Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

scoc

Het klopt wel dat betere en stabielere voedingen iets minder last hebben van variaties in stroom maar het kunnen aanleveren of hergenereren van cleane stabiele stroom zal naar mijn mening altijd in het voordeel zijn. Er zijn zelfs merken die beweren dat het allemaal niet uitmaakt zoals bvb Lyngdorf maar mijn oren horen toch iets anders wanneer ik de Lyngdorf gebruik via een Propower (zelfde principe als ppp). Nu ik begrijp wel dat een gehele surround install met een DD18 iets teveel is voor 1 ppp.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

luuk123456

Bedankt heren voor het nemen van de moeite om e.e.a uit te leggen.
Ik hang erg veel rond hier en kan inderdaad eerlijk zeggen dat ik reeds heel veel geleerd heb.
het zijn weliswaar de voor de hand liggende dingen zoals,het nut van masking `n receiver met XT32, JVC projector voor de betere zwartwaarden en contrast.
Maar `n jaar of 2 geleden had ik werkelijk geen idee van dit alles, dus de kennis neemt langzaam maar zeker toe!
Maar dingen als voedingen, akoestiek, kabels is nog een wereld die ontdekt moet worden....
en daarom lees ik gewoon hardnekkig mee, al begrijp ik er soms (nog) weinig (lees: niks) van ;D
Enfin, ik ga het door jou toegevoegde filmpje even bekijken, dank je!

Groet,
Luuk



JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ben heel eigenwijs van aard.  :sleep: :-X

Ik geloof enkel dat je er baat bij hebt in landen zoals de VS. Ik heb voor enkele klanten een ppp verkocht en die gingen er juist op vooruit door deze te verwijderen uit de keten. Dit was gewoon standaard apparatuur.

Ik ken een dealer die gestopt is met de verkoop van de PPP´s. Ook door dat het voorkwam dat de aangesloten apparatuur er niet goed op reageerde en zelfs in de beveiliging schoot. Ik ben er voorstander van de keten zo kort mogelijk te houden en de PPP is toch weer een extra apparaat wat er tussen hangt met veel schakelende componenten.

Ik geloof er heilig in dat de set morgen nog beter zal presteren zonder de PPP. Ik heb Philip aangeboden het stekker blok een tijdje te testen. Maar misschien heb ik het mis  :angel: :yin-yang: :devil:


Citaat van: scoc op oktober 29, 2016, 18:46:32
Het klopt wel dat betere en stabielere voedingen iets minder last hebben van variaties in stroom maar het kunnen aanleveren of hergenereren van cleane stabiele stroom zal naar mijn mening altijd in het voordeel zijn. Er zijn zelfs merken die beweren dat het allemaal niet uitmaakt zoals bvb Lyngdorf maar mijn oren horen toch iets anders wanneer ik de Lyngdorf gebruik via een Propower (zelfde principe als ppp). Nu ik begrijp wel dat een gehele surround install met een DD18 iets teveel is voor 1 ppp.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HansGT3


HTip

Citaat van: scoc op oktober 29, 2016, 18:46:32
Het klopt wel dat betere en stabielere voedingen iets minder last hebben van variaties in stroom maar het kunnen aanleveren of hergenereren van cleane stabiele stroom zal naar mijn mening altijd in het voordeel zijn. Er zijn zelfs merken die beweren dat het allemaal niet uitmaakt zoals bvb Lyngdorf maar mijn oren horen toch iets anders wanneer ik de Lyngdorf gebruik via een Propower (zelfde principe als ppp). Nu ik begrijp wel dat een gehele surround install met een DD18 iets teveel is voor 1 ppp.
Er zijn natuurlijk verschillende meningen en dat is ook goed, want niet iedereen is en hoort hetzelfde of heeft de ruimte om (kleine) verschillen waar te nemen. Ik was even in mijn topic aan het zoeken en vond deze post met een link naar een review van Toine Dingemans. Hij is toevallig ook degene die gezorgd heeft dat mijn ruimte zo goed klinkt door de akoestische aanpassingen.

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 17:28:37
Deze review van Toine (Thingman) heeft me geïnspireerd, nog voor Raphie erover begon.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85671.0

Er staan ook de nodige foto's in (die zijn helaas niet meer beschikbaar, maar ik heb zelf ook foto's gemaakt. Moet ik alleen even zoeken...)

Die review heeft me overgehaald om te experimenteren met vermogensregeneratie.

Citaat van: vik op oktober 29, 2016, 23:08:19
Ik ben heel eigenwijs van aard.  :sleep: :-X

Ik geloof enkel dat je er baat bij hebt in landen zoals de VS. Ik heb voor enkele klanten een ppp verkocht en die gingen er juist op vooruit door deze te verwijderen uit de keten. Dit was gewoon standaard apparatuur.

Ik ken een dealer die gestopt is met de verkoop van de PPP´s. Ook door dat het voorkwam dat de aangesloten apparatuur er niet goed op reageerde en zelfs in de beveiliging schoot. Ik ben er voorstander van de keten zo kort mogelijk te houden en de PPP is toch weer een extra apparaat wat er tussen hangt met veel schakelende componenten.

Ik geloof er heilig in dat de set morgen nog beter zal presteren zonder de PPP. Ik heb Philip aangeboden het stekker blok een tijdje te testen. Maar misschien heb ik het mis  :angel: :yin-yang: :devil:
We gaan het zometeen meemaken :music: :popcorn: 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HansGT3 op oktober 30, 2016, 07:30:52
Toch wel jouw nieuwe blok neem ik aan Vik    :D
Vik had zijn oude blok mee ;) Jouw naam is ook een paar keer gevallen :D

Vik is net weg en we hebben weer veel geëxperimenteerd en geleerd. Kom ik nog op terug, nu eerst Formule 1 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik ga niet weer zo'n verslag schrijven als vorige week, maar ik wil natuurlijk wel even de ervaringen van gisteren delen.

Viktor heeft weer de tijd genomen om te komen en te kijken (én luisteren :D) wat de invloed is van de PS Audio Power Plant Premier (PPP) versus een goed stekkerblok. Om een goede vergelijking mogelijk te maken hebben we eerst veel muziek geluisterd in de huidige opstelling. Wat Viktor meteen opviel was hoe los de set al was in verhouding tot vorige week. In totaal heeft de Densen DVD Magic ca. 36 uur gespeeld, is ideaal om apparatuur in te spelen. Het signaal bevat alle frequentiegebieden en is niet prettig om naar te luisteren :unsure:

Na de uitbegreide luistersessie was het tijd om de switch te maken. Dat was niet helemaal plug and play, want we moesten nog een stroomkabel voor de DD-18 maken. Eenmaal alles op zijn plaats en weer in fase, was het tijd voor de volgende luistersessie. Bij de eerste klanken had ik al zoiets van, hmm dat klinkt toch wel anders. Kon niet meteen zeggen of het ook beter/slechter was. Wat verder in het eerste nummer begon ik dingen te horen die ik minder goed vond, bas was minder strak, ruimtelijkheid was minder en er waren scherpe randjes in het hoog. Maar omdat het pas het eerste nummer was, vond ik het te vroeg om dit meteen te laten weten aan Viktor. Met het 2e nummer werd meer duidelijk en werden mijn waarnemingen bevestigd. Het 3e nummer was nog niet goed en wel begonnen of Viktor greep in. Hij zei dat hij eigenlijk genoeg gehoord had en dat hij al wist wat de conclusie was (volgens hem natuurlijk). De nummers waren overigens allen van de SACD Dire Straits - Brothers in Arms in multi-channel.

Bleek dat we hetzelfde hadden gehoord en dat we ons aan dezelfde dingen hadden gestoord. Viktor zei dat dit blok duidelijk geen verbetering was, zelfs een verslechtering. Maar dat een ander blok, waar hij nu zelf mee aan het testen is, waarschijnlijk wel een verbetering was. Afijn, we hebben alles weer omgebouwd om nog even verder te genieten van de set.

En genoten hebben we. De projector hebben we aangezet en Viktor had films bij zich die ik ook op de demo-dag bij CineMike in augustus had gezien. Fury met Brad Pitt was heel erg imposant. Wat een surroundbeleving met veel hoogte-informatie. De inslag van de anti-tankgranaat in scene 8 (?) leek van midden links hoog te komen en landde tussen de center en de rechter front. Waarna de sub ook nog even van zich liet horen :o Die zelfde sub vond ook dat hij even moest laten weten dat de Duitse tank in beweging kwam :o :o :o En tot slot het om elkaar heen draaien van de 2 tanks was net alsof je in de tank zat. Wat een gave demo-scène is dat!! En natuurlijk ondersteund met een pracht beeld, of is het andersom :unsure: 8)

Star Wars kwam ook nog even in de speler en wat is het toch gaaf om te zien hoe goed de zwartwaarden zijn van de JVC's. Zonder automatische iris kun je de sterren gewoon niet tellen, want ze zijn overal en heel talrijk. En dan de stem van de Supreme Leader, die voelde je gewoon van boven komen en vulde de hele ruimte.

Ik kan nog heel veel schrijven over de beleving van de dag, maar ik zou weer in herhaling vallen. Ondanks dat de test met het stekkerblok niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd was de dag toch succesvol. We hebben namelijk nog iets geleerd en dat is dat stereo luisteren via de Denon de voorkeur had. Dit was voor mij toch wel een verrassing. Dit gaan we nog vaker testen de komende tijd, maar de eerste conclusie is dat de volgende opstelling het beste klonk in stereo: UD7007CM => HDMI => Denon X7200CM => RCA => Marantz PM-11S3 (EV).

Viktor, alweer bedankt dat je de tijd hebt genomen om het beste uit onze set/ruimte te halen. En natuurlijk voor de gezellige, leerzame en gave dag. Als je nieuwe blok naar jouw wens klinkt doen we de dag nog een keer over :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HansGT3

Mooi weergegeven hoe jullie de beleving  omtrent stekkerblok was ,jammer dat het niet het gewenste resultaat gaf :unhappy: wat er verwacht  werd .
Met Viktor  zijn nieuw audiostekkerblok  :D zal dit denk ik wel een ander resultaat geven , misschien nog eens testen als dit blok losgespeelt is .

Valkyrie

Wat heb je dit weer super mooi geschreven Philip. Erg leuk om jouw quest te volgen!
Ik ben blij dat je weer terug bent, en hoe!!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Mooi verslag!

Ik kan je bevindingen wel beamen. Ook ik was altijd sceptisch om een dergelijk apparaat (zoals bijv. de PPP) er tussen te zetten. Heb zelf een Kemp Balanced Isolator er tussen. En ook ik dacht dat met een goed stekkerblok het wel goed zou zijn zonder de source. Maar helaas... Die apparaten doen net dat kleine beetje extra.

Peerless Monster

Citaat van: HTip op oktober 31, 2016, 21:03:25
Ik ga niet weer zo'n verslag schrijven als vorige week, maar ik wil natuurlijk wel even de ervaringen van gisteren delen.

Viktor heeft weer de tijd genomen om te komen en te kijken (én luisteren :D) wat de invloed is van de PS Audio Power Plant Premier (PPP) versus een goed stekkerblok. Om een goede vergelijking mogelijk te maken hebben we eerst veel muziek geluisterd in de huidige opstelling. Wat Viktor meteen opviel was hoe los de set al was in verhouding tot vorige week. In totaal heeft de Densen DVD Magic ca. 36 uur gespeeld, is ideaal om apparatuur in te spelen. Het signaal bevat alle frequentiegebieden en is niet prettig om naar te luisteren :unsure:

Na de uitbegreide luistersessie was het tijd om de switch te maken. Dat was niet helemaal plug and play, want we moesten nog een stroomkabel voor de DD-18 maken. Eenmaal alles op zijn plaats en weer in fase, was het tijd voor de volgende luistersessie. Bij de eerste klanken had ik al zoiets van, hmm dat klinkt toch wel anders. Kon niet meteen zeggen of het ook beter/slechter was. Wat verder in het eerste nummer begon ik dingen te horen die ik minder goed vond, bas was minder strak, ruimtelijkheid was minder en er waren scherpe randjes in het hoog. Maar omdat het pas het eerste nummer was, vond ik het te vroeg om dit meteen te laten weten aan Viktor. Met het 2e nummer werd meer duidelijk en werden mijn waarnemingen bevestigd. Het 3e nummer was nog niet goed en wel begonnen of Viktor greep in. Hij zei dat hij eigenlijk genoeg gehoord had en dat hij al wist wat de conclusie was (volgens hem natuurlijk). De nummers waren overigens allen van de SACD Dire Straits - Brothers in Arms in multi-channel.

Bleek dat we hetzelfde hadden gehoord en dat we ons aan dezelfde dingen hadden gestoord. Viktor zei dat dit blok duidelijk geen verbetering was, zelfs een verslechtering. Maar dat een ander blok, waar hij nu zelf mee aan het testen is, waarschijnlijk wel een verbetering was. Afijn, we hebben alles weer omgebouwd om nog even verder te genieten van de set.

En genoten hebben we. De projector hebben we aangezet en Viktor had films bij zich die ik ook op de demo-dag bij CineMike in augustus had gezien. Fury met Brad Pitt was heel erg imposant. Wat een surroundbeleving met veel hoogte-informatie. De inslag van de anti-tankgranaat in scene 8 (?) leek van midden links hoog te komen en landde tussen de center en de rechter front. Waarna de sub ook nog even van zich liet horen :o Die zelfde sub vond ook dat hij even moest laten weten dat de Duitse tank in beweging kwam :o :o :o En tot slot het om elkaar heen draaien van de 2 tanks was net alsof je in de tank zat. Wat een gave demo-scène is dat!! En natuurlijk ondersteund met een pracht beeld, of is het andersom :unsure: 8)

Star Wars kwam ook nog even in de speler en wat is het toch gaaf om te zien hoe goed de zwartwaarden zijn van de JVC's. Zonder automatische iris kun je de sterren gewoon niet tellen, want ze zijn overal en heel talrijk. En dan de stem van de Supreme Leader, die voelde je gewoon van boven komen en vulde de hele ruimte.

Ik kan nog heel veel schrijven over de beleving van de dag, maar ik zou weer in herhaling vallen. Ondanks dat de test met het stekkerblok niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd was de dag toch succesvol. We hebben namelijk nog iets geleerd en dat is dat stereo luisteren via de Denon de voorkeur had. Dit was voor mij toch wel een verrassing. Dit gaan we nog vaker testen de komende tijd, maar de eerste conclusie is dat de volgende opstelling het beste klonk in stereo: UD7007CM => HDMI => Denon X7200CM => RCA => Marantz PM-11S3 (EV).

Viktor, alweer bedankt dat je de tijd hebt genomen om het beste uit onze set/ruimte te halen. En natuurlijk voor de gezellige, leerzame en gave dag. Als je nieuwe blok naar jouw wens klinkt doen we de dag nog een keer over :pompom:

Ik zat weer op het puntje van mijn stoel voor een doorbraak wat betreft stekkerblokken...
Spannend jongens deze bevindingen.


Citaat van: WickedGame op november  1, 2016, 08:41:19
Mooi verslag!

Ik kan je bevindingen wel beamen. Ook ik was altijd sceptisch om een dergelijk apparaat (zoals bijv. de PPP) er tussen te zetten. Heb zelf een Kemp Balanced Isolator er tussen. En ook ik dacht dat met een goed stekkerblok het wel goed zou zijn zonder de source. Maar helaas... Die apparaten doen net dat kleine beetje extra.

Ik heb een P500 gehad. Is ontzettend stabiel, maar niet robuust. Na verloop van jaren zijn er toch technische componenten die moeten worden vervangen.
Maar 1 ding is zeker: het helpt ongelofelijk.
Niet op je versterking overigens, omdat daar juist de dynamiek mee terug loopt vind ik persoonlijk.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scoc

Citaat van: HTip op oktober 31, 2016, 21:03:25
Ik ga niet weer zo'n verslag schrijven als vorige week, maar ik wil natuurlijk wel even de ervaringen van gisteren delen.

Viktor heeft weer de tijd genomen om te komen en te kijken (én luisteren :D) wat de invloed is van de PS Audio Power Plant Premier (PPP) versus een goed stekkerblok. Om een goede vergelijking mogelijk te maken hebben we eerst veel muziek geluisterd in de huidige opstelling. Wat Viktor meteen opviel was hoe los de set al was in verhouding tot vorige week. In totaal heeft de Densen DVD Magic ca. 36 uur gespeeld, is ideaal om apparatuur in te spelen. Het signaal bevat alle frequentiegebieden en is niet prettig om naar te luisteren :unsure:

Na de uitbegreide luistersessie was het tijd om de switch te maken. Dat was niet helemaal plug and play, want we moesten nog een stroomkabel voor de DD-18 maken. Eenmaal alles op zijn plaats en weer in fase, was het tijd voor de volgende luistersessie. Bij de eerste klanken had ik al zoiets van, hmm dat klinkt toch wel anders. Kon niet meteen zeggen of het ook beter/slechter was. Wat verder in het eerste nummer begon ik dingen te horen die ik minder goed vond, bas was minder strak, ruimtelijkheid was minder en er waren scherpe randjes in het hoog. Maar omdat het pas het eerste nummer was, vond ik het te vroeg om dit meteen te laten weten aan Viktor. Met het 2e nummer werd meer duidelijk en werden mijn waarnemingen bevestigd. Het 3e nummer was nog niet goed en wel begonnen of Viktor greep in. Hij zei dat hij eigenlijk genoeg gehoord had en dat hij al wist wat de conclusie was (volgens hem natuurlijk). De nummers waren overigens allen van de SACD Dire Straits - Brothers in Arms in multi-channel.

Bleek dat we hetzelfde hadden gehoord en dat we ons aan dezelfde dingen hadden gestoord. Viktor zei dat dit blok duidelijk geen verbetering was, zelfs een verslechtering. Maar dat een ander blok, waar hij nu zelf mee aan het testen is, waarschijnlijk wel een verbetering was. Afijn, we hebben alles weer omgebouwd om nog even verder te genieten van de set.

En genoten hebben we. De projector hebben we aangezet en Viktor had films bij zich die ik ook op de demo-dag bij CineMike in augustus had gezien. Fury met Brad Pitt was heel erg imposant. Wat een surroundbeleving met veel hoogte-informatie. De inslag van de anti-tankgranaat in scene 8 (?) leek van midden links hoog te komen en landde tussen de center en de rechter front. Waarna de sub ook nog even van zich liet horen :o Die zelfde sub vond ook dat hij even moest laten weten dat de Duitse tank in beweging kwam :o :o :o En tot slot het om elkaar heen draaien van de 2 tanks was net alsof je in de tank zat. Wat een gave demo-scène is dat!! En natuurlijk ondersteund met een pracht beeld, of is het andersom :unsure: 8)

Star Wars kwam ook nog even in de speler en wat is het toch gaaf om te zien hoe goed de zwartwaarden zijn van de JVC's. Zonder automatische iris kun je de sterren gewoon niet tellen, want ze zijn overal en heel talrijk. En dan de stem van de Supreme Leader, die voelde je gewoon van boven komen en vulde de hele ruimte.

Ik kan nog heel veel schrijven over de beleving van de dag, maar ik zou weer in herhaling vallen. Ondanks dat de test met het stekkerblok niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd was de dag toch succesvol. We hebben namelijk nog iets geleerd en dat is dat stereo luisteren via de Denon de voorkeur had. Dit was voor mij toch wel een verrassing. Dit gaan we nog vaker testen de komende tijd, maar de eerste conclusie is dat de volgende opstelling het beste klonk in stereo: UD7007CM => HDMI => Denon X7200CM => RCA => Marantz PM-11S3 (EV).

Viktor, alweer bedankt dat je de tijd hebt genomen om het beste uit onze set/ruimte te halen. En natuurlijk voor de gezellige, leerzame en gave dag. Als je nieuwe blok naar jouw wens klinkt doen we de dag nog een keer over :pompom:

Duidelijke feedback en is in overeenstemming met de zaken die ik ook meestal hoor als ik mijn regenerator uit mijn keten haal. Ook voor het beeld is dit een toegevoegde waarde en ik hoop dat je beamer ook aan de ppp hangt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

HTip

Citaat van: skyfox op oktober 31, 2016, 21:18:46
Leuk verslag weer, Philip!  :pompom:
Dank je Richard! Het verslag was toch iets langer geworden dan ik had verwacht ;)

Citaat van: HansGT3 op november  1, 2016, 00:43:36
Mooi weergegeven hoe jullie de beleving  omtrent stekkerblok was ,jammer dat het niet het gewenste resultaat gaf :unhappy: wat er verwacht  werd .
Met Viktor  zijn nieuw audiostekkerblok  :D zal dit denk ik wel een ander resultaat geven , misschien nog eens testen als dit blok losgespeelt is .
Dank je Hans! Ongeacht de uitkomst is het een heel leerzame ervaring geweest. Probleem met een oplossing als een PPP is dat je niet even snel omschakelt naar een ander blok. Maar in dit geval maakte dat dit niet uit. Het verschil met de opgebouwde referentie was dusdanig groot dat een vergelijk eenvoudig te doen was. En dit keer was het niet een verbetering. Ook verfrissend, want de meeste tests die ik doe zijn dat wel ;)

Ik hoop ook dat Viktor zijn nieuwe blok een ander resultaat oplevert. Ben aan de andere kant wel blij dat de PPP nog zo "slecht" niet is ;D

Citaat van: Valkyrie op november  1, 2016, 07:26:38
Wat heb je dit weer super mooi geschreven Philip. Erg leuk om jouw quest te volgen!
Ik ben blij dat je weer terug bent, en hoe!!! :thumbs-up:
Dank je Jurian! Ik ben ook blij weer terug te zijn en mijn nickname weer eer aan te kunnen doen ;D

Citaat van: WickedGame op november  1, 2016, 08:41:19
Mooi verslag!

Ik kan je bevindingen wel beamen. Ook ik was altijd sceptisch om een dergelijk apparaat (zoals bijv. de PPP) er tussen te zetten. Heb zelf een Kemp Balanced Isolator er tussen. En ook ik dacht dat met een goed stekkerblok het wel goed zou zijn zonder de source. Maar helaas... Die apparaten doen net dat kleine beetje extra.
Dank je Marc! Ik was ook sceptisch voor de PPP, zeker gezien de investering die het vereiste, maar o.a. door de review van Toine heb ik toch de gok gewaagd. En die is heel erg goed uitgepakt. Enige jammere is nu dat de PPP zilverkleurig is ;D

Citaat van: Peerless Monster op november  1, 2016, 09:27:58
Ik zat weer op het puntje van mijn stoel voor een doorbraak wat betreft stekkerblokken...
Spannend jongens deze bevindingen.

Ik heb een P500 gehad. Is ontzettend stabiel, maar niet robuust. Na verloop van jaren zijn er toch technische componenten die moeten worden vervangen.
Maar 1 ding is zeker: het helpt ongelofelijk.
Niet op je versterking overigens, omdat daar juist de dynamiek mee terug loopt vind ik persoonlijk.
Sorry dat ik (nog) geen doorbraak in stekkerblokken kan melden Rens ;D Misschien in de toekomst ;)

Wat we overigens ook niet moeten vergeten is dat er een speciale CA plaat onder ligt. Gezien de afwerking kun je zien dat deze experimenteel was, maar die was helemaal gemaakt voor de PPP. Kan best zijn dat het verschil zonder de plaat groter was, maar dat heb ik reeds eerder uitgebreid getest. Volgens mij was je toen aanwezig :unsure:

Citaat van: scoc op november  1, 2016, 11:48:06
Duidelijke feedback en is in overeenstemming met de zaken die ik ook meestal hoor als ik mijn regenerator uit mijn keten haal. Ook voor het beeld is dit een toegevoegde waarde en ik hoop dat je beamer ook aan de ppp hangt.
Dank je! Leuk dat jij dezelfde ervaring hebt. Een regenerator is natuurlijk wel wat anders dan een conditioner of filter. En ja, de JVC hangt ook aan de PPP. Vanaf het moment dat ik de PPP in mijn keten heb geïntroduceerd is alles behalve de sub hierop aangesloten.

Ik zou overigens graag weten of de DD-18 toch op de PPP kan worden aangesloten. Ik gebruik slechts een fractie van het vermogen, maar ben natuurlijk bang dat een bepaald LFE-effect net iets te veel vermogen vraagt. Weet iemand misschien wat er gebeurt als de PPP meer vermogen moet leveren dan die aankan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

scoc

Ik weet niet hoeveel power (watt) je ppp aan kan maar heel mijn surround set in signature hangt bij mij aan 1 Propower die +/- 1000 watt kan leveren. Met alle toestellen ingeschakeld en projector op low lamp zit ik aan 55%-60% load. En dit is met 3 Lyngdorf eindtrappen en sub.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Staaled

De PPP zal in protect gaan, niets om je zorgen over te maken.

Dat de gain van de subwoofer niet ver open staat wil nog niet zeggen dat je weinig vermogen gebruikt.
Meeste subs , SVS Sledge uitgezonderd, staan ( ver) onder de helft open.
Zie gain eerder als een matching tov de overige speakers en ga je luid spelen gebruikt een sub alsnog relatief veel vermogen.

Aansluiten op de PPP staat uiteraard vrij om te proberen, maar ik verwacht er verminderde prestaties van.
Zo heeft mijn set bewust een aparte groep zonder enige filtering voor de subwooferamps om t.a.t. te kunnen leveren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: scoc op november  1, 2016, 13:49:05
Ik weet niet hoeveel power (watt) je ppp aan kan maar heel mijn surround set in signature hangt bij mij aan 1 Propower die +/- 1000 watt kan leveren. Met alle toestellen ingeschakeld en projector op low lamp zit ik aan 55%-60% load. En dit is met 3 Lyngdorf eindtrappen en sub.
De PPP levert 1500W en op dit moment hangt daar het volgende aan.
- Marantz PM11S3 (EV voor de fronts) => 300W (Standby: 0.2W)
- Denon AVR-X7200CM (Surround Pre en EV voor center en rears) => 780W (?) (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Netwerk: 4.5W)
- Marantz UD7007CM => 25W (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Snelstart: 14W)
- JVC DLA-X7000 => 380W (Standby: 1.5 W, Eco Standby: 0.4 W)

Speakers:
Impedantie: 6 Ohm
Gevoeligheid: 92 dB/W/m

Kan ik hieruit concluderen dat ik 1485W gebruik als ik een film kijk?

Citaat van: Staaled op november  1, 2016, 13:54:22
De PPP zal in protect gaan, niets om je zorgen over te maken.

Dat de gain van de subwoofer niet ver open staat wil nog niet zeggen dat je weinig vermogen gebruikt.
Meeste subs , SVS Sledge uitgezonderd, staan ( ver) onder de helft open.
Zie gain eerder als een matching tov de overige speakers en ga je luid spelen gebruikt een sub alsnog relatief veel vermogen.

Aansluiten op de PPP staat uiteraard vrij om te proberen, maar ik verwacht er verminderde prestaties van.
Zo heeft mijn set bewust een aparte groep zonder enige filtering voor de subwooferamps om t.a.t. te kunnen leveren.
Ik ben juist bang dat de PPP in protect gaat als de projector aanstaat, want dan kan de koelcyclus niet worden uitgevoerd.
De PPP heeft een aparte groep voor een eindversterker, maar die is bezet door de PM11.

De DD-18 heeft een Class-D (95% rendement) versterker die 1250W RMS kan leveren, met pieken tot 3000W. Het volume is in te stellen van 0-99. Met 2 stoelen bezet staat volume op 11, met 5 stoelen op 9. Dit is geregeld met presets. Ik heb dus geen idee hoeveel de DD-18 nominaal zou vragen. Die cijfers heb ik helaas niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Citaat van: HTip op november  1, 2016, 17:52:38
De PPP levert 1500W en op dit moment hangt daar het volgende aan.
- Marantz PM11S3 (EV voor de fronts) => 300W (Standby: 0.2W)
- Denon AVR-X7200CM (Surround Pre en EV voor center en rears) => 780W (?) (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Netwerk: 4.5W)
- Marantz UD7007CM => 25W (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Snelstart: 14W)
- JVC DLA-X7000 => 380W (Standby: 1.5 W, Eco Standby: 0.4 W)

Speakers:
Impedantie: 6 Ohm
Gevoeligheid: 92 dB/W/m

Kan ik hieruit concluderen dat ik 1485W gebruik als ik een film kijk?
Ik ben juist bang dat de PPP in protect gaat als de projector aanstaat, want dan kan de koelcyclus niet worden uitgevoerd.
De PPP heeft een aparte groep voor een eindversterker, maar die is bezet door de PM11.

De DD-18 heeft een Class-D (95% rendement) versterker die 1250W RMS kan leveren, met pieken tot 3000W. Het volume is in te stellen van 0-99. Met 2 stoelen bezet staat volume op 11, met 5 stoelen op 9. Dit is geregeld met presets. Ik heb dus geen idee hoeveel de DD-18 nominaal zou vragen. Die cijfers heb ik helaas niet.

Ah ,ok.
Met projectie heb ik dus geen ervaring en dat is best een risico dan.


Als gezegd verwacht ik geen verbetering tov uit de muur.
Er wordt wel beweerd dat iets als de PPP kortdurend meer kan leveren dan het lichtnet rechtstreeks.
Daar zou een flinke buffer ( elco's ) in de eindtrap juist voor moeten zorgen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scoc

Citaat van: HTip op november  1, 2016, 17:52:38
De PPP levert 1500W en op dit moment hangt daar het volgende aan.
- Marantz PM11S3 (EV voor de fronts) => 300W (Standby: 0.2W)
- Denon AVR-X7200CM (Surround Pre en EV voor center en rears) => 780W (?) (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Netwerk: 4.5W)
- Marantz UD7007CM => 25W (Standby: 0.5 W, Eco Standby: 0.3 W, Snelstart: 14W)
- JVC DLA-X7000 => 380W (Standby: 1.5 W, Eco Standby: 0.4 W)

Speakers:
Impedantie: 6 Ohm
Gevoeligheid: 92 dB/W/m

Kan ik hieruit concluderen dat ik 1485W gebruik als ik een film kijk?
Ik ben juist bang dat de PPP in protect gaat als de projector aanstaat, want dan kan de koelcyclus niet worden uitgevoerd.
De PPP heeft een aparte groep voor een eindversterker, maar die is bezet door de PM11.

De DD-18 heeft een Class-D (95% rendement) versterker die 1250W RMS kan leveren, met pieken tot 3000W. Het volume is in te stellen van 0-99. Met 2 stoelen bezet staat volume op 11, met 5 stoelen op 9. Dit is geregeld met presets. Ik heb dus geen idee hoeveel de DD-18 nominaal zou vragen. Die cijfers heb ik helaas niet.

De versterkers en receivers en ook de sub gaan nooit die wattage nodig hebben zeker de klasse D versterkers niet. Met mijn 3 versterkers en subs kwam ik maar aan 25% load (allemaal klasse D) en dan nog eens 25% voor de JVC (low lamp) van 1000 watt. De Denon surround receiver gaat nooit 780 watt vragen, zeker niet wanneer al het laag en front naar aparte eindtrappen gaan. Ik zou zeggen probeer het eens.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

HTip

Citaat van: Staaled op november  1, 2016, 18:22:17
Ah ,ok.
Met projectie heb ik dus geen ervaring en dat is best een risico dan.

Als gezegd verwacht ik geen verbetering tov uit de muur.
Er wordt wel beweert dat iets als de PPP kortdurend meer kan leveren dan het lichtnet rechtstreeks.
Daar zou een flinke buffer ( elco's ) in de eindtrap juist voor moeten zorgen.
Een PPP kan aanzienlijk meer stroom leveren dan de 16A van een groep. Dat heb ik in ieder geval ergens gelezen. Alleen de 1500W is wel de limiet wat hij aan vermogen kan leveren. Of dat alleen kortdurend is weet ik niet. Misschien moet ik die vraag eens stellen aan PS Audio.

Citaat van: scoc op november  1, 2016, 20:33:40
De versterkers en receivers en ook de sub gaan nooit die wattage nodig hebben zeker de klasse D versterkers niet. Met mijn 3 versterkers en subs kwam ik maar aan 25% load (allemaal klasse D) en dan nog eens 25% voor de JVC (low lamp) van 1000 watt. De Denon surround receiver gaat nooit 780 watt vragen, zeker niet wanneer al het laag en front naar aparte eindtrappen gaan. Ik zou zeggen probeer het eens.
Klinkt heel aannemelijk. Het leek mij ook dat dat maximale waarden waren. Testen kan altijd, maar dan wel zonder beeld. Als de PPP dan in zijn protect schiet, is het niet schadelijk voor de projector.

Denk dat ik een heftige actiefilm opzet met veel en langdurig laag (bijv. Tron Legacy) en dan kijken wat er gebeurt. Moet alleen nog een IEC-stekker zoeken en dan de kabel monteren. Als ik er nog een heb, dan kan ik dit weekend de test doen. Anders wordt het iets later ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Anders zo'n meter er tussen zetten die je stroomverbruik kan meten?
Maar dat vermogen is op zijn maximle kunnen. Daar kom je niet aan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Een uitspraak die me opvalt is dat de PPP meer als 16a kan leveren .
Maar de limiet 1500 watt is.
Als elektricien weet ik dat dat niet klopt.
16 a is 3500 watt.

Ik draai hier met een berg aan eindversterkers.
En heb het idee dat het een beetje doorgeslagen is,1 groep moet dat makkelijk.aankunnen met de DD18 die ook een klasse d amp heeft.

Van die stekkerblokken  van viktor,hebben we het dan over een gewoon stekkerblok?
Of met elektronica/buffer erin?

Staaled

Citaat van: morca op november  1, 2016, 21:49:51
Een uitspraak die me opvalt is dat de PPP meer als 16a kan leveren .
Maar de limiet 1500 watt is.
Als elektricien weet ik dat dat niet klopt.
16 a is 3500 watt.

Ik draai hier met een berg aan eindversterkers.
En heb het idee dat het een beetje doorgeslagen is,1 groep moet dat makkelijk.aankunnen met de DD18 die ook een klasse d amp heeft.

Van die stekkerblokken  van viktor,hebben we het dan over een gewoon stekkerblok?
Of met elektronica/buffer erin?
De PPP is een soort buffer en kan idd kortdurend meer dan 16A leveren. Uit het hoofd rond de 40 zelfs.

(sterke amps idem, mijn Powersofts kunnen 65A peak geven)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

De test die we hebben uitgevoerd met het stekkerblok, was puur om te kijken of hij zonder een PPP zou kunnen werken i.v.m de voltage schommelingen die hij heeft. Ik ben er van overtuigd dat een beter stekkerblok mooiere resultaten oplevert.

De minpunten die ik bij hem ervaren zijn exact dezelfde minpunten die ik hier ook hoor. Heeft dus niets te maken met het wel of niet uitsluiten van een PPP. Dan kan hij ook gelijk zijn Velodyne op de audio groep plaatsen waar hij thuis hoort.

De test wordt dus vervolgd :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike