VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

Vorige topic - Volgende topic

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op februari  1, 2008, 17:59:16
45.000.................. 8)

En hij heeft nog geen noot gespeeld..... ;D

45000 ??? Kilo?Euro? Watt?Wat?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Wimpie007

CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag vanaf 10 uur in de weer geweest met de ESP-6.....
Alleen tussendoor even een uurtje hardgelopen....

Misschien zie je er niet veel van maar ik heb diverse kabeldoorvoeren gemaakt in de scheidingsschotten...
Het grote scheidingsschot met talloze M4 gekoppeld aan de bodem en de achterwand gekoppeld...

Bij het cornerstuk zie je 2 mm " niet pas "....juist daar komt de deksel van 2 mm... ;D

Ik mis ook inderdaad een schroefje van het bodempaneel......die ligt nog op de werkbank... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Citaat van: Erik van Voorst op februari  3, 2008, 20:07:40
Ik mis ook inderdaad een schroefje van het bodempaneel......die ligt nog op de werkbank... ;)

Je moet nog wel wat voor ons overlaten he?  ;)

phy

Het word heel mooi Erik !
Hou wel nog wat plaats over voor een buizen gelijkrichter en minstens 1 mooie pio  :)
zit er ook een smoorspoel in?

..De kast is wel erg groot hoor. ;) (en zwaar :P)...en als er gekozen wordt "op basis van luisteren" voor een buisgelijkrichting dan verdwijnen er vanzelf ook weer componenten..... de Sicsafo's alleen al zijn al formaat thermoskannetjes.... ;D

djeek

advr

straks houdt de tafel het niet meer door al dat gewicht :o :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

...ik heb inderdaad wel een idee om mijn Rack der Rack te modificeren...dat is wel noodzakelijk
zelf ook al komt de ESP-6 voeding in een aparte werkkast.... ;)

....er stond nl. eerst een (behoorlijk lege) voorversterker op van nog geen paar kg.... ;D

advr

het wordt wel weer een pracht apparaat met al dat hout en koper, een idee om een "doorkijkglas" te maken ;D

zonde van de muur natuurlijk. ;D

Apparatuur moet je horen (zelfs dat niet :P) maar niet zien vind ik persoonlijk...met uitzondering van speakers natuurlijk  ;D :-X

Anyway...het noodzakelijke audio/regel gedeelte van de ESP-6 R.E. komt op de bovenste plank
van mijn "Contact" rack  8) en daaronder het noodzakelijke loopwerk....alle overige componenten blijven in de werkkast erachter...met hun "muurdoorvoer"  >:D

advr

daar heb je ook gelijk in, echter vind ik het wel weer lekker om af en toe aan de apparatuur te zitten. een techneut blijk ik. tevens kan ik de app. niet eens weg werken al had ik dat graag. 8)

maar het mooiste blijft ook bij jou  gelukkig in het zicht ;D ;D

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op februari  4, 2008, 14:40:16
Apparatuur moet je horen (zelfs dat niet :P)

Dat is toch een beetje een vreemde opmerking , gezien alle opmerkingen eerder in dit topic over de klank van de diverse weerstanden, buizen etc.......

Maar laat u zich vooral niet door mij uit uw concentratie halen....het wordt wel mooi....en inderdaad zonde om in een kast uit het zicht te zetten..
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Je haalt me inderdaad uit mijn concentratie maar ik wil graag zo een opmerking toelichten als het u volledig ontgaat...

Door het zogenaamde "koken" met diverse onderdelen en hun specifieke klankeigenschappen kan ik voor mezelf zo dicht mogelijk bij de illusie komen dat ik de artiest hoor.......in plaats van mijn stereosetje... ;)

Misschien zitten we nu nog steeds mijlenver uit elkaar....laat me dan maar gewoon lekker verder bouwen  ;D

eduard

Erik,
Ik heb een vraag misschien is deze al eerder gesteld, ik zie dat de voedings "bak" aan bijna alle kanten is voor zien van koper behalve de zijpanelen. Is dit een bewuste keuze of zie ik iets over het hoofd.

Eduard

Gisteravond hebben we de trafo's en de hoog-en laagspanningschakelaars bedraad.
De hoogspanningsgelijkrichting en buffering is ook klaar....dus we schieten lekker op... ;)

Hoewel van het een komt het ander.....want ook in de werk-kast achter de voorversterker kan de logistiek van de overige componenten beter, het gaat hier om de dac met losse voeding...eindbakken hoog...eindbakken laag...
voeding ESP-6....crossover.
Dat betekent een aanpassing aan de kastplanken en de bedrading van de componenten...enfin dat zal na een week-endje werk wel weer in orde zijn...

@Eduard
De powersupply is express zo uitgelegd omdat met name de trafo's nu ontzettend profiteren van hun (hout) koppeling...afscherming krijgen de componenten genoeg...er komt tevens nog een koperen deksel op....daarnaast is in de werkkast ook het nodige aan afscherming gedaan (zelfs de gehele wand ;))

Genoeg voor vandaag... ;D

ik heb 2 profielen gemaakt met in elk een schakelaar...een voor de gloeidraad en een voor de hoogspanning.
De leds komen later.

ik heb 2 mooie zware Fujisokuh schakelaars gekregen...niet ultra expensive maar kunnen een zware last makkelijk schakelen...10A/250V.

daarnaast is het eigenlijk de enige echte schakelaar om een buizenbak te schakelen... ;D >:D

Even een close-up van de afgemonteerde Furutech...uiteraard met messing.....en een close-up speciaal
voor Remco.. ;D >:D :-X

2 mm dik messing profiel met best wel veel noodzakelijke uitsparingen schroefgaten en montage gat wil het allemaal passen....

Met een sleutel even de Switch monteren

...en nu kan de 2 mm dik koperen deksel er straks overheen vallen en flush met de zijkanten en zo aan het overige schroefdraad van de switch worden vastgemaakt....het is wel even een gereken... ;D

Ze schakelen nu heel mooi zwaar met een dito geluid... 8)

reMC

Citaat van: Erik van Voorst op februari  8, 2008, 13:22:12
Even een close-up van de afgemonteerde Furutech...uiteraard met messing.....en een close-up speciaal

LOL ;D, NU imponeert de versterker me pas >:D

Godtoh

Citaat van: Erik van Voorst op februari  8, 2008, 13:22:12
Genoeg voor vandaag... ;D

ik heb 2 profielen gemaakt met in elk een schakelaar...een voor de gloeidraad en een voor de hoogspanning.
De leds komen later.

ik heb 2 mooie zware Fujisokuh schakelaars gekregen...niet ultra expensive maar kunnen een zware last makkelijk schakelen...10A/250V.

daarnaast is het eigenlijk de enige echte schakelaar om een buizenbak te schakelen... ;D >:D

Je gebruikt een te kleine schroevendraaier voor de schroeven :P

Edit: plaatje wordt niet mee gequote
Marantz SR-6006
Focal Aria 926