Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

erik s.

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:15:02
Hmmmm ja dat begreep ik ook Garmt Thanks.... ;D
Maar ik heb jullie nog een veel grotere upgrade te vertellen ;)
;D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:15:02Maar ik heb jullie nog een veel grotere upgrade te vertellen ;)
audio of ...?  :coffee:

Peerless Monster

Half maart 2012 is er mer nieuws ;D  :pompom:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

#553
Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:41:07
Half maart 2012 is er mer nieuws ;D  :pompom:

Voor wie tot 9 kan tellen...?

AbZ

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:41:07
Half maart 2012 is er mer nieuws ;D  :pompom:
Dacht al zoiets  :smile:   Van harte gefeliciteerd  :pompom:   :clapping:

VlisChris

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:41:07
Half maart 2012 is er mer nieuws ;D  :pompom:

Ah, vandaar die overdegelijk gebouwde CD lade. Dat was niet omdat je graag goed geluid wilt, dat is over een paar maanden gewoon pure noodzaak dus ;)
Gefeliciteerd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

;D Thanks guys!
Na bijna een jaar hard werken toch een mega upgrade!
Mijn nichtje van 1,5 had de CD-lade bij mijn ouders te pakken, dus ik vermoed dat ik wel eens heel snel ga downgraden weer ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Van harte!

Ik kan je het volgende aanbevelen om rond uw spullen te zetten (zo doe ik het namelijk ook  :D):

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2011, 15:04:28
Van harte!

Ik kan je het volgende aanbevelen om rond uw spullen te zetten (zo doe ik het namelijk ook  :D):



;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2011, 15:04:28
Van harte!

Ik kan je het volgende aanbevelen om rond uw spullen te zetten (zo doe ik het namelijk ook  :D):


Lijkt me dit een simpelere strategie...

   ;D

Jumping Jack

Mja, maar vanaf een bepaalde leeftijd krijg je ze daar niet meer in hoor en dan biedt mijn oplossing ze net wat meer vrijheid en voor jezelf gemoedsrust! Maar daar moet je je de eerste maanden sowieso nog niet druk om maken, dan doen ze nog niets meer dan huilen en pampers vullen  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Interficior

Take it or lease it

Kjelt

Quote from: Audiofiel on September  7, 2011, 14:06:52
Als dat waar zou zijn, dan zou een losse DAC ook altijd slechter zijn dan een ingebouwde DAC in een speler, waarbij je immers geen (SPDIF) uitgang en een daarop volgende input receiver nodig hebt. De praktijk wijst anders uit.
Dat is weer een andere (digitale domein) discussie, we zitten nu met deze discussie in het analoge domein dus die parkeer ik even.

QuoteIk heb het op diverse plaatsen op dit forum al eens uitgelegd, maar een voorversterker is véél meer dan alleen een volumeregelaar. Een goede voorversterker zorgt onder meer voor een goede buffer en een aanpassing van zowel de ingangsimpedantie als de uitgangsimpedantie.  
Mee eens echter verklaard niet waarom dit niet in een cd speler geintegreerd zou kunnen worden.
Alles wat je noemt zou ook in deze cd speler hebben gekund, dat was mijn statement, mits je het (even) goed doet als in een goede vv. Wat betreft je ingangsimpedantie is dit dus in een cd speler veel makkelijker want je kent het ingangssignaal want die genereer je zelf  :) Deze komt rechtstreeks van de DAC af en dus hoef je slechts eenmalig te bufferen en je uitgangsimpedantie is een keuze die gelijk is met het ontwerp van een voorversterker. Tuurlijk heb je een wat betere en zeer goed ontkoppelde dubbele digitale en viervoudige analoge voeding nodig zoals ook in een goede symmetrische vv maar nogmaals dat is een kwestie van ontwerp.
Dat bepaalde fabrikanten er voor kiezen dat niet in een cd speler te zetten is een keuze, wellicht zelfs (en nu speculeer ik gedeeltelijk) juist express gedaan om nog een voorversterker er bij te kunnen verkopen ;)

QuoteEn er bestaan ook nog verschillende kwaliteiten in opbouw, voeding, layout en componenten van die versterkingstrap.
Nogmaals een keuze van de ontwerper. Niemand die zegt dat dit niet in een goede cd speler of DAC kan met dezelfde kwaliteit.

QuoteDe ingebouwde voorversterker van de Levinson komt - logischerwijs - niet in de buurt van een losse Levinson voorversterker. En die laatste beschikt ook nog eens over een veel betere voeding.
Weer een keuze van de ontwerper en logischerwijs is alleen logisch als je uitgaat van de verkoopprijs van de cd speler en het feit dat ze daarnaast nog graag een voorversterker willen verkopen en dat bijna iedereen het zo doet. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en dat het dan geen verbetering zou brengen, want je slaat dus echt heel wat overgangen en buffertrappen om nog maar te zwijgen van kabels, over.
En wat is beter?
Is het beter om eerst een signaal te genereren waar de bron ic's gevoed worden door een iets mindere voeding en vervolgens door een betere voeding of is het beter om meteen het signaal te genereren met ic's die gevoed worden door zo'n betere voeding?  ;)


@Peerless: feli met de toekomstige aanwinst, en de bijbehorende nachtelijke audioproductie is tijdelijk  :D


Peerless Monster

Thanks jongens!! ;D
Wist ook niet precies wanneer ik het openbaar ging maken, maar dan toch van gekomen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BuSpu

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 13:04:08
Volgens mij zeg je 2 tegenstrijdige dingen...
In de 390 is het voorversterker deel analoog. Beter dan een digitale Wadia vv dus ;).
Volgens mij niet. Wat ik wil zeggen is dat veel mensen denken dat als het technisch kan (kwa levels enzo) ze beter af zijn zonder pre dan met. Vaak is dan de argumentatie, minder schakels etc. Ik heb het echter vaker meegemaakt dat een regelbare output (wanneer noem je iets een pre-amp/ variabele output..) op een speler, rechtstreeks op een eindversterker duidelijk minder klonk dan met een goede pre ertussen. Het gaat me dus niet om digitaal versus analoog.

Audiofiel

Gefeliciteerd Rens! Ik ben blij dat jullie de hele eerste 3 maanden goed zijn doorgekomen. :pompom:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Dat is een upgrade waar niets anders tegen opkomt.
Gefeliciteerd. :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

morca

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 14:56:48
;D Thanks guys!
Na bijna een jaar hard werken toch een mega upgrade!
Mijn nichtje van 1,5 had de CD-lade bij mijn ouders te pakken, dus ik vermoed dat ik wel eens heel snel ga downgraden weer ;D

Erg he al dat harde werken  ;)
Van harte kerel,dat is wel 1 van de mooiste upgrade,s die je kan maken  :thumbs-up:

frank2

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2011, 16:17:40
Thanks jongens!! ;D
Wist ook niet precies wanneer ik het openbaar ging maken, maar dan toch van gekomen ;)
Zeg rens wat zien we nou is het wat het is wat we denken????
als dat zo is nou gefeliciteerd dan. wat leuk.
laat haar maar kalm en rustig aandoen de komende tijd.

groetjes  anita en ook natuurlijk frank maar die is zo druk beneden met zijn stekkers en nog meer van die dingen wat hij gisteren in zijn pret pakket heeft gekregen. dus die is nog wel even bezig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

SV..S

Lang naar uitgezien en nu dan toch onderweg.

Dat is heel mooi nieuws Rens ;D

De zwangerschap kan een mooie tijd zijn, geniet er samen van :thumbs-up:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Former member 78


Peerless Monster

Dank jullie allemaal!
Het was voor ons echt een lange weg van spuiten, ziekenhuizen, kleine kamertjes...
Dus dat oefenen waar iedereen het wel eens over heeft... Wat houdt dat ook al weer in ;).

Dank voor jullie lieve woorden. Vooral Anita! ;D
Als vrouw kan je je wel een beetje voorstellen hoe zich hier het 1 en ander heeft afgespeeld de afgelopen periode ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Van harte gefeliciteerd Rens.

vieze freddie

helemaal prachtig als jullie er zo naartoe geleefd hebben!!
...en voor je audio spul hoop ik dat het een dochter is, die van mij heeft nog nooit ergens aangezeten
zoontjes durven al iets avontuurlijker te zijn ::)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.