Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Wie is de gelukkige? :) Tot volgende week!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op december 10, 2016, 13:23:43
Wie is de gelukkige? :) Tot volgende week!
Je kent hem niet en hij is niet zo actief op het forum, maar is eind 2010 (net nadat jij hier voor het laatst was) hier geweest om te kijken wat de invloed is van akoestiek. En het is altijd de bedoeling dat ik nog een keer naar zijn ruimte ga kijken, maar dat is vanwege diverse omstandigheden nooit van gekomen :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren hadden we weer vrienden op bezoek. Na het eten zouden we een film gaan kijken. Maar in de woonkamer viel hun oog/oor op de Marantz Consolette. Ze vonden dat het heel mooi klonk, waarop ik zei dat dat voornamelijk door de dikke zwarte plaat kwam die eronder lag :P Dus ik de CA plaat eronder uit gehaald en hetzelfde nummer (Angel van Sara McLachlan) gespeeld en ze hoorden meteen dat het minder klonk. Toen nogmaals het nummer opnieuw gestart en na 30 seconden de CA plaat weer eronder gelegd en het nummer nogmaals gespeeld en ze waren eigenlijk meteen om. De vrouw zei, "dat wil ik ook voor in de keuken, maar dan wel met die plaat eronder" :D :D :D

Daarna toch maar naar de HT afgedaald en de gekozen film gestart. Het was "Edge of Tomorrow" geworden. Zij kenden die nog niet en voor ons was het alweer meer dan een jaar geleden. Natuurlijk zaten onze vrienden voor, maar het was achterin ook geen straf. Integendeel, wat een gave soundtrack is het toch. Het vertrek van alle transportvliegtuigen is erg indrukwekkend. De training van Tom Cruise door Emily Blunt is een mooie surrounddemo. En het slotgevecht :o :o :o De vernietiging van de Omega veroorzaakte zelfs kleine trillingen in de Chamber of Dreams, wat toch als een zeldzaamheid mag worden bestempeld. Waren toch weer de filmspots en misschien een CD/DVD die iets teveel vrijheid in het rack heeft :D Het beeld was ook fantastisch en haarscherp, close-ups supergedetailleerd en de donkere scenes waren een genot om te kijken 8)

Daarna nóg een film gekeken en wel "Source Code". Hetzelfde thema maar toch heel anders uitgewerkt. Ook hier een heerlijke filmervaring met een heel filmisch en toch scherp beeld met veel kleine details. Geluid was minder indrukwekkend dan "Edge of Tomorrow", maar de plaatsing van de geluiden gaf het toch een mooi 3D-gevoel.

Al met al (weer) een heerlijk geslaagd filmavondje met zelfs 2 films op 1 avond :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

ha philip,

ja, leuke film Hé?
Typisch dat je de donkere scenes in deze film benoemt.
Juist bij deze scene(s) was het waar voor mij de Epson TW9300 destijds door de mand viel.
Ik moet zeggen dat ook de X500 er enige moeite mee heeft. Ik zie godzijdank geen witte 'waas' meer voor het beeld, maar met deze film en die donkere fragmenten aan het eind, heeft de JVC het toch zwaar.
De waarheid gebiedt mij wel te zeggen dat het een niet gecalibreerd exemplaar betreft :eh:

Maar jullie hebben weer `n gezellige avond achter de rug met ook nog eens perfecte zwartwaarden, ik zeg, top! :D

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Het zijn de donkere scene's die vaak het verschil tussen de verschillende projectoren goed laat zien. Mooie is dat onze nieuwe projector daar echt helemaal geen moeite mee heeft. Overigens ook niet met de lichte en gemengde scenes (zoals de Omega in het donkere gat). Die laatste zijn eigenlijk de moeilijkste ;)

Als ik jou was zou ik toch kijken of je jouw JVC kan (laten) kalibreren. Je kan in de basis zelf een heel behoorlijk beeld neerzetten, maar voor het optimale resultaat is een Grayscalekalibratie en CMS laten uitvoeren door een pro eigenlijk een must. Je weet gewoon niet wat je ziet na afloop.
Showcase - Topic

HTip

Vandaag ook nog contact gehad met Viktor. Vrijdagmiddag gaan we de 4K/HDR-speler installeren en natuurlijk uittesten. Voor de gelegenheid heeft hij zelfs een HDMI-kabel besteld die 4K/HDR volledig kan weergeven :worship:

Bovendien neemt Viktor mijn CineMike HDMI-kabel met nieuwe connectoren mee en ook niet onbelangrijk het nieuwe CineMike-logo voor op de Marantz UD-7007. Wordt alleen maar mooier :wub:
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op december 12, 2016, 21:31:22
Wordt alleen maar mooier :wub:

Super man O0, verheug me nu al voor volgend jaar ;D

skyfox

Ik denk dat je met 4K weer een nieuwe dimensie gaat beleven qua beeld. Wat enorm gaaf! Ik ben benieuwd naar je beschrijving van de veranderingen binnen bepaalde scenes of films die je goed kent. Alleen je beamer is geen native 4K beamer, hoe gaat die dan om met het signaal? Zorgt de pixelshift dan voor de verwerking van de extra pixelinformatie of wordt er gedownscaled en daarna pixelshift toegepast?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Madhouse

Ik heb er zin in! Nog even deze door de oren halen voor de optimale beleving  :D

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RubenV.

Ik heb mij helaas moeten afmelden  :nopompom: Maar ik wens jullie natuurlijk wel veel kijk en luisterplezier! Ik ben benieuwd naar de verslagen  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RonG op december 13, 2016, 08:25:09
Super man O0, verheug me nu al voor volgend jaar ;D
Leuk dat je je nu al verheugt Ron. Gaat helemaal goed komen in 2017. Ik heb er weer lol in en dat voelt heel goed :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op december 13, 2016, 12:41:51
Ik heb er zin in! Nog even deze door de oren halen voor de optimale beleving  :D

Zou het niet doen als ik jou was Roy. Dat heeft een averechts effect ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RubenV. op december 13, 2016, 14:56:30
Ik heb mij helaas moeten afmelden  :nopompom: Maar ik wens jullie natuurlijk wel veel kijk en luisterplezier! Ik ben benieuwd naar de verslagen  :coffee:
Dank je Ruben. Ik zou zeggen jou je mailbox in de gaten voor de volgende keer. Misschien kan je dan wel of zeg je gewoon tegen je baas dat je dan ziek bent :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op december 13, 2016, 10:13:19
Ik denk dat je met 4K weer een nieuwe dimensie gaat beleven qua beeld. Wat enorm gaaf! Ik ben benieuwd naar je beschrijving van de veranderingen binnen bepaalde scenes of films die je goed kent. Alleen je beamer is geen native 4K beamer, hoe gaat die dan om met het signaal? Zorgt de pixelshift dan voor de verwerking van de extra pixelinformatie of wordt er gedownscaled en daarna pixelshift toegepast?
Heb een aantal keer bij CineMike een 4K/HDR-demo mogen ervaren en dat was inderdaad erg gaaf! Hoe de JVC's het doen kan ik wel proberen uit te leggen, maar dat kunnen zij beter ;)

http://eu.jvc.com/microsite/eu/dla-x9000/feature01.html#4k

De pixelshift gebeurt in meerdere richtingen en daardoor wordt het 4K-beeld gegenereerd. CineMike vond het beeld van een JVC met e-Shift 4 zelfs mooier dan een Sony met native 4K panelen. Natuurlijk is dat ook persoonlijk, maar zowel CineMike als ik houden niet van dat gestoken scherpe beeld. Het moet filmisch blijven en daar zijn de JVC's toch net iets beter in vinden wij.
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op december 13, 2016, 21:21:42
Dank je Ruben. Ik zou zeggen jou je mailbox in de gaten voor de volgende keer. Misschien kan je dan wel of zeg je gewoon tegen je baas dat je dan ziek bent :D

Zal ik doen, en goede tip  :devil:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Het boek is klaar en kan naar de uitgever :D :D :D

Morgen even kijken of iets geprint en ingebonden krijg en dat ik het zaterdag in de HT kan leggen...

O ja, het is uiteindelijk (excl. de aanstaande M&G, maar met extra lege pagina's) 86 pagina's geworden :o :o :o Het langste verslag is 5 pagina's :o
Showcase - Topic

VlisChris

Blurb.com heeft aardige boeken die je zelf kan maken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op december 14, 2016, 21:35:55
Het boek is klaar en kan naar de uitgever :D :D :D

Morgen even kijken of iets geprint en ingebonden krijg en dat ik het zaterdag in de HT kan leggen...

O ja, het is uiteindelijk (excl. de aanstaande M&G, maar met extra lege pagina's) 86 pagina's geworden :o :o :o Het langste verslag is 5 pagina's :o
Wauw..  :o Ben benieuwd hoe die wordt!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Ik lees een hele hoop tekst, maar het belangrijkste zijn de woorden.

Ik heb er weer lol in en dat voelt heel goed.

Belangrijkste van onze hobby. Er lol l in hebben ervan genieten. If je nou wel of geen verschil hoort bij een aanpassing...

Maikel_audionerd

Citaat van: Raymond187 op december 15, 2016, 23:29:21

Belangrijkste van onze hobby. Er lol l in hebben ervan genieten. If je nou wel of geen verschil hoort bij een aanpassing...
Heb je mooi gezegd Raymond, vind ik ook
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vandewee

Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

HTip

Citaat van: Christiaan S op december 14, 2016, 23:36:56
Blurb.com heeft aardige boeken die je zelf kan maken.
Dank je voor de tip Chris. Heb net even gekeken en ziet er erg mooi uit, maar lijkt me moeilijk om die manier andere verslagen toe te voegen. Heb het gisteren geprint en in een snelhechter gestopt. Voor het moment voldoet het. Ik ga nog een keer kijken naar een mooiere oplossing...

Citaat van: Martijn90 op december 15, 2016, 14:56:56
Wauw..  :o Ben benieuwd hoe die wordt!
Toen ik met de verzameling begon had ik niet gedacht dat het zo veel zou worden. Gisteravond even zitten te lezen en er komen een hoop leuke herinneringen boven. Vanavond of morgenochtend nog even de vorige verslagen van mijn gasten lezen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Raymond187 op december 15, 2016, 23:29:21

Wijze woorden en so true! Zonder lol houdt het snel op. Geldt eigenlijk voor alles wat je doet.

Citaat van: Maikel_audionerd op december 16, 2016, 07:04:06
Heb je mooi gezegd Raymond, vind ik ook
Ik heb nu ook weer lol in de reis naar AV-nirvana. En als het doel dan zo goed is als nu is dat de kers op de taart :thumbs-up:

Citaat van: vandewee op december 16, 2016, 08:59:34
zo is dat! have fun
Dank je! Welkom in mijn topic. Vandaag en morgen gaat dat sowieso helemaal goed komen :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Viktor is onderweg met het extra speelgoed voor morgen en hij had het zojuist ook nog over een verrassing... spannend!

Trouwens, ik zie net dat mijn topic meer dan 1,5 miljoen keer is bekeken :o :o :o

Bedankt allemaal dat jullie mij vergezellen op mijn reis naar het ultieme genieten van muziek, concerten, docu's en (animatie)films :wub:
Showcase - Topic

HTip

Alles staat klaar voor morgen :pompom: Maar wat is nou de verrassing??? :sigh: :unsure:
Showcase - Topic

VlisChris

Dan sta je op de 6e plek op het forum.
Niet onaardig :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.