Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Citaat van: rtdigit op mei  9, 2004, 21:21:09
Ik zit te twijfelen tussen 3 toestellen:

- Sony KV-28FQ86
- Sony KV-28FQ70
- Panasonic TX-28PS10

Alvast bedankt.

Waarom kijk je ook niet eens naar een paar Loewe modellen. De Loewe AVENTOS 3981ZW 100Hz/Full-PIP/RealFlat voor 1499 bijvoorbeeld?

rtdigit

rond de 1000 EUR is wel een beetje mijn max. Dus die Loewe valt er voor mij ruimschoots buiten. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sony FQ86.

de redenen voor die voorkeur:
- Positieve ervaringen met sony
- nieuwe 'digital motion" techniek
- mooie vormgeving (persoonlijk)
- Leuke aanbieding (Playstation is altijd leuk als je hem nog niet hebt)
- Voor mijn gevoel op dit moment aantrekkelijk geprijsd

Ik vraag me alleen nog af, hoe Sony niet-breedbeeld uitzendingen in beeld brengt; is die kwalitatief vergelijkbaar met die van Panasonic (mijn ouders hebben een Panasonic en moet zeggen dat die niet-breedbeeld-uitzendingen mooi (weer smaak) weergeeft)

chris

Dag,

Ik heb gister de sony eens bekeken in de winkel, omdat ik zelf twijfel tussen deze tv en de 32pw9509 van philips met pixel plus 2.

Over de Sony,

Ik zou zeggen, ga eens ergens naar het beeld kijken, want ik heb in tijden niet zo'n slechte TV gezien.
Als de beelden niet bewegen dan is het plaatje erg strak, maar zo gauw er beweging in het beeld komt, is het niet om aan te zien. De ontvangst was misschien wel niet optimaal, maar er was wielrennen op en ik zag gewoon drie a vier schaduwen van de wielrenner toen deze door het beeld fietste. Zo gauw de camera beweegt over een landschap, dan onstaat er 1 grote chaos van pixelwolken. Er stonden zowel een 28" als een 32" versie en deze gaven allebei hetzelfde probleem.

Ik weet van oudere sony's als de FX68 en de FQ70 dat deze dit probleem lang niet zo erg hebben. Misschien komt het dus juist wel door picture power. Dit had ik niet verwacht van een merk als Sony.

Het kan best zijn, dat het beeld met DVD en satteliet wel goed is, maar daar kan ik niet over oordelen. In ieder geval hadden zelfs de goedkoopste tv's die eromheen stonden een beter beeld (qua beweging dan).

Ik moet wel zeggen dat ik het design heel erg mooi en strak vond, maar dat is natuurlijk smaakgbonden.

Ik wil dus nog een keer zeggen: GA KIJKEN EN LET OP DE PUNTEN DIE IK JE HIER AANGEEF.

Mandragore

Citaat van: rtdigit op mei 11, 2004, 23:20:26
rond de 1000 EUR is wel een beetje mijn max.

Ik heb mijn Panasonic 32PF10 (82cm, met bijpassend meubel en ISF gecalibreerd door Frank) te koop staan voor 1000 euro ;)

4:3 weergave in full screen vindt ik inderdaad persoonlijk ook heel keurig gedaan. Alleen wil ik nu gaan projecteren en dan moet ik waarschijnlijk afstand doen van "my preciousss" ;D

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17159.0 voor meer info.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

kroekie

Hoi Frank.

Ik heb van het weekend de Panasonic 32ps11 gekocht. Nu valt het me op dat ie soms rechtsboven in de hoek iets blauwiger is dan de rest van het beeld (kan aan mij liggen  ???) Is dit met een ISF calibratie weg te krijgen? Verder bevalt ie overigens prima. Ik zag dat er voor Friesland en omgeving een tour gepland stond voor mei. Ik woon in Drenthe vandaar.

Groeten,
Gideon.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Vaak is die blauwe hoek een probleem van afscherming of een speaker die in de buurt staat.
Dat gaat met een calibratie NIET weg in 90% van de gevallen, SOMS wel als de TV bv het contrast nu op 99% heeft staan want ook dan kan het optreden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

chris

Dag Frank,

Had de 32pw9509 (pixel plus 2) aangeschaft, maar heb deze gauw weer teruggebracht, wat een onrustig beeld. Ik heb naar je geluisterd en nu een Loewe aangeschaft. Te weten een Loewe Nemos 32.

Wat een verademing. Wat een rust in het beeld. Het beeld is alleen wel erg soft vooral bij analoge tuner, maar dit is minder storend dan het "pixelplus" gefriemel bij philips.

Ik heb alleen 2 vragen?

1. De detailering lijkt minder dan op de philips. Is dat anders na een calibratie?

2. Ik heb linksonderin het beeld een groene vlek (bij witte achtergrond) en rechts een donkere plek die ook een beetje een trillend beeld geeft soms? IK HEB GEEN APPARATUUR IN DE BUURT STAAN?

Ik heb weleens gehoord dat dit door het vervoer kan komen en vanzelf weggaat. Is dit waar?

Zo niet, is het met een calibratie bij te stellen?

Zo niet, kan een service monteur het oplossen of zit het in de beeldbuis en kan ik beter om een nieuwe TV vragen. Kan namelijk altijd binnen 2 weken ruilen.

Zie jij wel vaker Loewe tv's met dit probleem?

PS. Waarom kan ik niet zoeken op dit forum. Ik krijg elke keer de melding: Je mag geen berichten opzoeken op dit forum.

J.A.F._Doorhof

Hi,

1.
Dat klopt, de PP beeldbuizen hebben een bepaalde scherpte door het PP effect, Loewe heeft dat niet.
2.
De groene vlek KAN door vervoer komen en trekt dan binnen een week weg als het goed is.
Check wel nog eens of je ook geen speakers in de buurt hebt staan.

Bij een calibratie kunnen we heel veel voor je TV verbeteren maar geen reparaties uitvoeren.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Voor dat zoeken kijk even onder over dit board, hopenlijk is de oplossing nabij we gaan de server omzetten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

chris

Zal eens afwachten of de kleurvlekken verdwijnen. Heb de tv pas 2 dagen staan, dus het zou idd kunnen dat deze vlekken nog wegtrekken.

Als de vlekken wegtrekken zit ik te denken aan een calibratie. Ik heb hierover alleen 1 belangrijke vraag:

Hoe zit het met de garantie? Blijft deze gewoon bestaan als er een calibratie is geweest?

Dit is erg belangrijk aangezien ik 3 jaar fabrieksgarantie krijg bij Loewe en ik vaak hoor dat Loewe nog wel eens moeilijk doet over garantie zaken, of is dit niet zo?

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Rivak

Hallo Frank

Welke (CRT)RPTV`s (50/60 inch) hebben tegenwoordig je voorkeur ?
De laatste modellen van Toshiba, Thomson of Sony.

mvg  henk

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Rivak

Hoi Frank

Heb je het laatste model van Toshiba (Hollywood PRO 57 WH 36 P) ook al eens gecalibreerd of aan het werk gezien.
http://www.toshiba.de/consumer/pdf/107/57wh36.pdf
Ik weet dat reviewsites niet allemaal even betrouwbaar zijn, maar op homecinemachoice wordt deze Toshiba toch een stuk minder gewaardeerd dan de voorgaande modellen.
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3679
Misschien dat jij nog wat commentaar wilt geven......

mvg  henk

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik ben hem nog niet tegengekomen.
Waar Toshiba ERG veel last van heeft/had zijn vlekken door slechte focus, maar of dat met de nieuwe ook zo is ???

MvrGr.
Frank
Custom installer

Rivak

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 24, 2004, 20:54:56
Waar Toshiba ERG veel last van heeft/had zijn vlekken door slechte focus, maar of dat met de nieuwe ook zo is ???

Bedoel je daarmee convergentie fouten ?
Een kritiek was n.l. het te vaak bij/na regelen van de convergentie.

mvg  henk

chris

Dag Frank,

Nog 1 vraag over mijn nieuwe Loewe Nemos 32. Ik ben nog aan het afwachten of de kleurvlekken wegtrekken. Maar ik heb nog een ander probleempje. Op sommige plekken in het beeld is het beeld wat waziger. Goed te zien bij de teletekst (tijdklokje) rechtsbovenin. Heeft dit nu te maken met convergentie??? Ik had namelijk in een review gezien dat de convergentie bij deze tv goed was.

1. Is dit tijdens een calibratie te verhelpen?

2. Zo niet, kan ik aangezien ik ook kleurvlekken heb, de tv niet beter ruilen voor een andere?

bmateijsen

Kleurvlekken hebben vaak te maken met magnetische velden. Oftewel heb je niet magnetische speakers in de buurt staan of staat er een grote voeding van een bepaald apparaat in de buurt?? Heb je de TV weleens op een totaal andere plek aangesloten? (en zijn dezelfde vlekken er dan nog steeds??)

Groet Bjorn

B.J.

Citaat van: chris op mei 25, 2004, 08:21:38
Dag Frank,

Nog 1 vraag over mijn nieuwe Loewe Nemos 32. Ik ben nog aan het afwachten of de kleurvlekken wegtrekken. Maar ik heb nog een ander probleempje. Op sommige plekken in het beeld is het beeld wat waziger. Goed te zien bij de teletekst (tijdklokje) rechtsbovenin. Heeft dit nu te maken met convergentie??? Ik had namelijk in een review gezien dat de convergentie bij deze tv goed was.

1. Is dit tijdens een calibratie te verhelpen?

2. Zo niet, kan ik aangezien ik ook kleurvlekken heb, de tv niet beter ruilen voor een andere?

Ik zou als ik jou was mijn dealer bellen. Misschien wil die wel hem ruilen als je binnen een paar dagen bent en niet meer na twee weken bijvoorbeeld?

bladerunner.nl

Ik heb een Loewe Nemos 28 maar zie nergens iets van een "servicemenu".  Is deze TV wel door U te calibreren?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Zeker geen enkel probleem, het service menu vindt je niet zomaar tussen de standaard user instellingen maar maak je geen zorgen hij is er wel :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

kimike

Hi,

Wat vinden jullie de beste lcd TV die er op het moment is! Wil graag een 30" of 32" en mijn budget is tussen de 2500 en 3000 euro???

Ben zelf een beetje verliefd geworden op de sharps!

J.A.F._Doorhof

LCD's heb ik totaal geen ervaring mee.
Ik heb er wel een kleine 10-15 gecalibreerd maar ik vindt ze allemaal maar HEEL matig.

MvrGr.
Frank
Custom installer

aandevecht

Ik heb ook al eens gekeken naar een nieuwe lcd daar viel de panasonic TX-32LX1 op dit toestel sprong met kop en schouders boven de rest uit, maar ze hebben me nog niet kunnen overtuigen.

Joep

Hallo,

Ik lees heel weinig over Bang & Olufsen televisies. Mijns inziens de beste gewone televisies die er te koop zijn. Prijs is veel hoger maar je koopt veel meer dan alleen een tv-beeld. Niet dat ik het merk promoot, ik heb genoeg aan Loewe, maar ik vraag mij toch af waarom dit merk niet wordt genoemd (in post 1).

Heeft een beeldbuis van Bang & Olufsen de beste weergavekwaliteit (voor maar vooral ná callibratie) of niet?    

Ongeacht de prijs/kwaliteit verhouding.