Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: HTip op april 18, 2017, 21:54:16
Weer een mijlpaal die ik alleen maar heb kunnen bereiken door jullie! :worship:

Idd, jij hebt hier geen invloed op :D :D :D :clapping:

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april 18, 2017, 21:50:23

Klopt! Zeg ik toch :tongue2:? Maar even serieus, door jou weet ik dat er een speaker is die een goede match is met mijn huidige speakers/apparatuur. En ook nog een mooi te integreren speaker. De bol van de Eole-3 zal slechts deels uit het verlaagd plafond steken. Lijkt me erg mooi staan, zwarte speaker verzonken in een zwart plafond. En bovendien is het niet een hele dure speaker. 5 speakers (1 extra voor Auro-3D), wat speakerkabel (heb ik nog genoeg liggen) en de licentie voor Auro-3D (jammer dat die niet standaard aanwezig is op zo'n topmodel). Binnenkort Viktor maar eens vrijblijvend vragen wat dat zou betekenen...

Wanneer ik een surround opstelling zou doen of een aparte ruimte voor surround dan was voor mij al duidelijk welke luidsprekers. Cabasse. En dan vanaf de Io2( heb nu ook 3 stuks), 5 maal Riga   :-* of wanneer geld geen rol speelde 5 Grand Baltic4 plus Santorin38.

Oceo serie(Eole 3)is prachtig en is handig voor bij jouw de inCeiling. Eigenlijk ideaal.
Maar de io2 inCeiling is toch flink beter ;).
Verschil is wel aanzienlijk. Zelf getest toen met de Murale van de Io2 en Eole. Uiteindelijk bij mijn tv drie Io2 Murale gekozen.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Skyfox

Citaat van: HTip op april 18, 2017, 21:50:23
:D Doen we! Dank je voor de uitnodiging. Is een goed idee om dat te combineren met een bezoek aan de ruimte van Marc. Kom jij dan ook naar Marc? Dan kunnen we aansluitend met zijn 3-tjes naar jou gaan als dat uitkomt...

En we kijken wel wat eerst komt, M&G bij mij of eerst bij jou en Marc :pompom:
Kwestie van plannen ;) In de zomer zijn we (met goed weer) meer buiten dan binnen. Zeker nu met de hond. En dan wordt het zelfs in onze kelder soms te warm. Dus geen probleem als het pas na de zomer kan.

Ja hoor, lijkt me gezellig, en Marc z'n ruimte heeft voldoende plaats. Als hij me erbij wil hebben natuurlijk  :angel: Lijkt me prima om dan bij hem te starten en af te sluiten bij mij, of andersom. Spreken we tegen die tijd wel verder af.

Ben wel benieuwd welke M&G we dan eerst gaan doen  :pompom:

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Citaat van: skyfox op april 19, 2017, 16:27:42
Ja hoor, lijkt me gezellig, en Marc z'n ruimte heeft voldoende plaats. Als hij me erbij wil hebben natuurlijk  :angel: Lijkt me prima om dan bij hem te starten en af te sluiten bij mij, of andersom. Spreken we tegen die tijd wel verder af.

Juist leuk! Plek zat[emoji4].

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 18, 2017, 22:41:35
Ik ben voor! Ben ook meer fan van een echt losse speakers boven inbouw. Helemaal als je het zo zou kunnen oplossen. Je hebt alle versterking al in huis.
Klopt. Door de PM-11S3 kan ik 11.1 aansturen in verschillende configuraties. Zonder de PM-11S3 waren de mogelijkheden een stuk minder geweest. 5.1.4 was dan ook wel mogelijk, maar dan blijft er wel te weinig vermogen over om de Note 9's aan te sturen.

Citeer
Was bij mij nog best een crime om de speaker kabels netjes weg te werken. Toch uiteindelijk goed gelukt met een strip tegen de muur en het plafond. Ben gelijk ook een lelijke plek op de muur kwijt.
Ik kan de kabels via de pilaar achter de set tussen het verlaagd plafond naar de plafondspeakers krijgen. Daar zit nu al de stroom- en HDMI-kabel voor de projector in.

Citeer
Wat is jou reden om toch ook voor Auro te gaan? Je kan die Belg achter Auro nog contacten, dan kan hij een ruimte als referentie op zijn site plaatsen[emoji6].
Dat is meer om het in 1 keer goed te doen. Het is feitelijk 1 speaker extra, een beetje kabel en jammer genoeg nog de licentie, maar dan ben je voorbereid op alle 3D-audio formaten. Forumlid audiomanagement werkt bij Galaxy Studios, het bedrijf dat Auro 3D heeft ontwikkeld. Ik wist niet dat je je ruimte kon aanmelden, maar dat zou misschien wel leuk zijn. Betalen zij dan de licentie? 😃
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RonG op april 19, 2017, 09:55:19
Idd, jij hebt hier geen invloed op :D :D :D :clapping:
Het werkt 2 kanten op. Als ik niet zo'n leuke en enthousiaste reacties kreeg van iedereen poste ik waarschijnlijk niet mijn avonturen in audio- en (tegenwoordig ook) hondenland ;)

Dat enthousiasme heb ik door de jaren proberen terug te geven in de vorm van de M&G's. En ook dat werd weer beloond met prachtige verslagen die ik gebundeld heb in een soort boek. Het is erg leuk om die af en toe nog eens te lezen. 👍
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 19, 2017, 13:53:58
Wanneer ik een surround opstelling zou doen of een aparte ruimte voor surround dan was voor mij al duidelijk welke luidsprekers. Cabasse. En dan vanaf de Io2( heb nu ook 3 stuks), 5 maal Riga   :-* of wanneer geld geen rol speelde 5 Grand Baltic4 plus Santorin38.

Oceo serie(Eole 3)is prachtig en is handig voor bij jouw de inCeiling. Eigenlijk ideaal.
Maar de io2 inCeiling is toch flink beter ;).
Verschil is wel aanzienlijk. Zelf getest toen met de Murale van de Io2 en Eole. Uiteindelijk bij mijn tv drie Io2 Murale gekozen.
Je weet duidelijk waar je het over hebt :worship: Ik heb zojuist alle door jou genoemde modellen bekeken en ze zien er allemaal erg mooi uit. De specs zijn indrukwekkend voor "slechts" satellietspeakers. Het lijkt erop dat alleen de Alcyone 2, Eole 3 en Io 2 komen denk ik in aanmerking. Op de site staan ze echter alleen in het wit en dat is vloeken in de CoD. Ik dacht dat ik ze ook in het zwart had gezien. Ik weet niet wat ze allemaal kosten, maar de Riga en Baltic zien er duur uit ;)

Morgen komt Viktor puppyknuffelen en dan zal ik hem eens vragen wat de opties zouden zijn.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op april 19, 2017, 16:27:42

Citaat van: Kamidioblitz op april 19, 2017, 18:37:08
Juist leuk! Plek zat[emoji4]

Goed idee Richard. En zo te zien vind Marc dat ook 👍 Welke M&G we het eerst gaan doen hangt denk ik van jou en je plannen af ;)

Wordt sowieso pas iets voor na de zomer (september/oktober), dus we hebben nog even... en wie weet heb ik dan wel 3D-audio :P
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op april 20, 2017, 20:31:10
Klopt. Door de PM-11S3 kan ik 11.1 aansturen in verschillende configuraties. Zonder de PM-11S3 waren de mogelijkheden een stuk minder geweest. 5.1.4 was dan ook wel mogelijk, maar dan blijft er wel te weinig vermogen over om de Note 9's aan te sturen.
Ik kan de kabels via de pilaar achter de set tussen het verlaagd plafond naar de plafondspeakers krijgen. Daar zit nu al de stroom- en HDMI-kabel voor de projector in.
Dat is meer om het in 1 keer goed te doen. Het is feitelijk 1 speaker extra, een beetje kabel en jammer genoeg nog de licentie, maar dan ben je voorbereid op alle 3D-audio formaten. Forumlid audiomanagement werkt bij Galaxy Studios, het bedrijf dat Auro 3D heeft ontwikkeld. Ik wist niet dat je je ruimte kon aanmelden, maar dat zou misschien wel leuk zijn. Betalen zij dan de licentie? [emoji2]

Haha je kan het voorstellen. Dat zal wel niet. Mijn layout leent zich ook erg goed voor Auro maar heb deze nog niet aangeschaft vanwege het gebrek aan content. Schijnt met games wel erg goed te zijn. Daar gebruik ik nu Neural X voor.

Als alles er zo ligt, waarom niet[emoji4]. 3D audio is mijn beste upgrade op audio gebied. Immersie is zoveel beter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

RalphH

Leuke speakers, maar komt je sub-crossover daarmee niet erg hoog (> 130Hz) te liggen waardoor ie wel erg lokaliseerbaar wordt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op april 20, 2017, 20:59:48
Je weet duidelijk waar je het over hebt :worship: Ik heb zojuist alle door jou genoemde modellen bekeken en ze zien er allemaal erg mooi uit. De specs zijn indrukwekkend voor "slechts" satellietspeakers. Het lijkt erop dat alleen de Alcyone 2, Eole 3 en Io 2 komen denk ik in aanmerking. Op de site staan ze echter alleen in het wit en dat is vloeken in de CoD. Ik dacht dat ik ze ook in het zwart had gezien. Ik weet niet wat ze allemaal kosten, maar de Riga en Baltic zien er duur uit ;)

Morgen komt Viktor puppyknuffelen en dan zal ik hem eens vragen wat de opties zouden zijn.

Io2 600 per stuk, Eole3 500 per paar. Even via de Duitse Importeur gekeken ;). De kleur geeft in normale series wel zwart, heb zelf Io2, 3 stuks in antraciet
Je kunt ook nog kijken naar de Archipel serie. Deze serie kun jezelf oververven of lakken ;).

Satelliet luidsprekers doe je deze bollen te kort mee, vooral vanaf de Io2 serie. Maar ik snap wat je bedoeld ;D.

Prijzen van de Riga kom je bij Murale 2640 per stuk en op stand 3750 per stuk. De Baltic4 4000 per stuk voor de Murale en Sockel versie  en op stand 5500 euro per stuk ;).

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 20, 2017, 22:29:41
Haha je kan het voorstellen. Dat zal wel niet. Mijn layout leent zich ook erg goed voor Auro maar heb deze nog niet aangeschaft vanwege het gebrek aan content. Schijnt met games wel erg goed te zijn. Daar gebruik ik nu Neural X voor.
Nee heb je, ja kun je krijgen :D Met de upgrade naar Auro krijg je ook de upmixer Auro-Matic. Geen idee hoe die werkt, maar die kan elk mono, stereo en surroundsignaal verdelen voor een natuurlijke 2D- of 3D-ervaring. Staat in de handleiding van mijn Denon X7200. Vergelijkbaar met de upmixers van Dolby en DTS natuurlijk, maar het schijnt een uniek algoritme zijn.

Citeer
Als alles er zo ligt, waarom niet[emoji4]. 3D audio is mijn beste upgrade op audio gebied. Immersie is zoveel beter.
Precies mijn gedachte. Als het plafond dan toch open moet, dan in 1 keer goed. Immersie is op dit moment ook al heel goed, dus ben wel benieuwd wat het brengt. Met name als je de plafondspeakers uitschakelt tijdens weergave. Mijn ervaring is dat uitschakelen een beter gevoel geeft van wat je mist, in plaats van iets toevoegen.

Citaat van: RalphH op april 20, 2017, 22:52:22
Leuke speakers, maar komt je sub-crossover daarmee niet erg hoog (> 130Hz) te liggen waardoor ie wel erg lokaliseerbaar wordt?
Geen idee of dat een probleem gaat zijn. Ligt er natuurlijk aan hoeveel laag aan die kanalen wordt aangeboden. Maar is wel een goede vraag. Heb jij daarom gekozen voor zelfbouw en dezelfde drivers als je vloerspeakers?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 21, 2017, 00:45:27
Io2 600 per stuk, Eole3 500 per paar. Even via de Duitse Importeur gekeken ;). De kleur geeft in normale series wel zwart, heb zelf Io2, 3 stuks in antraciet
Je kunt ook nog kijken naar de Archipel serie. Deze serie kun jezelf oververven of lakken ;).

Satelliet luidsprekers doe je deze bollen te kort mee, vooral vanaf de Io2 serie. Maar ik snap wat je bedoeld ;D.

Prijzen van de Riga kom je bij Murale 2640 per stuk en op stand 3750 per stuk. De Baltic4 4000 per stuk voor de Murale en Sockel versie  en op stand 5500 euro per stuk ;).
Dank je voor het opzoeken Nico. Dat zijn flinke bedragen voor de hogere modellen. Maar die zijn sowieso te groot voor mijn ruimte. Maakt de keuze wel makkelijker, Eole3 of hooguit de Io2. Ik weet niet of Annet te porren is voor 3K voor 3D-audio :-X

Cabasse noemt de speakers zelf satellieten, omdat ze die in de configuraties altijd combineren met een subwoofer.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Enkele pagina's terug was je nog zo stellig dat je niet dacht dat 3D audio iets zou toevoegen, nu hangt het er al onderhand :P

Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Kan me bijna niet voorstellen dat de hoogtekanalen heel veel laag hebben, dus zal met de sub best goed gaan schat ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: HTip op april 21, 2017, 07:43:01
Ligt er natuurlijk aan hoeveel laag aan die kanalen wordt aangeboden. Maar is wel een goede vraag. Heb jij daarom gekozen voor zelfbouw en dezelfde drivers als je vloerspeakers?

Ook de hoogtekanalen zijn "full range", in iedergeval met hetzelfde bereik als de ear-level kanalen.
Ik heb vooral voor dezelfde drivers gekozen om het geluid zo homogeen mogelijk te houden. Daarnaast had ik inderdaad ook graag dat ze in iedergeval 80Hz weer zouden kunnen geven. Was wel een gok of dat met de zelfbouwkastjes zou lukken overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

HTip

Citaat van: Martijn90 op april 21, 2017, 08:07:54
Enkele pagina's terug was je nog zo stellig dat je niet dacht dat 3D audio iets zou toevoegen, nu hangt het er al onderhand :P
In dat opzicht is nog niets veranderd. Ik ben nog steeds tevreden met onze surround bubble, maar ben natuurlijk wel benieuwd of en hoeveel 3D-audio toevoegt aan de beleving. En natuurlijk of het de investering waard is.

Citeer
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Kan me bijna niet voorstellen dat de hoogtekanalen heel veel laag hebben, dus zal met de sub best goed gaan schat ik.
Ben ik zoals gezegd ook benieuwd naar het effect. Kan me ook niet voorstellen dat er veel laag in wordt gemixed, vanwege de beperkte ruimte die consumenten hebben voor de plafondspeakers.

Viktor is net weg (kwam voor Nelson 🐾) en heeft gezegd dat hij zijn Auro-3D opstelling heeft veranderd naar Dolby Atmos. De positionering van de speakers schijnt compleet anders te zijn. Naar mijn mening een gemis in de standaard. Voor surround had je ITU 5.1 of 7.1, maar voor 3D-audio is die er blijkbaar niet echt.

Citaat van: RalphH op april 21, 2017, 10:16:02
Ook de hoogtekanalen zijn "full range", in iedergeval met hetzelfde bereik als de ear-level kanalen.
Ik heb vooral voor dezelfde drivers gekozen om het geluid zo homogeen mogelijk te houden. Daarnaast had ik inderdaad ook graag dat ze in iedergeval 80Hz weer zouden kunnen geven. Was wel een gok of dat met de zelfbouwkastjes zou lukken overigens.
Zoals al afgesproken kom ik graag een keer luisteren bij jou en Thuur. De meeste Atmos-speakers zijn niet van het formaat dat die veel laag kunnen weergeven, dus misschien houden de filmmakers daar rekening mee ;)
Showcase - Topic

RalphH

Citaat van: HTip op april 21, 2017, 18:53:47
De meeste Atmos-speakers zijn niet van het formaat dat die veel laag kunnen weergeven, dus misschien houden de filmmakers daar rekening mee ;)

Ikzelf zou er niet op gokken, zeker niet met de tot in de puntjes verzorgde opstelling waar jij de gelukkige bezitter van bent:

Uit de officiele Dolby Atmos® Home Theater Installation Guidelines.

Dolby Atmos audio is mixed using discrete, full-range audio objects that may move around
anywhere in three-dimensional space. With this in mind, overhead speakers should
complement the frequency response
, output, and power-handling capabilities of the listenerlevel
speakers. Choose overhead speakers that are timbre matched as closely as possible to
the primary listener-level speakers.

Zoals al afgesproken kom ik graag een keer luisteren bij jou en Thuur.

:thumbs-up: Het is zo weer najaar ;D

Vik

Een mooie oplossing: passieve subwoofers in het plafond voor de hoogte kanalen. Je hebt inderdaad een goed punt dat je informatie mist bij een afkapping van <150hz

CineMike gaat passieve subwoofers realiseren in combinatie met de Aurum Phase hoogte speakers. Dat wordt mijn volgende stap na de Eole 3.

http://www.quadral.com/en/loudspeaker/aurum/phase/

Citaat van: RalphH op april 21, 2017, 19:51:14
Ikzelf zou er niet op gokken, zeker niet met de tot in de puntjes verzorgde opstelling als waar jij de gelukkige bezitter van bent:

Uit de officiele Dolby Atmos® Home Theater Installation Guidelines.

Dolby Atmos audio is mixed using discrete, full-range audio objects that may move around
anywhere in three-dimensional space. With this in mind, overhead speakers should
complement the frequency response
, output, and power-handling capabilities of the listenerlevel
speakers. Choose overhead speakers that are timbre matched as closely as possible to
the primary listener-level speakers.

:thumbs-up: Het is zo weer najaar ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Bedankt voor de super leuke dag Philip! En wat is Nelson een lieve en prachtige hond!  :inlove:

Klopt.. ik heb de overstap gemaakt naar Atmos. Ik ben een absolute fan van Auro-3D maar ik geloof er niet meer in. Ze zullen hier en daar wat leuke bioscoop titels mogen mixen maar voor blu ray en UHD releases is Dolby de absolute winnaar, en daar kunnen ze gewoon niet tegen op boksen.

Kies je graag voor het up mixen is het natuurlijk een uitstekende keuze en de opstelling Auro en Atmos is een prima compromis. Voor hier in de demo niet interessant en vandaar mijn keuze voor Atmos.

In dat opzicht is nog niets veranderd. Ik ben nog steeds tevreden met onze surround bubble, maar ben natuurlijk wel benieuwd of en hoeveel 3D-audio toevoegt aan de beleving. En natuurlijk of het de investering waard is.
Ben ik zoals gezegd ook benieuwd naar het effect. Kan me ook niet voorstellen dat er veel laag in wordt gemixed, vanwege de beperkte ruimte die consumenten hebben voor de plafondspeakers.

Viktor is net weg (kwam voor Nelson 🐾) en heeft gezegd dat hij zijn Auro-3D opstelling heeft veranderd naar Dolby Atmos. De positionering van de speakers schijnt compleet anders te zijn. Naar mijn mening een gemis in de standaard. Voor surround had je ITU 5.1 of 7.1, maar voor 3D-audio is die er blijkbaar niet echt.
Zoals al afgesproken kom ik graag een keer luisteren bij jou en Thuur. De meeste Atmos-speakers zijn niet van het formaat dat die veel laag kunnen weergeven, dus misschien houden de filmmakers daar rekening mee ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op april 21, 2017, 22:12:48
Een mooie oplossing: passieve subwoofers in het plafond voor de hoogte kanalen. Je hebt inderdaad een goed punt dat je informatie mist bij een afkapping van <150hz

CineMike gaat passieve subwoofers realiseren in combinatie met de Aurum Phase hoogte speakers. Dat wordt mijn volgende stap na de Eole 3.

http://www.quadral.com/en/loudspeaker/aurum/phase/

Mooie specs voor een compacte speaker, maar helaas voor mij niet haalbaar wegens de beperkte hoogte van mijn ruimte. Montage op het plafond met behoud van de goede akoestische eigenschappen van mijn ruimte zou denk ik ook een behoorlijke uitdaging worden.

En met een passieve subwoofer op het plafond wordt het natuurlijk helemaal te gek met drukopbouw van boven, maar ook om dezelfde reden geen haalbare oplossing voor de CoD.
Showcase - Topic

Vik

:)

Begrijp ik Philip en was meer bedoeld in het algemeen. Cabasse bolletjes zijn sowieso een leuke toevoeging en nog een voordeel coaxiaal en je kunt ze richten.

Subs gaat bij mij ook niet gebeuren maar de upgrade naar de Aurum hoogte speakers wel. Ik heb tot nu toe geen betere gehoord.

Citaat van: HTip op april 22, 2017, 07:46:30
Mooie specs voor een compacte speaker, maar helaas voor mij niet haalbaar wegens de beperkte hoogte van mijn ruimte. Montage op het plafond met behoud van de goede akoestische eigenschappen van mijn ruimte zou denk ik ook een behoorlijke uitdaging worden.

En met een passieve subwoofer op het plafond wordt het natuurlijk helemaal te gek met drukopbouw van boven, maar ook om dezelfde reden geen haalbare oplossing voor de CoD.

HTip

Citaat van: vik op april 21, 2017, 22:19:52
Bedankt voor de super leuke dag Philip! En wat is Nelson een lieve en prachtige hond!  :inlove:
Jij ook bedankt voor het maken van de rit speciaal om onze nieuwe aanwinst te komen knuffelen. Het was erg leuk om te zien hoe Nelson op jou reageerde en andersom. Alsof je kind aan huis was. Was je natuurlijk ook de afgelopen maanden :D Gisteren heeft Nelson weer een hoop geleerd op school en ik trouwens ook. 👍

Citeer
Klopt.. ik heb de overstap gemaakt naar Atmos. Ik ben een absolute fan van Auro-3D maar ik geloof er niet meer in. Ze zullen hier en daar wat leuke bioscoop titels mogen mixen maar voor blu ray en UHD releases is Dolby de absolute winnaar, en daar kunnen ze gewoon niet tegen op boksen.

Kies je graag voor het up mixen is het natuurlijk een uitstekende keuze en de opstelling Auro en Atmos is een prima compromis. Voor hier in de demo niet interessant en vandaar mijn keuze voor Atmos.
Was ook leuk om met jou weer van gedachte te wisselen over de HT. Zoals je hebt kunnen zien is dat prima te combineren met een bezoek omdat Nelson nog zoveel slaapt 😴😃

Zoals gezegd vind ik het jammer dat de verschillende 3D-geluidsformaten verschillende opstellingen vereisen. Wil je van allemaal kunnen genieten is het dus sowieso een compromis. Maar tegen de tijd dat het gaat spelen, lees: kriebelen, kunnen we daar een keer gerichter naar kijken. Na de zomer mag ik bij een aantal forumgenoten op bezoek om 3D-audio te ervaren. En jouw aanbod om een keer naar jou toe te komen en de Eole3 te ervaren ga ik natuurlijk ook graag een keer op in.

Tegen die tijd is Nelson misschien wel zover dat hij mee kan en je hem weer kan knuffelen :wub:

Citaat van: vik op april 22, 2017, 07:53:20
:)

Begrijp ik Philip en was meer bedoeld in het algemeen. Cabasse bolletjes zijn sowieso een leuke toevoeging en nog een voordeel coaxiaal en je kunt ze richten.

Subs gaat bij mij ook niet gebeuren maar de upgrade naar de Aurum hoogte speakers wel. Ik heb tot nu toe geen betere gehoord.
Mijn reactie was ook in het algemeen ;), omdat we er gisteren natuurlijk al over hebben gehad. Heeft CineMike die Aurum ook aan het plafond hangen? Ze komen me namelijk bekend voor...
Showcase - Topic

Vik

Klopt Philip... CM heeft die speakers op het plafond hangen.  :)

Als je weer tijd hebt voor de hobby zou ik graag een experiment willen houden in je ruimte. Ik heb er al iets over laten vallen dat ik bij je was.

CM heeft namelijk "couplers" laten ontwerpen voor onder speakers in combinatie met spikes. Er zitten behoorlijk wat test uren in totdat de ontwikkeling tot stand is gekomen. Ze zijn ook bezig met eigen spikes maar duurt nog even.

Mijn eigen ervaringen zijn zeer positief, en de keuze om de Kharma versies te verkopen die ik destijds van MAZ heb gekocht was snel gemaakt. 

Ik heb namelijk het vermoeden dat jouw speakers door middel van koppelen met spikes veel beter kunnen presteren. Hoe goed de CA plates ook zijn, ik heb het idee dat deze juist ontkoppelen ipv koppelen. Op deze wijze kan de speaker zijn energie beter kwijt wat anders in de kast blijft hangen.  Of dat werkelijk zo is moet de test natuurlijk uit wijzen.  ;)

Op het "andere" forum heeft Technative ze inmiddels ook getest (staat ook iets over geschreven) en de heren waren behoorlijk verrast over het resultaat.  Ook in Duitsland gaat het hard met deze tweak.

De hele speaker "kan" er namelijk behoorlijk door op knappen. Verbetering in het midden gebied, het hoog en ook het laag zijn over het algemeen de reakties de we terug gekoppeld (LOL  :P)  krijgen van klanten. Dat is ook mijn eigen ervaring. Ik zeg er bij "kan" omdat elke set natuurlijk anders is. Kwestie van testen.

Ik heb ze inmiddels ook onder mijn JL Audio Subwoofer. Ik maakte zelf gebruik van de Auralex subwoofer plate, en ook hier was het resultaat zeer positief. Het laag is nog strakker geworden en ook de precisie nam toe.  Technative gaat ze ook testen onder zijn Velodyne.

Ik ben zeer benieuwd wat het eventueel zou brengen onder jouw speakers. Als je er voor open staat tenminste  ::)

Hierbij 2 foto's van de cups:

Martijnst1990

Citaat van: vik op april 25, 2017, 17:43:28

Als je weer tijd hebt voor de hobby zou ik graag een experiment willen houden in je ruimte. Ik heb er al iets over laten vallen dat ik bij je was.

CM heeft namelijk "couplers" laten ontwerpen voor onder speakers in combinatie met spikes. Er zitten behoorlijk wat test uren in totdat de ontwikkeling tot stand is gekomen. Ze zijn ook bezig met eigen spikes maar duurt nog even.

Mijn eigen ervaringen zijn zeer positief, en de keuze om de Kharma versies te verkopen die ik destijds van MAZ heb gekocht was snel gemaakt. 

Ik heb namelijk het vermoeden dat jouw speakers door middel van koppelen met spikes veel beter kunnen presteren. Hoe goed de CA plates ook zijn, ik heb het idee dat deze juist ontkoppelen ipv koppelen. Op deze wijze kan de speaker zijn energie beter kwijt wat anders in de kast blijft hangen.  Of dat werkelijk zo is moet de test natuurlijk uit wijzen.  ;)

Op het "andere" forum heeft Technative ze inmiddels ook getest (staat ook iets over geschreven) en de heren waren behoorlijk verrast over het resultaat.  Ook in Duitsland gaat het hard met deze tweak.

De hele speaker "kan" er namelijk behoorlijk door op knappen. Verbetering in het midden gebied, het hoog en ook het laag zijn over het algemeen de reakties de we terug gekoppeld (LOL  :P)  krijgen van klanten. Dat is ook mijn eigen ervaring. Ik zeg er bij "kan" omdat elke set natuurlijk anders is. Kwestie van testen.

Ik heb ze inmiddels ook onder mijn JL Audio Subwoofer. Ik maakte zelf gebruik van de Auralex subwoofer plate, en ook hier was het resultaat zeer positief. Het laag is nog strakker geworden en ook de precisie nam toe.  Technative gaat ze ook testen onder zijn Velodyne.

Ik ben zeer benieuwd wat het eventueel zou brengen onder jouw speakers. Als je er voor open staat tenminste  ::)

Zulke kleine cups onder een Velodyne?  :blink:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

evilniek

Citaat van: vik op april 25, 2017, 17:43:28

Good luck with that! ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo