Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op november  7, 2016, 07:22:21
Leuk! Veel plezier alvast.
Dank je! Is wat vroeg, maar de voorpret is al erg leuk.

Citaat van: RubenV. op november  7, 2016, 08:16:46
Dat wordt weer een leuke dag  :pompom: Nog maar 40 nachtjes slapen  :D
Absoluut! LOL dat je nu al de dagen gaat aftellen ;D

Citaat van: WickedGame op november  7, 2016, 09:03:43
Kijk ze worden gepland!!

Yeah  :headbanging:
Yep! Ik wil ze zo snel mogelijk gaan plannen voor het hele jaar. Dan kan iedereen er rekening mee houden. Ik heb er zin in! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  7, 2016, 11:13:03
Yes! Zin in!
We gaan alvast een voorproefje nemen. Vandaag ben ik vrij en we gaan daar even van profiteren en onze eerste 3D-ervaring opdoen. Ben benieuwd... :popcorn:

Gisteren hadden we onze buren op bezoek om te komen eten. 3x raden waar we de avond eindigden... Inderdaad, in de bioscoop. Er was geen tijd meer voor een film, dus wat film- en concertfragmenten laten zien. Er kwamen een aantal schijfjes voorbij, die we natuurlijk al kenden maar opnieuw beleefden. Wat een beeld en geluid! Wat mij heel erg opvalt is dat ik veel harder kan spelen zonder dat er een spoortje van vervorming is. Natuurlijk pas ik op dat ik geen gehoorbeschadiging krijg, want ik wil nog lang alle details kunnen waarnemen. Heerlijk gevoel dat we dit kunnen doen... :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op november  7, 2016, 14:58:54
We gaan alvast een voorproefje nemen. Vandaag ben ik vrij en we gaan daar even van profiteren en onze eerste 3D-ervaring opdoen. Ben benieuwd... :popcorn:

Gisteren hadden we onze buren op bezoek om te komen eten. 3x raden waar we de avond eindigden... Inderdaad, in de bioscoop. Er was geen tijd meer voor een film, dus wat film- en concertfragmenten laten zien. Er kwamen een aantal schijfjes voorbij, die we natuurlijk al kenden maar opnieuw beleefden. Wat een beeld en geluid! Wat mij heel erg opvalt is dat ik veel harder kan spelen zonder dat er een spoortje van vervorming is. Natuurlijk pas ik op dat ik geen gehoorbeschadiging krijg, want ik wil nog lang alle details kunnen waarnemen. Heerlijk gevoel dat we dit kunnen doen... :pompom:
Super. Fijne berichten!
Ben benieuwd hoe je 3D ervaart. Daar hadden jullie in de HT nog geen ervaring mee toch?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op november  7, 2016, 17:43:26
Super. Fijne berichten!
Ben benieuwd hoe je 3D ervaart. Daar hadden jullie in de HT nog geen ervaring mee toch?
We hebben inderdaad nog geen ervaring met 3D in onze HT. Vandaag was de primeur en het was in het begin wel even wennen om de juiste positie van de 3D-bril te vinden, omdat ik in de HT zelf ook nog een bril draag. Daarnaast had ik wat last van de lampjes van de apparatuur achter mij. Maar de eerste ervaring smaakt naar meer. De film was "Need for Speed" en hoewel het 3D-effect post-production is toegevoegd hebben ze dat heel behoorlijk gedaan. Bij de test op circuit met de Mustang had je het idee dat je zelf in de auto zat. Verder waren er ook gewone scenes met mooie 3D-effecten. De film is in 2D al erg gaaf, maar 3D geeft net dat beetje meer "in de film zitten". Ook het geluid, wat in de nieuwe setting wel heel erg gaaf is, draagt daar natuurlijk aan bij. Een helikopter die van achteren door de ruimte komt binnenvliegen werd prima ondersteund door het "3D-geluid". Prachtig dus!

We hebben niet veel 3D-films en volgens de reviews is de beste "Despicable me", dus die staat voor een volgende keer op het programma. Dan beginnen we met een stukje 2D, om een referentie te hebben en daarna schakelen we over naar de 3D-versie. Kan eerlijk gezegd niet wachten...
Showcase - Topic

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op november  8, 2016, 08:50:00
Wat leuk dat Toine (Thingman) er ook bij is  ^^
Zeker! Hij is dan ook degene die alle credits verdient dat onze HT akoestisch zo goed is :worship: En de vorige keer noemde hij de beleving "zintuigstrelend geweld", dus ik ben benieuwd hoe hij de beleving deze keer omschrijft.

En sowieso erg leuk om hem weer eens te ontmoeten 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op november  6, 2016, 16:34:42
Ben ook druk bezig met de aanpassingen van mijn afstandsbediening. Op de site van JVC heb ik discrete codes voor alle functies gevonden. En dat zijn er veel meer dan de knoppen op de JVC afstandsbediening. Zo kan je alle 10 schermgeheugens direct oproepen. Alle 3D- en CMD-functies zijn met 1 druk op de knop te kiezen. En dan discrete codes voor Power On, Power Off, Hide On en Hide Off. Zo kunnen de macro's een stuk robuuster worden. Betekent wel submenu's maken in de besturing, maar daar kom ik wel uit.
Gaat de goede kant op. Mijn start- en stopmacro werkt door die codes weer! Nu de rest nog...

Citeer
Ga ook eens kijken of er vergelijkbare lijsten bestaan voor de Marantz UD-7007 en Denon X7200...
Van de Denon heb ik nu ook alle discrete codes gevonden. Man, wat kan je veel rechtstreeks aanroepen. Zo kan je bijv. het volume van de sub in de receiver regelen met een commando, zonder het menu in te gaan. En alle soundmodes kunnen direct aangestuurd worden. En ook niet onbelangrijk, de dimmer van het display kan nu ook via de AB. Kon alleen op het apparaat zelf. Alle commando's heb ik al in de database van de AB geprogrammeerd, nu "alleen" nog de schermen.

En op zoek naar de lijst voor de UD7007...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op november  8, 2016, 23:01:04
Kan je nu het volume vd sub regelen terwijl de muziek speelt?
Is het van alle speakers zo?
Klopt. Via de verborgen commando's die je alleen maar kan aansturen als je een programmeerbare afstandsbediening hebt. De lijst is zo lang dat ik een selectie heb gemaakt. Ik heb bijv. geen hoogtespeakers (Dolby Atmos, DTS:X of Auro-3D), dus die laat ik sowieso achterwege.

Overigens ga ik ervan uit dat de instellingen van de andere speakers niet aangepast hoeven te worden. De sub daarentegen is veel moeilijker af te stellen met een dB-meter wegens de grote schommelingen. En dan is het handig om dit in de receiver aan te passen. Ik kan dit natuurlijk al lang met de Velodyne, maar dan is niet zichtbaar hoe hoog het volume staat. Die afstelling laat ik liever met rust.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op november  9, 2016, 07:41:39
Klopt. Via de verborgen commando's die je alleen maar kan aansturen als je een programmeerbare afstandsbediening hebt. De lijst is zo lang dat ik een selectie heb gemaakt. Ik heb bijv. geen hoogtespeakers (Dolby Atmos, DTS:X of Auro-3D), dus die laat ik sowieso achterwege.

Overigens ga ik ervan uit dat de instellingen van de andere speakers niet aangepast hoeven te worden. De sub daarentegen is veel moeilijker af te stellen met een dB-meter wegens de grote schommelingen. En dan is het handig om dit in de receiver aan te passen. Ik kan dit natuurlijk al lang met de Velodyne, maar dan is niet zichtbaar hoe hoog het volume staat. Die afstelling laat ik liever met rust.
Handige extra.ik vond dat bij me oude receiver zeer handig en bruikbaar.

Vik

Ik heb hem zelf ook ontmoet zoals je weet. Hele aardige vent met een hoop kennis..een beetje de "Obi-Wan" als het gaat om akoestiek. Mooi om te lezen dat hij bij jullie langs komt..ook ik ben benieuwd wat hij vindt van het nieuwe resultaat. 

The Chamber of Dreams blijft toch een soort van zijn kind.  ::)

Citaat van: HTip op november  8, 2016, 21:18:14
Zeker! Hij is dan ook degene die alle credits verdient dat onze HT akoestisch zo goed is :worship: En de vorige keer noemde hij de beleving "zintuigstrelend geweld", dus ik ben benieuwd hoe hij de beleving deze keer omschrijft.

En sowieso erg leuk om hem weer eens te ontmoeten 8)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op november  9, 2016, 10:03:29
Ik heb hem zelf ook ontmoet zoals je weet. Hele aardige vent met een hoop kennis..een beetje de "Obi-Wan" als het gaat om akoestiek. Mooi om te lezen dat hij bij jullie langs komt..ook ik ben benieuwd wat hij vindt van het nieuwe resultaat. 

The Chamber of Dreams blijft toch een soort van zijn kind.  ::)
^^

De laatste keer dat hij bij mij was voor én een M&G én de laatste meting. Dat was heel bijzonder en heel leerzaam voor iedereen. Na de meting deed Toine een "stress-test", waarbij hij testsignalen de ruimte instuurde om te kijken of er niets trilde. Hij kon een glimlach niet onderdrukken toen hij toch met enige verbazing constateerde dat zelfs met 10Hz de ruimte geen krimp gaf. Duidelijk was dat hij, net zoals wij, trots was op wat we samen hadden bereikt. Voordat hij komt zal ik alle schroefjes nog even langs gaan ;D Ik hoorde laatst tijdens Oblivion (als de drones actief werden) een trilling in de ruimte. Dat bleek te komen van de deur en wat CD's in de rekken. Daar ga ik dus nog wat aan doen voor 17 december... :unsure:

Nee hoor, Toine komt nu gewoon voor de lol genieten van al het moois dat hij mogelijk heeft gemaakt! :worship: En nu met de CineMike apparatuur tot het uiterste wordt gedreven. O0
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op november  8, 2016, 21:51:41
Gaat de goede kant op. Mijn start- en stopmacro werkt door die codes weer! Nu de rest nog...
Van de Denon heb ik nu ook alle discrete codes gevonden. Man, wat kan je veel rechtstreeks aanroepen. Zo kan je bijv. het volume van de sub in de receiver regelen met een commando, zonder het menu in te gaan. En alle soundmodes kunnen direct aangestuurd worden. En ook niet onbelangrijk, de dimmer van het display kan nu ook via de AB. Kon alleen op het apparaat zelf. Alle commando's heb ik al in de database van de AB geprogrammeerd, nu "alleen" nog de schermen.

En op zoek naar de lijst voor de UD7007...
Ik ben wel erg benieuwd naar je AB programmaties. Misschien neem ik mijn Pronto wel even mee om er wat van op te steken ;) Ik heb een vrij basic inrichting gemaakt maar het werkt erg goed, ik heb de andere afstandsbedieningen al meer dan anderhalf jaar in de kast liggen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  9, 2016, 20:30:32
Ik ben wel erg benieuwd naar je AB programmaties. Misschien neem ik mijn Pronto wel even mee om er wat van op te steken ;) Ik heb een vrij basic inrichting gemaakt maar het werkt erg goed, ik heb de andere afstandsbedieningen al meer dan anderhalf jaar in de kast liggen.
Mag je zeker doen. Ik gebruik PEP 3 en dat werkt voor AB's van zowel Philips (Pronto) als Marantz (RC9001). Ik heb me nog niet gewaagd aan Pronto Script, maar als je daarmee aan de gang gaat dan is bijna alles mogelijk. Ik heb configuraties gezien, waarbij overlay-schermen verschijnen en na gebruik weer verdwijnen. Erg cool!

Ik houd het voorlopig bij macro's, sub-menu's en speciale commando's en dat is moeilijk genoeg :D
Showcase - Topic

HTip

Ik ben druk bezig met het programmeren van de AB en het gaat lekker, maar ik kwam er achter dat de firmware van de RC9001 geen overlays ondersteund. Erg jammer want dat zou heel cool zijn geweest. Je kunt dan een scherm met extra commando's tijdelijk laten verschijnen en na gebruik weer laten verdwijnen. Ik heb het nu opgelost met een extra scherm en een terugknop. Dit werkt ook super!

Ook het probleem opgelost van het instellen van de Denon op Direct. Op de standaard AB zit een knop die door de 3 modes Pure loopt. Direct -> Pure Direct -> Off. In de macro kon het dus gebeuren dat als de Denon al op Direct stond, er dan werd overgeschakeld op Pure Direct. Gevolg? Beeld weg :unsure: Nu met het discrete commando is dat dus opgelost. Film: Direct, Muziek: Pure Direct :thumbs-up:

Verder niets te melden anders dat we heel erg hebben genoten :clapping: Maakt eerlijk gezegd niet uit wat we in de UD7007 stoppen. Reactie is iedere keer hetzelfde. Wat een prachtig beeld en wat een bubble, dus het wordt misschien een beetje eentonig ;D Ook weer een film in 3D gekeken en de iris verder opengezet, zodat het lichtverlies door de 3D-bril wordt gecompenseerd. Ga een extra kleurenprofiel aanleggen speciaal voor 3D (AB is al voorbereid ;)). Nooit gedacht dat we dit toch leuk zouden vinden. Wel zonder ondertiteling, want dat leidt alleen maar af ;)
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Hartstikke leuk om je positieve posts telkens weer te lezen. Ben een heel klein beetje aan t meegenieten hoor. Heel veel plezier nog en blijf benieuwd naar alle verdere ontwikkelingen  :thumbs-up:   :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op november 14, 2016, 16:47:18
Hartstikke leuk om je positieve posts telkens weer te lezen. Ben een heel klein beetje aan t meegenieten hoor. Heel veel plezier nog en blijf benieuwd naar alle verdere ontwikkelingen  :thumbs-up:   :popcorn:
Leuk dat je een beetje aan het meegenieten bent. Jammer dat ik je nooit een keer echt kan laten meegenieten. Genieten doen we nu bijna elke dag, is het geen film dan wel muziek. Het was al heerlijk, maar nu is het nog lekkerder en het leuke is dat mijn vrouw nu vaker voorstelt om een film te gaan kijken :wub:

Wat ontwikkelingen betreft, er komt nog een andere HDMI-kabel (is CineMike nu aan het bouwen) en we gaan nog experimenteren met een stekkerblok (is Viktor nu mee aan het experimenteren). O ja, en we zijn aan het kijken hoe we het DHZ-maskingsysteem gaan realiseren. Onze voorkeur heeft een rolgordijnsysteem (eventueel electrisch) zodat diverse beeldformaten mogelijk zijn. Alles hangt af van hoeveel ruimte het systeem in gaat nemen.

Verder gewoon genieten van al het moois dat de Amazing Chamber of Dreams te bieden heeft :thumbs-up:

P.S. Ik heb mijn filmpje op youtube geupdate met de nieuwe apparatuur :pompom:
Showcase - Topic

skyfox

Philip, als je een dhz-masking gaat bouwen, dan is elektrisch niet een optie hè? Het is een must! Anders kan je je gordijnen ook wel van de electriek afhalen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Je bent niet bang dat masking je akoestiek wat (al zou het maar mild zijn) gaat veranderen?
De ruimte is nu volstrekt doordacht. Maar is daarbij ruimte gelaten voor de invloed van maskering?
Ergens kan ik me voorstellen dat zelfs een flinterdun stofje zelfs al een merkbaar effect gaat hebben?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: skyfox op november 14, 2016, 21:57:25
Philip, als je een dhz-masking gaat bouwen, dan is elektrisch niet een optie hè? Het is een must! Anders kan je je gordijnen ook wel van de electriek afhalen ;)
LOL! Zo kan je het inderdaad zien. Maar het kan ook zijn dat het electrische systeem te veel ruimte in neemt en dat het gordijn niet meer goed open en dicht gaat. Dan zou ik toch de voorkeur aan een handmatige oplossing geven ;)

Citaat van: Christiaan S op november 15, 2016, 01:13:24
Je bent niet bang dat masking je akoestiek wat (al zou het maar mild zijn) gaat veranderen?
De ruimte is nu volstrekt doordacht. Maar is daarbij ruimte gelaten voor de invloed van maskering?
Ergens kan ik me voorstellen dat zelfs een flinterdun stofje zelfs al een merkbaar effect gaat hebben?
Ben ik niet bang voor. Als een rolgordijn al iets zou doen zou dat hooguit met het hoog te maken hebben. De lage tonen trekken zich daar niets van aan. De hele projectiewand is een laagabsorber en bestaat uit panelenabsorbers (membraansysteem) en lattenabsorbers (lamellensysteem).

En het zou alleen maar werken tijdens films en concerten. Met muziek is het gordijn dicht en dan is het maskingsysteem verborgen.
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Jij blijft ook mooi bezig he Philip.;). wat hebben  we toch  een mooie hobby  : :pompom:
Welk stekkerblok is Vik mee aan het experimenteren?
Zo hou jij Vik ook van de straat  :D  :tongue2:
Oké jij en Annet blijven met al die mooie nieuwe spullen en nu met al het tweaken  ook van de straat  ;)..

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 18, 2016, 01:38:01
Jij blijft ook mooi bezig he Philip.;). wat hebben  we toch  een mooie hobby  : :pompom:
Oké jij en Annet blijven met al die mooie nieuwe spullen en nu met al het tweaken  ook van de straat  ;)..
Heerlijk onze hobby! :pompom: Het heeft ook zoveel aspecten en als het dan allemaal op zijn plaats valt, dan is het extra genieten.

Weet eerlijk gezegd niet met welk stekkerblok Viktor aan het experimenteren is. Weet alleen dat het van massief hout is gemaakt.
Misschien kan Vik hier iets meer over zeggen... Als hij klaar is met experimenteren gaan we de sessie van een paar weken geleden nog eens over doen.

Mijn nickname moet ik natuurlijk wel eer aan blijven doen :D

Morgen ga ik een poging doen om de DD-18 weer optimaal af te stellen. Ik verwacht namelijk dat daar nog winst is te behalen. In de Denon staat de sub-uitgang 3 dB lager dan met de Marantz. Daar moet een oorzaak voor zijn ;)
Showcase - Topic

HTip

Heb mijn openingspost is flink bijgewerkt. Ik liep wat achter :unsure:

De inhoudsopgave wat betreft aankopen zou nu weer up-to-date moeten zijn. Is toch altijd veel werk achteraf, dus voortaan beter meteen bijwerken ;) Ook de foto's bijgewerkt, met name wat er sinds 2011 is veranderd in 2 stappen.

Gisteravond stelde Annet voor om wat concertfragmenten te bekijken/beluisteren en ze zou haar iPad meenemen om wat te doen te hebben... Met andere woorden de HT zou als huiskamer dienen. Nou, dat liep even anders. Ik had de apparatuur natuurlijk al warm laten draaien en toen ze binnenkwam waren haar eerste woorden "Wow, wat een beeld!". Ze ging zitten, het licht ging uit en ik koos het muziekstuk dat ik hoorde bij binnenkomst. Uiteindelijk bijna het volledige concert gekeken en we gingen er helemaal in op! :music: En het klinkt vreemd, zeker na al onze vorige ervaringen, maar we hoorden weer dingen die we nog niet eerder hadden gehoord. De scheiding tussen de stemmen en instrumenten was ongelooflijk. Je kon ook beter horen wat er gezongen werd en of er 2, 3 of nog meer stemmen waren. Hetzelfde gold voor de vele gitaren, percussie (heerlijk droge bassdrum-kick) en piano/keyboards. Prachtig!

En natuurlijk willen jullie nu graag weten welk concert ;D Het was van de Eagles - "Farewell I Tour - Live from Melbourne". Een concert van 12 jaar geleden... Er was overigens duidelijk verschil te zien in de gebruikte camera's. De grote camera's die met een kranen voor het podium zweefden gaven een haarscherp beeld, dit in tegenstelling tot de close-up camera's die zelfs wat last hadden van een korrelig beeld.

Kortom een iets ander verlopen avondje, maar wel heel erg zitten genieten!! :pompom:
Showcase - Topic

Vik

En hoe  :D

Ik ben een bamboe blok aan het testen die is gebouwd door ex- htforum lid Onder013. Er staat op het stereoforum.nl een apart topic over.

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 18, 2016, 01:38:01