Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

luistervinkje

Frank ,jou mening graag!!!!!!

Ik heb her en der op het forum al een paar keer gepost hierover maar er komt niet veel info los ;

Er zijn plannen om in het eerste kwartaal 2005 samen met wat vrienden en collega s een paar plasma s of lcd tegelijkertijd aan te schaffen bij 1 leverancier ( geen internet i.v.m. de service en garantie) om een zo hoog mogelijke korting te krijgen , misschien met wat ruggesteun van wat internetprijsen achter de hand  ;) ;)

Nou wil natuurlijk niemand het zelfde, onze gedachten gaan uit naar de volgende merken en type s

Philips   42 pf 9956  als de prijs meer zakt dan misschien de 42 pf 9966
Philips   32 pf 9956  (lcd)
Panasonic  TH-42PW6 , als die niet meer leverbaar is wordt het de TH-42PW7
                   ( zonder tuner)

Er zullen zeker betere schermen zijn , maar de bedoeling is om het financieel in de hand te houden er komen nog genoeg kosten bij ,tafelstandaard ,sommige moeten waarschijnlijk om een zo goed mogelijk beeldkwaliteit te krijgen een schotel aan schaffen enz enz .
Nu gaan we niet over 1 nacht ijs en hebben nog even de tijd maar je begrijpt ongeveer nu wel denk ik in welke prijsklasse wij het zoeken .

Mag ik jou mening over deze type s voor zover je die kent of vergelijkbare andere type s die je liever adviseert om naar te gaan kijken .
,
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

Ik zou zeker eens kijken naar de fujitsu schermen ik kan daar met een paar man wel een leuke aanbieding mee maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

luistervinkje

Ga ik zeker doen ,geef maar een type nummer of link welke je ongeveer bedoeld.
Maar heb je ook een mening over type s die ik op voorstel?????
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

Hi,
Kijk gewoon naar de hele lijn van fujitsu.

De types die je opgeeft van Philips ken ik van calibratie tours en dat zijn leuke toestellen, de panasonic ben ik nog maar 1 of 2x tegengekomen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bolio

Ik overweeg om de Sony KV-28CS70 aan te schaffen. Deze kan ik bij de plaatselijke hifi winkel voor 600 euro meenemen wat me een aardige prijs lijkt, en tevens zo een beetje mijn maximum budget is. Grondig testen van de televisie moet ik nog doen maar zo in de vluggigheid zag het plaatje er aardig uit. Dit toestel is de opvolger van de KV-28FX68 wat volgens reviews een goed toestel is. De reden van aanschaf is dat mijn huidige Philips breedbeeld last heeft van behoorlijke horizontale geometrische afwijkingen en crosstalk op de SCART-2 aansluiting.

Het is een vrij nieuw toestel en ik heb nog geen reviews gevonden. Heeft er iemand ervaringen met dit Sony toestel?

Groeten Dennis.

Bart S.

Frank,

Ik overweeg een Loewe Nemos 32" aan te schaffen. Op het internet lees ik positieve kritieken over de beeldkwaliteit, maar ik krijg ook de indruk dat dit type Loewe veel storingen (m.n. vlekken in de hoeken van het beeld) heeft en dat de nazorg van de importeur niet best is. Bij aanschaf ben je dus aangewezen op de dealer. Heb jij ervaringen met de Nemos 32"? Heb je nog andere suggesties? ???

Ik ben ook zeer gecharmeerd van de B&O Beovision 3, maar de kijkhoogte wordt met dit toestel (in ons interieur) te hoog.

M.vr.gr.

J.A.F._Doorhof

Na de calibratie zijn veel van de vlekken weg maar 100% weghalen lukt bij bijna geen één toestel er zit altijd wat.
Custom installer

Bart S.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  9, 2005, 18:15:38
Na de calibratie zijn veel van de vlekken weg maar 100% weghalen lukt bij bijna geen één toestel er zit altijd wat.

OK, maar jij hebt dus geen bedenkingen bij de Nemos 32" of de ervaring dat dit type qua aantal storingen meer dan gemiddeld scoort? Ik ben benieuwd naar je mening.

J.A.F._Doorhof

Ik vind de Loewe units gewoon erg goed.
De grootste problemen die ik ken zijn de voedingen maar na de calibraties is dat een veel minder probleem, standaard staat de TV ENORM blauw afgesteld en heeft hij een VEEL te hoog contrast, echt tegen onverantwoord aan, na de calibratie is het allemaal binnen de grenzen en zal hij langer mee gaan.
Custom installer

Bart S.

Dank je Frank. Ik denk dat ik a.s. zaterdag langs ga bij de dealer om de Nemos te bestellen. Als het apparaat binnen is, kom ik terug op de calibratie.

Bart S.

De Nemos is in bestelling. Ik heb voor de zekerheid toch nog vergeleken met LCD's van Philips en Loewe en ik vond het verschil tussen LCD en de "ouderwetse" TV in de directe vergelijking nog zeer groot (groter dan verwacht). Met name qua scherpte kwam LCD in deze vergelijking nog niet in de buurt.

darthdrinker

Citaat van: bolio op januari  8, 2005, 12:57:55
Ik overweeg om de Sony KV-28CS70 aan te schaffen. Deze kan ik bij de plaatselijke hifi winkel voor 600 euro meenemen wat me een aardige prijs lijkt, en tevens zo een beetje mijn maximum budget is. Grondig testen van de televisie moet ik nog doen maar zo in de vluggigheid zag het plaatje er aardig uit. Dit toestel is de opvolger van de KV-28FX68 wat volgens reviews een goed toestel is. De reden van aanschaf is dat mijn huidige Philips breedbeeld last heeft van behoorlijke horizontale geometrische afwijkingen en crosstalk op de SCART-2 aansluiting.

Het is een vrij nieuw toestel en ik heb nog geen reviews gevonden. Heeft er iemand ervaringen met dit Sony toestel?

Groeten Dennis.

Ook ik overweeg dit model, nogmaals de vraag of iemand ervaringen heeft opgedaan met dit type.

etienne

beste Frank! ik heb sinds een jaar een Philips 36PW9527. ben er op zich tevreden mee, alleen zie ik een verticale zwarte ladder aan de rechterkant van mijn beeldbuis, heel lelijk allemaal. ik zie deze ladder vooral bij dvd films en in het bijzonder bij donkere plaatjes. heb eigenlijk al na enkele weken dit manco opgemerkt en toen gelijk philips gebeld, maar die konden eigenlijk niets betekenen voor mij, want een monteur langssturen zou mij zeker enkele honderden euro's kosten ( hoezo service???) en terugsturen naar Philips betekende dat ik mijn tv minstens 1 a 2 maanden zou moeten missen......ik heb het er maar bij gelaten en erger me er niet meer zo aan, maar toevallig hebben twee collega's van mij met eenzelfde Philips tv, 32 inch hetzelfde manco. ik heb mij contrast en scherpte ook bijgedraaid, echter die ladder blijft in beeld. Waar zou dit aan liggen? ;)
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

J.A.F._Doorhof

De ladder die je bedoelt zit waarschijnlijk ook aan de linker kant, en wel op ongeveer 20% van de zijkanten.
Dit is normaal bij deze toestellen, met een perfect gecalibreerde unit met correcte brightness instellingen is het enorm minder maar het blijft zichtbaar.
Custom installer

etienne

Inderdaad Frank, die ladder zit ook aan de linkerkant van mijn beeld, maar eigenlijk maakt het me niet meer zoveel uit, want nadat ik afgelopen vrijdag in een audiozaak ben geweest en daar wederom een dvd film zat te bekijken op een groot scherm dmv. een beamer, ging er een nieuwe wereld voor mij open, althans ik heb wel oren en ogen om misschien over te gaan tot de aanschaf van een beamer. ik zit te kijken naar een infocus 5700 DLP beamer of misschien een Sony LCD beamer, type VPL HS 50. Wat zou jij mij adviseren? of DLP of LCD? of zou je toch voor een plasma-tv gaan? ;)
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

J.A.F._Doorhof

Op dit moment vind ik de BenQ7700 zonder twijfel een absolute aanrader, en je bent wat minder geld kwijt.
Plasma is een grote nogo als je valt voor projectie :D.
Custom installer

formerleewarmer

Hoi Frank,
ik heb een afspraak met je op 31 mei voor een calibratie voor mijn JVC.
Ik heb nu ontdekt dat bij het tonen van kleine vertikale of schuine streepjes (denk aan het THX "testbeeld" op dvd's) de TV problemen heeft.  Op bepaalde plekken gaat het beeld dan blokkerig trillen. Soms ook in bepaalde films met veel kleine vertikale streepje (de raket in The Incredibles). Is dit een hardware chip fout of is dit ook te verhelpen?
Alvast bedankt,
Mark

J.A.F._Doorhof

Dat is normaal voor verschillende toestellen, door de scherpte wat terug te draaien kan het SOMS wat beter worden maar het is een bekend probleem.
Custom installer

formerleewarmer

Hmmm  :(, daar gaat het niet door weg, komt gelukkig niet vaak voor.
Ook staat het beeld wat naar links geschoven en volgens mij wat in gezoomed, kan dat?
Trouwens,bedankt voor je sneller als het licht antwoord.  ;D

J.A.F._Doorhof

Wat je nu noemt word allemaal wel opgelost.
Custom installer

formerleewarmer

Ik kijk er naar uit, want over het algemeen vind ik deze TV een behoorlijk goed beeld geven.
Na alle settings ongeveer helemaal terug te draaien, heb ik al een behoorlijk verbetering gekregen.
Tot volgende week.

richardk

Hallo, ben van plan een plasma aan te schaffen en zit te twijfelen tussen een
Philips 42PF9956 of een panasonic 42PA50. Lees goede revieuws over de panasonic
maar vind dat de philips een mooier design heeft (zilver).
Kan niet veel gebruikerservaringen vinden over de philips,
graag je mening of heb je misschien een aanbeveling voor een ander type??
Heb het liefst een plasma met een zilveren behuizing, maar vind kwaliteit een
belangrijker issue.

Richard

J.A.F._Doorhof

Ik ben sowieso niet weg van beide dus ik zou echt even zelf gaan kijken.
Custom installer

lapino

J.A.F. Doorhof : ik heb een 9966/12 (via via zéér goedkoop kunnen kopen, anders kocht ik nooit een philips). Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat vind jij van dit type televisie? zaken die je goed/slecht vind? aanbevelingen qua instelling? alvast bedankt!

basset

Iemand al ervaring met die 39,5 cm (on)diepe tv van Samsung met die nieuwe slimline beeldbuis?