VERSTERKER DER VERSTERKERS

Gestart door paul groot, juni 16, 2007, 18:50:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno P

Je hoeft zo te zien niet bang te zijn dat er iets ONDERgedimensioneerd is  ;D O0

BWzes03

Citaat van: Arno P op februari 18, 2008, 22:49:39
Je hoeft zo te zien niet bang te zijn dat er iets ONDERgedimensioneerd is  ;D O0

Inderdaad, er zitten meer high capacity CAPs in deze voortrap voeding dan in menig eindversterker!  :o :o
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

FFF

Prachtig.

Volgens mij ook een erg leerzaam project...

e.e.a. is inderdaad ietswat overkill, maar dat hoord erbij  >:D

Deze bouwwijze ga je niet terugvinden bij de commerciele merken, ook niet bij de toppers  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Tazzy op februari 18, 2008, 22:48:46
hey das een grappige oplossing voor de gelijkrichter. Zijn dat van die MUR nogiets dingen?

De gelijkrichters zijn de BY229 1000Volt van Philips....
Erg snelle jongens...en toen deze de plek in namen van de standaard gelijkrichters ( in 1993  ;D) nam met name de snelheid/dynamiek geweldig toe....dus dat was voor mij toen een no-brainer in de SP-6.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Adonias

#954
Citaat van: Arno P op februari 18, 2008, 22:49:39
Je hoeft zo te zien niet bang te zijn dat er iets ONDERgedimensioneerd is  ;D O0

Ik heb wat gevonden :o Zie ik nou een kroonsteentje?! :o Wa's dat nou ;) Verder wel erg mooi bedraad :)


en


Spoort toch niet helemaal met:


Leg uit!
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Magura

Dit ziet er wel erg gelikt uit hoor!  O0

Complimenten!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

neverywhere

Het is vast en zeker een heel hoogwaardig kroonsteentje.

Of tijdelijk, dat kan natuurlijk ook.........
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat kroonsteentje heeft al meerdere malen zijn diensten bewezen....de serieuze liefhebber van dit topic heeft natuurlijk allang gespot dat er bijvoorbeeld alweer een totaal andere trafo in zit.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

Nogal wat DIY'ers hebben last van een kroonsteenfobie..... :-\  Mits de schroeven daarin de draden krachtig tegen elkaar drukken is die vrees ongegrond. Toch? Desnoods krimpkousje erover?

VrGr,

Bart J.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Adonias

#960
Beetje BS natuurlijk. Iedereen weet dat er in het eindwerk van Erik nooit een kroonsteentje zal zitten, puur en alleen omdat het een compromis is. Als je nagaat dat zelfs de schroeven van de netstekker "recht" staan.... O0

Mooi werk Erik!

(En ja... trafo's waren me opgevallen, zie pics ;) )
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

FFF

Citaat van: Adonias op februari 20, 2008, 21:24:30
Beetje BS natuurlijk. Iedereen weet dat er in het eindwerk van Erik nooit een kroonsteentje zal zitten, puur en alleen omdat het een compromis is. Als je nagaat dat zelfs de schroeven van de netstekker "recht" staan.... O0

Mooi werk Erik!

(En ja... trafo's waren me opgevallen, zie pics ;) )

Ik heb persoonlijk ook niet zo'n probleem met een kroonsteentje, het ligt er alleen aan hoe je hem toe past.

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag weer volop aan de versterker gwerkt...evenals de werkkast waar de voeding in komt
(zie rack der racken)...

2 leuke foto's eruit gehaald van al het zilver en de voedingsaansluiting...ditmaal vastgeschroefd ;D

Riedons vandaag binnengekomen...zijn dus de vroegere Mills ....alleen nu voor koningsprijzen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

te gek zeg!!

kun je nu eigenlijk nog wel muziek luisteren :P :P
alles ligt uit elkaar toch :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

#964
Citaat van: advr op februari 25, 2008, 22:32:40
te gek zeg!!

kun je nu eigenlijk nog wel muziek luisteren :P :P
alles ligt uit elkaar toch :o

"Sacrifice"

We zijn vandaag weer een stuk opgeschoten....PSU klaar en pre-checked, bedrading voorbereid regelversterker nu nog wat condensatoren en de verdeelboulder voor het aanbieden van laag en hoogspanning aan de schakeling ......and there will be light in the darkness.
En als het mee zit... binnen afzienbare tijd, weer wat electro magnetische beweging in de conussen van de xXx-en. ;

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Shorty

Effe stoken..... ;) : de voor microfonie meest gevoelige onderdelen steken dus bover de kast uit!?

VrGr,

Bart J.

scrutinizer

#966
Citaat van: Shorty op februari 26, 2008, 11:23:38
Effe stoken..... ;) : de voor microfonie meest gevoelige onderdelen steken dus bover de kast uit!?

VrGr,

Bart J.
Effe antwoorden........ ;D

Bart, zoals je weet, heeft Erik na al zijn gezwoeg, de wens zijn buisjes te kunnen zien gloeien.
Wat we hier tegen proberen te doen is het volgende...het platform van één kanaal weegt ongeveer even zwaar als een ARC sp 11 regelversterker :P, deze wordt 'vrijwel' van zijn omgeving ontkoppeld d.m.v. een hang constructie, welke er zorg voor draagt energie anders verkregen dan "airborn" te elimineren.
Voor wat betreft het deel "airborn" verkregen, is er gezien de afstand van het luidspreker systeem, het gewicht en plaatsing van de pre, het deel van het buisje buiten de kast, de ongeloofelijke constructie van de buisvoetjes, en worden de buisjes natuurlijk zelf geselekteerd op microfonie, gain en .....muzikaliteit ;)
Mijn inziens.....is er redelijk over nagedacht.

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr


10-0 voor Anton ;D ;D

er kunnen altijd ook nog tube dampers gebruikt worden. Ik gebruik die van Steve Herbelin. 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Citaat van: advr op februari 26, 2008, 14:24:00
10-0 voor Anton ;D ;D

er kunnen altijd ook nog tube dampers gebruikt worden. Ik gebruik die van Steve Herbelin. 8)

Mooi materiaal, Ad.
Ik probeer zelf altijd het liefst in eerste instantie zonder.....maar met sommige mooie NOSjes een goed compromis. ;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Shorty

Citaat van: advr op februari 26, 2008, 14:24:00
10-0 voor Anton ;D ;D

er kunnen altijd ook nog tube dampers gebruikt worden. Ik gebruik die van Steve Herbelin. 8)

10 - 0? Is het een wedstrijd? Moet er gescoord worden? ;) (De effecten van tube dampers zijn trouwens vorig jaar nog eens in een tijdschrift gemeten: het gaat inderdaad allemaal iets anders klinken omdat de buizen op andere frequenties mee gaan trillen. Net zoals dingetjes als Master Base.....)

CitaatVoor wat betreft het deel "airborn" verkregen, is er gezien de afstand van het luidspreker systeem, het gewicht en plaatsing van de pre, het deel van het buisje buiten de kast, de ongeloofelijke constructie van de buisvoetjes, en worden de buisjes natuurlijk zelf geselekteerd op microfonie, gain en .....muzikaliteit  ;)
Mijn inziens.....is er redelijk over nagedacht.

Dat er over was nagedacht had ik al een beetje begrepen.  ;D  Juist daarom viel de tegenstelling op tussen onwrikbare constructie enerzijds en blote buizen anderzijds. Kennelijk is omwille van het uiterlijk dan toch gekozen voor een compromis(tje). (Allemaal getheoretiseer van mijn kant, natuurlijk - ik heb het ding uiteraard nog geen noot horen spelen.  ;) )

Hulde voor de gedegen aanpak, jongens!

VrGr,

Bart J.

scrutinizer

Dank je, Bart.

We doen ons best...... ;)

En een wedstrijd.... nee, is niet de intentievan zowel Erik als mij.

groetjes,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

...Ook maar even wat van me laten horen.... :P

Vandaag twee platforms gemaakt van ebben.

Het eerste platform voor een rotsvast verankering van de 4 JJ-electrolyten elk 100 uF/500Volt.
Het tweede platform voor de highvoltage verdeler...

Aan de messing pootjes komen de bedrading maar dat wisten jullie vast wel... ;D

Ik gebruik een 25 mm speedboor en ruim het gat wat op want de electrolyten zijn ietsje groter...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#974
Citaat van: Erik van Voorst op februari 26, 2008, 16:59:51
;)
A men with a mission.......

Netjes, Erik. 8)

Al aan nieuwe koolborstels toe ;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....