Mooiste Platenspeler ooit?

Gestart door LexiconLogan, mei 30, 2007, 11:31:50

Vorige topic - Volgende topic

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 15:03:14
Ik hoor meer dat hij juist behoorlijk goed klinkt...

Mijn informatie komt van lieden die van "bouncy" draaitafels houden.

garmtz

Wat moet ik me daar bij voorstellen? :)  Linn LP12?

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 15:21:30
Wat moet ik me daar bij voorstellen? :)  Linn LP12?

Dat is wel de oorsprong. In die kringen is unexciting = slecht.

garmtz

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 15:46:07
Dat is wel de oorsprong. In die kringen is unexciting = slecht.

Is een 'stroming' inderdaad... Kan me wel voorstellen dat het cleane van ELP niet iedereen aanspreekt. Een LP12 kleurt zeer aangenaam, dat is een deel van de cultus.

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 16:14:02
Is een 'stroming' inderdaad... Kan me wel voorstellen dat het cleane van ELP niet iedereen aanspreekt. Een LP12 kleurt zeer aangenaam, dat is een deel van de cultus.

Voor sommige mensen is de aarde nu eenmaal nog steeds plat.

Ook voor mij, bij cleane HiFi val ik nog wel eens in slaap.

garmtz

Er is wel een verschil tussen 'clean en neutraal' en 'saai en levenloos'... ;D

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  4, 2007, 17:05:08
Er is wel een verschil tussen 'clean en neutraal' en 'saai en levenloos'... ;D

Ik ben hierin vrij zwart-wit, ik vind iets dat niet gekleurd of niet levendig is snel 'saai en levenloos'.

eddy135

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 17:10:22
Ik ben hierin vrij zwart-wit, ik vind iets dat niet gekleurd of niet levendig is snel 'saai en levenloos'.
Lijkt me wat kort door de bocht...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Beide gecombineerd zal inderdaad levenloos zijn, en dat is vaak saai.
Echter niet gekleurd hoeft voor mij niet saai te zijn. Levenloos is voor mij doods, dus daar ga ik in mee. ;)

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 17:10:22

molle

Ik denk niet dat in mijn set ook maar iets gekleurd klinkt. Maar saai en levenloos vind ik het alles behalve ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

mikeske

Citaat van: molle op juni  4, 2007, 18:48:48
Ik denk niet dat in mijn set ook maar iets gekleurd klinkt. Maar saai en levenloos vind ik het alles behalve ;)

eerder gedetailleerd en vol emotie  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

garmtz

De set van molle is inderdaad een uitstekend voorbeeld!

Audiofiel

Ik denk niet dat in mijn set ook maar iets gekleurd klinkt.

Alles is gekleurd. Alleen het origineel is in de juiste kleuren. ;)

CiteerMaar saai en levenloos vind ik het alles behalve ;)

Dat geloof ik meteen! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

EdoE

Citaat van: eddy135 op juni  4, 2007, 18:31:06
Lijkt me wat kort door de bocht...

Dat kun je vinden, maar muziekbeleving is nu eenmaal emotioneel en niet rationeel. Ik kan er dus niets aan doen.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

mikeske

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:24:10
Dat kun je vinden, maar muziekbeleving is nu eenmaal emotioneel en niet rationeel. Ik kan er dus niets aan doen.

vind ik ook, muziek moet je ontroeren.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

EdoE

Benadrukt de geveerde Michell niet de opgaande kant van de noten?

eddy135

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 21:31:49
Benadrukt de geveerde Michell niet de opgaande kant van de noten?
Ja, tot aan de resonantie frequentie van de veren; daarboven worden de neerwaartse kant benadrukt! ;D

EdoE

Citaat van: eddy135 op juni  4, 2007, 23:22:05
Ja, tot aan de resonantie frequentie van de veren; daarboven worden de neerwaartse kant benadrukt! ;D

Dan wordt er toch echt iets aan de muziek "toegevoegd". Heet misschien geen kleur, maar toch, neutraal is anders.

garmtz

Ik geloof niet dat eddy serieus was... ;D

CiteerAs a result of its mechanical integrity, the Gyro is able to make a lot of most records you throw at it. While pristine LPs are rendered quite close to the mastertape (I know of a guy who did comparisons between master, a Gyro, a Linn and a Goldmund; the Gyro won...), damaged and second-hand LPs are made very listenable (I'm speaking now from my own experience).

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  5, 2007, 09:41:32
Ik geloof niet dat eddy serieus was... ;D

Ik kan me niet voorstellen dat een in veren gehangen mechanisme niets toevoegt.

garmtz

Geen enkele draaitafel voegt NIETS toe... Alleen de ene voegt meer toe dan de ander. Het is algemeen bekend dat de LP12 wat kleurt. Dat is ook helemaal niet erg, want als het aangenaam is, prima toch!? :)

EdoE

Citaat van: garmtz op juni  5, 2007, 10:13:50
Geen enkele draaitafel voegt NIETS toe... Alleen de ene voegt meer toe dan de ander. Het is algemeen bekend dat de LP12 wat kleurt. Dat is ook helemaal niet erg, want als het aangenaam is, prima toch!? :)

Vind ik ook. Maar laat ik het dan anders zeggen: ik kan me niet voorstellen dat een Michell minder toevoegt/kleurt dan een massaloopwerk (categorietje Fat Bob).

R

eddy135

Citaat van: EdoE op juni  5, 2007, 10:16:34
Vind ik ook. Maar laat ik het dan anders zeggen: ik kan me niet voorstellen dat een Michell minder toevoegt/kleurt dan een massaloopwerk (categorietje Fat Bob).
Volgens mij is een verende ophanging ook bedoeld om ongewenste trillingen weg te nemen. Waarschijnlijk klinkt een speler pas mooi als het toevoegen versus weglaten in balans is? En nu ben ik wel serieus!
Ik denk dat de ondergrond (rack) van groter belang is, dan menigeen denkt.
e.e.a. zou eens onderwerp van een vergelijkende test moeten worden.