Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Je zit in de verkeerde thread :D

Over die calibratie trouwens, die is geen paar honderd euro maar 130,00 als je hem aan huis laat doen dat is inclusief de voorrijkosten.
In Emmeloord zit de calibratie op 80,00.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pst

Frank,

Ik loop er sterk aan te denken om een Panasonic 42PV500 te kopen voor onze huiskamer. Ik heb op mijn luisterkamer een (door jou gecalibreerde en dus een schitterend beeld gevende) projector waar ik de meeste films bekijk en ook zal blijven bekijken, maar ik wil in de huiskamer wat beters/groters.

Ik dacht eerst geld te besparen door voor een LG 4R te kiezen, maar ik heb vanmiddag de Panasonic gezien. Robots via component op een lus met nog een stuk of 15 andere plasma's (de nieuwe Pioneers, de HD Philipsen etc. etc.) en een winkelmedewerker die liep te kl*ten met de verlichting, dus geen ideale omstandigheden.

Maar ondanks dat ben ik echt zwaar onder de indruk geraakt van dit apparaat. Wat mij opviel was dat het beeld mij een bijna 3D gevoel gaf en ook dat het beeld voor zover ik kon zien totaal vrij was van artifacten (bijvoorbeeld getrapte diagonale lijnen). Het zou bijna geen straf meer zijn om in mijn huiskamer een film te gaan kijken, ware het niet dat het oor ook wat wil.....

Heb jij al ervaring met (het calibreren van) deze Panasonic en wat denk jij van de kwaliteiten?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Peter.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat Pioneer en Panasonic op dit moment leuke display's maken.
Maar ik ben heel slecht in het onthouden van exacte types sorry.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pst

Bedankt voor je antwoord, Frank.

Het gaat hier over de HD-ready displays met 1024x768 resolutie en HDMI ingang (zowel de Panasonic als de LG die ik noemde).

Misschien frist dit je geheugen op? Ik heb namelijk wat verder over het forum gestruind en heb uitgevonden dat je de Panasonic reeds, bij iemand die zich Kroetie noemt, in Schiedam hebt gecalibreerd. Ergens rond half september.

De eigenaar is zeer tevreden over zijn scherm na de calibratie, zoals verwacht. Maar wat vindt jij ervan?

Thanks,
Peter.

J.A.F._Doorhof

Ik zie zoveel :D
Meestal is panasonic wel goed, maar ik durf geen waarde oordeel te geven, je moet je indenken dat ik gemiddeld 10 verschillende display's per week zie (soms meer) ik kan dat echt niet allemaal onthouden per unit wel globaal of als iets me echt opvalt.
Custom installer

J.Kuijper

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 27, 2005, 13:17:06
Als je twijfeld tussen CRT of Plasma/LCD dan zonder twijfel CRT met Loewe koop je gewoon een zeer goed toestel

Ik heb de knoop doorgehakt en een Loewe mimo 32 aangeschaft.
Het is echt een perfect toestel (alleen m'n vrouw vind 'm te groot).

Bedankt voor je advies.

donaldk

Citaat van: J.Kuijper op december 12, 2005, 18:29:42
Ik heb de knoop doorgehakt en een Loewe mimo 32 aangeschaft.
Het is echt een perfect toestel (alleen m'n vrouw vind 'm te groot).

Bedankt voor je advies.

Ik ben een beetje in de war wat betreft de verschillende Loewe 32"-ers, je hebt de mimo, de nemos en nog een aantal... Wat kost dit toestel momenteel, zie ze namelijk al heel lang in de opruiming?

emile

Beste mensen,

een boel interessante info op deze site en zo te zien een aantal deskundigen.

Ik ben voornemens een nieuwe TV te kopen en mijn 100hz sony crt naar de slaapkamer te verkassen. Wie kan me adviseren welke type scherm te kopen (lcd, crt, plasma, projectie e.d.), en welk merk/type? Dit op basis van de volgende wensen:

- Goed beeld c.q. HD ready (720P) vanwege pas aangeschafte Xbox360 (aan te sluiten met vga of component);
- Goed beeld bij kijken DVD's (DVD speler/recorder aan te sluiten met RGB/scart, S video of Component)
- Redelijk tot Goed beeld bij kijken TV; digitale TV aanschaffen is geen punt, mits zo'n TVHome tuner (van samsung) een beetje fatsoenlijk werkt met mijn Sony HD recorder
- Kijkafstand 3 tot 3.5 meter
- budget 2.000-3.000, als het kan meer richting de 2.000

Ik neeg naar een LCD zoals de sony bravia klv32a10e (de v serie, kost zo'n 1900 euro) samen met digitale tv maar twijfel nog na allerlei verhalen over ghosting, tearing, solarizing, dithering en weet ik wat allemaal...

Wat moet ik kopen?
Moet ik wachten?
Wat is waarde van de HDMI ingang?

Wie kan me helpen uit dit informatiemoeras.... Frank wellicht?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Post dit aub even onder aankoop vragen en adviesen.
Custom installer

J.Kuijper

Citaat van: donaldk op december 13, 2005, 23:58:08
Ik ben een beetje in de war wat betreft de verschillende Loewe 32"-ers, je hebt de mimo, de nemos en nog een aantal... Wat kost dit toestel momenteel, zie ze namelijk al heel lang in de opruiming?

Bij ons vroeg de dealer voor de mimo 32 €1995 , op internet bij van Gils , is een online winkel geloof ik, €1499.
Ik heb 'm via marktplaats nagelnieuw in de doos voor €900 , het loont dus wel de moeite om ff rond te kijken. ( komt wel uit Duitsland) .
Met garantie , dus geen jatwerk.

emile

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 15, 2005, 08:51:23
Hi,
Post dit aub even onder aankoop vragen en adviesen.

Dag Frank,

helaas wordt daar zelden iemand geadviseerd. Het enige advies cq de enige reactie dusver is jouw advies om daar te posten.....

Daarentegen wordt er behoorlijk wat af-geadviseerd in deze topic....

gr

emile

J.A.F._Doorhof

Als je me even PM-ed met de link reageer ik zelf wel even.
Maar laten we deze thread gewoon schoon houden van aankoop vragen die uitgebreidt zijn zoals de jouwe :D.
Custom installer

gr

Hallo Frank,
Ik heb sinds een paar weken een Loewe Nemos 28 en kijk alleen via DVB-C (Casema). Films kijk ik via Canal+ Nu gaan de callibraties uit van dvd als bron. Is het aan te bevelen om toch een callibratie te laten uitvoeren? Krijg ik na callibratie ook een "DAG" en een "NACHT" stand in het menu?

mvgr.
Gerard

J.A.F._Doorhof

Hi,
De calibraties zijn voor alle inputs ook satteliet.
Alleen de Pioneer toestellen van de 6G krijgen een dag en nacht stand.
Custom installer

jeroen_v

Hoi Frank,

Wat is jouw ervaring met RPTV in het algemeen? Heeft dit de voorkeur boven plasma/lcd tv?
Heb je ervaring met de laatste serie LCD RPTV's van Sony? (KDF-E42A11 of KDF-E50A11)

Jeroen

J.A.F._Doorhof

De LCD's zou ik niet doen.
Op zich zou ik toch voor plasma gaan op dit moment :(
Custom installer

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

MichielO

Omdat LCD nog niet de kwaliteit haalt van plasma bij groot formaat. Simpel. LCD is voorlopig alleen nog leuk bij klein formaat en dus voor b.v. de slaapkamer.  ;D

(PS En bij groot formaat is LCD met enige kwaliteit nog duurder dan plasma ook...)

jOzh

Volgens mij worden er een aantal dingen door elkaar gehaald. De vraag van jeroen_v ging in principe over rear projection LCD's maar volgens mij bedoelt MichielO 'normale' LCD tv's. Wat bedoelde jij nou Frank, zou je de rear projection LCD's niet doen of de gewone LCD's niet?
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

J.A.F._Doorhof

Beide zou ik niet doen.
De rearprojection units zijn vaak erg moeilijk te calibreren en hebben het wel nodig.
De gewone TV's blijven gewoon achter bij bv Plasma, hoewel de nieuwe philips series toch wel mooi worden.
Custom installer

FrankB

Het zal vooral afhangen hoe groot je de tv wil hebben. Wij wilden een 26", die zijn er gewoon niet met plasma schermen. Een 42" of groter zou ik ook altijd plasma nemen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

MichielO

Rear-projection is tegenwoordig meestal DLP volgens mij. Worden over het algemeen redelijk getest. Maar ja, ze zijn toch "dikker" dan een plasma of LCD.  ;)

En inderdaad, de LCDs worden wel steeds beter (met name de Bravia serie van Sony), maar het haalt het nog niet bij plasma...

chris

Frank lees ik dit nu goed  ???

"De gewone TV's blijven gewoon achter bij bv Plasma, hoewel de nieuwe philips series toch wel mooi worden."

Geef jij nu de voorkeur aan plasma t.a.v direct-view TV. Dit is namelijk de eerste keer dat ik die opmerking van je zie.

Is dat omdat de plasma's zoveel beter zijn geworden, of omdat ze HD ondersteunen of andere redenen? Zou jij dit eens willen toelichten a.u.b.?

J.A.F._Doorhof

De gewone LCD tv's blijven achter bij plasma.
Het ging over LCD TV's RPTV of standaard.

CRT's blijven heer en meester voor mij :D
Custom installer

marcush

Na zowel LCD als CRT in enkele winkels bekeken te hebben, ben ik er wel uit dat ik momenteel geen LCD wil aanschaffen. Plasma wil ik sowieso niet aan beginnen.  Ik vond van de LCD schermen het beeld te onrustig en de kleuren te 'hard'.  De CRT's gaven een mooier gedetailleerd en veel rustiger beeld (een ander zal het wellicht flets noemen, maar ikzelf vond het prettig en rustgevend).

De keuze waar ik nu voor sta is een nieuwe CRT voor de komende pakweg 10 jaar, danwel wachten op LCD dat ik even prettig vind (rustig beeld, geen naijl effecten bij bijv. een voetbalwedstrijd). Mijn huidige Aristona is 13 jaar oud, maar doet het nog goed. Ik zit daarom niet op de schopstoel om zsm tot aanschaf over te gaan.

Ik begrijp dat niemand over een glazen bol beschikt als het gaat om de toekomst, maar valt te verwachten dat binnen enkele jaren de beeldkwaliteit van LCD (al dan niet icm HDTV) die van de huidige CRT zal overtreffen?

Andere vraag is, klopt het dat de verwachte levensduur van LCD 2x zo lang is als van CRT? Dit beweerde de TV verkoper.

bvd voor uw reactie

groet, marc