Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: vik op november 19, 2016, 21:48:04
En hoe  :D

Ik ben een bamboe blok aan het testen die is gebouwd door ex- htforum lid Onder013. Er staat op het stereoforum.nl een apart topic over.


Ik zal daar eens gaan kijken. Heb je een directe link naar het topic?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

michel69

Citaat van: HTip op november 20, 2016, 22:02:14
Ik zal daar eens gaan kijken. Heb je een directe link naar het topic?

http://www.stereoforum.nl/index.php/topic,299.180.html hier zijn de knappe mannen   :hehe: bezig met het montageproces  :worship: de afwerking alleen al pure vakmanschap  :clapping:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

vik

Klopt dat is hem. Ze hebben er heel veel tijd en energie ingestoken en het resultaat mag er zijn.  :coffee:


Citaat van: michel69 op november 20, 2016, 22:15:05
http://www.stereoforum.nl/index.php/topic,299.180.html hier zijn de knappe mannen   :hehe: bezig met het montageproces  :worship: de afwerking alleen al pure vakmanschap  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: michel69 op november 20, 2016, 22:15:05
http://www.stereoforum.nl/index.php/topic,299.180.html hier zijn de knappe mannen   :hehe: bezig met het montageproces  :worship: de afwerking alleen al pure vakmanschap  :clapping:
Het heb topic net gelezen en je zegt niets teveel over de knappe mannen en het pure vakmanschap. Wat een prachtig stekkerblok is dit geworden en niet alleen van buiten... :worship:

Citaat van: vik op november 21, 2016, 10:10:51
Klopt dat is hem. Ze hebben er heel veel tijd en energie ingestoken en het resultaat mag er zijn.  :coffee:
Absoluut Viktor! Wanneer is de nieuwe datum voor de shootout gepland? Ben erg benieuwd wat het beste van de 4 blokken hier gaat doen... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Afgelopen zaterdag een poging gedaan om het laag te optimaliseren. Wat me in de grafiek direct opviel was de dip bij 200Hz wat overigens niets met de sub te maken had, maar met de Note 9. Heb dat niet eerder ervaren als een probleem, dus heb ik er ook geen aandacht aan geschonken.

Echter als je het ziet in een grafiek ga je denken dat je een probleem hebt. De EQ/DSP van de Velodyne DD-18 werkt tot 120 Hz, dus daar kon ik het probleem niet mee verhelpen. Dus uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en me verdiept in ADSY. Alles volgens de procedure uitgevoerd en 8 metingen laten uitvoeren. Dynamic EQ/Volume  en LFC (natuurlijk) uit, maar MultEQ op Reference.

Weer terug naar de DD-18 en inderdaad de dip was weg, was nu zelfs een beetje een piek geworden. Met MultEQ op Flat trouwens hetzelfde effect. Dus verder met de DSP en de curve werd steeds mooier, alleen je moest niet vragen hoe. In het laag (19,25 en 30Hz) het level op -13 dB en Q op 4,3. De grafiek zag er een stuk beter uit, maar hoe klonk dat nu?

En wat kon ik beter gebruiken voor die test dan het concert van de avond ervoor. Om een lang verhaal kort te maken, ADSY staat nu weer uit, want ik was een groot deel van de fijn-dynamiek kwijt en ook het bereik in het hoog. Om een voorbeeld te geven, bij "One of the nights" viel het "ts" weg en de hi-hats en bekkens leken wel te worden afgekapt.

Is er een manier om met ADSY alleen de lage frequenties te laten behandelen, zodat het midden en hoog gelijk blijft?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

#16455
Citaat van: HTip op november 21, 2016, 17:24:55
Afgelopen zaterdag een poging gedaan om het laag te optimaliseren. Wat me in de grafiek direct opviel was de dip bij 200Hz wat overigens niets met de sub te maken had, maar met de Note 9. Heb dat niet eerder ervaren als een probleem, dus heb ik er ook geen aandacht aan geschonken.

Echter als je het ziet in een grafiek ga je denken dat je een probleem hebt. De EQ/DSP van de Velodyne DD-18 werkt tot 120 Hz, dus daar kon ik het probleem niet mee verhelpen. Dus uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en me verdiept in ADSY. Alles volgens de procedure uitgevoerd en 8 metingen laten uitvoeren. Dynamic EQ/Volume  en LFC (natuurlijk) uit, maar MultEQ op Reference.

Weer terug naar de DD-18 en inderdaad de dip was weg, was nu zelfs een beetje een piek geworden. Met MultEQ op Flat trouwens hetzelfde effect. Dus verder met de DSP en de curve werd steeds mooier, alleen je moest niet vragen hoe. In het laag (19,25 en 30Hz) het level op -13 dB en Q op 4,3. De grafiek zag er een stuk beter uit, maar hoe klonk dat nu?

En wat kon ik beter gebruiken voor die test dan het concert van de avond ervoor. Om een lang verhaal kort te maken, ADSY staat nu weer uit, want ik was een groot deel van de fijn-dynamiek kwijt en ook het bereik in het hoog. Om een voorbeeld te geven, bij "One of the nights" viel het "ts" weg en de hi-hats en bekkens leken wel te worden afgekapt.

Is er een manier om met ADSY alleen de lage frequenties te laten behandelen, zodat het midden en hoog gelijk blijft?
Nog niet (ADSY app eind 2016 begin 2017) en dan ook enkel de laatste D&M's.

Heb je wel de afstanden en crossovers weer hersteld? Naar de settings zonder ADSY.
Bij mij gaat ADSY bijvoorbeeld tamelijk in de fout op de subwooferafstand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

pvd_66

Citaat van: HTip op november 21, 2016, 17:24:55
Dus uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en me verdiept in ADSY. Alles volgens de procedure uitgevoerd en 8 metingen laten uitvoeren. Dynamic EQ/Volume  en LFC (natuurlijk) uit, maar MultEQ op Reference.

Weer terug naar de DD-18 en inderdaad de dip was weg, was nu zelfs een beetje een piek geworden. Met MultEQ op Flat trouwens hetzelfde effect. Dus verder met de DSP en de curve werd steeds mooier, alleen je moest niet vragen hoe. In het laag (19,25 en 30Hz) het level op -13 dB en Q op 4,3. De grafiek zag er een stuk beter uit, maar hoe klonk dat nu?

En wat kon ik beter gebruiken voor die test dan het concert van de avond ervoor. Om een lang verhaal kort te maken, ADSY staat nu weer uit, want ik was een groot deel van de fijn-dynamiek kwijt en ook het bereik in het hoog. Om een voorbeeld te geven, bij "One of the nights" viel het "ts" weg en de hi-hats en bekkens leken wel te worden afgekapt.

Is er een manier om met ADSY alleen de lage frequenties te laten behandelen, zodat het midden en hoog gelijk blijft?

Toevallig dat je dat nu zo omschrijft. Ik heb snel een keer in een 2.1 opstelling één meting gedaan en vond het hoog toen ook "minder hoog", het klonk doffer en minder open.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn snelle meting lag en wilde het nog eens doen als ik een 5.1 opstelling heb. Om het goed te doen ben je best veel tijd kwijt.
Nu heb ik 5.1 en wil het doen, lees ik jou ervaring. Hetzelfde als wat ik ervaarde met mijn snelle meting ...
Het hoog wordt dus "afgeknepen"
Ik heb het nu op gehoor ingeregeld en heb een mooi open hoog  ;D
Maar houden zo en nog wat fine-tunen denk ik maar.
Bedankt voor je ervaring  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

HTip

Citaat van: Staaled op november 21, 2016, 17:53:12
Nog niet (ADSY app eind 2016 begin 2017) en dan ook enkel de laatste D&M's.

Heb je wel de afstanden en crossovers weer hersteld? Naar de settings zonder ADSY.
Bij mij gaat ADSY bijvoorbeeld tamelijk in de fout op de subwooferafstand.
De afstanden (op 1 cm nauwkeurig) en x-overs die ADSY instelde kwamen bijna overeen met mijn handmatige setup. De sub week idd heel erg af en de timing was dan ook niet goed. Hij klaagde bij de setup dat mijn fronts niet in fase stonden en dat mijn sub te hard stond om een meting te kunnen doen.

Ik heb daarna natuurlijk alles weer hersteld naar de situatie ervoor en verder gegaan met de DSP van de DD-18. Het klinkt in ieder geval nu weer goed. Nog een winstpuntje van de hele actie, de sweeps die de DD-18 uitstuurt voor de afstelling zijn een ideaal instrument om trillingen te lokaliseren. Bleek dat 3 van de 4 poten onder de DD-18 niet helemaal ingedraaid waren. Verder nog de filmspots aan de koven en wat CD's/DVD's in het rack linksachter bleken de boosdoener. Het is nu bijna trillingsvrij :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: pvd_66 op november 21, 2016, 18:23:53
Toevallig dat je dat nu zo omschrijft. Ik heb snel een keer in een 2.1 opstelling één meting gedaan en vond het hoog toen ook "minder hoog", het klonk doffer en minder open.
Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn snelle meting lag en wilde het nog eens doen als ik een 5.1 opstelling heb. Om het goed te doen ben je best veel tijd kwijt.
Nu heb ik 5.1 en wil het doen, lees ik jou ervaring. Hetzelfde als wat ik ervaarde met mijn snelle meting ...
Het hoog wordt dus "afgeknepen"
Ik heb het nu op gehoor ingeregeld en heb een mooi open hoog  ;D
Maar houden zo en nog wat fine-tunen denk ik maar.
Bedankt voor je ervaring  ;D
Jij ook bedankt voor het delen van jouw ervaring. Gelukkig ben ik niet alleen in mijn waarnemingen. En het maakt dus ook weinig uit of je 1 of (in mijn geval) 8 metingen doet.

In de handleiding van de Denon staat het volgende over MultEQ XT32:

Citaat
MultEQ® XT32 compenseert voor zowel de tijd- als frequentiekenmerken van de luisterruimte gebaseerd op de meetresultaten van Audyssey® setup. Er wordt een van de drie compensatiecurves gekozen. Het is aanbevolen "Reference" te selecteren.

Re­fe­ren­ce (Stan­daard) :
Se­lec­teert de stan­daard ge­ka­li­breer­de in­stel­ling met een lich­te roll-off bij hoge fre­quen­ties die is ge­op­ti­ma­li­seerd voor films.

L/R By­pass:
Se­lec­teert de re­fe­ren­tie-in­stel­ling, maar scha­kelt Mul­tEQ® XT32 voor de lin­ker- en rech­ter­voor­luid­spre­kers uit.

Flat:
Se­lec­teert de ge­ka­li­breer­de in­stel­ling die is ge­op­ti­ma­li­seerd voor klei­ner ka­mers waar uw luis­ter­po­si­tie dich­ter bij de luid­spre­kers is.

Uit :
Scha­kel "Mul­tEQ® XT32"-equa­li­zer uit.

Met name Reference, wat voor film geschikt is, heeft dus een nadelig effect voor het hoog, maar door de EQ wordt ook het midden behoorlijk afgevlakt. Ik zal nog eens kijken hoe de grafieken van de meting er uit zien.

Ik heb al vaker gezegd dat grafieken niet alles zeggen als je gehoor iets anders zegt. Een dip die je niet hoort hoef je ook niet te corrigeren ;)
Afstellen op gehoor is dus eigenlijk het beste wat je kan doen :thumbs-up: Timing van de subwoofer doe ik ook op gehoor...

Velen hebben mij geadviseerd ADSY een keer te proberen. Heb ik nu gedaan en ik kan dus gefundeerd zeggen dat ADSY niet voor mij is...

Trouwens nog een tip voor een hele goede surround-soundtrack: Bridge of Spies. Wat een prachtig geluid!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Zondag a.s. gaan we een vergelijking doen  :)

De Direct Audio Master line gaat binnenkort het pand verlaten.



Citaat van: HTip op november 21, 2016, 12:21:46
Het heb topic net gelezen en je zegt niets teveel over de knappe mannen en het pure vakmanschap. Wat een prachtig stekkerblok is dit geworden en niet alleen van buiten... :worship:
Absoluut Viktor! Wanneer is de nieuwe datum voor de shootout gepland? Ben erg benieuwd wat het beste van de 4 blokken hier gaat doen... :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Lekker bezig Philip en idd weet je dat ook weer.  :)


Citaat van: HTip op november 21, 2016, 21:52:58
Jij ook bedankt voor het delen van jouw ervaring. Gelukkig ben ik niet alleen in mijn waarnemingen. En het maakt dus ook weinig uit of je 1 of (in mijn geval) 8 metingen doet.

In de handleiding van de Denon staat het volgende over MultEQ XT32:

MultEQ® XT32 compenseert voor zowel de tijd- als frequentiekenmerken van de luisterruimte gebaseerd op de meetresultaten van Audyssey® setup. Er wordt een van de drie compensatiecurves gekozen. Het is aanbevolen "Reference" te selecteren.

Re­fe­ren­ce (Stan­daard) :
Se­lec­teert de stan­daard ge­ka­li­breer­de in­stel­ling met een lich­te roll-off bij hoge fre­quen­ties die is ge­op­ti­ma­li­seerd voor films.

L/R By­pass:
Se­lec­teert de re­fe­ren­tie-in­stel­ling, maar scha­kelt Mul­tEQ® XT32 voor de lin­ker- en rech­ter­voor­luid­spre­kers uit.

Flat:
Se­lec­teert de ge­ka­li­breer­de in­stel­ling die is ge­op­ti­ma­li­seerd voor klei­ner ka­mers waar uw luis­ter­po­si­tie dich­ter bij de luid­spre­kers is.

Uit :
Scha­kel "Mul­tEQ® XT32"-equa­li­zer uit.

Met name Reference, wat voor film geschikt is, heeft dus een nadelig effect voor het hoog, maar door de EQ wordt ook het midden behoorlijk afgevlakt. Ik zal nog eens kijken hoe de grafieken van de meting er uit zien.

Ik heb al vaker gezegd dat grafieken niet alles zeggen als je gehoor iets anders zegt. Een dip die je niet hoort hoef je ook niet te corrigeren ;)
Afstellen op gehoor is dus eigenlijk het beste wat je kan doen :thumbs-up: Timing van de subwoofer doe ik ook op gehoor...

Velen hebben mij geadviseerd ADSY een keer te proberen. Heb ik nu gedaan en ik kan dus gefundeerd zeggen dat ADSY niet voor mij is...

Trouwens nog een tip voor een hele goede surround-soundtrack: Bridge of Spies. Wat een prachtig geluid!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op november 22, 2016, 11:43:01
Zondag a.s. gaan we een vergelijking doen  :)
Ik zal het topic van Henk op het stereoforum in de gaten houden. Spannend!

Citaat
De Direct Audio Master line gaat binnenkort het pand verlaten.
En 1 van de bamboeblokken wordt de vervanger?

Citaat van: vik op november 22, 2016, 11:44:36
Lekker bezig Philip en idd weet je dat ook weer.  :)
Ik moet toch wat om het weekend door te komen ;D Annet was weg en daarom kon het ook. Bijna een middag alleen maar geluisterd naar bass-sweeps en ADSY-geluiden... :unsure: Ik was blij dat ik daarna weer muziek kon luisteren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Hier een stiekeme gluurder. Vind altijd mooi om te zien dat je blijft kijken naar verbeteringen, ondanks dat het ...volgens mij al geweldig moet klinken. Voor mij is het persoonlijk nooit goed genoeg, en zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten vinden. :)

Hobby moet je niet alleen van genieten, maar ook lekker je vrije tijd in steken en daar weer van genieten.

Je zegt laag optimaliseren. Wat zou er beter kunnen volgens je gehoor, dus buiten de grafieken?

HTip

Citaat van: Raymond187 op november 22, 2016, 19:44:38
Hier een stiekeme gluurder. Vind altijd mooi om te zien dat je blijft kijken naar verbeteringen, ondanks dat het ...volgens mij al geweldig moet klinken. Voor mij is het persoonlijk nooit goed genoeg, en zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten vinden. :)

Hobby moet je niet alleen van genieten, maar ook lekker je vrije tijd in steken en daar weer van genieten.
;D Het klinkt hier inderdaad niet onaardig, maar als er verbeteringen mogelijk zijn probeer ik dat graag. Mooie is ook dat je zonder proberen helemaal niet weet waar je set/ruimte toe in staat is. En bijna bij elke verandering heb ik die grenzen verkend en verlegd. Of het nu met een subtiele verandering (kabels, tweaks) of grotere verandering (apparatuur, CA platen, CineMike modificaties) elke verandering heeft hieraan bijgedragen. En juist dat uitproberen kan ik ook echt van genieten :pompom:

Citaat
Je zegt laag optimaliseren. Wat zou er beter kunnen volgens je gehoor, dus buiten de grafieken?
Ik had het idee dat de sub niet mooi integreerde in het totale geluidsbeeld. En dat kan verschillende oorzaken hebben, timing, level en DSP. Timing had ik al de nodige aandacht aan besteed en is heel goed te testen met een concert. Als je de bass-drum ziet moet je die ook horen ;D Level en DSP is niet zo eenvoudig. Level had ik afgesteld met een dB-meter, maar in het laag is dat moeilijk vanwege de afwijking en continu bewegen van de wijzer. En daar zat een deel van het probleem. De sub stond te hard. Of dat door de modificatie van de DD-18 komt of door de Denon komt weet ik eerlijk gezegd niet, maar 1 van beiden moet hiervoor verantwoordelijk zijn. En omdat je dan toch bezig bent, kun je nog verder gaan met DSP. En precies dat heb ik gedaan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

pvd_66

Citaat van: HTip op november 21, 2016, 21:52:58

Trouwens nog een tip voor een hele goede surround-soundtrack: Bridge of Spies. Wat een prachtig geluid!!

Ik moet mezelf nog eens een mooie uhd-speler aanschaffen, kijk eigenlijk alleen nog maar naar netflix, ziggo en apple tv.
Kan dus helaas nog niets zeggen over goede surround-soundtracks.
Maar dank je, ik hou hem in gedachte  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

HTip

Citaat van: pvd_66 op november 22, 2016, 21:29:01
Ik moet mezelf nog eens een mooie uhd-speler aanschaffen, kijk eigenlijk alleen nog maar naar netflix, ziggo en apple tv.
Kan dus helaas nog niets zeggen over goede surround-soundtracks.
Maar dank je, ik hou hem in gedachte  ;D
Dan heb je nog wat te goed. Met een goede surround soundtrack wordt je helemaal opgenomen in de film. De tip was trouwens voor iedereen ;)

Afgelopen zondag waren mijn moeder en haar vriend hier om de film "Bridge of Spies" te kijken. Ze hadden een paar weken geleden op die brug gestaan en de gids refereerde naar die film. Zodoende vroegen zij of wij die film hadden en of ze die een keer mochten komen kijken.

Ondanks dat ik op de achterste rij zat was de plaatsing van de surroundgeluiden, ambiance en effecten, erg goed. Er is bijvoorbeeld een scene waarbij door een kantoor wordt gelopen richting een deur. Op dat moment hoor je een type-machine (ja het is 1960 ;)) in de linker frontspeaker. Dan verandert het standpunt van de camera vanaf de deur en hoor je die zelfde type-machine maar nu uit de rechter surroundspeaker. De film zit vol met dit soort ambiancegeluiden. We gaan die film nog een keer kijken maar dan wij op de 1e rij ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Geluid is niet het enige wat goed is. De film zelf ook

HTip

Citaat van: Raymond187 op november 22, 2016, 21:45:08
Geluid is niet het enige wat goed is. De film zelf ook
Absoluut! Het verhaal bouwt goed op en wordt steeds spannender. Sfeer is ook heel beklemmend. Ondanks dat het een lange film is heb je dat totaal niet in de gaten...

Nog even iets over de technische kant, het beeld was ook subliem!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Bedankt voor de tip "Bridge of Spies" ... gelijk bestellen.  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Die film dat ze de code moeten kraken van de duitsers (2e wereldoorlog), is ook goed. Kan alleen niet op de naam komen... Must be an age thing  :wacko:

ahaa.. google :)

http://www.imdb.com/title/tt2084970/


HTip

Citaat van: vik op november 23, 2016, 12:09:42
Bedankt voor de tip "Bridge of Spies" ... gelijk bestellen.  :angel:
Leuk dat we elkaar tips kunnen geven ;D Fury wordt denk ik een vaste demo-scéne met M&G :o :headbanging:

Citaat van: Raymond187 op november 23, 2016, 17:06:38
Die film dat ze de code moeten kraken van de duitsers (2e wereldoorlog), is ook goed. Kan alleen niet op de naam komen... Must be an age thing  :wacko:

ahaa.. google :)

http://www.imdb.com/title/tt2084970/

"The Imitation Game" was inderdaad ook een hele goede film. Had zowel een technisch aspect (de uitvinding van de computer), een menselijk aspect en een maatschappelijk aspect. En beeld en geluid was ook heel erg goed. Dus de complete film en zeker een aanrader.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteravond na al het film("geweld") en concerten een avondje muziek gedaan. Leuke was dat Annet het voorstelde toen we vlak voor het eten iets van Alan Parsons uit de Marantz Consolette hoorden. Ze was benieuwd hoe dat nummer (I don't wanna go home) in de HT zou klinken. Dus ik als een haas naar beneden om de set en de verwarming aan te zetten. Uurtje later naar beneden naar onze 2e huiskamer.

Wat gewoon een luisteravondje zou moeten worden is uitgemond in een onbedoelde test. Ik had de DVD-A van Alan Parsons in de speler gedaan, maar niet voordat ik die door de Acoustic Revive RD-3 had laten demagnetiseren. Zit nu trouwens in mijn systeem als eerste handeling voordat ik welk schijfje dan ook in de UD7007 doe :D

Muziek werd digitaal via de Denon naar de PM (EV) gestuurd. Annet vond dat het toch wel anders klonk op deze manier. Dus of ik hetzelfde nummer (Time) ook zonder tussenkomst van de Denon (analoog, balanced XLR) wilde spelen. Om een eerlijk vergelijk mogelijk te maken eerst met de dB-meter (via iPhone) gemeten hoe hard het stond. 2 knopdrukken later het nummer opnieuw opgezet en het volume ingesteld.

Annet vond dat dit toch prettiger klonk, "evenwichtiger", "vloeiender" en "meer 1 geheel" waren de termen die ze gebruikte. Ik moest haar daarin gelijk geven, maar tevens vond ik het minder ruimtelijk en dat de diepte aanzienlijk minder was. Dus weer geswitched naar digitaal en weer luisteren. Ruimte en diepte was er weer, maar ik hoorde wat Annet bedoelde. De stemmen waren wat meer op de voorgrond dan analoog en dat kon je als onprettig ervaren. Belangrijker was de grotere mate van detaillering, maar dat was in dit nummer niet persé prettiger.

Na wat heen en weer gewissel met nog andere nummers was duidelijk dat digitaal heel lekker klinkt op een paar nummers na. Die klonken analoog beter. Eigenlijk niet te geloven dat stereo via de receiver zo ontzettend goed klinkt.

We zijn samen met Viktor aan het kijken naar de mogelijkheden om de PM-11S3 te laten modificeren. Maar een andere optie zou ook kunnen zijn de PM-11S3 te vervangen door een eindversterker, bijv. de Marantz MM7025 CineMike. Die optie kwam tijdens de test ook even voorbij en Annet zei toen iets opmerkelijks. Als we de PM-11S3 houden hebben we de keuze tussen analoog en digitaal en met de MM7025 niet meer. Dus gisteren besloten om sowieso de PM-11S3 te houden. De modificaties (voeding, XLR ingang, VV en EV) zouden overigens niet alleen stereo verbeteren, maar ook surround omdat de Note 9's altijd aangestuurd worden door de PM.

Nog iets leuks. Omdat we toch aan het testen waren ook nog even de voor en na test gedaan met de RD-3. Voor deze test hadden we de HDCD van Mark Knopfler uitgezocht. Na behandeling en de eerste klanken van "Sailing to Philadelphia" was het direct duidelijk waarom eerst alle schijfjes gedemagnetiseerd worden alvorens we gaan luisteren of kijken. Misschien een leuke test tijdens de M&G's ;D

Ik zit dit trouwens te schrijven met de klanken van de BD-A "Breakfast in America" van Supertramp die de Chamber of Dreams. Klinkt heel lekker in DTS-HDMA 96/24 :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Wat een verstandige vrouw heb je toch! Analoog blijft gewoon iets hebben wat je zeker zou gaan missen. De PM11S3 is al een beest, wat zouden modificaties gaan brengen  :o
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mr.crash

Leuk om hier te lezen dat jij ( jullie )
de hobby na een tijdje weer goed hebben
opgepakt.

Nu samen weer genieten
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............