging van een demo op de SID conferentie, waar er uiteindelijk geen demonstratie was, is er niks van meer van Mot vernomen.

jOzh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 11, 2006, 21:35:27

Frank, heb jij een van de nieuwe Sony's SxRD al eens gezien en zoja, wat vond je d'r van?
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

J.A.F._Doorhof

Ik ken SxRD alleen van de beursvloer en van de Qualia en VW100 en daar ben ik ZEER van onder de indruk.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

philflow

Frank, wat vind je van de Sony KV-32FQ86?
Ik kan hem voor 499 kopen.

Aan te bevelen?

gr. Phil

J.A.F._Doorhof

Sony maakt leuke CRT's maar zijn vaak qua convergentie niet al te best.
Custom installer

donaldk

Hoi Philflow, waar is deze te koop voor die prijs, want de FQ86 leek zo'n beetje op te zijn, na de laatste opruimronde van een half jaar terug? Is echt een mooi ding met een mooie fine pitch beeldbuis. Voor dat geld een echte aanrader! Ziet er ook nog eens mooier uit dan een all-silver model als de cs serie of de fq80.

philflow

Citaat van: donaldk op april 11, 2006, 17:03:05
Hoi Philflow, waar is deze te koop voor die prijs, want de FQ86 leek zo'n beetje op te zijn, na de laatste opruimronde van een half jaar terug? Is echt een mooi ding met een mooie fine pitch beeldbuis. Voor dat geld een echte aanrader! Ziet er ook nog eens mooier uit dan een all-silver model als de cs serie of de fq80.

hey Donald, 450 euro bij http://www.goedkopen.nl/index2.php?cat=5&product_id=545&cmd=product !

Ik blijf er mooi vanaf. Zowel op kieskeurig.nl als op avforums.com zeggen ze met meerderheid dat er allerlei problemen mee zijn.
Met name het weergeven van bewegende beelden geeft veel problemen. Laat ik hem nou net voornamelijk voor voetbal willen gebruiken.

Laat me even weten svp als ik er naast zit met deze info. voor 450 is wel een erg goede deal.

donaldk

Ik kijk dagelijks op een iets nieuwer model, maar uit een goedkopere serie, de cs serie, die heeft dus niet al die digitale motion enhancement opties ('advanced 100hz digital motion'), daar kan de CS71 dus ook geen problemen mee hebben.

Met (snel) bewegend beeld heb ik de FQ86 32" helaas nooit goed kunnen bekijken, dus het is best mogelijk dat daar wat problemen mee zijn. Iemand had hier vorig jaar de (ruim) twee honderd euro duurdere broer, de XL-90 gekocht en dat zou zelfs direct uit de doos weer een erg mooi scherm zijn.

Bij de CS71 is de schaling echter weer wat minder, bij het opblazen van 16:9 letterbox uitzendingen, zie ik door de lagere resolutie de zwarte retrace-lines lopen, de (oorspronkelijk) duurdere modellen, zoals de FQ86 vullen die ontbrekende informatie netjes op, maar misschien levert dat bij snelle pans en zooms problemen op.

De CS serie heeft een vrij simpele aspectratio conversie, dus dat werkt niet altijd zo super mooi. Gewoon opblazen werkt gewoon goed, behalve dan de vrij ruime overscan bij de zoomfunctie (16:9 naar 16:9), maar van de smart modus word ik misselijk, doordat horizontaal over het beeld bewegende figuren worden opgeblazen, daarna weer een normale omvang krijgen en daarna weer worden opgeblazen en weer in omvang afnemen. Ik kan dus niet goed tegen die inflatie/deflatie cyclus en het golvende effect, anderen hebben daar weer totaal geen last van, maar ik zit dan nog liever naar breedbekkikkers te kijken in de wide-mode. Als ik perse het hele beeld moet zien, ander kies ik de 14:9 mode.

De FQ80 waar je eerst naar vroeg is van 2002, de FQ*86 van 2003, dus of die nou beter zou zijn dan de 86 vraag ik me af.

Opvallend die webleverancier waar jij naar verwijst zegt het toestel te installeren en op de juiste plaats te zetten 'dus ook trap op/af', dat (laatste) zie je dus niet vaak meer.

Staaled

Hi Frank.
Wat denk jij van de nieuwe Philips 9551 HD prepared?
Heb je deze reeds gezien?
Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J.A.F._Doorhof

De nieuwe Philips toestellen zijn op zich geod voor wat ze kosten.
Custom installer

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 12, 2006, 22:31:05
De nieuwe Philips toestellen zijn op zich geod voor wat ze kosten.

Bedoel je de Cineos lijn met HDMI input? Dus echt de allernieuwste 2006 modellen?

J.A.F._Doorhof

Custom installer

donaldk

Wat mij opviel is dat Philips na jaren weer terug is bij de invar shadowmask beeldbuizen, terwijl de duurdere types al jaren een trinitron-type buis gebruikten.

Nou is dus de vraag, een paar jaar oud (Philips) type ontworpen voor een duidelijk hogere winkelprijs, of een voor de huidige prijs ontwikkeld nieuw model, met ook niet altijd de meest actuele technologie (invarmask, pixel plus - niet HD -, zonder natural motion, wel HDMI).

Ik zag vandaag bijvoorbeeld dat een winkel ook nog de JVC D.I.S.T. HV-32P40B 1125i/1080i in de verkoop heeft en zo zijn er nog wat andere higher-end toestellen in de opruiming bij diverse aanbieders.

Het prijsverschil tussen de nieuwe en de 'voorganger modellen' is immers beperkt.

Het is wel even puzzelen, want er zijn ook medium-end modellen, zoals de Sony CS serie en wat Philips (8609), JVC, Panasonic, Samsung, in de aanbieding die soms net zo duur zijn als de oorspronkelijk wat duurdere modellen). Nu adverteert de Mediamarkt weer met een Daewoo DTA-3291 E voor 399,-, maar een Sony is soms maar weinig duurder.

J.A.F._Doorhof

JVC dist zou ik links laten liggen.
Net als Daewoo.
Custom installer

donaldk

Die dist had wel goeie reviews als dvd/hd scherm, maar voor gewoon tv was hij inderdaad minder geschikt, volgens dezelfde reviews. Inderdaad voor 50 euro meer dan zo'n Daewoo heb je een Sony.

Vuilnisbak

Pffffffffff.

Ik kom er echt niet uit.

Simpel gezegd: ik wil een gewone goede breedbeeld televisie kopen (een crt dus). Ik ben bereid daar best wat voor uit te geven. Wat is dan de absolute top 3 op dit moment?

Ik weet't: een beetje summier, maar ik word helemaal warrig van de vele merken en types. Kan iemand mij een mooi toestel aanbevelen dat gewoon goed is? Bedankt!

donaldk

Wat is best wat? 1000+ euro? 32 of 36 inch bruto beelddiagonaal?

Hoe oud mag het model zijn? Als het een actueel model moet zijn, dan is de keuze al veel minder. Sony heeft geen nieuwe modellen meer, Philips dus de hier genoemde Cineos lijn met een 28", 32", en 29" 4:3. Panasonic PX series (lees hier over de 32 px30) met progressive via analoge component ingang schijnt ook goed te zijn. Verder zijn er nog wat 2002-2004/5 modellen op de markt van de bekende merken (Sony, Philips, Panasonic), die ook goed tot zeer goed zijn. En dan zijn er nog de (dure) Duitse merken Loewe en Metz. Liefhebbers hiervan kunnen vast ook nog wel wat modellen aanraden. Een lokale zaak hier had ook nog twee showroommodellen van Loewe in de aanbieding (een wat rondere en een wat plattere buis), vanwege een verbouwingsuitverkoop, niet het goedkoopste wat ik ooit heb gezien voor Loewe, dacht iets van 750 Euro. Metz heeft zelfs nog op IFA afgelopen augustus nieuwe (HD-ready) crt's op de markt gezet, maar wat kost die 32" thin crt nou eigenlijk retail, er zijn maar weinig dealers van (zelfde importeur als Denon)?

Misschien een goed idee om een topic op te zetten met de beste (en eventueel ook de afraders) consumenten crt's van 2002-2006. Want ik begrijp Vuilnisbaks' verwarring, toen hier vorig jaar een crt vervangen moest worden, hebben we uiteindelijk ook gewoon maar een redelijke Sony voor een redelijke prijs gekocht, waarvan een keten een partij in de aanbieding had, in plaats van te wachten tot een betere in de aanbieding zou komen en maandenlang alle advertenties en internet af te speuren (krijg je toch alleen maar hoofdpijn van;-)). En nou lees ik ook weer dat er problemen zijn met een van de modellen die we anders hadden gekocht, de Sony KV-32FQ86 (was vlak nadat we dus het huidige toestel hadden gekocht in de aanbieding voor 100,- euro meer), terwijl die altijd goed uit de tests/reviews kwam.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Vuilnisbak

Citaat van: donaldk op april 14, 2006, 01:42:15
Wat is best wat? 1000+ euro? 32 of 36 inch bruto beelddiagonaal?

Hoe oud mag het model zijn? Als het een actueel model moet zijn, dan is de keuze al veel minder. Sony heeft geen nieuwe modellen meer, Philips dus de hier genoemde Cineos lijn met een 28", 32", en 29" 4:3. Panasonic PX series (lees hier over de 32 px30) met progressive via analoge component ingang schijnt ook goed te zijn. Verder zijn er nog wat 2002-2004/5 modellen op de markt van de bekende merken (Sony, Philips, Panasonic), die ook goed tot zeer goed zijn. En dan zijn er nog de (dure) Duitse merken Loewe en Metz. Liefhebbers hiervan kunnen vast ook nog wel wat modellen aanraden. Een lokale zaak hier had ook nog twee showroommodellen van Loewe in de aanbieding (een wat rondere en een wat plattere buis), vanwege een verbouwingsuitverkoop, niet het goedkoopste wat ik ooit heb gezien voor Loewe, dacht iets van 750 Euro. Metz heeft zelfs nog op IFA afgelopen augustus nieuwe (HD-ready) crt's op de markt gezet, maar wat kost die 32" thin crt nou eigenlijk retail, er zijn maar weinig dealers van (zelfde importeur als Denon)?

Misschien een goed idee om een topic op te zetten met de beste (en eventueel ook de afraders) consumenten crt's van 2002-2006. Want ik begrijp Vuilnisbaks' verwarring, toen hier vorig jaar een crt vervangen moest worden, hebben we uiteindelijk ook gewoon maar een redelijke Sony voor een redelijke prijs gekocht, waarvan een keten een partij in de aanbieding had, in plaats van te wachten tot een betere in de aanbieding zou komen en maandenlang alle advertenties en internet af te speuren (krijg je toch alleen maar hoofdpijn van;-)). En nou lees ik ook weer dat er problemen zijn met een van de modellen die we anders hadden gekocht, de Sony KV-32FQ86 (was vlak nadat we dus het huidige toestel hadden gekocht in de aanbieding voor 100,- euro meer), terwijl die altijd goed uit de tests/reviews kwam.
Thanx. Duidelijk verhaal. Ik zat inderdaad ook te denken aan de 32PX30....een grote dus. En het mag best wat kosten: > 1000 euro, als het dat waard is tenminste....

Vuilnisbak

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 14, 2006, 09:03:24
Top 3:
Loewe
Philips/panasonic
Sony
Heb je hierbij ook de geprefereerde types per merk?

J.A.F._Doorhof

Loewe is gewoon top voor alle modellen.
Philips de units met movieplus/PP2
En van Panasonic heb ik weinig voorkeur, de Acuity is op zich erg mooi maar ook het type daar net voor.
Bij Sony de laatste generatie, die daarvoor hebben behoorlijke problemen met convergentie.
Custom installer

Dirkie

eddie

Forget about metz ;D....Loewe is the best !