Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Als je een beetje erin duikt zie je van elk toestel dat er probleem series zijn.
Panasonic heeft bv ook tijden last gehad van purple wurms en input board problemen.

Ik denk echter als je naar verkoop cijfers kijkt Samsung gewoon meer verkocht word en door een ander publiek, een publiek dat misschien eerder op internet post.
Nadeel van Samsung is dat er ook erg veel goedkope series zijn, en daar is de kwaliteit inderdaad niet al te best van SOMS.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

De puple snakes waren zeker 3-4 jaar geleden en nu was er 2 maanden geleden de 1080p/50 problemen.
Als ik kijk hoeveel ellende er is geweest bij Samsung, dan is dat echt opvallend.

LG, Philips of Sony volg ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

Daar komt dus bij de vele vele posts van mensen met een Samsung die gewoon dik ontevreden waren met de beeldkwaliteit eenmaal thuis aangesloten. Als ik dat afzet tegen de laaiend enthousiaste mensen op het Panasonic plasma forum, dan zegt mij dat genoeg ;)

Toch blijft het me verbazend als er zulke fouten door het productie- en testprogramma komen. Ik bedoel: die komen toch meteen aan het licht zou je denken??
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Ik kan daar wel iets aan toevoegen.
De panasonics staan uit de doos redelijk goed, bij de calibraties praten we over verschillen van 5-10 dE (dat is redelijk, maw de calibratie geeft een verbetering maar het is geen dag en nacht, beetje afhankelijk van hoe de klant hem had staan trouwens).

Bij de Samsungs is het een ramp, het CMS systeem klopt van geen kanten uit de doos (als het er is) en de grayscale en user settings zijn zeer slecht, na de calibratie zien deze toestellen er enorm veel beter uit.

Misschien dat daar een gedeelte van de verklaring zit.

Vergeet daarnaast nooit dat er altijd meer negatief op internet te vinden zal zijn dan positief, EN dat ik gok dat er VEEL meer samsung verkocht word dan panasonic dus ook automatisch meer klachten, en als laatste (al een keer eerder aangevoerd) Samsung heeft veel series waaronder er echt slechte zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ferry34

Ook weer waar.

Ik was enkele weken geleden bij een kennis en die heeft een 40 inch hdready lcd van Samsung icm hd decoder.
Hij was helemaal trots op het beeld, maar ik vond het echt waardeloos.

Ik vroeg of hij de instellingen zelf had veranderd. Het was precies wat ik dacht: de instellingen stonden nog precies als de eerste keer dat hij hem had aangezet! Nooit iets aan veranderd.

Ik vroeg of ik mocht proberen het beeld mooier te krijgen en dat vond hij goed. Alleen al van het standje Dynamisch halen scheelde al een hoop en de rest op het oog gedaan.
Na een kwartier komt zn vriendin van boven en die wist niet dat ik iets veranderd had. Haar mond viel open toen ze binnen kwam: Wat een mooi beeld! Hoe komt dan nou ineens?!  ;)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

J.A.F._Doorhof

Dat bedoel ik dus, veel mensen blaten en schreeuwen op fora terwijl ze nog nooit wat aan de instellingen hebben veranderd. (bij sommige mensen ook maar beter ook trouwens, ben ooit bij iemand geweest waar het rood helemaal oranje was, had het op het oog bijgesteld :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spidey^

#805
Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 15:14:18
@Raphie,
Als jij net zoveel TV's ziet als ik mag je die opmerking plaatsen.

MET ALLE RESPECT, maar je weet totaal niet waar je over praat.
De CRT techniek is nog steeds op BEELDgebied zonder twijfel heer en meester.
Zelfs de nieuwste Plasma's en LCD's halen gewoon niet de CR en kleurechtheid en rust van een CRT.

Als ik perse groot wil dan kies ik voor de panasonic Plasma of de Pioneer (voorkeur voor de panasonic heel licht)

Wil ik geen enkele concessie doen in beeldkwaliteit dan CRT.

Ik zie letterlijk elke TV die er op de markt is en mag ze allemaal calibreren en vaak reviewen, heb nu bv de nieuwe Samsung en Philips HDTV CRT's staan en heb ook de JVC een paar keer gezien.

Op CRT gebied is op dit moment gewoon een Loewe, Philips, Panasonic en Sony nog steeds beter dan Plasma of LCD op BEELDKWALITEIT.
Ga je kijken naar focusuniformity of kleuruniformity dan wint de Plasma/LCD maar als je puur naar de film ervaring kijkt (zelfde formaat) dan wint CRT het nog steeds.

En ja, ze zijn MINDER te koop maar CRT is nog lang niet dood zoals jij doet geloven.
Sterker er komen nog steeds nieuwe modellen uit, Philips, Samsung en JVC hebben bv net weer nieuwe units op de markt waarvan de Philips een absolute aanrader is (hoewel hij HD weergeeft als 576P).

Je moet goed denken aan HOE ik de rijtjes maak.
Ik kijk puur naar absolute beeldkwaliteit. Ga je kijken naar formaat dan houd CRT gewoon op bij 36".

MvrGr.
Frank

Omdat ik binnenkort overga op (pioneer) plasma vanaf m'n 32" Sony CRT'tje van +/- 9 jaar oud: heeft dit nog relevantie na 3 jaar van technologische ontwikkelingen na je post? :) Komt bijv. een Pioneer 500M of LX in de buurt van de 'filmervaring' die je bij een CRT kan hebben als je het formaat buiten beschouwing houdt (bijna onmogelijk om dit erbuiten te laten natuurlijk, maar toch). De plasma blijft onovertroffen in formaat, maar een plasma in het formaat van een CRT is inmiddels de aloude CRT stabiliteit en spectrum toch wel aardig genaderd lijkt me.

(HD natuurlijk hierbij ook totaal buiten beschouwing gelaten :P)
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

J.A.F._Doorhof

Hi,
Er is enorm veel veranderd in die 3 jaar.
De NIEUWE generaties plasma's zitten op nagenoeg alles op CRT gebied, toch blijft de oude CRT wel bepaalde charme's houden maar ik adviseer voor de "crt" ervaring op dit moment gewoon plasma.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Methos

Hallo,

No wil ik heel erg graag de 60inch plasma van LG aanschaffen (60PS8000) http://nl.lge.com/products/model/detail/plasmatv_60ps8000.jhtml .
Over dit scherm heb ik niets kunnen vinden tot op heden.
Weet iemand hier of dit een goed scherm is? Je krijgt in ieder geval een groot scherm voor relatief weinig geld. geld voor een grote pana of pio is niet aanwezig.
Helpt het dat dit scherm ook ISF instellingen? zegt dit misschien ook its over de kwaliteit?

Hopelijk kan imand hier een antwoord op geven want reacties van kieskeurig bezoekers zijn leuk maar het vertrouwen is minder.
groet en dank,
Serge

J.A.F._Doorhof

LG vind ik niet uitblinken in kwaliteit om eerlijk te zijn.
Ik kom ze HEEL weinig tegen in de calibraties en degene die ik gezien heb zijn heel matig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Methos

Haha ik bemerk toch een teleurstellling bij mijzelf, ondanks dat bedankt voor je eerlijkheid.
Maar waarom vind je dat? Zijn de huidige schermen er niet op vooruit gegaan? Lg kan toch niet achter blijven lijkt me.
Ik ben iemand die wel een mooi plaatje wil maar ben niet iemand die alles perfect kan hebben. daar zijn de centen er namelijk niet voor. ik zit op 4 meter en vandaar mijn keuze voor een 60 inch.
Of kan ik dan toch beter even doorsparen of misschien zelf voor een kleiner scherm gaan en dan van een ander merk?
ik weet er staat heel veel op dit forum maar daardoor is dus ook al heel snel door de bomen het bos niet meer te zien.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit scherm? Of misschien metdie van 50 inch?


J.A.F._Doorhof

Ik zou even doorsparen om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Keimpe

Ik wil binnenkort een lcd tvtje kopen voor de slaapkamer.
32'', full hd en 100hz.

Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen de samsung LE32B650 (ongeveer 525,-) http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32b650/327499/
en de (nieuwe) led UE32B6000 (ongeveer 700,-).   http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/ue32b6000/327491/
Ik wil er tv (humax hd ontvanger) op kijken en mijn laptop op aansluiten (via hdmi) om (blu ray) films en .mkv films af te spelen.
Ze zijn allebei 100hz want ik heb begrepen dat dat heel veel scheelt met 50hz en absoluut aan te raden is.

Nu heb ik gelezen dat de nieuwe led tv 32b6000 zeer slecht geluid heeft, dan is het dus eigenlijk noodzakelijk om er een geluidssysteempje op aan te sluiten, weet niet of iemand weet of de 32b650 wel acceptabel geluid heeft.

De vraag is in ieder geval of het die 175 euro extra waard is (is wel ongeveer 33% duurder t.o.v. de b650).

adviezen?

thx  ::)

J.A.F._Doorhof

Ik ben zelf wel een voorstander van de LED's, geluid vind ik altijd onbelangrijk want dat is toch ten alle tijde minder dan via zelfs de simpelste setup.
Maar goed wij gebruiken de TV's alleen voor het nieuws etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Keimpe

Geluid gaat toch via mijn geluidssetje bedenk ik me ook, dus dat heeft maakt niet uit idd

tHURTle

#814
Nog steeds in de race voor een nieuwe TV. Vriendin wil geen 46"47"  >:D I say "Get your own hobby.."
Dus toch een 46 47.

Nu zijn er een aantal TV's waar ik al een week de Specs tegen elkaar aan het afwegen ben.

zowel LCD als Plasma.
Kijk afstand ongeveer 3,5mtr.
Word vooral gewoon tv op gekeken.En streaming films. Geen Games.


Plasma die snutchz aanbevolen heeft.
TX-P46G10 of G15 even zien of die extra 300€ waard zijn om eigenlijk alleen een DLNA en VIERA Cast.
Wat ook een nadeel is geen usb. Maar komt toch een mediaspeler bij dus HDD dan via Mediaspeler.

LCD.
Philips 47PFL8404H
Samsung LE46B650
Sony KDL-46V5500

Heb geen van allen zelf gezien in de winkel.
Wat ik dadelijk ga doen in de MM eindhoven. Hopelijk hebben ze beetje fatsoenlijk personeel die mij kan helpen bij de keuze.(word pas volgende maand DEC of JAN '10 gemaakt).

Wat zou zo opzich de beste keuze zijn of zijn er nog andere die ik over het hoofd heb gezien die in mijn Budget range komen van rond de 1000 - 1200.

Groeten Joost.

Edit: Net naar de tv's gaan kijken.
Wat lijken die 46 47" tv's klein in de winkel ( voordeel voor mij, vriendin vind dat hopelijk ook ) zou persoonlijk voor de 50" gaan.

Het word waarschijnlijk nog een keuze tussen de Philips en de Pana G15 . Omdat ik toch wel gevoelig ben voor de internet connectie.
Nu opzoek naar een goede mediaplayer. Die ook evt de inet connetie heeft zodat ik naar de G10 kan gaan..






Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)

Keimpe

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar mij lijkt 50'' veel te groot als je slechts een kijkafstand hebt van 3,5 meter.
Persoonlijk zo ik niet veel groter gaan dan 40'' met deze korte kijk afstand.
'Ze' zeggen geloof ik toch ook dat de 'ideale' kijkafstand 10inch per meter is? Dat zou dan op 35'' komen bij 3,5 meter.

Maar ja slechts mijn mening natuurlijk, vergis je echter niet over de grootte van de toestellen in de winkel, in de winkel lijken ze ALTIJD kleiner.

De Samsung LE46B650 is wel een aanrader, erg mooi beeld, al zou ik toch liever voor een plasma gaan als je het kan veroorloven, liefst natuurlijk een Pioneer, maar die zijn nieuw zéér schaars te vinden, aangezien ze niet meer geproduceerd worden.

tHURTle

Citaat van: Keimpe op november 18, 2009, 13:02:19


De Samsung LE46B650 is wel een aanrader, erg mooi beeld

Heb deze net ook gezien. Waren wat te harde kleuren in mijn ogen. Was namelijk ook een aanbieding bij de MM ehv. Moesten ze nog 1099 voor hebben.

ik zoek nog ff door.
Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)

Keimpe

Sowieso altijd alle winkels vergelijken qua prijzen, want bij de mm hebben ze hun 'prijsgarantie' dus dan kan je het toestel altijd goedkoper krijgen dan de vraagprijs!

Kjelt

Citaat van: Keimpe op november 18, 2009, 13:02:19
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar mij lijkt 50'' veel te groot als je slechts een kijkafstand hebt van 3,5 meter.
Onzin, thx adviseert een kijkhoek van 36 graden, ik zelf heb 33 graden en dat is op een kijkafstand van zo'n 3meter een 94"scherm  ;)
Als je een kleine tv gewent bent dan lijkt het allemaal gigantisch maar het went snel, je zult niet de eerste zijn die een groter scherm koopt en de eerste dagen denkt van oei oei, dan went en denkt hey het had nog wel een maatje groter gemogen. Een groot scherm geeft een grotere beleving, je komt meer in de film en je zult minder makkelijk jezelf kunnen afschermen, dat kan ook wel eens vervelend zijn bij horror, geweld of oorlog ja. Enfin, op 3,5 meter mag je nog veeeeeel groter  :thumbs-up:

Keimpe

Ok dan zal het aan mij liggen, maar dan krijg je wel een beetje een tenniswedstrijd effect met zo een gigantisch scherm 8)

Marcel_T.

Citaat van: Keimpe op november 18, 2009, 19:02:36
Ok dan zal het aan mij liggen, maar dan krijg je wel een beetje een tenniswedstrijd effect met zo een gigantisch scherm 8)

Nee hoor, dat valt reuze mee. Ik kijk naar een 50" scherm op 3 meter. En er zijn mensen (o.a. ook hier op het forum) die kijken naar een 60" Pioneer op 2,5 meter.

In het begin denk je; Zó, dát is groot! Maar na een maand wil je niet anders...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Umberto.

Mijn schoonvader is op zoek naar een 37" lcd'tje
Nou wil hij graag ergens gaan kijken om wat schermen te vergelijken.
Heeft er iemand een tip waar te gaan kijken in regio Rotterdam? (hij woont in Prinsenland)
Hij wil niet naar de MM gelukkig  ;D
Disturbing the peace sinds 1975

Automaat

Kom nou, als je in Rotterdam Prinsenland woont, kan ik me niet voorstellen dat je nog nooit van Correct hebt gehoord.
Maar de MM Alexandrium is een prima zaak om te kijken hoor! Niet naar het beeld maar de vormgeving van de diverse toestellen. Laatst dat ik er was, zag ik dat ze de diverse merken op beelddiagonaal hebben gesorteerd.
Reading the HTForum is learning every day!!

Umberto.

Citaat van: Automaat op november 29, 2009, 10:16:43
Kom nou, als je in Rotterdam Prinsenland woont, kan ik me niet voorstellen dat je nog nooit van Correct hebt gehoord.
Maar de MM Alexandrium is een prima zaak om te kijken hoor! Niet naar het beeld maar de vormgeving van de diverse toestellen. Laatst dat ik er was, zag ik dat ze de diverse merken op beelddiagonaal hebben gesorteerd.

Ik heb vlakbij de Correct gewoond en deze zaak staat nou niet bepaald bekend om z'n kwaliteit van verkopers.  ;)
Ik vraag me ook af of de schermen hier of bij de MM echt goed ingesteld staan  :unsure:

vormgeving interesseert 'm niet echt.

Laten we de vraagstelling anders makkelijker maken.
Hij zoekt een een 37" LCD scherm van max €700,-    :D
Disturbing the peace sinds 1975

8mile

beste J A F Doorhof, ik lees hier dat JIJ (niet oneerbiedig bedoelt) voorstander bent van de LED's. Niet zolang geleden werd een bepaald wattage gloeilamp afgeschaft, de EUROPEESE UNIE had besloten om gloeilampen langzamerhand te vervangen door SPAARlampen en LEDlampen.                                                                                                                                                                                              Onlangs dus ging de eerste fase in ,dit werd begeleid door veel geleuter in de media. Zo hoorde ik toevallig op de radio een gesprek met iemand die profesioneel licht verzorgde in oa theaters. Hij zei dat hij ,en veel van zijn collega's,gloeilampen op grote schaal gingen opslaan omdat de kleuren en kleurnuance's ( hij had het ook over sfeer en intimiteit)van de gloeilampen nog altijd buiten het bereik van de SPAARLamp en de LEDlamp zou liggen.        IK leg dan meteen de link van LEDlamp naar naar LEDlcdTV's.                                                                                                                      Aangezien jij voor een LEDlcdTV zou kiezen vraag ik mij af wat jij van dit verhaal vind.