Shootout 'digital media players' numero 4!

Gestart door Deleted member, juli 13, 2007, 11:57:03

Vorige topic - Volgende topic

Sjettepet

Nu ineens on topic  ::)

Ik heb deze besteld: http://www.homehifi.co.uk/TC-7510/about.html

Was op zoek naar een "preiswerte" upgrade van de DAC in mijn H/K AVI 250 uit 1997. Kan me voor 149,- geen buil vallen lijkt me zo.

Hoop dat hij op tijd arriveert voor de shootout. Zou hem graag eens naast een dure DAC zetten.

DAC, Laptop, UD-10 komen nu toch aardig in de richting van 400,- Euro, maar als ik daarmee de Transporter of zelfs de SB kan benaderen...
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Deleted member

Nou Sjettepet, ik hoop dat het apparaat beter is dan dat de specs zijn opgesteld. Die staan vol met vauten!  ;D ;)

CiteerSpecifications;

*      Frequency Response: 2.0HZ -20KHZ, /-1.25dB
    *      Amplitude Linearity: >1.06d8
    *      Channel Separation; >I00dB@:lkHZ
    *      Line Output: 1.5V RMS
    *      Total Harmonic Distortion: <0.00l5%@ lkHz
    *      Phase Linearity: +/-0@;20KH2l
    *      Digital Input: 96kH2; Consumer Standard SPDIIF
    *      Maximum Jitter (HP): <50 pico seconds RMS, using selected low jitter Crystal
    *      0va-Sampling Rate: 8:*(352.8-kHZ)
    *      Resolution Capability: 24bit
    *      Digital Filter: 82dB
    *      Power Supply; DC 12V
    *      Absolute Polarity: 0
    *      Digital Inputs:      2 x Coaxial; 75 ohms RCA      2 x TOSLINK Fiber optic; EIAJ Standard CP-340/RC-5720,660nni typical wavelength.
    *      Dimensions: 245 (L) X 114 (D) X 37 (H)

sandervg

Kon zo snel niet zien in het topic... Is er al een datum vastgesteld voor de shootout?

Ik ben erg benieuwd hoe de digitale uitgang van de SB3 zich verhoudt tot de digitale uitgang van de transporter. Misschien dat )P( of Audiloog zelfs een inschatting kan maken hoe zich dat weer verhoudt tot de digitale out een gemod. squeezebox  :D. Deze hebben we enige tijd vergeleken met een standaard SB3 en met een Opus 21 CD speler, en daar kwam de gemod. SB3 (icm een 47labs DAC) als winnaar uit. Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

)p(

Citaat van: sandervg op juli 19, 2007, 17:45:00
Kon zo snel niet zien in het topic... Is er al een datum vastgesteld voor de shootout?

Ik ben erg benieuwd hoe de digitale uitgang van de SB3 zich verhoudt tot de digitale uitgang van de transporter. Misschien dat )P( of Audiloog zelfs een inschatting kan maken hoe zich dat weer verhoudt tot de digitale out een gemod. squeezebox  :D. Deze hebben we enige tijd vergeleken met een standaard SB3 en met een Opus 21 CD speler, en daar kwam de gemod. SB3 (icm een 47labs DAC) als winnaar uit. Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

Gezien de vorige ervaringen met de Tact, zowel bjij Aurora13 als bij mij thuis, waar ik tot nu toe geen verschil tussen transporten kon horen verwacht ik dat op de Lyngdorf als er al een verschil valt te horen met de transporter dat het verschil veel kleiner zal uitvallen dan de enorme verschillen die wij bij jouw konden horen met de gemodde sb.

peter

Deleted member

Citaat van: sandervg op juli 19, 2007, 17:45:00

Nog niet, voor we de definitieve datum plannen wachten we nog op Bob die nu op vakantie is.

pburmie

Hee mannen,

Vanwege de oplevering van ons nieuwe huis gisteren en de "perikelen" die daaraan vooraf zijn gaan en die daar direct op volgen, heb ik nu pas gelegenheid gehad om weer eens even mijn neus in dit topic te steken. Is het heel erg prematuur als ik voorzichtig concludeer dat de Vista weg met Sideshow in combinatie met een WiFi PDA achtige oplossing als tweede scherm (of mooie iR of Bluetooth remote) eigenlijk de meest voor de hand liggende weg is om te volgen: immers, de audiobehandeling en -weergave is in Vista veel beter geregeld (of kan veel beter geregeld worden dan onder XP) en Vista heeft als enige Sideshow wat voorkomt dat je een andere PC/laptop nodig hebt om (via Remote Desktop) de audio-streaming-PC te bedienen?. Graag jullie deskundige reactie.

Ik heb gisterenavond, als ontspanning na die oplevering, nog eens goed naar mijn huidige (tijdelijke) XP oplossing geluisterd in combinatie met de Stello DAC en ik kan niet anders (blijven) concluderen dan dat dit combo dingen laat horen die ik daarvoor niet heb gehoord. Het geheel produceert een zeer realistische stage met heel veel ruimtelijkheid zowel in de breedte maar ook zeker in de diepte. Als ik schakel naar de ZP100 dan wordt het allemaal weer "zo plat als een dubbeltje". Wat een enorm verschil. Met deze kwaliteit, in vergelijking met alles wat ik tot nog toe (ook tijdens de shootouts) aan streaming oplossingen heb gehoord, kan ik meer dan gewoon mee leven, want dat is echt genieten geblazen. En als het in Vista nog beter zou moeten kunnen dan.....................

Peter

By the way, de Stello DAC met kabels is dus inmiddels weer uit de verkoop gehaald, dat zullen jullie onderhand wel begrijpen. ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 20, 2007, 10:34:50
Hee mannen,

Vanwege de oplevering van ons nieuwe huis gisteren en de "perikelen" die daaraan vooraf zijn gaan en die daar direct op volgen, heb ik nu pas gelegenheid gehad om weer eens even mijn neus in dit topic te steken. Is het heel erg prematuur als ik voorzichtig concludeer dat de Vista weg met Sideshow in combinatie met een WiFi PDA achtige oplossing als tweede scherm (of mooie iR of Bluetooth remote) eigenlijk de meest voor de hand liggende weg is om te volgen: immers, de audiobehandeling en -weergave is in Vista veel beter geregeld (of kan veel beter geregeld worden dan onder XP) en Vista heeft als enige Sideshow wat voorkomt dat je een andere PC/laptop nodig hebt om (via Remote Desktop) de audio-streaming-PC te bedienen?.

Allereerst gefeliciteerd met de succesvolle overdracht, toch een spannend moment!  :)

V.w.b. je conclusie. Het is denk ik maar net wat je zelf precies wil. Zelf heb ik zeker de voorkeur voor de HTPC als all-in one oplossing, simpelweg omdat ik één doosje wil dat alles kan. Zo heb jij je eigen eisen zoals een Sonos achtige bediening. Beiden hebben we de eis dat het goed klinkt.  ;) Maar er zijn dus meerdere wegen naar Rome, oftewel het wordt een kwestie van plussen en minnen tussen functionaliteit en kwaliteit om de voor jou ideale oplossing te kunnen kiezen.  :)

Mijn mening is in elk geval dat de (HT)PC perfect in staat is/moet kunnen zijn om muziek te reproduceren en zelf heb ik dus al eerder besloten dat dat voor mij de weg is die ik wil gaan. De beste manier van transport (kwaliteitstechnisch gezien) van PC naar DAC willen we in deze shootout bekijken. Helaas is het zo dat je slechts een beperkte hoeveelheid oplossingen kunt testen want er zijn natuurlijk talloze oplossingen.

In de USB DAC/Transport sfeer zijn en komen er nu in een rap tempo produkten op de markt naast de altijd al bestaande geluidskaart (in- of extern) oplossingen. Zo heeft bijvoorbeeld Abracadaver een Offramp gekocht (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43112.msg966932#msg966932) wat ook een mooie oplossing schijnt te zijn. Sjettepet en ik hebben al een Trends UD-10 en zoals je zag gaat ook PS-Audio een nieuw produkt ontwikkelen en ook Guido Tent van Tentlabs is met een USB oplossing bezig.

Aan de andere kant zijn er natuurlijk talloze network media players zoals de Transporter. Oftewel aan keuze geen gebrek, vandaar mijn stelling: "plussen en minnen".  :)

pburmie

Thanks Antoine, het is een prachtig huis geworden met maar 3-4 opleverpuntjes. Echt super gewoon!

Citaat van: Antoine op juli 20, 2007, 11:11:48In de USB DAC/Transport sfeer zijn en komen er nu in een rap tempo produkten op de markt naast de altijd al bestaande geluidskaart (in- of extern) oplossingen. Zo heeft bijvoorbeeld Abracadaver een Offramp gekocht (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43112.msg966932#msg966932) wat ook een mooie oplossing schijnt te zijn. Sjettepet en ik hebben al een Trends UD-10 en zoals je zag gaat ook PS-Audio een nieuw produkt ontwikkelen en ook Guido Tent van Tentlabs is met een USB oplossing bezig.

Geeft dit tussen de regels eigenlijk niet aan dat USB DE manier is om zo verliesvrij mogelijk het signaal aan te bieden en dat dus het verlies zoveel mogelijk wordt beperkt tot de DAC alleen. Of mis ik hier wat..........

Durk

dat je de stello uit de verkoop hebt gehaald is een zeer verstandig besluit van het was een zeer lekkere DAC. Persoonlijk lekkerder dan de DAC van de Burmester..  :)

Voor mij is de PC voorlopig geen way to go, want ik vrees dat de bediening ook met Sideshow niet kan tippen aan de Sonos. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in de Logitech benadering icm de transporter. Al is die natuurlijk wel een stuk duurder dan een PC + Sideshowoplossing.
Je moet echter ook wel flink investering wil je een echt stille PC krijgen.

Zou het niet mogelijk zijn om de Stello of een ander USB Dac draadloos of via het netwerk aan te sluiten? Zijn er netwerk->USB oplossingen? Je zou dan de afspeelPC in de meterkast kunnen plaatsen oid. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk om de PC voor meerdere doeleinden te gebruiken, zoals Raphie hem benut..

Hoe dan ook: ik ga vanavond eens kijken naar de USB-DAC oplossing..

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

CiteerGeeft dit tussen de regels eigenlijk niet aan dat USB DE manier is om zo verliesvrij mogelijk het signaal aan te bieden en dat dus het verlies zoveel mogelijk wordt beperkt tot de DAC alleen. Of mis ik hier wat..........

De Trends geeft een SPIF signaal uit en waarschijnlijk zal de Stello het USB ook eerst converteren naar SPIF ergens intern..

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 20, 2007, 11:19:41
Geeft dit tussen de regels eigenlijk niet aan dat USB DE manier is om zo verliesvrij mogelijk het signaal aan te bieden en dat dus het verlies zoveel mogelijk wordt beperkt tot de DAC alleen. Of mis ik hier wat..........

USB is in mijn ogen één (niet dé) manier om te "interfacen" met de PC. De implementatie bepaalt zoals altijd volledig de kwaliteit. Een voordeel van USB is bijvoorbeeld dat wél de processing door de PC wordt gedaan (i.t.t. bijv. de Sqeeuzebox) maar je niet de RF/EMI emmissies hebt van de PC zoals je die hebt met een interne geluidskaart.

Eigenlijk bedoelde ik dus op te sommen dat er meerdere soorten oplossingen zijn met elk hun sterke en zwakke kanten:

1. PC met interne geluidskaart
2. PC met externe geluidskaart (via USB of Firewire, bijvoorbeeld de Trends UD-10)
3. PC met USB DAC (zoals de Stello)
4. PC met standalone network media players (zoals de Slimdevices Transporter/Squeezebox)

NB. Optie 2 en 3 kunnen in de praktijk natuurlijk erg op mekaar lijken. Zo zou je de Trends UD-10 ook als een optie 3 apparaat kunnen zien aangezien hij geen ingangen heeft.

Deleted member

Citaat van: Durk op juli 20, 2007, 11:22:24
Zou het niet mogelijk zijn om de Stello of een ander USB Dac draadloos of via het netwerk aan te sluiten? Zijn er netwerk->USB oplossingen? Je zou dan de afspeelPC in de meterkast kunnen plaatsen oid. Aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk om de PC voor meerdere doeleinden te gebruiken, zoals Raphie hem benut..

Nee dat kan niet, de USB DAC wordt namelijk door de PC gezien als een "geluidskaart" waar een muzieksignaal als bitstream naartoe wordt gestreamd. Een netwerkkaart werkt via geheel andere protocollen (bijv. Ethernet met TCP/IP).

pburmie

Citaat van: Durk op juli 20, 2007, 11:22:24
dat je de stello uit de verkoop hebt gehaald is een zeer verstandig besluit van het was een zeer lekkere DAC. Persoonlijk lekkerder dan de DAC van de Burmester..  :)Hoe dan ook: ik ga vanavond eens kijken naar de USB-DAC oplossing..

In een eerdere post heb ik het ook al geschreven: ik heb de Stello (in combinatie met de rest natuurlijk) nog nooit zo mooi horen "zingen" als nu via USB rechtstreeks uit de PC. En Durk je hebt helemaal gelijk en je onderstreept eigenlijk alleen maar datgene waar mijn hifi dealer me al voor had "gewaarschuwd": de Stello DAC klinkt aangenamer/lekkerder dan de boterzachte DAC uit de Burmester 001, zonder daarbij "beter" of "slechter" te gebruiken, want dat is hier aboluut niet van toepassing.

Rody

Een goedkope en kleine oplossing / alternatief voor de HTPC is een Apple TV.
Toch zie ik vrij weinig tot geen posts hierover. Ik heb er nu al een tijdje een en het is een prachtig apparaat(je). Misschien eens leuk om deze te testen (en Apple ff te bellen voor een demo-apparaat ;))?

Deleted member

Ik merk trouwens een hoop verwarring over de USB apparaten en waar welke rol wordt gespeeld. Zie de afspeelketen als volgt: Bron -> Transport van muziekdata -> DAC

Bij een USB device als de Stello geldt dan: Bron=PC, Transport=USB, DAC=Stello
Bij een USB device als de Trends UD-10: Bron=PC, Transport=USB, DAC=willekeurige externe DAC

Natuurlijk is er ook nog de interface tussen de USB ontvanger en de DAC. Als we dus inzoomen krijgen we de volgende keten:

[PC USB zender] -> (isochronous transport van muziekdata over USB kabel) -> [USB ontvanger in USB device] -> (buffering, conversie van USB data naar muziekbitstream volgens bijv. SPDIF) -> [SPDIF zender in USB device] -> (asynchroon transport van SPDIF signaal) -> [SPDIF ontvanger in DAC]

Meestal wordt de USB data dus omgezet naar de S/PDIF standaard. Wat dat precies bij de Stello is is onbekend. Het zou kunnen dat het in de Stello geheel in een enkel IC ("chip") wordt afgehandeld maar het zou, zoals Durk al zegt, ook kunnen dat er eerst conversie naar SPDIF plaats vindt waarna het signaal aan de interne DACs van de Stello wordt aangeboden.

edit: hier nog een leuk artikeltje over waar ik de keten nou allemaal jitter kan ontstaan! ;) http://www.positive-feedback.com/Issue22/nugent.htm En een meer algemene en gedetailleerde uitleg over jitter vind je hier: http://www.tnt-audio.com/clinica/diginterf1_e.html

Deleted member

Als jullie overigens echt verknocht zijn aan de Sonos dan is dit wellicht een nog leuke optie, Een reclocker van Empirical Audio.  :)

http://www.empiricalaudio.com/frPace-Car.html
Citeer
The reviews of wireless audio servers, including Squeezebox, Sonos, Olive and others
all seem to conclude the same thing: that these devices are not quite up to the sound
quality achievable with high-end Transports.

Well, that is all about to change. The Pace-Car takes these devices to the next level by
reducing the jitter in the digital audio stream to inaudible levels. Those that claim their
upsampling DAC's and reclockers totally eliminate jitter are stretching the truth. Jitter
can never be totally eliminated, only reduced or minimized. The Pace-Car does not
eliminate jitter, it reduces jitter to inaudible levels.

Durk

op het Sonos forum zijn er ook al positieve ervaringen met reclockers gemeld.. dus het is wellicht waard om te proberen. de prijs van deze oplossing is echter zo hoog dat je volgens mij beter gelijk een transporter kunt kopen..

pburmie

Citaat van: Antoine op juli 20, 2007, 13:03:54
Als jullie overigens echt verknocht zijn aan de Sonos dan is dit wellicht een nog leuke optie, Een reclocker van Empirical Audio.  :)

http://www.empiricalaudio.com/frPace-Car.html

In ieder geval verknocht aan ALLE features, betrouwbaarheid, stabiliteit, bediening en ga zo maar door, met uitzondering van de geluidskwaliteit. En als ook die met die Pacemaker op het niveau komt waar ik (en waarschijnlijk een aantal met mij) hem eigenlijk hebben wil, dan weet ik het zo net nog niet. Want een aparte PC met Vista en Sideshow en extra remote met tweede display kost ook extra geld, laat staan stroom. Die ZP80 en externe DAC heb ik al. Kortom, dit zou een interessante optie kunnen zijn. En als ik me goed herinner heeft Audioloog eerder een keer (of in het andere topic) geschreven dat zijn Apogee ook buffering en reclocking gebruikt en samen met de SB ook niet of nauwelijks verschil kon horen met een loopwerk. Wat die Pacemaker dus feitelijk extra doet is de clocken synchroniseren tot één clock, in vergelijking met de Apogee MiniDAC. Of zie ik dit verkeerd.

pburmie

Citaat van: Durk op juli 20, 2007, 13:49:02
op het Sonos forum zijn er ook al positieve ervaringen met reclockers gemeld.. dus het is wellicht waard om te proberen. de prijs van deze oplossing is echter zo hoog dat je volgens mij beter gelijk een transporter kunt kopen..

FYI.
Ik heb zojuist een uitgebreide mail gestuurd naar de firma Empirical Audio waarin ik e.e.a. heb uitgelegd waar we hier in dit topic als forum mee bezig zijn te achterhalen en te doorgronden. Wellicht komt hier nog wat zinnigs uit. Keep you posted.

Overigens heb ik gisteren antwoord gekregen van Sonos op het verschil tussen de ZP100 en ZP80. Hier zowel vraag als antwoord.

CiteerDear Peter,

Thank you for the information regarding the tests you performed between the two ZonePlayers. After asking around, I am not aware of why or what would be causing the differences in sound that you are hearing. As far as I am aware, the systems use similar hardware but obviously the the ZonePlayer 100 is had a built-in amplifier and other additional hardware to handle the amplification. Unfortunately, we are not given detailed technical information on the internals of the ZonePlayer hardware nor are we allowed to pass this along any non-published specifications outside of the company. You may find more information on this subject in our Forums at http://forums.sonos.com.

Regards,
Rob

------------------------------------------------------------------------------------------------

Sonos Technical Support
Customer (Peter Kievits)   07/14/2007 07:54 AM
Dear Sir,

During a test session at my home last week, both a ZP100 and a ZP80 were connected to my high-end Burmester 032 amplifier. The ZP100 (of course) through its analogue output and the ZP80 through both its analogue and digital outputs. The digital output was fed into a Stello DA220MKII external DAC. The DAC was connected through XLR analogue cables with the amplifier.
All listeners concluded that the ZP100 simply sounded better than the ZP80, even when played through the external DAC. The horizontal soundstage was slightly wider as well as more depth. Also the overall sound reproduction was less flat. However, the ZP80 sounded (through the external DAC) a tiny more precise/analytical.
The overall conclusion, that the ZP100 was more enjoyable to listen to, surprised all of us. One of the listeners suggested that perhaps all components within the ZP100 benefit from its larger and possibly better power supply since this also has to feed the 2x50W amp section.
I presume that the internal ZP DAC section of both players is the same from the design point of view.

Is there an explanation for the difference in sound quality between the ZP100 and ZP80 as we encountered?

In case you need more details or whatever, please let me know.

Best regards,
Peter Kievits

Feitelijk weten we nu nog niks, behalve dan de suggestie die Audiofiel heeft gedaan inzake verschil in voeding tussen beide.

pburmie

Citaat van: pburmie op juli 20, 2007, 22:41:50
FYI.
Ik heb zojuist een uitgebreide mail gestuurd naar de firma Empirical Audio waarin ik e.e.a. heb uitgelegd waar we hier in dit topic als forum mee bezig zijn te achterhalen en te doorgronden. Wellicht komt hier nog wat zinnigs uit. Keep you posted.

Tjeeminee, holy Moses, het lijkt de firma Wifisound wel qua reactiesnelheid. ;D :D ;)

Hier hun antwoord inzake Sonos:

CiteerPeter - the Sonos needs similar mods to add the coax connector for the Master Clock in order to use it with the Pace-Car reclocker.

I expect the Pace-Car/Sonos to sound identical to the Pace-Car/Squeezebox.  Driving one of my I2S input DAC's, the sound with the SB3 is superior to anything I have heard, transport or computer audio, even better than the expensive Memory Player.  You owe it to yourself to hear one of my modded DAC's or USB DAC's.  Any of these will outperform your Stello.  In fact, they are superior to Meitner, DCS, Reimyo, Dodson, Accustic Arts and many other $15+ DAC's, many of which I have modded.  My DAC's are truly world-class.  The only DAC that I have found that even comes close is the older Bremen #1.  Even the Bremen needs mods to sound accurate.  Many of my customers sell their Meitner EMM labs or DCS gear once they hear one of my modded DAC's.

I am currently modding a Sonos for a customer to improve the clock and the output circuitry only.  This is actually quite a simple mod and not very expensive.  The resulting sound quality of the modded Sonos will not be as good as using it with the Pace-Car, but it should be better than a stock Squeezebox.  The Pace-Car could be added later.

I doubt if I will have any Pace-Cars for demo with a ZP80.  In fact, I doubt if I will have any Pace-Car demos.  I already have a growing list of orders for it and I only today put it on the website.  My backlog is currently running 31 customers, which is 12-15 weeks for me.  My mods and computer audio products are very much in demand.

Best Regards,
Steve N.
Empirical Audio

Of deze meneer heeft een heleboel mooie praatjes of..................................

Durk

Op het SONOS forum staat nog een andere reclocker vermeld van ongeveer 300 dollar.. Met de huidige dollarkoers is dat wellicht de gok waard..

VDM

Ach, een Sonos van 400e + een mod van 1300 dollar is nog steeds goedkoper en fijner dan een Transporter. Als de geluidskwaliteit dan gelijk is, prima!

pburmie

Citaat van: VDM op juli 21, 2007, 13:15:31
Ach, een Sonos van 400e + een mod van 1300 dollar is nog steeds goedkoper en fijner dan een Transporter. Als de geluidskwaliteit dan gelijk is, prima!

Inmiddels heb ik al een drietal "conversaties" gehad met Steve Nugent van Empirical Audio en om het maximale uit de Sonos ZP80 te persen is er een mod nodig in die ZP80 om deze geschikt te maken voor aansluiten van de Pace-Car om de clocken te synchroniseren  en vervolgens wordt het beste resultaat bereikt door de Pace-Car middels I2S aan te sluiten op een van zijn eigen DAC's.

Zie hier het laatste relaas dat wij met elkaar hebben gehad:

CiteerHi Steve,

THANKS VERY MUCH for this very quick reply which I appreciate very much.
If I interpret your email correctly, to get the maximum out of my Sonos ZP80 and to blow away nearly all CD transports, it should be modded to accept your Pace-Car and next, your Pace-Car should be connected with I2S to one of your DAC's. Please correct me if I misinterpreted things. 

You got it.

Since I already own the Stello DAC, do you think it is worthwhile to mod this DAC to bring it to the desired level of performance or is this simply a waist of time and money? 

Possible.  Adding an I2S interface may be a stretch, and expensive too.  The mods needed to make the Stello sing are probably extensive as well.  I would estimate in the ball park of $2500 at least for both mods and I2S interface.  Better to go with one of my existing DAC's that already have I2S interfaces.  I've spent literally years modding these to perfection.  Many revisions.  I still do custom mods for really expensive DAC's such as the Dodson, DEQX and the Bremen, including addition of I2S interfaces, but I try to focus my mods on the most popular DAC's, like the Benchmark DAC-1.

And what about modding and availability in The Netherlands? Can this modding and stuff be done by somebody who has the correct expertise on this field?

No, I dont share my mod info.  Besides, they are very intensive mods, not just parts swaps.  Lots of surface-mount work, board changes and wire harnesses etc.. I cannot even hire anyone locally to do this.  I have to do it myself.

I have a number of customers in The Netherlands, both for mods and computer audio converters.

Steve N.

Best regards,
Peter

Zijn antwoorden zijn in vet weergegeven.

Deleted member

Ja ja, en dan ontstaan natuurlijk de vragen is het waar en is het het waard!  ;) Moeilijk!

In Nederland hebben we natuurlijk nog de modders Artspeak en Sound Evolution maar die zijn niet actief in de PC audio markt.

Ik heb zelf ook al eens overwogen om m'n North Star loopwerk op te sturen naar Empirical Audio of Aberdeen Components na een hoop positieve berichten te hebben gelezen maar de verzendkosten zijn erg hoog en je weet niet wat je terugkrijgt. Zelf durfde ik het gezien de hoge prijzen en het risico niet aan.

pburmie

Citaat van: Antoine op juli 21, 2007, 14:40:00
Ja ja, en dan ontstaan natuurlijk de vragen is het waar en is het het waard!  ;) Moeilijk!

In Nederland hebben we natuurlijk nog de modders Artspeak en Sound Evolution maar die zijn niet actief in de PC audio markt.

Ik heb zelf ook al eens overwogen om m'n North Star loopwerk op te sturen naar Empirical Audio of Aberdeen Components na een hoop positieve berichten te hebben gelezen maar de verzendkosten zijn erg hoog en je weet niet wat je terugkrijgt. Zelf durfde ik het gezien de hoge prijzen en het risico niet aan.

Daar heb je ook HELEMAAL gelijk in Antoine. Ik schreef al: of deze meneer heeft hele mooie praatjes of..................
Dat is waarschijnlijk het belangrijkste nadeel: je weet inderdaad niet wat je terugkrijgt, als je het al terugkrijgt (te negatief gedacht?).