Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

BernHardN

hoi Frank,

ik ben van plan om binnenkort een LCD tv aan te schaffen van samsung
en mijn vraag is heb je al veel lcd's gecallibreerd en is er dan een groot verschil.

en gaat het net als bij projectoren dat de eigen dvd speler mee moet?

groeten Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb wel al wat LCD's gecalibreerd en het verschil is net zo groot als bij de standaard TV's.
Je eigen DVD speler is altijd een aanrader.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

BernHardN

oké,
en moet ik met een LCD ook ong. 100 uur wachten?
koste het in E'loord €80,- ?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

J.A.F._Doorhof

In Emmeloord zijn de kosten 80,00 op lokatie 125,00
Het beste is altijd 100 uur te wachten.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kronzilla

Waarom? dacht dat de tl-buisjes die de achtergrondverlichting verzorgen toch niet zelfde zijn als een plasma, het brandt,maar zo vlug gaan die toch niet in performance achteruit?Schijnt dat die zo'n 60000h meegaan...

J.A.F._Doorhof

Voor elke display is het verstandig om 100 uur te wachten.
Sterker mijn LCD monitor calibreer ik elke week voor mijn fotografie, de afwijkingen zijn niet extreem maar voor kritiek werk toch wel zeer de moeite waard.
Custom installer

oud_account_1

Als je dat voor jezelf doet, doe je dat dan op dezelfde manier als voor anderen?
Controleer je dat dan nog met een pantone waaier (of praat ik nu onzin)?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

J.A.F._Doorhof

Ik calibreer mijn monitoren voor de PC met Gretag profile maker.
Hij past dan ook mijn kleuren aan, in principe heb ik alles al een keer nagekeken toen ik het net had nu gaat het allemaal op de autopiloot, monitor 2 uurtjes aan en in een pikdonkere ruimte de calibratie doorlopen en weer klaar voor een week of 2 (net hoe druk ik het heb)
Custom installer

Peleus

Ik overweeg een nieuwe televisie aan te schaffen maar heb nog een paar vragen.

1. Is 720 voldoende resolutie voor de komende 5 jaar of is het toch beter te investeren in 1080? Als 720 de standaard wordt (zoals bijvoorbeeld in games voor de Xbox 360) ziet dit er dan niet juist minder uit op een een native 1080 scherm?

2. Is LCD inmiddels al op voldoende niveau? Ik overweeg bijvoorbeeld de Samsung le40m61b. Of is het beter om voor een ander soort scherm te gaan?

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40m61b.asp?page=Specifications

Al het advies is welkom

J.A.F._Doorhof

Het ligt aan je eigen eisen.
Voor veel toestellen is 720P voldoende als je er ver vanaf zit, zit je er wat dichter op dan is wachten op bv de SED toestellen een optie.
Zelf zou ik zeer zeker geen LCD kopen, maar liever een goede CRT of als je dan toch groter wilt een plasma.
Custom installer

Peleus

Frank,

Dank, dan ga ik eens kijken wat er op CRT gebied verkrijgbaar is. Is 720p minder goed op een 1080p scherm dan op een native 720 of klopt die aanname niet?

J.A.F._Doorhof

als je PUUR gaat kijken dan zal 720P beter zijn op een 720P display in de praktijk zal dat niet te zien zijn denk ik.
Custom installer

etienne

Frank, wat is jouw mening over de nieuwe generatie plasmatoestellen van pioneer? een beamer gaat helaas niet door dus wordt het nu een plasma, waarschijnlijk 50 inch, of zou jij voor 42 inch gaan? kijkafstand ruim 4 meter. Is het raadzaam om dit toestel te callibreren na aankoop? ik las dat er een ISF callibratie op beide toestellen zit.
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

J.A.F._Doorhof

Er is GEEN ISF calibratie aanwezig op de toestellen, wel een optie ervoor.
Er zullen een geselecteerd aantal dealers zijn die de calibratie voor je uitvoeren.
Wij zullen zelf ook de calibraties op de nieuwe units gaan uitvoeren maar niet als dealer, dus puur in de tours.

Ik heb hem nog niet gezien dus ik kan je geen advies geven, op 4 mtr afstand zou ik 50 inch zeker te adviseren vinden.
Custom installer

etienne

etienne

He Frank, eigenlijk zou jij eens naar de IFA moeten gaan; hele mooie beurs met genoeg mooie spullen, of ben je er al eens geweest? voor iemand van jouw caliber is de IFA the place to be........ :P

J.A.F._Doorhof

Ik ken de IFA zeer goed.
Alleen dit jaar kan ik jammer genoeg niet gaan (we waren wel uitgenodigt) we zitten hier met wat ziekte in de familie dus ik heb geen vervangers.
Custom installer

etienne

dit jaar staat het hele HDTV in het bijzonder op de agenda van de IFA - via www.chip.de kun je al diverse foto's bekijken over de eerste impressie van de IFA. ikzelf was wel van plan om te gaan, maar helaas waren begin juli de meeste hotels al volgeboekt. ben er in 1995 geweest, toen vond ik het ook al bijzonder. Volgend jaar zal het blue ray en HD DVD wel de volledige aandacht krijgen, want dan zal er wel meer bekend zijn. sorry, ik wijk af van het onderwerp. laatste vraagje aan jou Frank : hoe groot is de kans van het inbrandingsgevaar nog bij plasma schermen, en is dit gevaar bij een groter scherm (=50 inch) meer aanwezig? is inbranden bij tv-programma's sneller aanwezig dan alleen dvd films kijken? ??? 

J.A.F._Doorhof

Als je GEWOON film en TV kijkt is inbranden bijna geen gevaar.
Als je continue CNN kijkt wel.

In zou geen verschil verwachten in grote van het scherm.
Custom installer

frank2

Ik las pas geleden ergens bij nieuws dat men nu bezig is om sed of sad schermen te gaan maken, normale beeldbuis maar dan plat, dat zou dan de nekslag zijn voor lcd en/of plasma, omdat dat beeld het beste zou zijn.
Wat weet jij hiervan en hoever zal de ontwikkeling zijn begin 2007? want dan wil ik hoogst waarschijnlijk een platte tv gaan kopen. Ik kijk trouwen sop een afstand van 3,5 meter, welk inch scherm is dan prettig om naar te kijken? (gebruikmakend van schotel, of dvd)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

J.A.F._Doorhof

Ik heb SED nog niet gezien maar slechter dan LCD of plasma lijkt me niet mogelijk.
Ik ben namelijk niet zo een fan van die 2 technieken, hoewel er uitzonderingen zijn bij Plasma zie ik ook bij bv de Pioneers toch veel dingen die me niet goed stemmen.
Custom installer

Jimmy Conway

Hoe plat worden de SED schermen dan?
Als ze dikker zijn dan lcd of plasma, dan kiezen nog weinig mensen ervoor vrees ik.

WimB

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv.
Lees hier toch veel negatiefs over plasma en lcd.
Zijn er wel goede lcd's of plasma's of kun je nog steeds beter naar crt?
En welke van de 2 technieken is er op dit moment de betere van de 2, lcd of plasma?
Welke merken crt, lcd of plasma zijn aanraders of afraders?
Heb zelf trouwens niet echt goede ervaringen met Sharp en Samsung.
Alvast bedankt.

Jimmy Conway

Ligt eraan welke diagonaal je prefereert.
Bij een 32" crt tegen een 43" plasma heeft de crt het betere beeld,
maar de impact van het grote scherm is gewoon gaver.

Verder is het 2005, wie wil er nu nog zo een grote kast  ;)

Ik heb zelf een 32" Loewe Xelos CRT televisie die het nog goed doet en
een perfect beeld geeft, echter als hij het begeeft dan wordt het toch echt
een plasma.

Ray

Citaat van: Jimmy Conway op september 25, 2005, 12:31:33
L

Verder is het 2005, wie wil er nu nog zo een grote kast  ;)

Dit is wel een van de redenen dat ik een platte tv heb genomen. Een 32 inch CRT is zo'n groot bakbeest, wat ik moeilijk kon plaatsen in mijn woonkamer.
Beeldkwaliteit is minder als een  CRT, maar ben er toch zeer content mee, ook een voetbal/tenniswedstrijd is gewoon goed te volgen.