Mooiste Platenspeler ooit?

Gestart door LexiconLogan, mei 30, 2007, 11:31:50

Vorige topic - Volgende topic

mikeske

Citaat van: donaldk op juni  1, 2007, 22:52:16

zoits had ik nog nooit gezien, beetje als een laserdisc speler  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

EdoE

Gaat ook door middel van laser. Japans ding, schijnt voor geen meter te klinken.

donaldk

Deze kende ik nog niet, maar het was de enige laser pick-up waarvan ik plaatjes kon vinden. Je hebt ook open frame modellen, verbazingwekkend wat ze daarmee nog uit wasrollen weten te halen.

eddy135

Wasrollen misschien wel, maar voor LP's is het een baggerding.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

donaldk

Citaat van: eddy135 op juni  2, 2007, 21:14:46
Wasrollen misschien wel, maar voor LP's is het een baggerding.

Deze doet toch alleen lp (en andere schijven)?

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

eddy135

Misschien wel in een andere (rustiger) houtsoort te bestellen.
Verder een plaatje, natuurlijk.

Kwabbernoot

Wat een monsterlijk ding. En dan wel van die prachtige Schröeder armen erop zetten.

Groeten...

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

mikeske

ben een leek op platengebied, dus kan een domme vraag zijn.
Maar ik vroeg me af waarom sommige platendraaiers 2 armen hebben ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

Kwabbernoot

Citaat van: mikeske op juni  3, 2007, 15:10:51
Elk element/arm combinatie klinkt anders. Door twee armen te monteren kun je dus zelf het geluid dat je wilt horen kiezen. De ene arm/element combi is misschien wat dynamischer terwijl de andere bv een warmere klank heeft. Zo ku je het geluid aanpassen aan de muziek.

Groeten...

mikeske

Citaat van: Kwabbernoot op juni  3, 2007, 15:15:37
Elk element/arm combinatie klinkt anders. Door twee armen te monteren kun je dus zelf het geluid dat je wilt horen kiezen. De ene arm/element combi is misschien wat dynamischer terwijl de andere bv een warmere klank heeft. Zo ku je het geluid aanpassen aan de muziek.

Groeten...

ahzo, bedankt  :)

fireman

Kan ook zijn dat de ene een soort borstel is om de groef schoon te vegen  ^-^  ( heb ik ook wel eens gezien ( vroeger) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Lindeman

Citaat van: Fireman op juni  3, 2007, 15:53:19
Kan ook zijn dat de ene een soort borstel is om de groef schoon te vegen  ^-^  ( heb ik ook wel eens gezien ( vroeger) )

Bestaat nu nog steeds zoals je hier ziet;

Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

astrobart

advr

vaak wordt er een normale 9'' arm gebruikt en een lange 12'' waarmee de fouthoek bij het afdraaien minder is. echter heeft zo'n arm andere eigenschappen.

ook een kwestie van lekker spelen met diverse opties ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Lindeman

Citaat van: astrobart op juni  3, 2007, 21:20:44
33 EN 45 TOEREN ELEMENTEN?

Kan je draaien met het zelfde element, voor 78 toeren heb je een ander nodig.
Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

advr

astrobart

erwinh

Citaat van: marcelvandekamp op mei 31, 2007, 12:35:51
Als ik het goed heb, was dit apparaat ook al begin jaren 80 een keer gemaakt in een gelimiteerde oplage van 75 stuks. Kostte destijds iets van 75.000 ouderwetse guldens.
Ook nog even een steekkarretje regelen en m'n huis stutten: onderstelletje weegt slechts 250kg!!  :o (zie specs)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Staaled

Lekker COMPACT. ;D

Saluts Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cyberjobe

Citaat van: advr op juni  3, 2007, 08:01:16
apart is ie zeker, alleen iets teveel rood :o :o
Welnee... het is de YubYam editie  ;D.
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

garmtz

Citaat van: EdoE op juni  2, 2007, 11:16:01
Gaat ook door middel van laser. Japans ding, schijnt voor geen meter te klinken.

Ik hoor meer dat hij juist behoorlijk goed klinkt...

eddy135

Citaat van: Hipster op juni  3, 2007, 22:53:57
Lekker COMPACT. ;D

Saluts Hipster.
Duidelijk van iemand die zelf geen platenspeler heeft...
:D