Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

donaldk

Over Metz gesproken, Frank is je mening over die T+A 920 nog veranderd?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=620.msg167600#msg167600

Want Hifi Choice geeft hem met moeite twee sterren.

http://66.249.93.104/search?q=cache:rceO3Q8R8DkJ:www.hifichoice.co.uk/review_print.asp%3FID%3D2444+t%2Ba+920&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=7

www.hifichoice.co.uk
Date Printed: 06 February 2006

T+A 920 32inch TV

T+A has an awesome reputation in top-end hi-fi and has now set its sights on televisions

T+A's reputation preceded this set. Known to us as purveyors of mouth-watering hi-fi and AV gadgetry, we were excited to receive our first taste of T+A CRT tellies. The buzz subsided when we hauled the set out of its box: the 920's bulk and plasticky appearance make it look like the kind of TV people in the 1980s thought we'd have in the year 2000. Still, the groovy green LED display goes quite a long way towards making up for overall aesthetic deficiencies.

Our enthusiasm got its biggest battering trying to set the thing up. T+A seems to have gone out of its way to make installing the TV difficult for anyone without a doctorate in electronics. The remote, for a start, is a thing of evil. Crammed with unrecognisably labelled buttons, some of which require programming in order to fulfil simple functions like changing the aspect ratio, this unit is as complicated as it is ugly. In addition, the manual is on the dour side and the user interface is about as un-intuitive as it is possible to be.

After such a nerve-wracking set up, you expect to be rewarded with performance that is little short of miraculous. Sadly, this isn't the case. The first and most glaringly obvious flaw is that the geometry is warped. The image, fine for two thirds of the screen, is conspicuously bowed on both sides at its top. Not a good start. In its defence, the sample we received looked as if it had been round the block a couple of times already, so we'll hang fire on this point for the time being, but a set of this price really shouldn't have this kind of flaw.

The picture itself, while adequate, also does a massive disservice to its price tag. Despite boasting a progressive scan function, the scope for fine tweaking is limited and normally bright'n'breezy films, like Speed, err slightly on the side of darkness. Motion is also a bit jerky and the 920 does this kinetic flick little justice. Sound is also pretty pedestrian: it is precise and well mapped, but not massively involving in any of the (limited) settings.

The 920 does come with its own backlighting, housed on the rear casing in a neat, frosted fitting. It's controlled by the remote and creates a pleasant, warm but unobtrusive halo around the T+A. This is more than just fluff, as it helps allieviate eye-strain when watching in black-out film conditions. Naff, but dead classy at the same time. Not, however, enough to rescue the T+A, which is an average set for an unrealistic price.

FEATURES

32inch Nicam television, 16:9 aspect ratio, 100 Hz

Edit: Zo te zien maken/verkopen ze geen schermen meer, nog slechts audioapparatuur waarbij de afstandsbediening met Metz toestellen is gekoppeld.

http://www.taelektroakustik.de/deu/ta2/zubehoer/mt_interface.htm

J.A.F._Doorhof

metz is goed maar prijstechnisch wel iets aan de hoge kant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Dirkie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 15, 2006, 08:19:58
metz is goed maar prijstechnisch wel iets aan de hoge kant.

Een mets spectral 84 kost 3000 euro, welke loewe (model) of andere tv plaats jij hier tegenover ? 80 cm zichtbaar. De kleinere spectral heeft 68 cm zichtbaar en kost 2000 euro. Als klassieke tv, zijn ze vrij duur... maar zoek maar eens een flat-beeld met dezelfde kwaliteiten voor deze prijs ?  ;D

J.A.F._Doorhof

Ik kom ze allemaal tegen bij de calibraties, en nogmaals metz is goed maar erg duur.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vuilnisbak

Nou, als reactie op een van mijn vorige posts aangaande de aanschaf van een crt-breedbeeld televisie: het wordt de Loewe 3781. Heb ik nog de volgende vragen:
1. Wat kost een calibratie nou eigenlijk en in hoeverre heeft dit nut bij deze televisie in het bijzonder?
2. Waar is deze televisie online of offline eigenlijk (nog) te koop (omgeving eindhoven)?
3. Wat is een goede prijs voor deze tv?

bedankt!

J.A.F._Doorhof

145,00 voor de calibratie aan huis, 80,00 in Emmeloord

Goede prijzen kan ik je niets over zeggen, we verkopen geen TV's sorry.
Custom installer

donaldk

http://www.geizkragen.de/preisvergleich/tv-und-dvd/fernseher/loewe/loewe-aventos-3781-zw/223418.html
http://www.geizkragen.de/preisvergleich/preisentwicklung/loewe-aventos-3781-zw/223418.html

Zoals je ziet is de prijs omhoog gegaan nu alleen online tent hem daar nog levert (uit het overzicht).

Alleen de Deutsche Ciao versie heeft nog meer dan een lege pagina over dit toestel, met dezelfde leverancier als op geizkragen.
http://www.ciao.de/Loewe_Aventos_3781_ZW__2034068

In Engeland vermelden ze alleen nog de duurdere 3981 http://audiovisual.kelkoo.co.uk/b/a/sbs/127401/6154631.html

Op kieskeurig zijn er een paar mensen die hem vorige maand nog hebben gekocht, dus er moeten er nog een paar zijn. http://www.kieskeurig.nl/review/93C089C578C14558C1256E93003CAC25.htm

Is het eigenlijk een 2003 model, of is deze al van 2002?

donaldk

http://cgi.ebay.de/LOEWE-ACONDA-93102-HOCHGLANZ-SCHWARZ-NEU-OVP_W0QQitemZ9715253302QQcategoryZ85402QQtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Alle kleuren voor een leuke prijs 1149,- en 1099,- nieuw met 3 jaar garantie.

Hebben deze nou ook de reflectie problemen die de Amerikaanse Thomson's (38" en 40"), doordat het om extreem ronde buizen ging?

JCL

ff vraagje tussendoor. Ik zoek een LCD 32" voor tussen de 1.000 en 1.250 euro. HD is belangrijk, heb een groot aantal HD titels en dat worden er met de week 1 a 2 meer. Welke zijn een beetje betaalbar en goed?

J.A.F._Doorhof

Even onder aankoop vragen en adviesen vragen aub.
Custom installer

Tapeshirt

Citaat van: eddie op april 15, 2006, 00:25:42
Forget about metz ;D....Loewe is the best !

Behalve dan de Aconda die ik heb. 2 maanden geleden de hoogspanningsvoeding vervangen, twee weken terug, flaren naar rood en blauw, reparatie: nieuwe beeldbuis die niet meer leverbaar is, wel een vervangende voor ca E700,- waarvan de kwaliteit zeer veel minder is. conclusie: na zes jaar einde verhaal. Overigens nog geen voorstel van Loewe gevraagd over hoe dit op te lossen.
Als reaktie op bovenstaande opmerking: Qua beeldkwaliteit ja, verder weet ik het zo net nog niet.

ik denk nu na over een Toshiba 32 WL 66 Z, maar heb op het forum nog niet echt iets kunnen vinden.

gr

Berend

ToTo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 29, 2002, 16:56:52
Aha,

Op dit moment zou ik adviseren richting de Pixelplus van Philips, en Loewe.

En op projectie TV's richting Toshiba.

Projectoren : De Epson TW100 LCD, of de Sharp XV9000 (DLP) en natuurlijk CRT  ;D.

MvrGr.
Frank

Kun je dit lijstje nog eens maken maar dan met de toestellen van nu?

J.A.F._Doorhof

TV's:
Philips PP voor CRT
Loewe voor CRT

Plasma's:
Panasonic of Pioneer

LCD's:
Philips (verder nog geen betere gezien)

Projectoren:
<1000,00 TW20
1000,00-2000,00 TW600 pana900
2000,00-3000,00 H79 BenQ7700
Boven 3000,00 Sony VW100HT (Ruby)

MvrGr.
Frank
Custom installer

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 19, 2006, 17:49:22
TV's:
Loewe voor CRT

MvrGr.
Frank

CRT TV productie volledig stop gezet, dus alleen nog oude modellen:-(. Koop er gelijk maar een voeding bij, want die schijnen om het jaar kapot te gaan.

JCL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 19, 2006, 17:49:22
TV's:
Philips PP voor CRT
Loewe voor CRT

Plasma's:
Panasonic of Pioneer

LCD's:
Philips (verder nog geen betere gezien)

Projectoren:
<1000,00 TW20
1000,00-2000,00 TW600 pana900
2000,00-3000,00 H79 BenQ7700
Boven 3000,00 Sony VW100HT (Ruby)

MvrGr.
Frank

Frank,

Wat vind je zo goed aan die Phillips LCD's? Heb de 32PF9830 gezien en om nou te zeggen dat die er goed uitzag :-\ Beeld zat vol artifects en de kleuren waren erg slecht. Hij haalde het mijns inzien niet bij de Samsung en Sony modellen die ernaast stonden (zelfde bron, zeflde aansluiting).

J.A.F._Doorhof

Ik zie ze alleen gecalibreerd :D
De NIEUWERE Philips units zijn echt zeer goed.
Ik heb al verschillende Sony Bravia's gecalibreerd en die dingen zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven de primaries wijken ENORM af, de hele axis ligt er geskewed bij dat resulteerd in zeer schreeuwend rood, wat gelig groen en blauw dat naar cyaan neigt, en Cyaan dat naar wit toe trekt.

Samsung units zijn zonder meer leuk maar kunnen niet meekomen met de nieuwe generatie Philips.
Custom installer

AxeldeM.

Hallo, ik ben net aangemeld op dit forum en ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar wat advies. Ik heb hier bij mij beneden (bij mijn ouders beneden :P) een leuke installatie staan die ik van ze mag gebruiken om dvd's te kijken. Alleen ik wil ook wel eens voor mijzelf gaan beginnen. Dus ik wil eens een TV gaan kopen voor mijn kamer.

Ik heb een niet al te groot budget op het moment (€450) dus ik denk dat ik gewoon voor een TV/2ehandsTV moet gaan. Voor een projector is dat bij lange na niet genoeg, en voor een LCD ook niet echt. Dus ik vroeg me af wat ik het beste kan doen. Ik wil een degelijke TV die toch wel een goed beeld geeft, en misschien na calibratie nog een wat beter beeld geeft en daarbij ook niet al teveel problemen opleverd. Omdat ik mijn kamer niet de gehele dag donker kan houden (kamer op het zuiden) is een vlakke beeldbuis toch wel gewenst. 70cm+ is toch wel gewenst.

Ik weet niet of zoiets binnen dat budget te vinden is, maar ik zou graag wat advies erover willen krijgen.
Mijn DVD collectie
Yamaha RX-V530RDS  --  DVD-S530

J.A.F._Doorhof

Custom installer

AxeldeM.

Mijn DVD collectie
Yamaha RX-V530RDS  --  DVD-S530

Liebaart

Zou het mogelijk zijn een topic te starten met als onderwerp "Waarop letten bij het aankopen van een LCD TV"?  Dit zou handig zijn omdat ondertussen die dingen de markt sterk aan het veroveren zijn en er veel kaf tussen het koren zit. De topic "Waarop letten bij het aankopen van een TV" is te algemeen en teveel gericht op CRT's.
Indien mogelijk zou het leuk zijn als er aandacht zou besteed worden aan de low-price aanbiedingen en merken. Dat zijn tenslotte de dingen waar het gros van de mensen door aangetrokken worden.

Liebaart

Toch niet. Dat topic wil het verschil tussen plasma en LCD benadrukken en de verschillende replies leggen sterk de nadruk op plasma. Ondertussen is er voldoende verschil tussen plasma en LCD om een apart topic te rechtvaardigen.
Wat ik bedoel is dat een apart topic nuttig zou zijn, waarin mensen elkaar tips kunnen geven waar je op moet letten in de winkel of in de specs als je op het punt staat een LCD aan te kopen. Geen plasma, geen CRT. Alleen LCD.

Raphie

Ach het is zo simpel (puur op techniek)

1. Plasma
2. LCD
3. CRT

op prijspunt < 1.000 <32"
1. CRT
2. LCD
3. n/a

op prijspunt 1000 <> 2000 euro
1. Plasma
2. LCD
3. CRT

op prijspunt 2000+ euro
1. Plasma
2 LCD
3. CRT

42"+
1. Plasma
2. LCD
3 n/a

LCD heeft bepaalde voordelen in budget prijsklassen maar 42"+ zal een plasma altijd beter presteren.
Frank moet z'n mening uit 2002 maar weer eens updaten (we zijn inmiddels 4 generaties verder ::) ::)) En dan moeten we hier maar eens stoppen over CRT TV's te praten, want die zijn toch bijna nergens meer te koop, of een vintage topic openen om oude technologie te verheerlijken.

JBL PRX Power!

JCL

Dan vergeet je nog projectie, die op prijs alles van 42" en daarboven wint. Kwaliteit zijn de meningen over verdeeld. De 3LCD van Sony en de JVC schermen (waar Garmtz zijn projector van heeft, hoe heet het ook al weer D-ILA oid?) geven voor een zachte prijs (zeker de Sony's) een voortreffelijk plaatje neer.