Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

morca

Spoiler
Citaat van: HTip op september 11, 2016, 22:01:15
Ik weet niet wat je bedoeld met begrensd op 16Hz, want als je in mijn metingen kijkt, gaat de DD-18 keurig door onder 15Hz. Wel iets minder door het -3dB punt op 10Hz.
Thanks!

P.S. ik heb iedere reactie beantwoord, maar deze staan op de vorige pagina ;)
Dat heb ik van een ander forumlid die een dd18 gemeten heeft met rew.
En ergens in het meettopic heb je hem ook wel eens gepost mbv rew.
Die liep ook niet zo vlak door als de velo eq aangeeft
Maar ik ga hem niet opzoeken in die 300 blzd  ;D

Mbt die limiter was ik wel even met een ander model in de war.
Die viel bij 16 hz stijl af.
Maar dat is ook wat bovenstaande gemeten heeft.

Maar je hebt wel gelijk,mijn gepoorte filmsub heeft een min 3 db bij 15 hz.
Die geeft ook broekwapperd laag neer en laat de energie ook goed door de vloer en de lucht heen voelen.

Dus filmsensatie zat  :popcorn:

morca

gevonden:
Door jouw gemeten waarbij je zelf ook zegt:
Inderdaad vreemd dat je metingen niet consistent zijn. Wij hadden het ook 1 keer, maar de rest is toch aardig consistent.

10 hz ligt 18 db lager als waar je limiter ingrijpt,geen 3 zoals de velo eq het zelf in beeld brengt:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg2415525#msg2415525

HTip

Ik heb ook even verder gekeken en die meting is toen gemaakt met een dB-meter als microfoon. REW heeft daarvoor een calibratiebestand met algemene waarden. Ik heb nu een gecalibreerde microfoon met een eigen calibratiebestand. Als alles is geïnstalleerd ga ik kijken of ik mijn kennis van REW kan oppoetsen en een nieuwe meting kan doen met de Umik-1.

De meting met de DD-18 is overigens gedaan met een door Velodyne bijgeleverde ECM-8000. Dus die 2 zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Ik heb het filmpje ook nog even een stukje opnieuw bekeken. Tot het stukje over dat akoestiek de basis is. Wij zijn net verhuisd en in ons nieuwe appartement zijn de muren bekleed met een soort glasvezelbehang. In vergelijking tot ons vorige appartement (waar de muren kaal geverfd waren) klinkt film en muziek nu echt een stuk beter! Dus ik kan me helemaal voorstellen wat voor vooruitgang je kunt bereiken door de akoestiek goed aan te pakken. :thumbs-up:

In de toekomst hoop ik ook ooit een dedicated HT te maken waar ik alles helemaal goed aan kan pakken. :D

Sjaak_Banaan

Citaat van: HTip op september 11, 2016, 20:37:06
Dank je! Leuk om te lezen dat juist mijn filmpje jouw inspiratie is geweest om zelf je eigen ruimte te gaan realiseren.
Toine heeft overal oplossingen voor en zal maximaal gebruik maken van de aanwezige ruimte. Ik heb even voor je gezocht wat hij bij ons heeft gedaan.

Jeah, ik was al eerder aan het lezen hoor, maar volgens mij was het nadat ik jouw filmpje aan mijn vriendin liet zien dat ze iets zei van: "dat kunnen wij toch ook doen." i.i.g. GROEN LICHT!  :headbanging:

CiteerDe simulatie staat op pag. 137-138 en je kunt de link in de akoestieksectie in mijn openingspost vinden. De bouw en de tekeningen vind je hier:
- 2D met indeling van de verschillende absorbers
- 3D met montage van de lattenabsorbers en het bouwproces

Ben benieuwd naar de oplossing die Toine voor jou bedenkt. Misschien heb je iets aan mijn documentatie.

Thanks, zo is het nóg duidelijker :)
Ik kan ook bijna niet wachten en ben ook zeer benieuwd wat hij van de ruimte vindt en waar hij mee aankomt, maar ja, voor het zo ver is... eerst nog ff klussen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Vik

Gefeliciteerd met je "groen licht"  :coffee:

Wat betreft Toine die doet helemaal niets meer. Zelfs geen adviezen, ik heb pas geleden nog contact met hem gehad en heb zijn keuze gerespecteerd. Het heeft ook geen zin om nog contact op te nemen.

Maar misschien kan ik wel iets betekenen voor je ruimte. Je mag mij een pm sturen als je daar behoefte aan hebt.  :thumbs-up:

Citaat van: Sjaak_Banaan op september 12, 2016, 13:39:40
Jeah, ik was al eerder aan het lezen hoor, maar volgens mij was het nadat ik jouw filmpje aan mijn vriendin liet zien dat ze iets zei van: "dat kunnen wij toch ook doen." i.i.g. GROEN LICHT!  :headbanging:

Ik kan ook bijna niet wachten en ben ook zeer benieuwd wat hij van de ruimte vindt en waar hij mee aankomt, maar ja, voor het zo ver is... eerst nog ff klussen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Ik ben benieuwd hoe al je vernieuwingen zo gaan bevallen.
En je laag staat al ala een blok,vooral 15 -35 hz.
Dat is ook precies het stukje wat bij mij wat hoger staat  ,kijkt lekker film :headbanging:

HTip

Citaat van: LuPo op september 12, 2016, 09:00:36
Ik heb het filmpje ook nog even een stukje opnieuw bekeken. Tot het stukje over dat akoestiek de basis is. Wij zijn net verhuisd en in ons nieuwe appartement zijn de muren bekleed met een soort glasvezelbehang. In vergelijking tot ons vorige appartement (waar de muren kaal geverfd waren) klinkt film en muziek nu echt een stuk beter! Dus ik kan me helemaal voorstellen wat voor vooruitgang je kunt bereiken door de akoestiek goed aan te pakken. :thumbs-up:

In de toekomst hoop ik ook ooit een dedicated HT te maken waar ik alles helemaal goed aan kan pakken. :D
Goed dat je nu zelf hebt ondervonden wat akoestiek kan doen. Ik vind het nog steeds jammer dat vaak apparatuur hoger op het verlanglijstje staat dan akoestiek, terwijl je er zo veel meer winst van kunt hebben. Ik ben nog steeds van mening dat geluid zonder DSP ook goed moet klinken. Is de ruimte al optimaal en zet je dan DSP in om de onvermijdelijke compromissen te compenseren, dan kan ik er goed in komen.

Stiekem ben ik wel benieuwd wat straks ADSY van de Denon voor effect heeft, maar in eerste instantie zal het instellen bij mij bestaan uit timing, level en x-over ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op september 12, 2016, 17:00:35
Goed dat je nu zelf hebt ondervonden wat akoestiek kan doen. Ik vind het nog steeds jammer dat vaak apparatuur hoger op het verlanglijstje staat dan akoestiek, terwijl je er zo veel meer winst van kunt hebben. Ik ben nog steeds van mening dat geluid zonder DSP ook goed moet klinken. Is de ruimte al optimaal en zet je dan DSP in om de onvermijdelijke compromissen te compenseren, dan kan ik er goed in komen.

Stiekem ben ik wel benieuwd wat straks ADSY van de Denon voor effect heeft, maar in eerste instantie zal het instellen bij mij bestaan uit timing, level en x-over ;)

Als je gaat overwegen ADSY daadwerkelijk te gaan gebruiken, mischien dan toch overwegen om MultEQ PRO op termijn te activeren op je Denon tov de "stock" XT32
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

HTip

Citaat van: Sjaak_Banaan op september 12, 2016, 13:39:40
:clapping:
Goed gedaan! Wat vind je vriendin er tot nu toe van?

Citeer
Mooi! Heb je in het verleden al contact gehad met Toine? Want wat ik begrepen heb is dat hij bestaande projecten afrond, maar geen nieuwe projecten meer aan neemt.

Citaat van: vik op september 12, 2016, 14:14:22
Wat betreft Toine die doet helemaal niets meer. Zelfs geen adviezen, ik heb pas geleden nog contact met hem gehad en heb zijn keuze gerespecteerd. Het heeft ook geen zin om nog contact op te nemen.
Zo ontzettend jammer dat Toine gestopt is, maar ik begrijp en respecteer zijn beslissing. Zonder hem was het geluid in de Chamber of Dreams nooit zo goed geweest. Ik herinner mij nog heel goed zijn verslag van de M&G bij mij en hij noemde het "zintuigstrelend geweld".

Was trouwens weer erg leuk om de verslagen van die dag weer te lezen. Krijg veel zin in de volgende M&G. En voor de liefhebbers:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106403.0
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op september 12, 2016, 14:14:43
Ik ben benieuwd hoe al je vernieuwingen zo gaan bevallen.
En je laag staat al ala een blok,vooral 15 -35 hz.
Dat is ook precies het stukje wat bij mij wat hoger staat  ,kijkt lekker film :headbanging:
Anders ik wel ;) Dit is een hele grote stap die we in één keer doen, dus we kijken er met veel plezier naar uit. Ben ook erg benieuwd naar het effect van de modificatie van de DD-18. De verwachting is dat het laag nóg strakker en sneller wordt. Mooie vooruitzichten!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op september 12, 2016, 17:31:58
Als je gaat overwegen ADSY daadwerkelijk te gaan gebruiken, mischien dan toch overwegen om MultEQ PRO op termijn te activeren op je Denon tov de "stock" XT32
In eerste instantie wat mij betreft zonder ADSY. Als het dan al geweldig klinkt, dan hoeft het voor mij niet perse. Echter voor de hobby natuurlijk wel benieuwd wat dat dan nog zou brengen. Is die winst dan significant, dan zou ik misschien een MultEQ Pro overwegen. Bedankt voor de tip! :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op september 12, 2016, 17:47:16
Ik zou persoonlijk Jan ze tip wel eens testen .
Aangezien je nu toch al stevig bezig bent  :headbanging:
Ik waardeer de tip van Jan zeker. Hij weet waar hij het over heeft en de REW-meting is dankzij hem tot stand gekomen, maar zoals gezegd eerst kijken (of beter gezegd, luisteren :music:) hoe het allemaal klinkt zonder ADSY.
Showcase - Topic

Knor

Citaat van: vik op september 12, 2016, 14:14:22Wat betreft Toine die doet helemaal niets nieuws meer. Zelfs geen adviezen, ik heb pas geleden nog contact met hem gehad en heb zijn keuze gerespecteerd. Het heeft ook geen zin om nog contact op te nemen.

Klopt helemaal zo!
Belofte maakt schuld, dus Sjaak mag verwachten dat wie A zegt er ook B nog wel uit krijgt :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HTip

Citaat van: Knor op september 12, 2016, 23:28:31
Klopt helemaal zo!
Belofte maakt schuld, dus Sjaak mag verwachten dat wie A zegt er ook B nog wel uit krijgt :)
Zo ken ik Toine ook. Zou het overigens erg leuk vinden om hem nog eens te ontmoeten.
Showcase - Topic

Vik

Ik hoop het voor Sjaak en mijn zegen heeft hij natuurlijk  ^^

Citaat van: Knor op september 12, 2016, 23:28:31
Klopt helemaal zo!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Dankzij dat er steeds meer forumleden de trotse eigenaar zijn van een JVC-projector uit de nieuwe generatie (met name X5000), leer ik nu al van de verschillende mogelijkheden die deze Xx000-reeks heeft t.o.v. mijn huidige JVC HD950. Met name MPC (Multiple Pixel Control) en CMD (Clear Motion Drive) begrijp ik dankzij hen weer een stukje beter. Het blijft moeilijke materie, maar gelukkig zijn er mensen met kennis van en ervaring met ISF.

Nog een paar dagen en gaat de DD-18 naar CineMike voor de modificatie O0
Showcase - Topic

Knor

Citaat van: HTip op september 13, 2016, 08:30:26
Zo ken ik Toine ook. Zou het overigens erg leuk vinden om hem nog eens te ontmoeten.

Nou, gewoon uitnodigen voor de eerstvolgende meet & greet! :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HTip

Citaat van: Knor op september 16, 2016, 18:10:43
Nou, gewoon uitnodigen voor de eerstvolgende meet & greet! :)

Goed idee! Ga ik zeker doen... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op september 15, 2016, 15:32:32
Nog een paar dagen en gaat de DD-18 naar CineMike voor de modificatie O0
Takelmachine laten komen denk ik :headbanging: ? Die DD15 van mij weegt al als lood, laat staan een DD18!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2016, 21:29:20
Takelmachine laten komen denk ik :headbanging: ? Die DD15 van mij weegt al als lood, laat staan een DD18!
:D De DD-18 is inderdaad wel zwaar, maar Viktor komt speciaal naar mij om mij te helpen met in de auto laden en dan rijden we samen naar CineMike. :worship:

Vanuit de HT gaat de DD-18 op 2 transportplanken op wielen, die ik naar de garage rijd tot de waterkering en dan wordt het tillen van het dacht ik bijna 60kg :o gevaarte in de auto. Die planken neem ik dan ook mee zodat we bij CineMike dezelfde truc uit kunnen halen.
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op september 16, 2016, 22:29:18
:D De DD-18 is inderdaad wel zwaar, maar Viktor komt speciaal naar mij om mij te helpen met in de auto laden en dan rijden we samen naar CineMike. :worship:

Vanuit de HT gaat de DD-18 op 2 transportplanken op wielen, die ik naar de garage rijd tot de waterkering en dan wordt het tillen van het dacht ik bijna 60kg :o gevaarte in de auto. Die planken neem ik dan ook mee zodat we bij CineMike dezelfde truc uit kunnen halen.
Succes!! Vandaag?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op september 17, 2016, 04:15:42
Succes!! Vandaag?
Dank je! Dinsdag gaat de DD-18 voor de modificatie. Films zullen we dan voorlopig even niet kijken, want zonder de sub... Nou ja, dan mis je een klein beetje :unsure: :D
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op september 17, 2016, 06:44:02
Dank je! Dinsdag gaat de DD-18 voor de modificatie. Films zullen we dan voorlopig even niet kijken, want zonder de sub... Nou ja, dan mis je een klein beetje :unsure: :D
Dan heb je nog twee dagen om nog flink wat films te kijken, wordt flink afkicken dan.
Fronts zolang op large zetten geen tijdelijke oplossing, of gewoon half werk   :-X
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0