Mooiste Platenspeler ooit?

Gestart door LexiconLogan, mei 30, 2007, 11:31:50

Vorige topic - Volgende topic

pburmie

"Klinkt lekker", "teveel of te weinig kleuring", regelmatig komen dit soort kreten voor in menig topic. Het zijn allemaal louter en alleen subjectieve waardeoordelen. Wat de een "lekker" vindt klinken zal de ander als analytisch ervaren. Voor mij geldt alleen maar of ik naar muziek zit te luisteren en niet naar een verzameling
frequenties die al dan niet tegelijkertijd de conus verlaten of zoiets.

Zoals op de laatste VAD show. Daar was een zaal ingericht met Lyngdorf apparatuur. Deze was, middels hun "room analyzer" of weet-ik-hoe-het-apparaat-precies-heet volledig dood gecorrigeerd, met als resultaat geen of bijna geen "kleuring" (dit is overigens geen aanval op Lyngdorf of zo, maar ik heb het geheel simpelweg als doods ervaren). Maar daarentegen de zaal waar een Manley buizenbakkie stond te knallen op een setje WLM speakers was een feest voor de oren. Zelfs op Swingin'  Safari van good-old Bert Kaempfert ging ik helemaal uit mijn plaat. Wat een muzikaliteit (komt waarschijnlijk door teveel kleuring).

Gekleurd of niet, alleen het resultaat geldt: genieten van muziek met een hoofdletter G. En voor de een is dat zo neutraal en clean mogelijk en voor de ander niet. Over smaak valt gelukkig niet te twisten.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

garmtz

advr

Citaat van: pburmie op juni  5, 2007, 17:10:13

Gekleurd of niet, alleen het resultaat geldt: genieten van muziek met een hoofdletter G. En voor de een is dat zo neutraal en clean mogelijk en voor de ander niet. Over smaak valt gelukkig niet te twisten.

daarom ben ik gehecht aan MIJN LP12 ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

pburmie

Citaat van: advr op juni  6, 2007, 07:38:39
daarom ben ik gehecht aan MIJN LP12 ;D ;D

En dat is waarom mensen kiezen voor een bepaald produkt, omdat het bij hen past. En omdat we allemaal verschillend zijn (gelukkig maar) staan er ook overal verschillende sets, soms in de meest exotische combinaties met wonderbaarlijke resultaten. Ik heb zelf niks met specs, dat boeit me niet. Overigens, als je de specs ziet van mijn Burmester 032, dan gaat je hart ook niet direct twee keer sneller kloppen ofzo. Want 2x170Watt aan 4Ohm, S/R van 81dB is nou niet echt spectaculair te noemen. Totdat die mini kerncentrale uit Berlijn zijn strot openzet. Bij de eerste tonen wist ik het: kippenvel van top tot teen. Dat is mijn sound en zo wil het horen. Ik heb er bijna een jaar over gedaan om die stap te kunnen en durven nemen, omdat het een verschrikkelijke bak met geld kost en het ding nergens nirgendwo 2e hands te krijgen is. Tal van alternatieven heb ik in huis gehad in een poging mijn oren ervan te overtuigen dat het ook goedkoper net zo goed moest kunnen. Een Mark Levinson 383 is hier geweest, een Primare set bestaande uit de vette A32 in combinatie met de PRE30 (geweldig combo overigens). nog een of andere Accuphase en een GrandHigh Chinese versterker. Maar helaas, hoe hard ik ook heb geprobeerd die overweldigende Burmester ervaring uit mijn hoofd te bannen, het is niet gelukt. Het is te vergelijken alsof je altijd met de gordijnen dicht hebt gespeeld, waarbij de Burmester die gordijnen feilloos voor je opent en je meevoert op de golven der muziek. Menig nummer heeft me zelfs daadwerkelijk weten te ontroeren. En dat is niet om zweverig te doen of zo, maar ik heb hier en daar al eerder gezegd en geschreven: muziek is emotie en die moet je kunnen beleven. Dan is het goed.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

EdoE

Je eerste betoog vond ik nog veel woorden om te zeggen dat het nu eenmaal subjectief is (wat ik eerder al onderschreef), in je addendum heb je gelukkig de emotie gevonden.

VIP

Ik vind deze wel erg mooi.

Kwa geluid is het maar net welke muziek je opzet ^^
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

eddy135

Citaat van: VIP op juni 15, 2007, 20:35:50
Ik vind deze wel erg mooi.

Kwa geluid is het maar net welke muziek je opzet ^^

Ja, is fraai inderdaad.
Komt bij Clearaudio vandaan, dus zal kwalitatief wel in orde zijn, denk ik.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik van Voorst (in memoriam)

Hierbij een mooie platenspeler ZELFBOUW  :o

Ook een beetje uit eerbetoon.....Dave Whittaker (73) uit New Zeeland is vorig jaar juni overleden.....
Ik heb vlak voor zijn dood herhaaldelijk met hem gecorrespondeerd over zijn zelfbouwspullen...

Deze draaitafel(s) heeft heel veel leuke foefjes (uiteraard!!!)
Zo kan hij de arm binnen 30 sec verwisselen en het gewicht van zijn vliegwiel veranderen en daarmee het geluid voicen..... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Erik van Voorst (in memoriam)

http://www.aca.gr/pop_whittaker.htm

Je was me net voor... ;D...bedankt !!! ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Beauty is in the eye of the beholder. (1979)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

EdoE

Wat is dat?

Sommige apparaten lijken meer op het drumstel van Guns 'n Roses dan op een draaitafel.

sultankat

Citaat van: Raphie op mei 30, 2007, 17:01:13
ik vind ze allemaal super protserig, ook ontstijgt het volgens mij alle functionaliteit :P

Helemaal mee eens, daarom val ik voor de Linn
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eddy135

Citaat van: sultankat op juni 26, 2007, 10:16:37
Als je er maar niet op valt...
;D

scrutinizer

Citeerik vind ze allemaal super protserig, ook ontstijgt het volgens mij alle functionaliteit
Citaat van: sultankat op juni 26, 2007, 10:16:37
Daarmee blijft dit protserig merk samen met EMT wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de Linn lp12 ;)
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/thorenstd150.html

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

advr

Citaat van: scrutinizer op juni 26, 2007, 18:07:36
Daarmee blijft dit protserig merk samen met EMT wel verantwoordelijk voor het ontstaan van de Linn lp12 ;)
http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/thorenstd150.html

leuk verhaal, zou ook zo maar kunnen.  ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: Erik van Voorst op juni 18, 2007, 13:13:17
http://www.aca.gr/pop_whittaker.htm

Je was me net voor... ;D...bedankt !!! ;)

kan hem niet echt mooi vinden, doet meer denken aan mijn speelgoed hijskraan van vroeger :o 8) 8)

scrutinizer

V.Y.G.E.R. Indian Signature

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

scrutinizer

Citaat van: Lexicon Logan op juni 29, 2007, 16:19:53
bizar :o

V.Y.G.E.R. Atlantis
Citeerik vind ze allemaal super protserig, ook ontstijgt het volgens mij alle functionaliteit
Als 'ie een beetje kleurt toch nog leuk om naar te kijken;D

B.J.

Gewoon een stap te ver! Bizarre machines!

eddy135

Citaat van: scrutinizer op juni 29, 2007, 16:19:19

Ik vind het wel wat.
En je spaart in ieder geval een rek uit.
;D

Staaled

Citaat van: scrutinizer op juni 29, 2007, 16:19:19

"Als de manometer goed staat...." ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

JBL PRX Power!