Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

rsint

Jemig wat snel!!!! :o
Oke dankjewel, ik denk dat ik dan toch inderdaad voor de sony ga,...maar mag ik je vragen waarom de Sony? >:D

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pouda

hoe zit het met de Panasonic toestellen?
schijnen nogal vet te zijn. Helaas nergens te bekijken bij mij in de buurt! is het de moeite om ergens te gaan kijken of zeggen jullie laat maar!?
Bijvoorbeeld deze leek mij wel een topper: Panasonic TX-32PD30D

J.A.F._Doorhof

Panasonic maakt mooie tv's maar uit de doos vindt het niet veel ;D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

D. Groenewegen

Frank,

Op dit forum lees ik veel over aankoop van televisies. Zelf weet ik ook niet waar ik goed aan doe. Ik twijfel tussen Philips met Pixel Plus (28PW9308), Sony met Digital Plus (28FQ70) en JVC met D.I.S.T. (28P37S). De Sony is dan zo'n € 200 tot € 400 goedkoper. Er is nog geen 28" met picture power zoals de 32FQ85.

Wat raad je me aan zonder calibratie en welke is het beste te calibreren? In een eerder stuk over jouw ervaringen had je nog maar één JVC onder handen genomen. Heb je al ervaring met bovengenoemd toestel? Zelf heb ik een JVC DVD speler (XV-E112), maar de meeste tijd wordt er naar de kabel gekeken.

Of kan je beter een televisie kopen zonder digitale poespas en goed calibreren met hetzelfde resultaat (ik lees vaak over het uitzetten van zoveel mogelijk functies).

Groeten en bedankt alvast,

Daan

m.m.m

Goed verhaal. heb ik wat aan.

Hoe zijn echter je ervaringen met Thomson?

Ik hoor hier en daar dat de 32WB642 zo'n mooi beeld geeft door de Hi pix technologie. Tevens schijnt dit een van de weinige TV's te zijn die DVD spelers met Progressive Scan kunnen weergeven.

Groet, Michael

angel66

ja zit zelf ook te twijfelen tussen die jvc en sony

J.A.F._Doorhof

Angel66, beide TV's geven veel waar voor het geld.
PERSOONLIJK zou ik waarschijnlijk de Sony kiezen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

JAB

Ik zoek een groter beeld. Loewe heeft een super grote conventionele televisie met een 102 cm beeldbuis (type Aconda 93102 ZW).
Ik lees dat CRT nog altijd te prefereren is boven plasma of lcd.

Zijn er ervaringen met deze grote crt televisie?  Geeft dit geen problemen met convergentie enzo?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Op zich zijn ze iets gevoeliger voor convergentie problemen maar niet veel.
Loewe maakt gewoon goede kwaliteit TV's.

MvrGr.
Frank
Custom installer

JAB

Frank, wat zou je adviseren bij dit beeldformaat, de Loewe (crt) of een plasma scherm?
Of is beide niet slim op dit moment met HDTV in aantocht?

J.A.F._Doorhof

CRT zonder twijfel.
HDTV moet je voor jezelf beslissen ik zou een HDTV kopen maar kijk eens naar de prijs voor een CRT versie (als je hem al vindt op DIT moment).

MvrGr.
Frank
Custom installer

sicob

Frank, je bedoelt een CRT als HDTV? Welke moet dat zijn dan?

grt Jacob
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

J.A.F._Doorhof

Custom installer

kroekie

Hoi Frank,

Heb je al ervaringen met de:
sony kv 32 fq 86
sony kv 28 fq 86
ik geloof dat dit de opvolger is van de fq 70 en zo ja wat zijn je bevindingen?

mvgr Gideon.

J.A.F._Doorhof

De nieuwe serie Sony's vindt ik zeer goed presteren.
Ik ben geen held met typenummers sorry, maar Sony staat bij mij op dit moment met de nieuwe toestellen iets boven de PP van Philips (Loewe blijft bovenaan).

MvrGr.
Frank
Custom installer

JAB

Wat is je (jullie) mening over de Loewe Articos 55?

chris

Hoe zit het met de nieuwe Pixel Plus 2 toestellen. De 32/28PW9509. Hoe presteren deze ten aanzien van PP1 en ten aanzien van de Sony, JVC en Loewe?

J.A.F._Doorhof

Vreemd genoeg nog niet gezien (PP2).
De Articos is een goede performer voor het geld dat hij kost, maar dat vindt ik bij de Loewe serie sowieso wel.
Custom installer

chris

Frank,

Welke Televisie raad jij mij aan in de prijsklasse 1200 tot 1700 euro. Het gaat om een 32" TV. Op de eerste plaats zal wel een Loewe komen ;), maar wat zou je hierna plaatsen??

Ik twijfel zelf namelijk tussen:

Philips 32PW9509 (pixel plus 2)
Panasonic 32PD30 (acuity)
Sony 32FQ86 (black chili)
JVC 32p37s (DIST HDTV compatible)

J.A.F._Doorhof

De philips moet ik nog zien, de Sony vindt ik zonder twijfel goed.
De Acuity vindt ik goed en de JVC is een twijfel geval.

Je moet echt even goed kijken, het BREEKPUNT voor mij van veel PP modellen is de blockvorming verder vindt ik het fantastische TV's.
Sommige mensen storen zich daar echter totaal niet aan.

MvrGr.
Frank
Custom installer

chris

Dag Frank,

Bedankt voor de tips. Nog even een paar aanvullende vragen.

Met de nieuwe sony's bedoel je daarmee deze:

HQ100: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/98F9B4C5E42B7FC9C1256DA5003FD47E

of deze:

FQ86: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/85D427B671BD6BBAC1256E7500323034

De FQ86 lijkt namelijk technisch gezien hetzelfde als de FQ85 en die is qua beeld toch minder scherp dan de PP toestellen.

Betreft de PP toestellen. Is deze blockvorming ook aanwezig bij DVD en Satteliet of alleen bij kabeltelevisie. Wordt deze blockvorming vermindert door een ISF calibratie??

J.A.F._Doorhof

Hi,
Scherpte is niet alles, detail en definitie is voor mensen vaak iets heel anders.
Veel PP modellen uit de doos hebben een ENORME hardheid in het beeld (de Acuity van Panasonic bv helemaal), na de calibratie is het PP effect dan ook stukken minder hard, wat leidt tot een enorme detailiring in het beeld.

De Sony is inderdaad wat softer maar heeft wel wat meer finise in de bewegingen.

Het is altijd een afweging WAT je belangrijker vindt.

De blockvorming is op alles te zien, dus niet alleen kabel, kijk maar eens naar snelle bewegingen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

rtdigit

Ik zit te twijfelen tussen 3 toestellen:

- Sony KV-28FQ86
- Sony KV-28FQ70
- Panasonic TX-28PS10

Als ik het goed heb begrepen is de KV-28FQ86 de opvolger van de 28FQ70. Wat ik niet begrijp is dat de 28FQ86 een functie mist tov de 28FQ70, namelijk " digital scan" . Wel maakt de 28FQ86 gebruik van digital motion-techniek wat ook in de high-end tv's van Sony wordt gebruikt.

Volgens www.kieskeurig.nl houdt digital scan het volgende in: Techniek die de zogenaamde 'lijnflikker' tegen gaat. Samen met een 100Hz-techniek zorgt deze techniek voor een beeld dat rustig is voor de ogen.

Is de techniek " digital scan" heel belangrijk (ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van hetgeen beschreven staat op kieskeurig.nl)? Gebruikt het nieuwe toestel van Sony (lees 28FQ86) een soortgelijke techniek die alleen een andere naam heeft gekregen? Welk toestel zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt.